Isnin, 29 Oktober 2012

Selera Anwar..


Lu Fikir La Sendiri!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Ahad, 28 Oktober 2012

Tantawi Pulak Ludah Nik Aziz


Nampaknya Pemuda PAS dah semakin berani mengkritik dan menyatakan pendirian mereka walaupun ianya bercanggah dan bakal mengundang doa pecah perut Nik Najis.

Pemuda Pas menasihatkan kepimpinan parti itu harus bangga untuk menerima persekitaran semasa bahawa pihaknya sudah ada "pengkritik tetap secara sukarela" dan perlu bijak dalam menilai setiap kritikan agar ia membawa manfaat kepada mereka.

Ketuanya, Nasrudin Hassan berkata, kepimpinnan Pas seharusnya bangga kerana keadaan sudah berubah berbanding keadaan sebelum ini.

Katanya, pada masa lalu, parti itu tidak diberi perhatian, sebaliknya kini mendapat fokus sehingga ada yang sanggup memberi kritikan secara sukarela.

"Apa yang membanggakan saya ialah kini Pas telah mempunyai pengkritik tetap secara sukarela yang terdiri dari pelbagai pihak. Ini satu perkembangan positif.

"Tinggal lagi pimpinan Pas harus bijak dalam menilai setiap kritikan yang diterima agar ia menguntung dan membangunkan parti untuk terus mendokong cita-cita perjuangan Islam," kata beliau dalam blognya di bawah tajuk "Kritik, mengkritik dan dikritik".

Dasar anjing macam hadi kata..

Lu fikir la sendiri!



Published with Blogger-droid v2.0.9

Jumaat, 26 Oktober 2012

PRU13...BN Umum Calon Lebih Awal

Barisan Nasional (BN) berkemungkinan akan menamakan calon Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 lebih awal berbanding pilihan raya sebelum ini, kata Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.


Beliau berkata perbezaan daripada amalan biasa ini tidak tertakluk kepada calon Umno sahaja malah semua parti komponen BN.


Tengku Adnan, yang juga Setiausaha Agung Umno, berkata ada lebih banyak kebaikan untuk menamakan calon lebih awal berbanding keburukannya dan menegaskan ada sedikit perbezaan pada pilihan raya umum akan datang.


Bagaimanapun, katanya, rancangan itu terserah kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga Pengerusi BN, untuk membuat keputusan.


"Saya yakin kali ini ia akan dilaksanakan dengan sedikit perbezaan. Barangkali ia akan dinamakan lebih awal dari biasa," katanya kepada pemberita selepas majlis korban dan kenduri rakyat sempena Aidiladha anjuran Umno Bahagian Putrajaya, di sini, Jumaat.


Baru ada pekdah jawatankuasa disiplin parti! Baru rakyat dapat tengok muka pemimpin sebenar!


Lu Fikir La Sendiri!


Published with Blogger-droid v2.0.9

Khamis, 25 Oktober 2012

JPA Pulak Diratah Di Parlimen

Minggu lepas Ahli Ahli Parlimen BN, Bebas dan pembangkang bersatu dalam isu kamera AES.


Semalam mereka sekali lagi bersatu suara dalam mendepani isu gaji pasukan polis.


Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) hari ini ditegur kerana didakwa tidak berlaku adil terhadap Polis Diraja Malaysia (PDRM) berhubung soal gaji dan kebajikan anggota penguat kuasa itu.


Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) berkata pihak pasukan polis memohon kepada JPA supaya memberikan keadilan kepada mereka untuk hak yang sama rata dengan perkhidmatan kerajaan yang lain dan anggota pakaian seragam yang lain.


Katanya malah, permohonan ini telah didengar oleh Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam ucapan beliau ketika pembentangan Bajet 2013, baru-baru ini.


"Saya nak bagi contoh, lulusan Diploma, gaji akhirnya RM4,480 (polis), anggota perkhidmatan awam (yang biasa) RM5,730 dan SPRM, gajinya RM6,121.


"Bukan pihak polis marah kepada kedua-dua pasukan itu, cuma sebagai perbandingan, polis memohon keadilan, (dan) JPA tolonglah berlaku adil kepada mereka," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2013 peringkat jawatankuasa, di sini hari ini.


Mohamad juga berkata, jika dilihat negara-negara lain, gaji anggota polis di negara terbabit adalah lebih tinggi berbanding perkhidmatan lain berikutan pengiktirafan yang telah diberikan kepada pasukan penguatkuasa itu.


"Sebagai contoh, gaji Ketua Polis Daerah (OCPD) lebih rendah daripada pengetua sekolah menengah, (sedangkan) pengetua jaga sebuah sekolah manakala OCPD jaga sebuah daerah.


"Jelas di situ bahawa mereka tidak mendapat layanan yang saksama daripada JPA, kenapa JPA sanggup bersifat kejam terhadap polis yang telah berjasa kira-kira 200 tahun kepada negara," katanya.


Ahmad Kasim (PKR-Kuala Kedah) ketika mencelah berkata berhubung soal penggajian, kakitangan Penjara juga jangan dilupakan kerana mereka didakwa antara kakitangan yang menerima gaji terendah dalam kalangan anggota pasukan seragam yang lain.


Datuk Bung Mokhtar Radin (BN-Kinabatangan) yang bersetuju dengan cadangan tersebut turut berpendapat kakitangan Penjara telah terpinggir berhubung soal itu dan mempersoalkan tempoh masa yang lama diambil oleh JPA untuk melakukan kajian berhubung soal gaji.


"Apa agaknya JPA terlalu lambat, bertahun-tahun, (kadangkala) empat hingga lima tahun baru boleh selesai," katanya.


Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) pula berkata, JPA ditegur berikutan jabatan itu bertanggungjawab dalam soal penggajian perkhidmatan awam dan mahu gaji polis ditentukan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Polis.


"Jadi biar suruhanjaya ini menentukan gaji polis, diserahkan kepada Kabinet dan Kabinet buat keputusan," katanya. - Bernama


Published with Blogger-droid v2.0.9

Selamat Hari Raya Aidiladha

SEMOGA IBADAH KITA SEMUA DITERIMA OLEH ALLAH SWT...AMIN


Published with Blogger-droid v2.0.9
Jalan Kaki Tunai Haji 314 Hari Dari Bosnia.. SENAD HADZIC Senad Hadzic (kanan) akhirnya tiba di Tanah SuciSenad Hadzic (kanan) akhirnya tiba di Tanah Suci Berjalan kaki 5,700km untuk tunaikan haji SARAJEVO - Seorang lelaki Islam Bosnia yang berjalan kaki untuk menunaikan ibadah haji di Mekah pada tahun lalu memberitahu agensi berita AFP bahawa dia tiba di kota suci tersebut selepas merentasi tujuh buah negara termasuk Syria yang kini dilanda perang saudara. "Saya tiba di Mekah pada Sabtu lalu. Saya tidak letih, ini merupakan hari paling bahagia dalam hidup saya," kata Senad Hadzic menerusi satu temu bual telefon. Lelaki berusia 47 tahun itu memberitahu, dia berjalan kaki sejauh 5,700 kilometer (km) selama 314 hari merentasi Bosnia, Serbia, Bulgaria, Turki, Syria dan Jordan untuk ke Mekah dengan membawa beg sandang seberat 20 kilogram. Hadzic memaparkan perjalanan tersebut dalam akaun Facebook miliknya termasuk gambar dia memperoleh kad masuk dan keluar Syria yang dikeluarkan oleh kementerian dalam negeri kepada warga asing. "Saya merentasi Syria pada April lalu. Saya berjalan sekitar 500km dalam tempoh 11 hari. Saya melintasi bandar raya Aleppo dan Damsyik serta sejumlah pos kawalan tentera rejim dan pemberontak tetapi saya tidak pernah ditahan. "Di sebuah pos kawalan tentera Presiden Bashar Al-Assad, beberapa askar mengarahkan saya mengosongkan beg sandang saya. Apabila saya menunjukkan al-Quran dan menyatakan saya berjalan kaki ke Mekah, mereka melepaskan saya," ujar Senad. "Saya berjalan kerana Allah, untuk Islam, untuk Bosnia-Herzegovina, untuk ibu bapa dan saudara perempuan saya," tambah lelaki itu. Di laman Facebooknya, dia memberitahu, Tuhan telah menunjukkan jalan ke Mekah dalam mimpinya termasuk menuju ke kota suci itu melalui Syria dan bukan Iraq. Semasa perjalanannya, Senad berdepan suhu sejuk antara -35° darjah Celsius di Bulgaria hingga kepanasan mencecah 44° darjah Celsius di Jordan. Menurutnya, dia terpaksa menunggu di Istanbul selama beberapa minggu untuk mendapatkan kebenaran bagi merentasi Jambatan Bosphorus dengan berjalan kaki, selain dua bulan di sempadan Jordan dan Arab Saudi bagi mendapatkan visa untuk mengerjakan ibadah haji. - AFP

Sosilawati Menjerit Ketika Dibunuh!

KUALA LUMPUR 25 Okt. - Jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya telah dibunuh dengan cara dibaringkan dan ditikam di tengkuknya oleh tertuduh kedua, T.Thilaiyalagan sambil disaksikan oleh tertuduh pertama, N. Pathmanabhan pada 30 Ogos 2010.


Demikian antara persoalan yang dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusoff dalam soal balas terhadap Thilaiyalagan di Mahkamah Tinggi di sini

hari ini.


Dalam keterangan berkaitan kes tersebut, Sosilawati dikatakan telah menjerit dengan kuat dan meminta tolong dan Pathmanabhan juga telah mengarahkan Thilaiyalagan supaya membunuh jutawan itu di hadapannya kerana dia ingin menyaksikan sendiri kejadian itu.


Sementara tiga lagi lelaki yang bersama Sosilawati, pegawai bank Noorhisham Mohamad, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin

Shamsuddin turut dibunuh dengan cara yang sama.  


Kesemua itu merupakan cadangan yang diberikan oleh Ishak kepada Thilaiyalagan, 21, semasa menyoal balas tertuduh kedua itu pada perbicaraan di sini.


Bagaimanapun, semua cadangan itu dijawab 'tidak setuju' oleh Thilaiyalagan yang diperintah membela diri bersama bekas peguam Pathmanabhan, 43, serta

pekerja ladang R.Matan, 22, dan R.Kathavarayan, 32, atas tuduhan membunuh Sosilawati, 47, Noorhisham, 38, Ahmad Kamil, 32, dan Kamaruddin, 44.


Mereka didakwa melakukan perbuatan itu di Ladang Gadong di Lot 2001, Jalan Tanjong Layang, Tanjung Sepat di Banting antara 8.30 malam dan 9.45 malam pada 30 Ogos 2010.


Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.


Terdahulu, Ishak mencadangkan kepada Thilaiyalagan bahawa terdapat dua kereta jenis BMW telah masuk ke Ladang Gadong antara pukul 5 dan 6 petang, 30

Ogos 2010, dan tertuduh menjawab tidak setuju.


"Saya cadangkan dalam kedua-dua kereta itu ada seorang wanita Melayu dan tiga lelaki Melayu bersama Pathmanabhan," kata Ishak dan tertuduh menjawab tidak

setuju.


Thilaiyalagan juga tidak bersetuju dengan cadangan Ishak bahawa selepas Sosilawati, Noorhisham, Ahmad Kamil dan Kamaruddin tiba di ladang, tertuduh telah diarahkan oleh Pathmanabhan untuk menangkap dan mengikat mereka.


"Awak telah arahkan Matan dan K.Sarawanan (saksi ke-59 pendakwaan) untuk ambil diesel di ladang dan diserah kepada awak setelah bunuh Sosilawati, Noorhisham, Ahmad Kamil dan Kamaruddin," cadang Ishak dan tertuduh menjawab tidak setuju.


"Kemudian awak bersama Sarawanan telah angkat empat orang itu dan letak atas longgokan kayu yang telah disusun terlebih dahulu," cadang Ishak dan Thilaiyalagan menjawab tidak setuju.


"Selepas itu awak, Matan dan Sarawanan letak kayu atas badan mayat dan telah curahkan minyak atas mayat seterusnya bakar semua mayat itu," cadang Ishak dan

tertuduh menjawab tidak setuju.


"Zink juga telah digunakan sebagai lapik di tempat pembakaran itu," cadang Ishak dan Thilaiyalagan menjawab tidak setuju.


Tertuduh juga tidak bersetuju dengan cadangan Ishak bahawa pada 31 Ogos 2010 kira-kira pukul 8 pagi, dia dan Matan telah memungut sisa pembakaran mayat dan

memasukkannya ke dalam sebuah tong biru.


Ketika ditanya sama ada dia ada berbincang dengan tertuduh lain mengenai pembelaannya di mahkamah, Thilaiyalagan menjawab: "Saya tidak pernah bincang

pembelaan saya bersama tertuduh lain."


"Saya cadangkan awak bersama-sama tiga tertuduh lain telah merancang untuk membunuh Sosilawati, Noorhisham, Ahmad Kamil dan Kamaruddin sejak 29 Ogos 2010," kata Ishak dan tertuduh menjawab tidak setuju.


Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Akhtar Tahir bersambung pada 6 November ini.


Published with Blogger-droid v2.0.9

Selasa, 23 Oktober 2012

Mendengar Rintihan Rakyat Kunci Kekuatan BN Selama Ini..!


Penggunaan kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sekarang disifatkan sebagai langkah yang tidak popular dan dikhuatiri boleh menjejaskan populariti Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Seramai 89 peratus daripada 2,197 pengunjung portal Sinar Harian Online, yang menyertai bancian online, menyifatkan penggunaan AES sebagai langkah tidak popular.

Sehubungan itu, seramai 2,517 menjawab soalan sama ada wajar AES dikaji semula.

Menjawab soalan itu, seramai 86 peratus memilih jawapan "setuju" manakala 14 peratus tidk setuju.

Pengunjung portal ini juga ditanya sama ada AES wajar diberi peluang untuk diuji keberkesanan.

Daripada 2,118 menjawab soalan itu, sermaai 41 peratus berkata "setuju" manakala 59 peratus kata "tidak setuju".

Dalam laporan diberi Sinar Harian sebelum ini,

Persatuan Pemandu Bas Semenanjung Malaysia (PPBSM) menggesa kerajaan mengkaji semula penggunaan AES di negara ini.

Pengerusinya, Sa’adan Man berkata, kerajaan harus mengkaji penggunaan AES itu dengan lebih terperinci merangkumi semua aspek, terutama kepada pengguna jalan raya yang menggunakan pelbagai jenis kenderaan bermotor berbeza.

Katanya, PPBSM tidak menyalahkan mana-mana pihak, tetapi mahu kerajaan mengkaji semula pengguna AES ini kerana ia secara jelas membebankan rakyat.

Berikut beberapa pandangan yang diutarakan oleh pembaca Sinar Harian Online:

Alanzo Shariff: "Point camera AES sekarang macam nak mencari untung kerana seperti di Putrajaya dan Equine - Uniten bukanlah tempat biasa berlaku kemalangan. Tapi seolah-olah dibubuh untuk mencari keuntungan semata kerana had kelajuan 60-70 bagi kawasan tersebut tidak munasabah dan cuba tanya orang ramai... siapa bawak kereta di kawasan tiga laluan dengan 60km."

Syed Hidayat:  "Pergi lawan di mahkamah, ada peluang menang sebab... sebab tiada papan tanda had laju dan operasi had laju dipacak dalm jarak 300m."

Razman Rashid: "Saya cadangkan kerajaan keluarkan kereta Proton berkelajuan maksimum 100km/j saja, dgn ini duit rakyat lagi jimat dr perabis duit buat bayar saman."

Mohamad Takiudin Abd Rahman: "Tambahan lagi kawasan itu kawasan sesak... peluang menyaman dan mendapat untung adalah tinggi.... takkan ini orang tak faham."

Worldkuliah Kuliah: "Keengganan kerajaan memansuhkan AES membuatkan kita terpaksa memansuhkan kerajaan yang sedia ada, insya-ALLAH."

Esa Adam: "Orang dungu aja berfikiran begini."

Hasanul Hamid: "Wajar bagi sistem AES diteruskan. Tetapi lokasi AES perlu dikaji dan diteliti dengan lebih mendalam sebelum diputuskan untuk diletakkan di tempat tersebut. Contohnya, AES tidak wajar diletak di jalan lebuh raya yang lurus, jalan lurus menuruni bukit atau jalan-jalan yang sememangnya tiada bahaya kepada pemandu. Bagi AES di kawasan lampu isyarat, ia sepatutnya diteruskan dah diperluaskan, tetapi tidaklah diperlukan sepanjang 24 jam sehari di kawasan-kawasan yang tidak sibuk. Ada persimpangan berlampu isyarat yang sememangnya lengang pada 3 hingga 4 pagi."

Mohamad Hakimi Azmi: "Saya nak mengemukakan ketidakpuasan hati saya mengenai AES di mana ia dilaksanakan 24 jam. Ini kerana, pada waktu malam, AES menggunakan FLASH dan ini akan menjadi punca berlakunya kemalangan. Saya juga pernah merasakan terutama di lebuh raya. Saya ingin menceritakan situasinya, bayangkan anda sedang memandu walaupun 115 km/j, tiba-tiba anda terkejut dengan lampu 'flash' dari AES, ada kemungkinan kereta yang dipandu akan terbabas? Bagi orang biasa OK, jika orang itu mempunyai penyakit? Bagaimana? Fikirlah!"

Sukri Mohd Salleh: "Sesuai diteruskan tapi harus berada..."

Badaruddin Muhammad: "Kamera AE diletakkan di kawasan 'blackspot' yang berisiko tinggi dan sering berlaku kemalangan. Tidak timbul isu lubuk duit. Sila buang pemikiran negatif dan keterlaluan dari pemikiran saudara. Maknanya kawasan yang ada kamera AES tu memang kawasan berbahaya."

Hamdan Nazam: "Badaruddin anda baca komen saya di atas dan lakukan di negara kita pasti semua selamat duit poket selamat, duit kerajaan selamat dan kemungkinan risiko kemalangan rendah iaitu pemasangan meter kelajuan dihadkan kepada 110km/j sepertimana yang dilakukan ke atas trak tentera."

Rohaifi Azri: "Kerajaan andai serius nak membendung kemalangan, laksanakanlah seperti cadangan saudara Hamdan Nazam. Kalau sekadar kuat kuasa had laju 110km/j tapi pada masa yang sama Proton pun dok keluarkan kereta yang enjinnya bersuntikan turbo, pejadah turbo kalau tidak boleh bawak lebih 110km/j? Kancil pun selamba henjut 120km/j kat lebuh raya."

Halim Samad: "Pemasangan AES kalau di tempat yang sesuai adalah wajar, tetapi kalau ia dipasang di kawasan yang telah ditentukan had laju 60-90km sejam di kawasan jalan dua atai tiga laluan, memang ia bukan satu tindakan holistik untuk mengurangkan kemalangan tetapi semata-mata tindakan holistik nak memerangkap pengguna jalaraya untuk dikenakan saman. Adakalanya had laju yang ditetapkan sudah tidak sesuai lagi, kalau keadaan jalan dua hingga tiga laluan mana ada orang pandu kurang 90km sejam, sekarang zaman dah berubah, mana ada sangat dah pengguna memandu kereta berusia 30-an, semua kereta baru, teknologi enjin pun hebat, setakat 60km sejam tu macam rase kayuh basikal je."

LU FIKIR LA SENDIRI!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Video Penguatkuasa MPPP Diancam Tetek Oleh Peniaga Padang Kota Lama..!



Kalau DAPig memerintah..! jangan kata raba tetek sahaja yang berlaku malah ancaman tetek juga nampaknya berlaku di Pulau Mutiara! Peniaga melayu di Padang Kota Lama nampaknya berang dengan tindakan para penguatkuasa MPPP yang cuba mengambil barang milik mereka berniaga!

Mereka yang menjalankan perniagaan urut refleksologi dilihat sudah tidak mampu lagi mempertahankan barangan mereka dari diambil oleh para penguatkuasa...nampaknya ancaman tetek juga dilihat berkesan! Tapi kak kalau boleh jangan lah sampai tunjuk aurat kak...tak best ler...!

Nasib...nasib..!

Lu Fikir La Sendiri!!!


Isnin, 22 Oktober 2012

Mad Sabu..Mahkamah Kata Pergi! Penjara Kata Mari..!

Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini menolak permohonan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu untuk mengetepikan pertuduhan terhadapnya yang membuat tohmahan memburukkan nama baik 25 anggota polis serta keluarga mereka dalam ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor dekat sini.


Hakim Mohd Amin Firdaus Abdullah yang membuat keputusan itu juga mengarahkan agar perbicaraan yang sedang berlangsung di Mahkamah Sesyen terhadap Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu, diteruskan.


Bagaimanapun, tarikh baru bagi menyambung perbicaraan kes itu masih belum ditetapkan lagi.


Penolakan permohonan itu juga adalah kali kedua selepas Mahkamah yang sama menolak permohonan Mat Sabu, pada Februari lepas, Mat Sabu, 57, didakwa memfitnah anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong, Muar pada 23 Februari 1950 dengan membuat tohmahan yang boleh merosakkan nama baik mereka.


Beliau didakwa melakukan perbuatan itu dalam ceramahnya di Pusat Asuhan Tadika Islam (Pasti) Al Fahmi, Markas Tarbiyah Pas Padang Menora, Tasek Gelugor pada 21 Ogos 2011.


Dalam penjara mad tak dapat cium bau burit Mah, tapi dapat bau jubor adalah...

Lu Fikir La Sendiri!!!


Published with Blogger-droid v2.0.9

Video Terbaru Namewee Babi Yang Mesti Kita Tengok..!



Amacam..! ok? Lu Fikir La Sendiri!

Ahad, 21 Oktober 2012

Pilihanraya Dah Di Depan Pintu..!


Pilihan raya umum ke-13 sesuai diadakan bila-bila masa sahaja, termasuk pada tahun ini namun terpulang kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memilih tempoh yang sesuai, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bekas Perdana Menteri berkata sama ada diadakan hujung tahun ini atau awal tahun depan iaitu sebelum mandat lima tahun Barisan Nasional (BN) tamat, bila-bila masa dari sekarang juga merupakan masa yang baik untuk mengadakan pilihan raya.

"Bergantung kepada Datuk Seri Najib apa keputusannya. Pandangan saya adalah pandangan saya. Saya fikir kita sudah sampai penghujung, ia tidak menjadi masalah sama ada akhir tahun ini atau awal tahun depan," katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis konvokesyen Universiti Teknologi Petronas (UTP) di sini, Ahad.

Dah penat pun tunggu...! Lu Fikir La Sendiri!!!

Harga Rokok Naik 20 sen


Mulai esok harga rokok yang diedarkan diseluruh negara oleh British American Tobacco akan dinaikkan 20sen - sumber berita TV3

Lu Fikir La Sendiri!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Tarikh Pilihanraya Dah Ada..Calon Perlu Disiapsedia..!

Ada kesan dengan pengumuman ni? Apakah penubuhannya akan memberi kesan kepada setiap ahlinya? Apakah setelah ada kes sabotaj berlaku baru tindakan mahu diambil? Apakah setelah UMNO dan BN menerima kesan kekalahan di sesebuah kerusi Parlimen dan DUN baru tindakan mahu diambil?


Kenapa tidak difikirkan bagaimana unsur sabotaj ini dapat dikurang kalau pun sukar dibendung. Kita tahu bahawa perkara pokok yang menyebabkan sabotaj ini terjadi kerana pemimpin di peringkat bahagian tidak menerima calon yang diumumkan oleh pucuk pimpinan. Maka apakah cara terbaik untuk mengelak dan mengurangkan ketidakpuasan hati ini dari berlaku.


Calon hendaklah terdiri dari nama yang dihantar oleh pihak bahagian, jangan ada calon payung terjun.


Calon hendaklah diumumkan lebih awal dan diperkenal kepada semua peringkat jentera bahagian.


Dengan cara ini kita akan lebih awal menegnali masaalah dan berusaha mengatasinya. Ketidakpuasan hati pasti ada namun dengan pengumuman awal  calon di peringkat bahagian tentu mengurangkan kerenah yang boleh menggugat jentera dari terus tak berjalan..!


Lu Fikr La Sendiri!!!


- Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO hari ini sebulat suara memutuskan persetujuan bagi menyerahkan tampuk kuasa kepada  sebuah jawatankuasa khas dalam melaksanakan pemantauan seterusnya mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana ahli UMNO yang cuba mensabotaj calon atau parti.


Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, jawatankuasa tersebut bakal memantau salah laku ahli parti yang terjerumus menyokong parti lawan, menghasut meninggalkan parti dan salah guna wang.


"Jika kita dapat kenal pasti sebarang tindakan yang berunsurkan sabotaj ini, individu itu boleh digantung atau dipecat keahliannya," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO, di Menara Dato Onn di sini, hari ini.


Beliau yang juga Perdana Menteri turut menegaskan, perlantikan jawatankuasa tersebut bakal diletakkan di setiap UMNO Bahagian agar dapat menyalurkan sebarang laporan ke ibu pejabat dengan kadar segera.


"Jawatankuasa ini dipengerusikan oleh Lembaga Jawatankuasa Disiplin yang diketuai Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail," katanya.


Published with Blogger-droid v2.0.9

Nik Aziz Tak Tersenarai La Pulak..!

Kenapa pulak Nik Najis tak tersenarai sebagai pejuang keamanan dunia Islam? atau sekarang atas desakan hidup berpolitik maka Nik Najis lebih kepada pejuang agama lain kot..!

Peranan Malaysia dalam memperjuangkan keamanan, keadilan dan kemanusiaan di dunia Islam mendapat pujian banyak pihak termasuk Sheikh Yusuf al-Qaradawi, pengerusi Al-Quds International Institution (QII).

Dalam perjuangan rakyat Palestin tatkala ini, peranan Malaysia yang menyokong perjuangan adil dan kemanusiaan telah mendapat pujian daripada QII menerusi dua pucuk surat daripada al-Qaradawi.

Dalam surat beliau kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, al-Qaradawi melahirkan penghargaan dan terima kasih beliau terhadap dedikasi dan komitmen Malaysia yang menyokong perjuangan penduduk di Baitulmaqdis.

"Tidak memeranjatkan, kami sentiasa mendapati anda antara yang pertama dan terawal dalam menyokong perjuangan adil dan kemanusiaan, isu Palestin dan Baitulmaqdis adalah antaranya," katanya dalam surat kepada Najib.

Beliau menambah kata, "Kami amat tersentuh dengan keprihatinan anda dalam konteks ini, khususnya berhubung keperluan segera bagi inisiatif seumpamanya." Pencapaian terbaharu hasil daripada usaha tanpa mengenal jemu Malaysia itu ialah perjanjian damai yang dimeterai kerajaan Filipina dan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF) bagi pengwujudan wilayah autonomi Bangsamoro di selatan Filipina.

Al-Qaradawi berkata: "Lebih penting lagi, Malaysia telah diiktiraf sebagai antara negara Islam yang mempunyai strategi pembangunan mengagumkan dan terbuka, kini menjadi pusat rujukan dan contoh bagi dunia Islam.

"Malah lebih membanggakan kami ialah pencapaian dan kejayaan mewujudkan cawangan QII di Malaysia, pencapaian yang mungkin tidak dapat direalisasikan tanpa sokongan dan naungan anda". Beliau merujuk kepada pelancaran Al-Quds Foundation Malaysia, sebuah yayasan kebajikan untuk rakyat Palestin, yang antara lain mendidik masyarakat mengenai isu di negara berkonflik itu di samping membantu rakyat Palestin.

Membantu

Sementara itu, kalangan rakyat Malaysia turut memuji kerajaan berhubung peranan strategiknya dalam menamatkan konflik dan penderitaan selama kira-kira 40 tahun di selatan Filipina dan dalam mewujudkan prospek bagi keamanan dan pembangunan di Mindanao.

Mereka berkata sewajarnya bagi Malaysia, sebagai jiran terdekat dan prihatin, memainkan peranan berterusan dalam membantu kerajaan Filipina dan Bangsamoro melaksanakan pembangunan semula di kawasan itu demi manfaat rakyat.

Memuji usaha jitu kerajaan Malaysia dalam membantu umat Islam di seluruh dunia, Pensyarah Kanan Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah berkata, banyak negara khususnya negara Islam mempercayai dan menerima peranan Malaysia sebagai pengantara ekoran pencapaiannya sebagai sebuah negara Islam yang progresif dan dinamik.

"Pujian Sheikh Yusuf Al-Qaradawi merupakan satu pengiktirafan dunia kepada Malaysia (dalam memperjuangkan isu Palestin) dan kejayaan kerajaan Malaysia bertindak sebagai mediator bagi mengakhiri konflik antara Manila dan Bangsamoro, pastinya suatu pencapaian membanggakan," katanya.

Beliau berkata, kejayaan Malaysia dalam mentadbir sebuah negara berbilang kaum dan kepelbagaian juga telah membolehkan negara dijadikan sebagai rujukan dalam penyelesaian konflik Bangsamoro.

Mengiktiraf usaha berterusan Malaysia sejak sekian lama dalam menyuarakan kebimbangan berhubung penindasan dan kekejaman terhadap rakyat Palestin dan umat Islam lainnya, Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) Universiti Pendidikan Sultan Idris, Datuk Dr. Junaidi Abu Bakar berkata, dalam soal konflik di selatan Filipina, Malaysia merupakan negara jiran paling hampir berbanding dengan negara atau badan Islam yang lain.

"Malaysia tidak pernah berganjak apabila menyuarakan isu yang membabitkan penganiayaan terhadap etnik dan umat Islam seperti dalam isu Palestin dan bagi isu Bangsamoro ini, kita merupakan jiran paling hampir yang boleh diharapkan oleh Manila dan Bangsamoro sendiri untuk dirujuk sebagai orang tengah dan diberi kepercayaan," katanya.

Sebagai anggota perkumpulan serantau ASEAN, persefahaman dan kerjasama rapat antara Kuala Lumpur dengan Manila banyak membantu dalam kejayaan rundingan damai di antara MILF dan kerajaan Filipina.

"Sebenarnya peranan Malaysia dalam membantu Bangsamoro sudah lama berlangsung sejak zaman bapa Perdana Menteri, Tun (Abdul) Razak (Hussein) lagi... memang kita memperjuangkan pasal Bangsamoro dan membantu mereka dalam pelbagai sudut dan sebagai contoh banyak warga Filipina yang menjadi warganegara Malaysia khususnya di Sabah.

"Kita memang dikenali sebagai mediator yang berjaya menyelesaikan konflik yang berlaku di sesebuah negara dan disebabkan itu kita dipandang tinggi oleh dunia dan peranan yang kita galas adalah besar," kata Junaidi.

Pendirian sederhana kerajaan Malaysia dan kestabilan politik negara turut diperakui oleh dunia dan diterima baik oleh banyak pihak, dengan itu memudahkan Malaysia untuk mendapat kepercayaan, katanya.

Penekanan Perdana Menteri terhadap pergerakan kesederhanaan dengan penubuhan Pergerakan Kesederhanaan Global memberikan kelebihan kepada Malaysia untuk memainkan peranan lebih besar sebagai pengantara untuk membantu menyelesaikan masalah dan salah faham di negara-negara yang berdepan masalah.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya berpendapat proses pembinaan semula Bangsamoro patut menggunakan pendekatan Islam sederhana bagi pembangunan, pendidikan, ekonomi dan sosial menerusi penubuhan agensi-agensi Islamik seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia dan Institut Kefahaman Islam Malaysia.

"Dengan membawa Islam seperti yang kita amalkan di negara ini, ia akan membantu membangunkan masyarakat Bangsamoro dari segi rohani dan juga materialistik," katanya.

Pesuruhjaya Suhakam (Pendidikan dan Perhubungan Awam), Prof. Emeritus Datuk Dr. Mahmood Zuhdi Abdul Majid pula berkata, kerajaan Malaysia boleh membantu kerajaan Filipina dalam bidang ekonomi dan pendidikan kerana ia merupakan elemen penting dalam kemajuan sesebuah negara.

"Bidang ekonomi dan pendidikan merupakan aspek penting dalam memastikan kerajaan Filipina dapat meningkatkan taraf kehidupan rakyatnya. Ini termasuk menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat agar dapat mengatasi masalah kemiskinan," katanya.

Menyokong pendirian dan pendekatan sederhana kerajaan Malaysia, Presiden Persatuan Kebajikan India Malaysia, A. Prakash berkata, setiap komuniti perlu saling membantu demi faedah bersama dalam bidang ekonomi, sosial dan pendidikan.

"Malah agama Hindu juga tidak sama sekali menggalakkan fanatisme dipraktikkan dan sebaliknya membantu semua umat manusia tidak mengira agama dan taraf hidup seseorang.

"Saya rasa apa yang telah kita capai adalah sesuatu yang cukup besar kerana kalau kita lihat, Filipina adalah sebuah negara yang besar dan kita (Malaysia) sebuah negara yang kecil tapi saiz itu tidak menjadi penghalang untuk kita membantu negara besar yang mempunyai konflik," katanya.
— BERNAMA

Lu Fikir La Sendiri!!!

Panas!!! Video Anak Buah Guan Eng Buli Orang Di Penang..!


Inilah bahananya bila cina DAPig komunis memerintah! dia akan halau, pukul, buli jerit dan pelbagai lagi! walau pegang anak! walau ditengah jalan! demi nafsu serakah cina komunis DAPig akan buat apa sahaja untuk memuaskan nafsu mereka! Layan..!


Sabtu, 20 Oktober 2012

Tahniah Tok Pa..Syabas Zahid Hamidi..!

Tahniah Kelantan..kerana berjaya memenangi Piala Malaysia 2012...bagaimanapun syabas kepada pasukan Angkatan Tentera Malaysia kerana bertungkus lumus memaksa pasukan Kelantan bermain hingga ke minit 120.

Kejayaan Kelantan juga sekaligus membangkitkan semangat anak muda untuk terus berjaya bukan sahaja didalam bidang sukan bolasepak malah didalam pelbagai bidang kehidupan yang bakal dimulai dalam PRU ke 13 akan datang...kesian Nik Najis..huhuhu!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Video Meransang Pepagi Beb..!


Jom Layan..


Lu Fikir La Sendiri!!!

Video Yang Meransang Anwar Meliwat Selama Ini..!


Patut ler Anwar guna password 'mokhtar'..! ada sejarah lama rupanya..!

Penyakit liwat ni tak terbina dalam satu malam...tak menjadi dalam sekelip mata! mesti ada sebab musabab yang membentuk keperibadian seseorang untuk meliwat atau lebih menggemari jantan sesama jantan!

Kalau menurut cerita..Anwar semasa sekolah lagi pun dah cenderung kearah seks sonsang..! Itu sebab Allahyarham Sulaiman Palestin pernah nasihat Anwar untuk meninggalkan feel buruk tu..lama sangat dah nasihat tu Anwar dapat.! tapi kalau x de taufik hidayah..nabi yang nasihat pun Anwar takkan peduli..!

Lu FIkir La Sendiri!!!


Dengar dan renungkan..pasti faham apa yang tersirat..! ish..ish..ish..


Jumaat, 19 Oktober 2012

GEMPAR..!!! Kesian...Video PM Jatuh Tersungkur..!


Macam macam hal boleh berlaku...walau dijaga ketat oleh pengawal peribadi tapi kalau dah nasib nak jatuh, jatuh jugak kan! kesian Julia...!  Namun dia steady ! bravo Julia!

Nik Najis mesti terbeliak beliak bijik mata tengok video ni..mana tau boleh tengok wayang free...pttuuiihh ! itu ler akal budi orang hamPAS!

Ingat lagi gambar kat atas tu? calon PKR si Ansari Abdullah yang cedera ringan apabila jatuh 2 kali..! bukan sekali !!! 2 kali jatuh ke laut apabila jambatan yang mereka lalui runtuh.! 

Jenis macam Ansari ni jelas suwey bro! dah la parti suwey! masa berkempen pun jatuh! memang tempah kalah! itu sebab dia awal awal dah jatuh laut sebelum ditolak oleh rakyat di Batu Sapi melawan calon BN YB Linda 2 tahun lalu.

Lu Fikir La Sendiri!!!

Khamis, 18 Oktober 2012

PANAS..! Ahli Parlimen BN Bertikam Sesama Sendiri!


Orang lama yang berani, lantang dan konsisten membela nasib rakyat..! syabas YB..!!!

Hari ini Dewan Rakyat gempar dengan pertembungan diantara Ahli Ahli Parlimen Barisan Nasional..!

Semasa penggulungan Kementerian Pengangkutan malam tadi, 4 orang sahabat baik yang selalu senada seirama dilihat bertikam lidah dan bertegang urat dalam mempertahankan hujah masing masing!



Insiden bermula apabila Timbalan Menteri Pengangkutan mengambil giliran menggulung perbahasan bajet 2013 bagi Kementeriannya.

Apabila Rahim menjelaskan bahawa Kementerian tetap dengan keputusan mahu mengekalkan pelaksanaan kamera AES diseluruh negara maka disitu segalanya bermula.

YB Datuk Mohamad Aziz Ahli Parlimen Sri Gading jelas tidak berpuashati dengan keputusan tersebut bangun merayu agar pihak kementerian menangguhkan dahulu pelaksanaan penggunaan kamera tersebut yang jelas membebankan rakyat.

Mohamad menjelaskan bahawa rakyat sudah cukup terbeban dengan pelbagai perkara yang berkaitan dengan kereta...'rakyat kena bayar ansuran kereta, road tax kereta, insurans kereta, tol kereta, parking kereta, kerosakan kereta, tayar kereta..dan kini rakyat sentiasa diburu dengan kamera yang akan menyebabkan rakyat menanggung saman sebanyak RM300.'

Lebuhraya bukan penyumbang utama kadar kemalangan yang tinggi didalam negara, tapi kenapa rakyat perlu disusahkan dengan kamera disepanjang lebuhraya? kenapa tidak kita menyesuaikan rakyat dengan kemajuan yang kita miliki dan bukannya memperlahankan kemajuan yang sedang kita nikmati? apakah tujuan pelaksanaan ini mahu mendidik rakyat atau menghukum rakyat? 

YB Tan Sri Shahrir Samad yang juga Ahli Parlimen Johor Bharu pula menegaskan bahawa jika benar kerajaan mahu membela rakyat dan bukan mahu menghukum semata mata maka pihak kementerian perlu membenarkan rakyat membeli alat pengesan kamera dan speed trap bagi membolehkan rakyat mengelakkan diri dari menjadi mangsa kamera yang jelas tidak boleh menggunakan 'budibiacara'.

Sementara itu tambah Shahrir kementerian juga perlu mempastikan tidak membayar sebarang bayaran ganti rugi sekiranya syarikat pengendali bankcrupt jika tiada sebarang saman dikeluarkan, ini kerana kita tidak didedahkan syarat yang termaktub didalam perjanjian diantara pihak kementerian dan syarikat pengendali.

Tapi tentunya saman ini tetap akan berlaku...sinis beliau.

Malangnya dua Ahli Parlimen BN iaitu wakil dari Arau dan Kinabatangan bangun berhujah bersetuju agar pihak kementerian meneruskan usaha menggunakan kamera bagi mengurangkan kadar kemalangan.

Pemandu kita tidak berdisipin! menyebabkan kadar kemalangan tinggi! Singapura dijadikan contoh..antara hujah mereka! Hujah keduanya ditempelak oleh Sri Gading yang berkata bahawa usaha mengurangkan kadar kemalangan adalah sesuatu yang perlu tapi menghukum bukan satu satunya kaedah yang perlu digunakan. 

Persoalannya...apakah kerajaan melalui kementerian Pengangkutan yang dikendalikan oleh pihak JPJ benar benar faham dan menghayati keluh kesah rakyat!

Kenapa usaha saman menyaman ini diswastakan? Agenda dan motif bagi sesebuah syarikat yang menjalankan perniagaan ialah keuntungan..Apakah kementerian boleh menafikan tiadanya unsur mengaut keuntungan melampaui dari menjalankan kerja murni mengurangkan kemalangan?

Apakah dengan menangguhkan sementara akan mengurangkan hasil kerajaan? Apakah usaha Trafik dan JPJ selama ini yang dibekalkan dengan kamera dan pelbagai lagi alat bantuan dalam operasi jelas gagal dan langsung tidak membantu mengurangkan kemalangan?

Apakah syarikat lebih utama dari rakyat?

Rupanya dalam BN sendiri apabila berdepan dengan sesuatu isu maka akan terserlah kematangan, keberanian, kejujuran dan keikhlasan dalam memperjuangkan hak rakyat..!

Nak membela rakyat atau nak membela bangsat..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Rabu, 17 Oktober 2012

Skandal Seks 'Sandwich' Kini Menghantui Mashitah..!


Kesian YB Dato Dr Mashitah...Belum pun selesai satu...datang pulak lagi satu! Kini Dr Mashitah dihimpit! sedang diasak dikiri dan kanan! depan dan belakang! atas dan bawah! isu skandal seks yang didakwa didalam tulisannya seakan menjadi seks sandwich! 

Selepas Hadi..kini Mad Sabu pulak mengambil giliran menyaman Timbalan Menteri di JPM ni! Tindakan saman Hadi dan Mad Sabu ini mudah untuk kita baca sebenarnya..tujuannya ialah untuk kelihatan bersih, suci dan murni didepan kuda belang mereka! membawa isu ini ke Mahkamah dilihat boleh membersihkan daki di serban dan kaki jubah Hadi! membawa isu ini ke Mahkamah juga akan memperlihatkan suami normah 121 tidak lagi menyokong komunis, suci dari berkhalwat dan tentunya tak pernah mencium bau burit bini orang!

Proses di Mahkamah pasti memakan masa! malah mungkin kes ini disebut pun selepas pilihanraya diadakan! selain dari nak dilihat cuba menegakkan kebenaran yang sonsang! tindakan Hadi dan Mad Sabu setidak tidaknya 'menutup mulut' Dr Mashitah dalam membongkar kes ini..itu jer!

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu memfailkan saman fitnah terhadap Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mashitah Ibrahim. 

Ia ekoran tulisan Mashitah dalam Sinar Harian bertajuk "Skandal seks, krisis politik Pakatan" pada 2 Mac tahun lepas. 

Mashitah (kanan) seorang kolumnis di harian berbahas Melayu itu. 
Ketua Pengarang Sinar Harian Norden Mohamed, penerbit Karangkraf Sdn Bhd dan pencetak Ultimate Print Sdn Bhd turut dinamakan sebagai defendan. 

Saman itu difailkan pada 25 September. 

Saman yang sama difailkan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini. 

Artikel Mashitah itu antaranya didakwa menggambarkan Mohamad bertindak mendedahkan aurat kepada wanita bukan mahram dan pemimpin tidak bermoral. 

Selasa, 16 Oktober 2012

Apa Cerita Ahli Parlimen Lipis Ni?


Orangnya bersahaja, mudah bergaul dan tidak meninggi diri...Dikalangan pegawai pegawai kementerian yang bertugas di Parlimen menggelarkan beliau sebagai 'yb sporting'. 'Setiap hari Dato Dr Shahrum pasti akan singgah minum dikalangan kami para pegawai, YB Lipis juga begitu terbuka dalam membincangkan apa jua isu yang timbulkan oleh para pegawai'...-kata seorang pegawai.

Hari ini YB Lipis yang memang terkenal aktif berbahas didalam Dewan, sekali lagim tampil dengan menyarankan kepada kerajaan agar menyegerakan kewujudan AKTA PATRIOTIK DAN KESEJAHTERAAN KAUM dalam mempastikan rakyat negara ini terus menikmati keamanan dan kemakmuran hidup.


"Pergerakan anasir luaran ini dikenal pasti menerusi orang perseorangan, ahli politik tertentu, badan bukan kerajaan (NGO) dan media massa terutama media sosial. "Oleh itu, kita mesti ada undang undangyang boleh mengawal dan mencegah kemasukan dana kewangan dari pihak anasir luar," kata Ahli Parlimen Lipis itu kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Anwar dan kuncu kuncunya terutama puak SUARAHARAM dan bAMbIGA  pasti tak senang duduk dengan kenyataan YB ni..

Lu Fikir La Sendiri!

Panas..! Siapa Jururawat Yang Bernafsu Tu?


Kalau Nik Najis tengok pun boleh tanggal serban kopiah beb..! Itu normal lah bagi lelaki tulen yang normal! cuma kalau jenis macam Anwar jer yang takde hal sebab Anwar boleh 'stim' ikut musim! ikut password! kalau Anwar guna password 'mokhtar' jangan harap lah jururawat macam kat atas tu nak goda! salah time! tak caya tanya wan jijah...!

Kira-kira 20,000 pelatih peringkat sijil dan diploma di semua institusi latihan Kementerian Kesihatan akan menikmati kenaikan elaun antara 60 dan 88 peratus mulai tahun depan.
Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, pelatih peringkat sijil akan menerima RM835 sebulan berbanding RM517 sekarang, manakala pelatih peringkat diploma pula menerima RM1,166.58 berbanding RM621.21.
"Kenaikan kadar elaun itu yang diumum Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Belanjawan 2013 membuktikan kerajaan sangat prihatin dengan beban kos sara hidup yang ditanggung pelatih," katanya kepada pemberita selepas merasmikan konvokesyen Institut Latihan Kementerian Kesihatan di sini semalam.
Selain itu, kata Tiong Lai, kementerian juga akan mewujudkan 12,000 jawatan baharu jururawat bagi tempoh 2012 hingga 2015 untuk meningkatkan perkhidmatan kejururawatan selain menampung keperluan klinik dan hospital baharu.
Makin tak bernafsu Anwar, Nik Najis bila dengar pengumuman Menteri ni..Tentu nurse, misi dan jururawat kita bernafsu dengar berita ni kan..! syukur lah! Terima kasih kerana ada kerajaan BN!
Lu Fikir La Sendiri!!!

Boleh Tolong Selesaikan Dilema Anwar..?


Cakap cakap kedengaran kini bahawa tarikh pilihanraya semakin tiba..bahangnya sudah semakin terasa. Ada wakil rakyat yang semakin berselera..sebab nama tetap lekat! tetap ada! ini kerana mereka ni kuat bekerja! tak memeningkan kepala! rakyat dijaga! rakyat dibela!

Tapi dalam semakin dekat nak pilihanraya ada jugak wakil rakyat yang kita tengok muka makin toya! muka tak bercahaya! banyak mamai dari jaga! runsing sebab kerusi bakal tiada! title YB bakal takde..cuba tengok muka wakil wakil rakyat pembangkang terutamanya...walaupun ada segelintir sebelah kita!

Rupanya Anwar pun ada dilema beb..! dilema Anwar sebab nak menentukan calon yang banyak kena reject rakyat! ramai wakil rakyat pembangkang yang tak buat kerja! jadi wakil rakyat macam masuk skim cepat kaya! dulu miskin sekarang kaya raya! cakap banyak tapi kerja langsung tak deliver!

Dilema Anwar ni banyak...antara faktor utama nanti mungkin Anwar pening nak buat poster macam mana? Cuba tengok wajah Dato Najib kat atas tu..rilex, steady, yakin dan muka orang berjaya!

Tapi Anwar nak pilih poster macam mana? macam ni..?

Atau macam ni...?

Atau macam ni...?

Korang ada jawapan? boleh tolong setel Anwar punya dilema?
Lu Fikir La Sendiri!!!

Isnin, 15 Oktober 2012

Berita Yang hARAKah Tidak Akan Siarkan..!


Tahniah Dato Seri Najib...Tahniah PM..Tahniah Malaysia! kerana diundang untuk bersama sama didalam peristiwa bersejarah yang sekian lama mengorban nyawa dan darah umat Islam Bangsamoro. Hari ini... 

Kerajaan Filipina dan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF) telah menandatangani kerangka perjanjian damai secara rasmi di Istana Malacanang di sini hari ini bagi mengakhiri konflik lebih 40 tahun di wilayah selatan Filipina. 

Detik bersejarah bagi memulakan proses penubuhan wilayah autonomi Bangsamoro itu turut disaksikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Filipina, Benigno Aquino III, pada pukul 3 petang waktu tempatan. 

Majlis yang turut disaksikan oleh Ketua MILF, Murad Ebrahim itu ditandatangani oleh wakil kerajaan Filipina, Marvic Leonen dan Ketua Perundingan Damai MILF, Mohagher Iqbal. 

Malaysia menjadi pengantara perundingan damai antara kedua-dua pihak itu sejak 2001 sehingga perjanjian awal untuk perdamaian dicapai di Kuala Lumpur dalam rundingan dari 2 hingga 7 Oktober lepas.

Siapa Dato Seri Najib? Siapa PM? kalau orang PAS nak tahu beliau ialah Presiden UMNO! Pengerusi Barisan Nasional..! Jadi siapa yang diiktiraf dalam menyelamatkan satu bangsa yang majoritinya mengimani agama Islam yang sama? Jawabnya ialah UMNO...UMNO faham?

Kerajaan Filipina tak pulak jemput murSHITdol hamPAS Nik Najis..Tak jemput Hadi..! Sebab..? mungkin kerana gambar kat bawah ler..


Jauh sekali Kerajaan Filipina nak jemput Anwar kerana dia orang tahu Anwar jenis macam kat bawah ni...


Lu Fikir La Sendiri!!!

Awas..! PAS Tubuh Unit Baling Kasut..!


Selepas tertubuh unit amal @ unit anal ! kini hamPAS hampir pasti akan menubuhkan unit baling kasut atau selipar! unit ini akan diketuai oleh pembaling selipar berpengalaman hidup setahun dipenjara kerana membaling kasut ke arah Hakim tahun lepas.

Cuba baca dan fahamkan kenapa mamat baling ni kena penjara..

Ramai di kalangan rakyat Malaysia tertipu dengan sandiwara yang dimainkan oleh Hj Hoslan Bin Hj Hussain setelah beliau membuat kegemparan dengan membaling kedua-dua seliparnya kepada ketiga-tiga Hakim yang mengendalikan kesnya.

Siapa dia Hoslan Hussein yang sebenarnya yang dianggap oleh beberapa pihak terutamanya dari parti pembangkang sebagai seorang "hero" yang menegakkan keadilan. Maka pihak masjid terpaksa menjawab segala tohmahan yang dilemparkan oleh Hoslan Husain bagi menjaga nama baik Masjid Ar-Rahimah Kg Pandan yang sudah dicalarkan oleh manusia durjana ini dengan menjaja-jaja keburukan pihak masjid.

Hoslan Hussain berasal dari Perak tetapi sudah lama menetap di Kg Pandan. Ayahnya Hj Hussain Bin Hj Abu Bakar, seorang yg. sering berulang-alik berjemaah di Masjid Ar-Rahimah. Disebabkan kekerapan Hj Hussain berjemaah di masjid, maka beliau sering membantu untuk melaungkan azan di kala tidak ada Muazzin di Masjid.Akhirnya Hj Hussain memohon jawatan sebagai Bilal.Dalam pada itu juga, Hj Hussain akan menjadi Imam jika sewaktu itu Imam Masjid mempunyai keuzuran dan tidak dapat hadir.Peluang ini juga diambil oleh Hj. Hussain (bapa Hoslan) untuk memohon pula jawatan sebagai Imam, maka dijadikan sebagai Imam Kariah atau dipanggil juga Imam Rakyat.Imam Kariah hanya boleh menjadi Imam untuk Solat Fardhu biasa dan beliau tidak berkelayakan untuk membaca khutbah Juma'at dan menjadi Imam untuk Solat Jumaat.

Sementara bagi Hoslan Hussain pula, beliau sebelum ini dikenali sebagai "Mat Rempit" di Kg. Pandan.Disebabkan Hoslan begitu aktif dengan parti pembangkang yang disertainya, maka Hoslan begitu teruja apabila melihat beberapa rakan-rakannya pergi menunaikan fardhu haji. Hoslan yang bekerja di Jabatan Alam Sekitar, akhirnya dapat mengumpulkan duit untuk menunaikan fardhu haji.Bermula dari balik hajilah, Hoslan mengubah penampilannya dengan hanya memakai jubah dan berserban walau ke mana sahaja dia pergi. Hoslan mengikuti jejak ayahnya Hj Hussain, berjemaah di Masjid Ar-Rahimah yang hanya terletak beberapa meter sahaja dari kediamannya di rumah setinggan Kg Pandan.

Pada satu Juma'at tahun 2005, Pengerusi Masjid mengumumkan bahawa masjid sedang mencari seorang Muazzin bagi mengisi kekosongan jawatan tersebut. Hj Hussain meminta agar anaknya Hoslan memohon jawatan tersebut, maka disebabkan Hoslan sering berada di masjid, permohonannya diterima.Maka bermulalah karier Hj Hoslan sebagai Muazzin dan beliau memohon agar dapat menduduki kuarters yang disediakan oleh masjid untuk kakitangan masjid.Sejak dari memegang jawatan Muazzinlah, Hoslan begitu merasa bangga dengan jawatannya apatah lagi adakalanya beliau menjadi Imam bagi mengganti keuzuran Imam yang lain.Hoslan cuba juga memohon jawatan sebagai Imam tetapi permohonannya ditolak disebabkan beliau tidak mempunyai latar belakang pendidikan agama.Difahamkan daripada Hoslan sendiri, beliau hanyalah belajar membaca Al-Quran daripada seorang Imam yang bernama Hj Salleh.(Allahyarham)

Sebagimana lazimnya seperti juga yang terjadi di masjid-masjid yang lain, Ahli Jawatankuasa Masjid sering tidak sefahaman di antara satu sama lain dalam beberapa isu.Ketidaksefahaman mereka ini disebabkan mereka berpuak-puak dalam menjalankan sesuatu program dan bermulalah episod tuduh menuduh beberapa isu di antara mereka.Perkara ini akhirnya sampai ke pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan di mana akhirnya kesemua AJK dibubarkan dan JAWI sendiri mengambil alih pentadbiran masjid pada tahun 2006-2009. Untuk itu, pihak JAWI menghantar seorang Ketua Imam bernama Fathul Amin bagi mentadbir masjid dalam beberapa hal.Namun begitu Fathul Amin gagal dalam menjalankan tanggung-jawabnya dan sering sahaja tidak berada di masjid, maka pihak JAWI menghantar pula seorang pembantu, Ustaz Asri yang sebelum ini bertugas di masjid Alam Shah Jalan Pasar, K.L. Kelemahan yang terdapat pada Fathul Amin, membuatkan Hoslan mengambil kesempatan untuk memohon jawatan sebagai Imam Rawatib apatah lagi Hoslan seringkali menjadi "cover-up" untuk Fathul Amin.Dengan kuasa perlantikan yang ada kepada Fathul Amin, maka Hoslan pun berjaya mendapatkan jawatan yang diidam-idamkan sebagai Imam Rawattib.

Masalah disiplin Fathul Amin, Ketua Imam akhirnya sampai ke pengetahuan pihak JAWI dan akhirnya Fathul Amin ditukarkan ke Masjid Sg. Penchala dan tempatnya diganti oleh Ustaz Asri (pembantunya sebelum ini).Namun Fathul Amin tetap tidak berubah dan akhirnya JAWI terpaksa menamatkan perkhidmatannya sebagai Imam di Masjid Sg Penchala.

Ketua Imam yang baru, Ustaz Asri (kini bertugas di Masjid Besi Putrajaya), seorang yang begitu tegas dalam menjalankan amanahnya.Sedikit demi sedikit, masalah yang ditimbulkan oleh petugas-petugas masjid diperbetulkan dan Ustaz Asri jugalah yang bertanggung-jawab menyediakan uniform untuk Imam-Imam sebagaimana yang dipakai oleh Imam-Imam masjid yang lain.Hoslan tidak senang dengan ketegasan Ustaz Asri kerana Hoslan sering ditegur kerana selalu ponteng tugas (di cover oleh ayahnya), dan selalu melarikan diri setiap program yang dianjurkan oleh masjid. Hoslan juga ingkar agar diwajibkan semua Imam-Imam dan Bilal memakai pakaian rasmi sewaktu Solat Jumaat kerana Hoslan lebih suka dengan penampilannya.

Sewaktu Hoslan bertugas untuk membaca khutbah dan menjadi Imam Solat Juma'at, terdapat banyak rungutan daripada jemaah kerana bacaannya dalam Solat dari segi Tajwid tidak betul.Malah beberapa jemaah juga tidak senang apabila Hoslan dengan riak seolah-olah menunjuk-nunjuk menangis sewaktu membaca Khutbah. Daripada rungutan jamaah tersebutlah, maka pihak masjid mengambil keputusan untuk tidak membenarkan Hoslan membaca khutbah dan menjadi Imam bagi Solat Juma'at. Hoslan juga dinasihati agar mendalami ilmu Tajwid kerana masjid juga mengadakan pengajian Bertalaqi al-Quran bertajwid yang dibimbing oleh Ustaz Khalid Isa. Namun Hoslan tetap dengan pendiriannya untuk tidak belajar dengan berkata, bahawa beliau hanya menyerahkan bacaannya kepada Allah swt.

Masjid Ar-Rahimah sebagaimana lazimnya juga menjemput penceramah untuk menyampaikan Tazkirah Juma'at. Pada satu Juma'at sekitar tahun 2008, seorang Pegawai Jakim datang menyampaikan Tazkirahnya dan seterusnya akan menaiki mimbar untuk berkhutbah dan menjadi Imam Solat.Hal ini tidak disenangi oleh Hoslan yang akhirnya beliau sendiri naik ke atas mimbar untuk berkhutbah dan sudah tidak dapat dihalangi lagi.Sebelum itu, berlaku sedikit pertengkaran di dalam bilik Imam di mana Hoslan memanggil semua Imam-Imam kecuali ayahnya sebagai syaitan. Perbuatan Hoslan menaiki mimbar membuatkan pihak JAWI memanggil beliau untuk diberi kaunseling yang diketuai oleh Ustaz Syed Abdullah.

Hoslan yang menjadi Imam Rawatib ditawarkan rumah wakaf kepunyaan masjid tetapi di atas nasihat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, rumah tersebut tidak sesuai didiami kerana terlalu hampir dengan jalanraya. Maka pihak masjid mengarahkan Hoslan menduduki kuarters yg. terletak di dalam masjid di mana kuarters tersebut telah dikosongkan oleh Imam Zakaria@Zubir.Imam Zakaria sebagai pendaftar nikah, berpindah pula ke kuarters masjid yang lebih selesa kerana dikosong oleh Imam Zahid Ya'acob. Imam Zahid ditukarkan ke Masjid At-Tarmidzi Taman Sentosa Jln kelang Lama yang baru siap dibina. Disebabkan tidak sabar untuk Hoslan menduduki kuarters yang berjiran dengan ayahnya, maka Hoslan memecah masuk kuarters tersebut tanpa memaklumkan kepada Ustaz Asri, Ketua Imam. Perbuatannya itu ditegur oleh Ustaz Asri dan Hoslan mula menaburkan fitnah dengan mengatakan Ustaz Asri datang ke rumahnya seperti gengster.

Penamatan jawatan Imam Hj Hoslan berlaku, apabila Hoslan sekali lagi bertindak menaiki mimbar untuk berkhutbah walaupun dilarang.Kali ini Hoslan tidak memakai jubahnya dan berserban tetapi memakai baju Melayu sepasang, bersampin dan memakai songkok.Beberapa jemaah yang melihat Hoslan, ketawa dengan gelagat yang ditunjukkan oleh Hoslan.Maka sekali lagi pihak JAWI memanggilnya dan terpaksa menamatkan perkhidmatannya setelah diberi nasihat, kaunseling dan amaran berkali-kali. Dengan itu Hoslan juga diminta agar mengosongkan kuarters yang didiaminya kerana ia untuk digunakan juga oleh pegawai-pegawai masjid yang hanya menumpang di kuarters2 pegawai yang lain. Hoslan tetap berkeras tidak mahu pindah walaupun pihak masjid dengan begitu baik memohon untuknya Pangsapuri PPRT di Jalan Chocrane. Kedegilan Hoslan membuatkan pihak masjid terpaksa memotong bekalan api dan air di kuarters tersebut, namun Hoslan bertindak pula menyambung getah dengan mengambil air dari pili masjid, sementara bekalan elektrik diambil dari rumah ayahnya dengan menyambung wayar. Akhirnya pihak masjid tidak ada pilihan selain daripada mengambil tindakan mahkamah ke atas Hoslan dan bermulalah kes Hoslan di mahkamah. 

Hoslan juga sering membuat kacau di mana pada satu Juma'at, Khatib sedang membacakan khutbah melarang umat Islam menyertai Perhimpunan Bersih, maka Hoslan terus membuka jubahnya dengan mempamirkan baju Bersih yang ada di dalam jubahnya.Disebabkan perbuatnnya itulah, pihak polis terpaksa menahan beliau dan menyiasat kegiatannya.Hoslan yang cuba merayu dengan membangkitkan beberapa isu yang tidak berkaitan, membuatkan Hakim terpaksa menolak rayuannya.Sebagaimana sikapnya yang keras hati, itulah yang ditunjukkannya kepada semua masyarakat sehingga sanggup membaling kedua-dua seliparnya ke arah ketiga-tiga Hakim. Kemudian sebagaimana lazimnya, Hoslan akan menjaja-jaja kepada umum sambil mempamirkan kewarakkannya untuk meraih simpati tentang keburukan mahkamah pula.Akhirnya di atas kebijaksanaan Hakim-Hakim, maka Hoslan terpaksa didiamkan dan dipenjara selama setahun di atas perbuatannya yang keterlaluan menghina Instituti Kehakiman.

Buat pengetahuan umum. bapanya Hj Hussain jiga ditamatkan perkhidmatannya sebagai Imam Kariah kerana faktor usia.Ini memandangkan pihak JAWI mengambil berat dari segi bacaan dan lain-lainnya.Namun begitu pihak JAWI dan masjid, begitu bermurah hati memeberi keizinan untuk ayahnya terus menduduki kuarters masjid disebabkan beliau tidak mempunyai kediaman yang tetap. Kami berharap, dengan pendedahan ini akan membuka mata semua masyarakat tentang perkara yang sebenarnya berlaku.Hoslan dipecat di atas perangi buruknya sendiri dan pemecatan dilakukan oleh pihak JAWI dan tidak ada unsur-unsur keterlibatan orang-orang politik seperti yang dijaja-jaja olehnya.

Lu Fikir La Sendiri!!!