Isnin, 2 September 2024

Wanita DAPig Mulakan Pancutan Di Mahkota

 


Bercukur la para pengikut umdap kerana tuhan politik dapig mereka dah mula bekerja menawan hati pengundi cina. Kiranya atas kertas macam umdap dan sekutunya boleh menang besar lagi bergaya katanya.

KULAI - DAP sudah memulakan gerak kerja bagi membantu kempen calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota pada 28 September ini.

Ketua Wanita DAP, Teo Nie Ching berkata, gerak kerja awal itu telah dimulakan Ahli Parlimen Kluang, Wong Shu Qi dengan dibantu ahli DAP kawasan berkenaan dan jentera dari seluruh negara.

"DAP akan sepenuhnya membantu kempen calon daripada UMNO memenangi kerusi itu. Kita akan lakukan yang terbaik kerana kita adalah rakan dalam Kerajaan Perpaduan. Itu juga merupakan arahan daripada Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke sendiri.

"Ahli kita ada ratusan ribu di seluruh negara. Kita galakkan mereka yang lapang dan berkemampuan untuk turun membantu kempen ini,” sumber

Pengalaman dalam PRK ni bukan semua yang kita nampak tu boleh terjelma menjadi kenyataan. Kalau ratusan ribu puak dapig yang turun ke Mahkota membantu nanti menjadi backfire macam mana? 

Lebih lagi kalau puak PN reti spin isu terutama di saat saat akhir? Itu pun kalau mereka ada strategi yang rapi dan tersusun serta di laksanakan dengan teliti la. Kalau cacamarba handle isu payah la.

Contoh puak umdap dalam PAU hari tu, bukan main lagi puak pemuda menjerit pekik memencak silat mahukan calon mereka, tak kurang jugak puak wanita yang sanggup menyinsing lengan dan kain yang mahukan quota mereka kekal. Belum lagi geng dan penyokong kuat Ketua Bahagian yang sentiasa mengintai dari tirai kamar jika nama bos mereka masih boleh di cangkuk. 

Suasana itu sendiri sudah memberikan gambaran bahawa jika kocakan ini mampu di 'ayak' dengan baik oleh lawan pasti ia boleh membarah dan merosakkan peluang BN terutama semangat di kalangan jentera akar umbi.

Kalau umdap ni cerdik satu solution keluar dalam PAU hari tu dengan tajuk 'BN Kluang akan bekerja kuat untuk mempastikan kemenangan BN, seterusnya berjaya mengekalkan kerusi Mahkota tanpa mengira siapa jua calon yang di putuskan oleh pucuk pimpinan'. 

Pasti PN and the gang terpegang pegang menggoncang kote tapi air kencing tak keluar dibuatnya. Tapi yang tinggal dalam umdap ni mana ada lagi kecerdikan..! Semuanya kecanduan sorak sorai.

Setakat ni rasanya terlalu awal untuk mana mana pihak menepuk dada menggentel puting.  Mahkota masih lagi gelanggang rata yang terbuka. Hanya yang bijak mampu meraih kemenangan. Tapi mesti ada cara. Macam mana?

Lu Fikir La Sendiri..!


2 ulasan:

  1. BN dlu kalah sebab ada walaumno mcm nilah. Geng Hisham kot. Ha ha.

    Hidup umno madani. Malaysia akan semakin maju dlm kerajaan perpaduan.

    BalasPadam
  2. Perniagaan GISB digeruni oleh perniagaan Kaum Cina. GISB mampu monopoli perniagaan di Malaysia.

    Kuasa beli kaum Melayu sangat tinggi. GISB mampu mempengaruhi kuasa beli orang Melayu. Peniaga Type C sangat gerun dengan perniagaan GISB. Maka sesuatu mesti dilakukan untuk meruntuhkan perniagaan GISB.

    Semua nak fitnah dan bagi gambaran pada rakyat buruk pada GISB. Apa motif dan agenda IGP..!? Tak kan tak tahu SOP tangkapan dan piagam PDRM..!?

    Link bawah "Lu nak cakap lu cakap la wa tarak kisah maa"

    https://vt.tiktok.com/ZS2mAFFmJ/

    Keuntungan dari agenda fitnah jijik ini untuk kaum mata sepet atau arahan tangan tersembunyi memfitnah GISB...!? Apa motif IGP belum siasat dan buat fitnah jijik GISB...!?


    Penambah baikkan dari GISB perlu ada bukti bukti rekod caruman gaji pekerja, slip gaji pekerja Dan kebajikan perkeeja seperti elaun , rawatan kilinik sedangkan GISB ada hospital Dan Klinik utk buktikan kebajikan pekerja dijamin...

    Hentikan segera fitnah fitnah ini...!!

    https://vt.tiktok.com/ZS2HLYw4G/

    Ada rekod cukai cooperative LHDN Dan segala cukai tax yg dikenakan... Seperti syarikat Type C yang suka sngat menipu rekod tax LHDN sekarang ini.. rekod GISB perlu lebih Telus Dari syarikat Type C suka sangat menipu cukai pendapatan...!!

    https://vt.tiktok.com/ZS2HLDejn/

    Mudah GISB nak ikut syarat itu..!!

    #GISBoleh

    BalasPadam