Ahad, 30 September 2012

Fahami Strategi Pembangkang..! Urusatur Strategi Sendiri..! PM


Pembangkang yang diketuai oleh Anwar dan ditolong oleh DAPig melalui hamba sahya hamPASnya jelas bukan mahu membela rakyat! yang jelas mereka mempergunakan rakyat bagi mendapatkan kuasa! Namun tindak dan gerak berstrategi mereka seakan menjadi azimat berguna dalam setiap derap yang mereka mangkuk hayunkan! cuba perati..-

Harga lelongan tertinggi dibayar kepada surat cinta Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah yang ditulis beliau dari penjara. Ia dibayar dengan RM50,000 oleh Datuk Seri Panglima Lajim Ukin yang membeli surat itu.

Ia diikuti oleh kartun yang dilukis secara 'live' oleh Kartunis Zunar yang bertajuk 'Kuasa Rakyat' yang dibeli dengan harga RM32,000.

Pen yang digunakan Lim Guan Eng ketika dalam penjara dibeli dengan harga RM23,000 oleh Exco Selangor, Ronie Liu.

Gambar santai Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Awang serta terendak nelayannya dibeli dengan harga RM17,000.

Selain itu, barangan dan gambar milik Datuk Fadzil Nor, bekas Presiden PAS berjaya dilelong dengan harga RM11,000, gambar asal graduasi Dr Syed Husin Ali (RM15,000), teddy bear Exco Selangor, Teresa Kok (RM10,000), gambar dan tongkat Tuan Guru Datuk Nik Aziz (RM12,000) dan poster filem Karpal Singh (RM12,000)

Kalau diamati begini lah cara pembangkang bergerak! mereka melancarkan program lelongan yang konon mahu mengumpul dana pilihanraya! hakikatnya ialah para pembesar pembangkang sedang memperbodohkan kuda belang mereka. 

Kuda belang yang simpati akan menghulur wang demi jihad jahat tok garu mereka! Pertama menyamun duit rakyat yang bodoh bersimpati. Kedua mereka cuba menonjolkan mereka tidak mempunyai wang sedang hakikatnya mereka semuanya berwang@beruang..kalau tak masakan mereka mampu seperti lajim, ronie liu dan ramai lagi pemimpin mereka!

Kalau pun ianya sudah diatur dengan menyediakan wang bidaan terlebih dahulu bagi barang yang mereka mahukan harga yang tinggi, tentunya program begini akan memberi ruang kepada kepimpinan pembangkang untuk menilai daya juang kuda belang mereka untuk berhabis demi ponggong mereka yang diatas!

itu sebab PM kata..-




"Tunjuk kekuatan kita, kita ada semangat untuk berjuang, lawan apabila anda dalam keadaan terdesak," tegasnya pada majlis yang turut dihadiri Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.
Perdana Menteri berkata berbekalkan semangat juang yang tinggi, kerja keras, semangat berpasukan dan perancangan stategik, BN dapat memastikan segala usaha untuk menawan hati rakyat berjaya.
Selain itu, Najib berkata masanya telah tiba untuk Parti Gerakan menjadi lebih ofensif dan tidak takut untuk membuat perubahan terutama dalam usaha merampas semula Pulau Pinang daripada DAP, sekali gus memastikan lebih banyak pembangunan dapat dilaksanakan untuk rakyat.
"Jangan takut, kita ada kes yang kuat. Pembangunan di Pulau Pinang sangat baik. Sebab apa? Sebab adanya kerjasama daripada Umno, MCA, MIC dan juga kerajaan.
Ada faham? Lu Fikir La Sendiri!!!

Ezam Kotak Pulak Kutuk PM Najib..!


Siapa tak kenal dengan Ezam? dulu masa memegang jawatan Setiausaha Politik Anwar Ibrahim bukan main lagi 'timing'dia. Kita orang yang terkenal dengan penyokong kuat Dr M memang sentiasa dipandang dengan ekor mata 'sinis' oleh Supol Pak Sheikh ni..!

1 negara lebih mengenali mamat ni bila dia memberitahu bahawa beliau mempunyai rahsia besar sebanyak 6 kotak yang diantaranya boleh mengakibatkan beliau ditahan dibawah Akta Rahsia Rasmi ( OSA ) namun sehingga kini kotak tinggal kotak..kotak dah jadi tempat katak bertelur.

Aku malas nak ambik port mamat ni walaupun dia diangkat menjadi Ahli Dewan Negara. Itu rezeki dia..tentu ada sebab pihak Kerajaan melantik beliau bergelar YB Senator. Walaupun mungkin bukan tugas besar untuk dilaksana di seluruh negara, pasti ada tugas yang lebih berpusat dan fokus kepada negeri Selangor sahaja. Lagipun Ezam pun sedar diri bahawa dirinya tidak berapa laku untuk mengajar ahli dan orang UMNO/BN di negeri yang tetap utuh dan kukuh UMNO/BN berkuasa.

Tapi bila mamat ni menyentuh UMNO dengan mengatakan...-

Senator Ezam Mohd Noor mendakwa kekuatan Umno kini semakin lemah dan dapat dilihat secara jelas yang kepentingan parti teras Barisan Nasional (BN) ini boleh terancam disebabkan sikap kaum itu sendiri.

Menurut Ezam, walaupun Umno merupakan parti yang cukup lama memerintah negara ini, perpecahan kecil akan memberi impak besar.

"Apa yang saya dapat lihat, Umno sekarang semakin lemah. Perpaduan dalam parti juga semakin menurun dan ini boleh menyebabkan parti veteran negara ini berada di ambang perpecahan," katanya pada Majlis Himpunan Ke Arah Penyatuan Ummah bertajuk “Dakwah Menjana Kesatuan Ummah".

Apa hal pulak UMNO semakin lemah? UMNO dibawah kepimpinan YAB Presiden parti telah berjaya keluar  dari sindrom selesa dengan transformasi yang dibawa oleh YAB Perdana Menteri. UMNO parti keramat orang Melayu. UMNO tetap utuh dan kukuh! yang lemah ahli dan pemimpinnya! namun atas rasa tanggungjawab, pemimpin dan ahli UMNO bersedia menerima kenyataan dengan belajar dari kesilapan.

Bertolak dari situ maka hari ini, UMNO jauh lebih bertenaga dan lebih bersedia untuk menghadapi pilihanraya yang bakal menjelma. Seluruh ahli telah siap siaga untuk menjadi jentera bagi memenangkan parti! Semangat dan moral ahli UMNO begitu tinggi kini!

Ezam tak perlu menafikan kekuatan UMNO sebagai parti siasah tertua dalam negara yang tetap relevan perjuangannya kepada agama, bangsa dan negara. Kemasukan semula Ezam kepada UMNO itu sendiri bukti bahawa Ezam begitu memerlukannya sebagai wadah perjuangan politik kalau pun tidak sebagai 'baju' untuk beliau bergelar YB.

Buat kerja! Tolong YAB PM rampas semula Selangor! jangan terperangkap dengan 'usik usik' orang sekeliling yang beragenda! rakyat melihat dan menilai! sama seperti UMNO melihat dan menilai anda selama ini! biar masa yang mengiktiraf perjuangan kita..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Sabtu, 29 September 2012

Bajet 2013..Nik Najis Tak Setuju Keluar Duit KWSP Untuk Mengerjakan Haji..!


Tua kutuk bersuara lagi..kali ni beliau berkata bahawa bajet 2013 hanya gula gula..maknanya hanya penyedap kepada rakyat.! bajet ni tak islamik!

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam masih bernada sama, yang tidak akan membawa manusia pada ketaqwaan kepada ALLAH.

Nik Aziz berkata, kerajaan masih ‘menggula-gulakan’ rakyat dengan kebendaan, jauh mengajak manusia bagaimana untuk membawa manusia bertaqwa kepada ALLAH.

Mursyidul Am Pas berkata, Bajet 2013 langsung tidak ada perkara baru khususnya belanjawan kerohanian, selain memberikan rakyat dengan harta kebendaan semata-mata.


Tua kutuk nak mampus ni maknanya tak setuju dengan :

- pencarum KWSP dibolehkan mengeluarkan akaun ke 2 sehingga RM3000 bagi    menunaikan haji
- bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia BR1M sebanyak RM500
- bayaran RM100 kepada pelajar sekolah rendah dan menengah
- bayaran RM200 kepada mahasiswa dalam bentuk voucher buku sebanyak RM250
- bayaran BR1M kepada orang bujang sebanyak RM250
- bayaran RM1000 kepada veteran tentera
- bayaran RM500 kepada pesara kakitangan awam
- bina 75 klinik 1 Malaysia diseluruh negara bagi kemudahan kesihatan rakyat 
( termasuk rakyat yang tidak mendapat air bersih di kelantan )
- menyediakan dana logistik bagi mengurangkan kos harga yang tinggi di sabah dan sarawak
- memberi potongan bayaran 50% tambang feri kepada rakyat
- rebat RM200 beli telefon 3G..rebat bukan rembat!

banyak lagi lah kalau nak ditulis disini..baca sendiri lah di posting sebelum ni..

Kepada Nik Najis.. kalau pun memang tak mampu nak memberikan kebaikan kepada rakyat tolong jangan pulak menghalang dan mengkritik segala kebaikan yang Kerajaan BN berikan kepada seluruh rakyat termasuk diri dan kaum keluarga Nik Najis sendiri!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Bajet 2013..Terima Kasih PM..Terima Kasih BN..!


Dari Rakyat Kepada Rakyat...Itu motto Kerajaan Barisan Nasional sejak diberikan mandat dari awal Merdeka hingga lah kini dan selamanya..InsyaAllah...rahsianya ialah manifesto yang dijanjikan didalam pilihanraya sentiasa dipenuhi dan ditepati..! 

Pembangkang pulak datang dengan manifesto sebagai BUKAN JANJI..! apa tunggu lagi!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Teks ucapan bajet boleh baca di sini

Jumaat, 28 September 2012

Tunggu..!

Kerajaan Barisan Nasional sejak dari negara mencapai kemerdekaan sehingga kini sentiasa mengutamakan kesejahteraan hidup rakyat dan pembangunan serta kemajuan negara. Maka pastinya Bajet yang bakal dibentangkan petang ini juga tetap akan membuatkan setiap rakyat tersenyum...Insyaallah..! 

Sama sama kita tunggu..! Lu Fikir La Sendiri!


PUTRAJAYA - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Menteri Kewangan malam ini meninjau operasi persiapan terakhir Belanjawan 2013 di Kementerian Kewangan di sini.

Ketibaan beliau yang ditemani isteri Datin Seri Rosmah Mansor disambut oleh pegawai dan petugas kementerian yang terlibat dalam penyediaan belanjawan itu, serta turut melawat bilik-bilik operasi.

Najib turut mengadakan perjumpaan tertutup dengan pegawai-pegawai kanan kementerian.

Hadir sama dalam lawatan itu ialah Menteri Kewangan II Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, Timbalan-timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Datuk Donald Lim Siang Chai, Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa, Ketua Setiausaha Perbendaharaan Datuk Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah dan Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz.

Najib dijadual membentangkan Belanjawan 2013 di Dewan Rakyat, petang esok.

Dalam entri blog 1Malaysia, Najib berkata pembentangan Belanjawan 2013 adalah dari rakyat untuk rakyat kerana ia dibuat selepas mengambil kira pandangan rakyat mengenainya.

Ia juga dijangka memberi impak positif kepada ekonomi negara selain membawa impak yang baik kepada masyarakat, katanya. - Bernama

Tepuk Dada Tanya Iman..!


Umat Islam sebagai majoriti rakyat dalam negara ni amat berkuasa dalam menentukan kedai kat atas ni boleh terus berniaga atau lingkup! Kaitan cina komunis DAPig Ngeh dengan syarikat ni lama dah kita bincangkan dulu! Jadi apa tunggu lagi? 

Cerita terbaru berkaitan boikot ada di jawaber6 disini

Lu Fikir La Sendiri!!!

Rabu, 26 September 2012

Dah Menjadi Jadi Gila Dia Yer..!


ANWAR = Aku Nak Walau Apapun Risiko..! Anwar dah semakin sampai ke kemuncak kegilaan dirinya! Diawal usaha Anwar dilihat berjaya menanam doktrin mata lebam!  melihat bahawa ajaran agama sonsang lagi sesat yang bernama Anwar ini dapat dianut dengan mudah oleh kuda belang taksubnya maka disitu bermula lah pelbagai surah seperti racun arsenik, sakit tulang belakang, suntikan aids, kerusi roda, sakit leher dan pelbagai lagi wayang yang ditontonkan bagi diimani dan diyakini oleh kuda belang nya dalam menjalankan ritual agama baru mereka.

Sejak itu pelbagai surah sonsang dan wahyu sesat yang diturunkan oleh Anwar mula menjadi zikir wajib siang dan malam bukan sahaja bagi kuda belang PKR malah ianya juga menjalar masuk ke benak dan hati perut ahli hamPAS melalui nabi nabi yang diangkat oleh Anwar didalam Parti Anak Setan itu. 

Agama Anwar ini turut difahami dan dijadikan ilmu pendinding bagi komunis cina DAPig dengan menjadikan agama Anwar sebagai batu loncatan dan kuda jinak bagi meneruskan niat untuk mengkomuniskan Tanah Melayu setelah usaha mereka  terpadam dan kelam sejak abang mereka dikeluarkan dari Malaya satu ketika dahulu.


Agama Anwar telah berjaya menyatukan dua parti seteru. Keputusan PRU12 telah menyebabkan agama Anwar berjaya diangkat sebagai agama sejagat bagi meneruskan cita cita jaht mereka. Agama baru tidak akan lengkap kalau tidak dirturunkan sama dengan kitab amalan bagi menunjuk jalan kearah kegelapan yang lebih sesat. Maka terhasillah buku Jinggay sebagai kitab panduan kebebalan.

Pelbagai dongeng, tipu muslihat dan pembohongan dicorakkan! Anwar seperti biasa meletakkan penipuan, putar belit, fitnah dan janji palsu sebagai rukun agama yang wajib kuda belang mereka imani. 

Atas sebab itu juga mereka tanpa maruah telah menzahirkan pembohongan rasmi mereka dengan membentangkan bajet haprak mereka setiap tahun. Siang tadi siri pembohongan dan penipuan ini diulang kembali bagi meneruskan kerja jahat mereka. 


Bagi penipu yang boleh mengubah manifesto sebagai bukan janji, tentunya pelbagai lagi janji palsu seperti pembentangan bajet bohong yang dibuat siang tadi merupakan langkah langkah perlu dalam mengekalkan pembohongan terdahulu, sekali menipu maka perlu untuk terus menipu bagi menutup tipu yang terdahulu. 

Malangnya bagi penyebar dan penganut agama Anwar ini ialah majoriti rakyat hanya sinis melihat dan membiarkan tindak tanduk sonsang mereka sehingga lah fajar hari pengundian dalam PRU13 mula menyinari bumi. Disitu rakyat akan membuat perhitungan! Waktu itu rakyat menolak kaki kelentong! Detik itu rakyat akan menolak si pembohong!


Cukuplah..! rakyat bukan bodoh! rakyat tahu yang mana besi, yang mana realiti! rakyat tahu yang mana ulama', yang mana ular dalam semak! rakyat tahu yang mana nasionalis, yang mana komunis! rakyat tahu yang mana suci, yang mana LGBT! rakyat tahu tang mana Janji Ditepati, yang mana air liur basiii..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Ahad, 23 September 2012

Panas..! Ngeh & Nga Kena Tampar..!

Itu sebab orang tua tua kata..telajak perahu boleh diundur..telajak kata..badan binasa!

ngeh, nga dan ngok!
BERUAS: Seramai 20 anggota DAP di Taman Bintang, Pantai Remis di sini, Sabtu mengumumkan keluar daripada parti itu dan menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional (BN).
Mereka berkata langkah menyokong BN itu dibuat apabila DAP tidak mengotakan segala janji yang ditabur selama ini.
Seorang daripada mereka yang keluar parti, S. Ravee, 39, berkata beliau mengambil keputusan untuk keluar DAP kerana parti itu tidak menunaikan segala janji untuk membantu penduduk di kawasan itu. "Mereka juga janji untuk bagi kami satu ekar (0.4 hektar) tanah untuk kami bina rumah atau untuk buat projek tanaman selepas kami isi borang berharga RM60 tapi sampai sekarang janji itu tidak ditunaikan," katanya pada sidang akhbar pada Sabtu.
Pada majlis itu, anggota DAP yang keluar parti bertindak memotong kad keahlian parti itu sebagai simbolik tindakan mereka menyertai BN.
Sementara itu, Timbalan Ketua Umno Bahagian Beruas Datuk Azhar Ahmad berkata rakyat di kawasan itu mula sedar akan kesungguhan BN dalam membantu rakyat.
Beliau juga yakin BN dapat menawan semula Parlimen Beruas pada pilihan raya umum ke-13. Pada pilihan raya umum lepas kawasan Parlimen itu dimenangi Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham manakala kawasan Dewan Undangan Negeri Pantai Remis dimenangi Setiausaha DAP negeri Nga Kor Ming.-BERNAMA
Kan..penyokong dah lari..! kan dah dapat tamparan dari penyokong sendiri! nasib baik tak kena tampar!
Lu Fikir La Sendiri!!!

    Budak Anwar Ditangkap Mencabul..!


    Dasar iblis..perjuangan sesat lagi sonsang Anwar untuk menghidupkan LGBT dalam negara kita ni nampak seperti ada sokongan. Seks bebas diluar batasan yang menjadi idaman puak sesat ini bakal menggejala dan merebak jika kita semua gagal menolak puak haram ini terutama didalam PRU 13 yang bakal mendatang!

    JERANTUT — 'Harapkan pagar, pagar makan padi', seorang lelaki warga Indonesia ditahan selepas dipercayai mencabul cucu tirinya yang berusia sembilan tahun.
    Kejadian cabul itu berlaku di rumah nenek mangsa dekat Felda Sungai Tekam di sini.
    Menurut Ketua Polis daerah Jerantut, Supt. Azid Ismail kejadian tersebut dimaklumkan abang mangsa yang berusia 12 tahun kepada ibunya, 32, yang pulang ke rumah berkenaan sebelum laporan polis dibuat semalam.
    "Kedua-dua beradik itu menetap bersama neneknya di sini, manakala ibunya pula bekerja di Kelantan. Kejadian dipercayai berlaku sejak Jun lepas," katanya di sini hari ini.
    Azid berkata, suspek berusia 40-an bekerja sebagai penoreh getah dan berkahwin dengan nenek mangsa, berusia 50-an sejak 13 tahun lepas.— BERNAMA
    Lu Fikir La Sendiri!!!

    Sabtu, 22 September 2012

    PAS Kekal Beriman Kepada DAPig..!


    Apa la KJ ni nak desak desak! PAS kan dah berikrar, bertekad, berjanji, bersumpah setia untuk teras taat kepada tuhan politiknya DAPig..! takkan tetiba pulak hamPAS berani nak beralih iman kepada yang lain selain tuhan politiknya komunis DAPig! 

    PAS sedang didalam nikmat pelukan DAPig! mana ada kebenaran lain selain cahaya kebenaran DAPig bagi hamPAS..!


    Pas menolak desakan Umno sambil menegaskan pihaknya akan kekal dalam Pakatan Rakyat (PR), dan menerima permohonan maaf secara terbuka Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Hamberhubung ‘tweet’ yang dikeluarkan awal minggu ini.
    Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Pas menerima langkah Koo Ham yang telahmemohon maaf atas kenyataan beliau.
    Menurutnya, Pas tidak sebarang sebab dan alasan untuk meninggalkan PR memandangkan apa yang dikatakan oleh Koo Ham“lebih bersifat peribadi.”

    Isu yang sama diulas oleh Pudin..
    Sementara itu, pendirian Pas untuk terus kekal berada dalam PR turut ditegaskan oleh Naib Presidennya, Salahuddin Ayub.
    Katanya, PR yang mempunyai pemimpin yang berbeza kaum dan agamanya lebih terbuka dan menerima langkah yang diambil seperti perhimpunan aman di Kedutaan Amerika Syarikat (AS).
    “Kami tak mahu layan suara suruh kita keluar PR… soal nak keluar PR, tak ada relevan pun.
    Lu FIkir La Sendiri!!!

    Pudin Bopeng Kantoi Lagi..!



    Dasar penipu..! namun bila dah terdedah penipuan buat muka bodoh jer..! tebal dengan ciri munafik@hipokrit..! 


    Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dalam sidang media di pejabatnya di Putrajaya pagi Jumaat berkata wujud unsur penipuan yang berlaku dalam audit daftar pemilih yang dilakukan oleh PKR di negeri Selangor.
    Abdul Aziz berkata beliau amat kecewa dengan tindakan Saifuddin menggunakan sekeping gambar dan alamat surat-menyurat sebuah pondok di Gombak untuk menyokong dakwaannya mengenai 13 pengundi meragukan yang berdaftar menggunakan alamat tersebut.
    Penipuan tersebut dikesan oleh SPR selepas Abdul Aziz dan Saifuddin dijemput dalam sebuah program radio Bernama baru-baru ini.
    “Dalam program tersebut Saifuddin menunjukkan kepada wartawan gambar sebuah pondok yang dikatakan terdapat 18 orang pengundi berdaftar di Kampung Sungai Pusu, Gombak.
    “Saya minta dia tunjukkan gambar tersebut, gambar tersebut kami ambil untuk buat kajian.
    “Saya mengarahkan beberapa pegawai saya untuk memeriksa kawasan tersebut dan sebenarnya kawasan itu luas dan dikelilingi rumah apabila SPR turun dilapangan, rupa-rupanya, pondok itu adalah tempat letak motosikal dan sebenarnya terdapat 32 buah keluarga tinggal kampung tersebut, gambar tersebut sebenarnya di crop.
    “Ini salah satu bukti penipuan dalam audit yang dilakukan oleh PKR,” kata Abdul Aziz.
    "Pondok itu hanya digunakan oleh penduduk di kawasan itu untuk meletakkan motosikal dan terdapat kedai kopi di sana yang menggunakan alamat surat-menyurat itu.
    "Peti surat disitu digunakan sebagai address point para penduduk kawasan itu...,"
    "Rumah-rumah tersebut terletak di bukit sekitarnya dan dilindungi pokok. Sebab mengapa mereka menggunakan alamat sama adalah kerana ia terletak di atas tanah rata dan memudahkan posmen untuk menghantar surat.
    "Ini tidak unik...terdapat banyak kes di mana orang ramai menggunakan alamat sama atas sebab-sebab serupa. Ia tidak bermaksud pengundi-pengundi ini tinggal di pondok tersebut," katanya.
    Menurut beliau lagi, SPR rasa seperti diperbodohkan pembangkang.
    “Sebab itu apabila terdapat kekeliruan atau tidak jelas tentang sesuatu perkara, datang berjumpa SPR.
    “Jangan terus dedah kepada media kerana ini akan mengelirukan orang ramai,” kata pengerusi SPR itu lagi.
    Lu Fikir La Sendiri!!!
    sumber :agendadaily

    Jumaat, 21 September 2012

    Gambar BERNAMA..! Kekuatan Dia & Kelemahan Kita..!


    Setelah sebulan berbolak balik akhirnya pihak Bernama menyatakan..

    Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) telah menjalankan siasatan awal berhubung dakwaan satu daripada gambarnya baru-baru ini telah dibega, kata Ketua Pengarangnya Datuk Yong Soo Heong.  
    "Siasatan awal mendedahkan kecacatan pada gambar itu dikesan berpunca dari tempat ia telah dihantar," katanya hari ini semasa mengulas sekeping gambar Bernama yang dirakamkan di Pekan Sabtu lepas.
    Siasatan lanjut sedang dijalankan untuk menentukan motif individu terbabit dan sama ada wujud elemen sabotaj, kata Soo Heong.
    "Kami melihat perkara ini dengan serius dan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan sesuai terhadap mereka yang bertanggungjawab melakukan perkara tidak bertanggungjawab itu.
    "Bernama sentiasa berusaha mengekalkan standard profesionalisme yang tinggi dan memandang serius integriti di tempat kerja," tegasnya. - Bernama 

    Kelemahan kita ialah tidak halus dalam meneliti sebarang gambar yang bakal dikeluarkan, lambat dalam menyelesaikan masaalah dan lambat dalam menyatakan kebenaran! Apa yang dimaksudkan dengan pihak ia dihantar? apakah pihak Bernama tidak mempunyai pusat pencucian gambar dalaman mereka sendiri? atau menerima gambar dari wartawan kawasan lalu menerbitkannya tanpa melihat dengan teliti? jika begitu pihak editor telah melakukan kesalahan serius atas kelemahan yang amat ketara!
    Pihak kita kena ingat dan sentiasa berwaspada bahawa anasir puak pembangkang ni wujud dimana mana dan sentiasa bersedia untuk merosak dan sabotaj kita semua! kita kena akui bahawa kerja kotor lagi jahat ini adalah kerja utama dan kelebihan yang menjadi kekuatan mereka! spin master!
    Perlu dilihat apakah ada pengkhianat dikalangan orang kita didalam Bernama! pihak luar yang diberikan amanah untuk sebarang gambar perlu dinilai semula! jangan leka! kerana 'hantu' ada dimana mana!!!
    Lu Fikir La Sendiri!!!

    Bajet Pembangkang...Tipu Menipu Membawa Bencana..!


    Kalau bab menipu, bab kelentong, temberang, janji bulan bintang kita tak payah berebut dengan pakatan haprak@rabak! Kerajaan bentang bajet dia pun sebok nak bentang bajet! Kerajaan tunai janji tapi pembangkang cuma nampak gigi dengan gusi..! 

    Kerajaan Barisan nasional yang diketuai oleh YAB PM selama 4 tahun ni dah melaksanakan pelbagai pembaharuan bagi menjaga keharmonian hidup rakyat! itu sebab jenama kita pun 'janji ditepati'! cuba tanya Khalid gagap di Selangor..janji air percuma pun hanya tinggal air kencing! manifesto pun dia kata bukan janji! 

    Negara dunia ke3 yang baru kenal demokrasi pun sedaya mungkin memenuhi janji manifesto mereka dalam setiap pilihanraya...kerana rakyat mereka yang baru merasai nadi demokrasi akan menilai tahap sebuah pemerintahan dari janji dalam manifesto yang mereka 'jual' kepada rakyat..itu negara lain! jadi kalau manifesto pilihanraya pembangkang bukan janji..abis apa? 

    Jelaslah pembangkang boleh menabur dan mengatakan apa jua kerana mereka tidak akan segan silu untuk tidak mengotakannya! bagi pembangkang janji dan harapan yang diberikan kepada rakyat hanya gula gula dan harapan palsu bagi memenangi pilihanraya semata..bagi mendapatkan kuasa! manifesto atau janji pilihanraya hanya satu lagi alat untuk memancing undi.

    Malang bagi negara kita yang mempunyai tahap pembangkang yang begini rendah kualiti dan hina, bukan sahaja bodoh..tapi cuba pulak membodohkan! dah lah hina..menghina pulak! miskin serba serbi! jenis macam ni banyak berkandang didalam zoo..! 


    Contoh sekor dibawah ni..

    Bajet cadangan Pakatan Rakyat PR minggu hadapan akan mengetengahkan perumahan mampu milik subjek sensitif bagi penduduk kota dan kesatuan sekerja telah meminta Barisan Nasional BN untuk bertindak terhadap harga rumah yang semakin meningkat lebih cepat daripada peningkatan tahap pendapatan PKR sebelum ini berjanji untuk memotong harga kenderaan menawarkan pendidikan tinggi percuma dan bergerak pada harga perumahan dilihat sebagai pemanis untuk memenangi lebih banyak sokongan bagi menguasai Putrajaya dalam pilihan raya umum seterusnya yang perlu diadakan menjelang pertengahan 2013.


    LU FIKIR LA SENDIRI!!!

    Khamis, 20 September 2012

    Skandal Seks Dr Mashitah Akan Didengar Di Mahkamah..!


    Kita tengok siapa yang terlondeh..! dulu gara gara report polis la Anwar bogel ! Tilam diarak naik ke Mahkamah! maknanya yang buat report dan memanjangkan isu ke mahkamah bukan mesti pihak yang benar! kekadang sajer nak buat gempak! tapi bila naik Mahkamah..mula meraung..! mak..!!!

    Hadi kena buat sesuatu..maklumlah nak pilihanraya beb..turun naik mahkamah pun bukan sekarang, keputusan pun jauh lagi..tapi sekurang kurangnya kuda belang hamPAS tengok muka Hadi berseri seri la macam bini bini dia tengok..! te...ngok!

    Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang hari ini menyaman Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mashitah Ibrahim berhubung penyiaran artikelnya yang mengandungi unsur fitnah.

    Saman tersebut difailkan Setiausaha Politiknya, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar pagi tadi di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melalui firma guaman Mazwan dan Nasar. Tuan Guru Abdul Hadi menamakan Mashitah sebagai defendan pertama dan akhbar Sinar Harian sebagai defendan kedua.
    Bercakap kepada pemberita, Ahmad Samsuri menyifatkan tulisan berbentuk fitnah tersebut keterlaluan dan memalukan Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

    "Sebelum ini kita sudah minta Mashitah dan Sinar Harian buat permohonan maaf terbuka tapi mereka tidak berbuat demikian maka kita ambil tindakan samanlah," katanya yang ditemani peguam Mazwan Johar dan Nasar Khan.

    Sebelum ini, Shamsuri berkata pihaknya akan mendapatkan nasihat peguam sebelum satu langkah diambil berhubung tulisan tersebut.

    Pada 2 Mac lalu, Mashitah dalam tulisannya di akhbar Sinar Harian bertajuk "Skandal seks dan krisis politik Pakatan", mengaitkan penahanan Ahli Majlis Tertinggi PKR, Badrolamin Baharon dengan beberapa skandal seks kononnya membabitkan pemimpin Pakatan Rakyat.

    Dalam tulisannya, Mashitah menyebut Abdul Hadi pernah dikaitkan dengan skandal membabitkan anak dara kira-kira 10 tahun lalu dan mengambilnya sebagai isteri ketiga, bagaimanapun ia dinafikan Abdul Hadi.

    Lu Fikir La Sendiri!!!

    Komunis DAPig Minta Maaf..!



    “Saya menarik balik dan meminta maaf kepada umat Islam yang tersinggung dengan 'tweet' saya kerana ia tidak pernah bertujuan untuk menjadi begitu,” katanya.
    Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham hari ini memohon maaf dan bersedia menarik balik mesej yang dipaparkan melalui laman mikro Twitter berhubung tindakan umat Islam mahu mengadakan demonstrasi membantah filemInnocence of Muslims.
    Di Malaysia, demonstrasi akan diadakan di ibu negara oleh Pemuda Pas dan Pemuda Umno, esok.
    Dalam satu kenyataannya kepada media, Koo Ham berkata, apa yang dinyatakan dalam mesej berkenaan hanyalah satu pandangan dalam konteks protes ganas seluruh dunia.

    Apapun...komunis DAPig ni dah menghina! kerosakan telah berlaku! sepatah kata P.Ramlee ' kalau semua kesalahan boleh ditebus dengan minta maaf...tak payah lah tuhan ciptakan syurga dan neraka'.

    Selain akan menarik balik dan permohonan maaf, yang lebih tersurat disebalik yang tersirat ialah komunis DAPig ini kepanasan melihat persatuan umat Islam dalam menghadapi isu ini. Kenyataan ini sedikit sebanyak akan cuba menghalang kuda belang PAS terutama di kawasannya Beruas untuk tidak bersama sama UMNO dan umat Islam yang lain turun memprotes esok..!

    Mana lidah yang tak bercabang! mana tingkah yang tidak dirancang! mana mulut yang tak berbau longkang selain mulut yahudi komunis DAPig dalam negara ni..!

    Lu Fikir La Sendiri!!!

    Setiausaha Politik Tok Pa Meninggal Dunia..



    Setiausaha Politik kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Seri Mustapha Mohamed, Datuk Dr Azmi Setapa,52, meninggal dunia pada pagi Khamis di Kuala Lumpur.
    Beliau pernah bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri, Ayer Lanas pada pilihan raya umum 2008.
    Anak jati Kelantan ini pernah menuntut di Universiti Kebangsaan Malaysia pada tahun 1984, sebelum melanjutkan pengajiannya ke Universiti Glasgow, Scotland (1986) dan Universiti Exeter, England (1993).
    Beliau pernah menjadi pensyarah di Universiti Utara Malaysia pada 1994, seterusnya Pengarah Ekonomi di Dewan Perniagaan dan Perindustrian Kebangsaan (NCCIM) pada 1995 dan Pengarah Eksekutif di Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (Cawangan Kuala Lumpur) pada 1996.
    Semasa bertugas sebagai Ketua Bahagian Kajian Dasar di Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) beliau dilantik oleh Mustapa yang ketika itu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, untuk menjadi Perunding Kumpulan Globalisasi dan Agenda Melayu di Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) pada tahun 2005.
    Khabarnya beliau meninggal dunia akibat serangan jantung, jenazah beliau dijadualkan dibawa balik ke Kampung beliau di Kampung Laut, Tumpat Kelantan.
    Semoga Allah mencucuri roh Allahyarham...amin Alfatihah

      Siapa Pengikut LGBT Yang Ditangkap Tu?


      Inilah bahananya apabila hidup melampaui batas! hidup tidak dipandu dengan lunas agama yang suci lagi mulia dan budaya masyarakat kita yang tinggi nilai peradabannya! Apakah puak yang memperjuangkang LGBT ini boleh kita biarkan hanya kerana mereka mendakwa mereka di diskriminasi! mereka diketepikan! mereka tidak diberikan tempat!

      Apakah dengan memberikan mereka tempat dan mengiktiraf perbuatan sonsang lagi terkutuk mereka itu barulah negara Merdeka lagi Berdaulat ini dianggap Adil? Apakah atas nama hak asasi manusia maka mereka boleh mengenepikan hak rakyat terbanyak yang menjunjung erat nilai mulia hidup bermasyarakat dan bernegara selama ini?

      Sedangkan setiap dari kita tidak seorang pun terkecuali dan dihalang dari mendapatkan hak mereka untuk hidup bebas dan sejahtera didalam negara! Maka hak apa lagi yang mahu diperjuangkan? Hak untuk mengamalkan sex sonsang secara terbuka dan terang terang? Hak untuk dibenarkan perkahwinan sejenis atau berjenis jenis sama ada sesama manusia mahupun haiwan? Hak untuk menafikan kehidupan manusia normal dan sempurna dalam kehidupan bekeluarga? Jika itu yang dikatakan hak..maka jelas lah mereka ini tidak wajar dibenarkan hidup didalam negara bertuah Malaysia kita ini..!

      Ambik ajer duit dari Soros yang diberikan melalui Suaram tu, beli satu Pulau dan lantiklah haiwan yang bernama Anwar bin Ibrahim sebagai Presiden, disitu buat lah undang undang sendiri! buat lah peraturan dan aturan hidup sendiri! nak jadikan Anwar sebagai tuhan untuk disembah pun kita tak peduli! hidup lah liberal! hidup lah LGBT! bersonsang lah puas puas sebelum mati!!!


      Macam cerita dibawah ni..

      TALLAHASSEE (Florida): Seorang pekerja ladang ditahan semalam selepas dia disyaki melakukan hubungan seks dengan keldai kerdil bernama Doodle.
      Carlos Romero dikatakan leka berasmara dengan haiwan itu di sebuah bangsal yang menjadi tempat tinggalnya di Ocala.

      Menurut sumber, pemilik ladang berkenaan ternampak Romero, 31, menanggalkan seluarnya dan berada di belakang keldai berusia 21 bulan itu.


      Romero ditahan kerana disyaki melakukan aktiviti seksual dengan haiwan.

      Dia juga berdepan tuduhan melakukan kekejaman ke atas haiwan. Bagaimanapun, kata sumber, Romero menafikan menyetubuhi Doodle, sebaliknya mendakwa menunggu keldai itu “menjadi matang.” “Romero cuma mengaku rasa seronok bulu haiwan itu menyentuh kulitnya dan dia menganggap Doodle merangsang nafsunya,” katanya. Romero juga mendakwa, DNA dia berada dalam badan Doodle “secara tidak sengaja.” Sementara itu, media juga melaporkan, Romero berdiri di belakang Doodle dan melakukan onani apabila haiwan itu terangsang. Menurut sumber, Romero menggunakan jarinya untuk membersihkan kemaluan Doodle dan keldai itu akan terangsang akibat perbuatannya.


      Lu FIkir La Sendiri!!!

      Lagi Pengikut PAS Ditangkap Kerana Mencabul..!

      Sejak PAS bertuhankan Anwar Ibrahim pengasas sex sonsang LGBT dan pemuja agama Liberal semakin ramai kuda belang PAS yang sudah tidak dapat membendung nafsu serakah sonsang yang selama ini disembunyikan dibalik kopiah busuk mereka!


      Seorang guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, semalam, atas dakwaan melakukan kelucahan melampau terhadap seorang peserta lelaki perkhemahan pengakap di kem Telaga Batin, di sini, April lalu.

      Bagaimanapun, tertuduh, Wan Mohd Shahrul Nizam Wan Abdullah, 30, mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas dakwaan mengikut Seksyen 377e Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga lima  tahun dan sebat jika disabitkan kesalahan.

      Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didakwa pada 22 April lalu lebih kurang jam 11 pagi di Kem Telaga Batin, di sini, telah merangsang seks terhadap mangsa, murid tahun enam untuk melakukan satu perbuatan kelucahan melampau.

      Nak jadi apa la puak puak ni..ish..ish..ish..!

      Lu FIkir La Sendiri!!!

      Rabu, 19 September 2012

      Tok Garu PAS Dah Jadi Setan Bisu..!



      Dalam kitab Ar-Risalah al-Qusyairiyyah disebutkan, "Yang tidak meyuarakan kebenaran adalah syaitan bisu." (Lihat hlm 62 bab as-shumti). Ungkapan ini bukan hadis, tapi dikutip oleh banyak ulama dalam fatwa dan kitab-kitab mereka. Ibnu Taimiyah menyebutkannya dalam Majmu 'fatawa. Ibnu al-Qayyim juga menukilnya. Imam an-Nawawi dalam Syarah Muslim juga mengutipnya dari Abi al-Qasim al-Qusyairy yang meriwayatkan dari Abu 'Ali Ad-Daqqaq an-Naisaburi as-Syafie. Kemungkinan besar Abu Ali Ad-Daqqaq inilah yang pertama mengutip ungkapan di atas. Walaupun bukan hadis, isi dan jiwa kalimat tersebut selaras dengan Surah Ali Imran ayat 104, at-Taubah: 71, dan lain-lain. Juga seirama dengan makna banyak hadis amar makruf dan nahi mungkar.


      Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan mengulas kenyataan Pengerusi DAP Perak Datuk Ngeh Koo Ham, yang memperlekeh tindakan umat Islam membantah serta menentang filem anti-Islam 'Innocence of Muslims'.
      Nik Abdul Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan, berkata ini kerana beliau belum membaca kenyataan Ngeh itu.
      "Oh (kenyataan itu) saya belum baca lagi," katanya sambil menunjukkan isyarat tangan beliau enggan mengulas kenyataan Ngeh sebelum beredar meninggalkan wartawan.
      LU FIKIR LA SENDIRI!!!