Selasa, 30 September 2014

HOT ~ Lanun Arah Wakil Rakyat Sabah Letak Jawatan?


Apa hal dengan pemimpin Sabah ni? Apa yang merasuk minda dan hati perut segelintir Ketua Bahagian yang tetiba menyalak mahukan perubahan kepimpinan negeri..!

Dilaporkan 8 Ketua Bahagian yang diketuai oleh Jumat Idris Ahli Parlimen Sepanggar yang juga Ketua Bahagian Sepanggar telah membawa rombongan berjumpa Najib pada 10 Julai lalu. Dalam pertemuan tersebut kumpulan 8 budak hitan ini mendesak agar Najib segera mewujudkan pelan peralihan kuasa bagi menggantikan Musa Aman...!

Kumpulan 8 budak hitam tersebut asalnya terdiri daripada...

Jumat Idris - Sepanggar, John Ambrose - Penampang, Sairin Karno - Keningau, Ghani Yasin - Pensiangan, Rubin Balang - Tenom, James Ratib - Beluran, Bolkiah Ismail - Kudat dan Wetrom Bahanda - Kota Marudu.

Namun James dan Bolkiah dilaporkan bahawa mereka telah diperalat..! Mereka telah dijadikan alat..! Nasib baik tak kena liwat..! Jadi pemimpin pun tak reti menghidu dan membaca arus politik..!


Daripada 8 kini tinggal 6..! Tinggal 6 Jahanam la maknanya..! 

Sepatutnya 6 Jahanam ni membantu kepimpinan negeri yang diketuai oleh Musa untuk terus memaju dan memperkukuh negeri..! 

Sabah yang hanya memiliki rezab simpanan negeri sebanyak RM 150 juta kini meningkat kepada 3.2 Bilion dalam tempoh 11 tahun.

Prasarana asas seperti air bersih, api, jalan, sekolah, kemudahan kesihatan serta keselamatan merupakan perkara asas yang sentiasa menjadi mimpi ngeri Musa dalam mempastikan anak negeri hidup selesa seperti mana rakyat di belahan dunia yang lain..! 

Pembangunan Industri moden dan pelaburan luar selain pelancongan juga sentiasa rancak dipergiat serancak kumpulan 6 jahanam yang mahu menolak negeri dibawah bayu ini terkebelakang berbanding negeri lain didalam negara..! 

Rakyat Sabah yang dahulunya hanya bergantung hidup kepada hasil hutan dan akuakultur kini menarik nafas lega kerana mereka juga mampu dan boleh bersama sama menghirup kenikmatan hasil dari kemewahan yang kerajaan negeri bina selama ini. 

Itu sebab Sabah tetap menjadi fixed deposit kerajaan Barisan Nasional kepada kerajaan pusat..!

Tindakan 6 jahanam ni tidak ubah seperti lanun yang menyerang Lahad Datu..! Yang mahu merampas kenikmatan dan keharmonian hidup yang rakyat Sabah kecapi selama ini..!

Lebih merbahaya lagi kerana mereka terdiri dari barisan kepimpinan yang tentunya mempunyai agenda tersendiri berbanding agenda anak negeri..! Agenda lanun..!

Najib seharusnya bijak menolak dan mematikan langkah 6 jahanam ini kerana seperti mana Najib mengenali lanun yang menyerang Lahad Datu, Najib juga mengenali 'lanun' yang mengepalai 6 jahanam ini..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan