Isnin, 2 September 2024

Wanita DAPig Mulakan Pancutan Di Mahkota

 


Bercukur la para pengikut umdap kerana tuhan politik dapig mereka dah mula bekerja menawan hati pengundi cina. Kiranya atas kertas macam umdap dan sekutunya boleh menang besar lagi bergaya katanya.

KULAI - DAP sudah memulakan gerak kerja bagi membantu kempen calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota pada 28 September ini.

Ketua Wanita DAP, Teo Nie Ching berkata, gerak kerja awal itu telah dimulakan Ahli Parlimen Kluang, Wong Shu Qi dengan dibantu ahli DAP kawasan berkenaan dan jentera dari seluruh negara.

"DAP akan sepenuhnya membantu kempen calon daripada UMNO memenangi kerusi itu. Kita akan lakukan yang terbaik kerana kita adalah rakan dalam Kerajaan Perpaduan. Itu juga merupakan arahan daripada Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke sendiri.

"Ahli kita ada ratusan ribu di seluruh negara. Kita galakkan mereka yang lapang dan berkemampuan untuk turun membantu kempen ini,” sumber

Pengalaman dalam PRK ni bukan semua yang kita nampak tu boleh terjelma menjadi kenyataan. Kalau ratusan ribu puak dapig yang turun ke Mahkota membantu nanti menjadi backfire macam mana? 

Lebih lagi kalau puak PN reti spin isu terutama di saat saat akhir? Itu pun kalau mereka ada strategi yang rapi dan tersusun serta di laksanakan dengan teliti la. Kalau cacamarba handle isu payah la.

Contoh puak umdap dalam PAU hari tu, bukan main lagi puak pemuda menjerit pekik memencak silat mahukan calon mereka, tak kurang jugak puak wanita yang sanggup menyinsing lengan dan kain yang mahukan quota mereka kekal. Belum lagi geng dan penyokong kuat Ketua Bahagian yang sentiasa mengintai dari tirai kamar jika nama bos mereka masih boleh di cangkuk. 

Suasana itu sendiri sudah memberikan gambaran bahawa jika kocakan ini mampu di 'ayak' dengan baik oleh lawan pasti ia boleh membarah dan merosakkan peluang BN terutama semangat di kalangan jentera akar umbi.

Kalau umdap ni cerdik satu solution keluar dalam PAU hari tu dengan tajuk 'BN Kluang akan bekerja kuat untuk mempastikan kemenangan BN, seterusnya berjaya mengekalkan kerusi Mahkota tanpa mengira siapa jua calon yang di putuskan oleh pucuk pimpinan'. 

Pasti PN and the gang terpegang pegang menggoncang kote tapi air kencing tak keluar dibuatnya. Tapi yang tinggal dalam umdap ni mana ada lagi kecerdikan..! Semuanya kecanduan sorak sorai.

Setakat ni rasanya terlalu awal untuk mana mana pihak menepuk dada menggentel puting.  Mahkota masih lagi gelanggang rata yang terbuka. Hanya yang bijak mampu meraih kemenangan. Tapi mesti ada cara. Macam mana?

Lu Fikir La Sendiri..!


4 ulasan:

  1. BN dlu kalah sebab ada walaumno mcm nilah. Geng Hisham kot. Ha ha.

    Hidup umno madani. Malaysia akan semakin maju dlm kerajaan perpaduan.

    BalasPadam
  2. Kenapa tergesa gesa IGP buat sidang media..!?

    Teringat ex IGP masa barua DAP@ LeeKwanYew paling renta Dan rentan jadi PMx

    Ex IGP tu kata Jho Low dah jadi beruangggg...!! Trus senyap sepi buat bodo bangang tak buat apa apa..!!

    Kertas siasatan Diraja Pulau Batu Putih dah keluar kenapa bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew... Seko tak salah Dan kena tangkap.... Hawaw punya Kertas siasatan diraja tu

    Bab GISB terpaling pantas ambil tindakan...ajaran sesat dan dosa peribadi lansung tak timbul...kah kah kah... Bodo bodo..!!

    Lansung tak poie memburu... memburu sambil gentel telo labuh nya

    Kah kah kah

    BalasPadam
  3. Lawatan ke China : Tatau la apa lagi yang akan tergadai di Malaysia lepas lawatan ke China ni. Jom kita nnti kannnn...!! Kikiki..

    Ingat kan nak memburu rupanya nak mengencing jugakk..!! Kah kah kan..Lepas melawat negara China nih tatau la apa nk jadi dng Malaysia..!? Silap ari bulan Pulau mana pulak yang nak dibagi percuma pulak kali ini.

    Suma tak boleh percaya Suma tak boleh dipercayai lagi dah...!? Samada nak bagi Pulau ka atau perairan sempadan Sarawak kena gadai sambil gentel gentel telo labuh nyer..!!

    Kencing kuat ingat kan nak memburu tapi nak gentel telo labuh jugak ... Hareey jadah sungguh...!! Pemimpin Melayu yg ado ni banyak cap ayam barua DAP@LeeKwanYew..!!

    Kertas siasatan Diraja Pulau Batu Putih dah keluar kenapa bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew dengan senang lenang sambil gentel telo labuh yg rentan tuhh..!! Hareey jadah sungguh..!!

    Kertas siasatan Diraja Pulau Batu Putih dah keluar kenapa bagi Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew... Seko tak salah Dan kena tangkap.... Hawaw punya Kertas siasatan diraja tu.

    Seko pun tak ado yang salah dan sekor pun tak kena tangkap.... Hawaw hareey jadah punya Kertas siasatan diraja (RCI) tuhh..!!

    Keturunan pemburu yg hebat puuiii...!!

    #ikanbuntalkencingkuathancingweei

    BalasPadam
  4. Peeghhh..!! pelik pulak dahhh, MAHB untung tapi kenapa nak jual saham kepada pro-Israel? – Tun M

    Kah kah kah ...paku dulang paku serpih, ngata orang dia yang lebih... Ini betul punya nyanyok atok telo labuh nih......!!

    Apa apa pun tahniah lah Tun cuba nak membatu api sesama barua DAP@LeeKwaYew. Bagus lah membatu api sesama barua ini... Kami orang Melayu nak tepok tangan ketawa terbahak bahak sesama barua DAP@LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri ..

    Macam Jho Low tepok tangan sesama kaum mata sepet nya melihat barua DAP@LeeKwanYewhaah tepokkk berbunuhan sesama sendiri keluar masuk mahkamah sedangkan Jho Low sampai sekarang lesap, bebas kaya raya billion hingga tiada sekor ketua cipan Dari PDRM, SPRM, AG mahu mendakwa apatah lagi nak menangkap Jho Low... Begitu lah kami Melayu tepok tangan lihat sesama barua ini membatu api berbunuhan sesama barua..

    Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan tindakan Malaysia Airports Holding Bhd (MAHB) menjual 30 peratus pemilikan sahamnya kepada Global Infrastructure Partners (GIP) yang berpangkalan di New York, Amerika Syarikat (AS) sedangkan syarikat itu untung RM543 juta tahun lalu.

    Ni fakta bila atok tolo labuh jadi PM Kali ke 2 berapa pulak harta negara yang samasa Bossku buat untung tapi dijual oleh tolo labuh saka renta pada Singapura penyokong genoside Yahudi Isreal..

    - Jual 12 strategic assets worth RM25.6 including pada Singapura Hong Kong dll - PH
    - Jual assets IHH Berhad (RM8.42 billion) pada Singapura - PH
    - Jual Sapura Upstream (RM3.7 bililon) - PH
    - Jual Acibadem Sigort (RM1.25 billion) -PH
    - Jual Telco M1 (RM1.65 billion) - PH
    - Jual TNB shares (RM1.05 bililon) - PH
    - Jual Boustead Plantation (RM1.2 bililon) pada Singapura - PH
    - Jual Axiata Digital (RM0.579 bililon) - PH
    - Jual BDO Unibank (RM0.415 bililon) - PH
    - Jual CIMB (RM0.364 billion) - PH
    - Jual Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) pada Singapura - PH
    - Jual Bangunan Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion) - PH
    - Khazanah’s jual 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! - PH

    Helok tolo labuh saka renta ini di hanyutkan ke Pulau Batu Putih bersama Boboi dan Marina Gereja...

    Kalau nak membatu apikan aljubori papangang tu cari lah batu api yang kuat sket.. Batu api Tun tak kuat sangat spark nyee Tun ooiii...!!

    Cuba cari batu api yang lebih besar Sket mana tau bila batu api lebih besar sket boleh kasi pecah kedua dua kepala Tun dan Papangang kepala barua DAP@LeeKwanYew.

    Sepatut nya Tun amik kes Hanna Yeoh dan laki dia dapat kontrak jota jota tu baru kuat spark Batu api Tun... Alahaii dah nak mampos pun Nak main wayang barua jugak tuhh... Haah baru senang kaum Melayu hanyutkan kesemua barua barua DAP@LeeKwanYew ke Pulau Batu Putih sanun...!!

    #kasikuatsketbatuapituhhh

    BalasPadam