Khamis, 5 Mac 2015

Maza Wababi Faham Tak Ni..!


Perumpamaan itu pun tak reti...memang bodoh piang ler..! Tapi bukan si wababi tak faham..tak reti..! cuma sengaja kerana dengki..! itu kan kerja wababi..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Si SETAN PENYAMAQ yg. benci sgt. Ustaz Datuk Kazim Elias TERCINTA kita tu, aku syak EJEN ZIONIS-BARAT/DAPBANGKAI-PKRSODOM - baik SPRM menyiasat akaun banknya!

    Yg. aku heran tu mcm. mana si BANGANG PENYAMAQ ni boleh dilantik ke jawatan tinggi dlm. Islam, spt. itu?!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
  2. Apakah beza nya asas agama, TAUHID & AKIDAH, ahlisunnah waljamaah dengan wahhabi?

    Benarkah bahawa para ASWJ, apa pun mazhabnya, beriman bahawasanya Allah itu tiada bertempat, sifat Allah itu tidak boleh dibandingkan dengan mahluk, tiada memerlukan tempat, tiada berjisim, tiada langsung perbandingan dengan apa-apa mahluk....whatever you can think of, see, hear, look, imagine, dream, terlintas dalam hati, boleh dibayangkan, maka itu BUKAN Allah - oleh kerana Allah itu tak dapat dilihat, dibayangkan, dimimpikan, diserupakan dengan apa apa yang pernah terlintas oleh akal manusia. True?

    Berbeza dengan ASWJ, opposite to the above - adakah benar tauhid wahhabi memberi penekanan, boleh jatuh kafir mereka yang beranggapan Allah itu tiada bertempat? Allah itu duduk diatas singgahsana, diatas sana? Ada tangan ada kaki, boleh turun naik Tahta dilangit, betul ke?

    Adakah benar seperti yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari dan selainya dengan sanad yang sohih bahawa Rasulullah saw bersabda yang bermaksud:

    "Allah telah sedia wujud (azali) dan selain Allah tiada sesuatupun yang sedia wujud (azali)".

    Iaitu, Allah bersifat Awwal, sebelum adanya alam semesta, sebelum adanya malaikat yang menampung arasyi, sebelum adanya Kursi....Allah telah Ada....tiada Dia memerlukan ruang, tempat, dan sokongan tampungan mahluk? True?

    Hmmmm....apa jakim kata?

    ....http://berjuangfisabilillah.blogspot.com/p/allah-wujuf-tanpa-tempat.html....



    BalasPadam
  3. Nak tanya anon. 9.28.apa faedah ko pikir sampai macam tu ...ilmu ko tu beri faedah kebaikan kepada umat ke???cuba beri contoh kebaikan di atas pertanyaan ko tu....aku rasa ko patut pergi baitullah....tengok kenapa org berlumba lumba buat ibadat...kerana yakin dengan Allah...akal ko tak akan mampu fikir rupa Allah macamana....kalau ko cuba juga ...ko akan gila dan mereng....kalau kau gila sorang2 tak ape...tapi jgn ajak orang lain jadi gila...aku manusia aku lemah dalam segala hal.Allah tuhan sekalian alam...Aku yakin keujudan MU...Ampunkan dosa ku Ya Allah.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam