Ahad, 14 Ogos 2011

Murtad & Azan! Bukti Kafir Harbi Memegang Kuasa..


Setelah 'lawatan muhibbah' pihak JAIS keatas gereja Haram DUMC berjaya membongkar usaha gigih pihak harbi mahu memurtadkan umat Islam, maka timbul pula isu 'fatwa' Jabatan Agama Pulau Pinang yang disokong kuat oleh Jabatan Mufti Perlis serta diperkuatkan lagi dengan dakyah dari asri wahabi bahawa bersalah, berdosa dan tidak mengikut sunnah nabi bila menggunakan pembesar suara apabila membaca 'tahrim' sebelum subuh kerana mengganggu orang lain yang mahu tidur!

Soal DUMC hanya sesuatu yang dapat kita 'surat'kan sedangkan rangkaian mereka ini jelas cukup tersusun dan aktif dalam memurtadkan umat Islam sejak dulu, kini dan selamanya, mujur adanya ketegasan dan kemahuan yang tinggi dari pihak bertanggungjawab untuk mengambil tindakan! Mudah mudahan lebih waspada dan tersusun pula pihak berwajib untuk mengesan dan mengambil tindakan segera dalam membendung gejala ini selepas ini walaupun agak lambat laporan yang telah pun siap mahu dipersembahkan oleh Menteri Besar Khalid mereka...!

Kita umat Islam kena menghormati akan keputusan Jabatan Agama PP terhadap isu larangan menggunakan pembesar suara dalam bacaan tahrim sebelum subuh. Itu hak mereka! Itu tanggungjawab mereka kepada negeri yang mereka berkuasa keatasnya! Malah selepas ini kalau PP nak haramkan penggunaan pembesar suara semasa Azan pun kita yang diluar PP tak boleh nak buat apa apa! kerana itu hak dan bidang kuasa mereka!!!

Cuma...ketahui lah umat Islam bahawa hari ini Kafir Harbi sudah semakin 'liar'. Telinga mereka sudah semakin tidak mampu untuk menerima seruan Islam yang diperdengarkan kepada mereka sejak datuk nenek mereka datang ke Negara Umat Melayu dan Islam ini.

Dengan pegangan agama hak asasi manusia yang mereka anuti, mereka sudah semakin 'terang dan kasar' dalam menolak dan menghina agama Islam. Dengan adanya Umat Islam yang berdiri dikiri dan kanan untuk menyuarakan hasrat mereka ditambah dengan berdirinya mereka yang bergelar 'agamawan' dibelakang mereka maka mereka semakin 'galak' untuk menolak apa jua yang menjadi amalan dan budaya Umat Islam Negara selama ini.

Tidak heran kalau ada dikalangan orang Islam yang berhujah megah mengatakan bahawa berdosa kerana mengganggu orang lain yang sedang tidur! berdosa kerana memperdengarkan bacaan ayat suci keatas mereka yang tidak mahu mendengarnya!

Apakah Islam yang menjadi Agama Rasmi didalam Negara ini sudah berjaya dibatasi akan syumul dan Syiarnya? Apakah pergerakan dan perjalanan penganut Agama Suci Islam di dalam negara ini perlu mendapat kebenaran daripada kafir harbi dalam amalan dan tuntutannya? Apakah Islam yang menjadi Agama Rasmi didalam negara ini sudah tidak lagi terpatri kesuciannya didalam Perlembagaan Negara yang jelas utuh mempertahankannya?

Tidak pulak kita dengar ada rungutan dan seruan secara terang dan secara besar besaran puak kafir harbi memberikan tentangan dan berhujah diseluruh Negara akan mudaratnya mereka mendengar seruan Agama suci Islam dicorong corong pembesar suara sebelum ini? Tidak pulak kita dengar laporan dari mana mana Institusi yang mendakwa mereka yang tidur mengalami gangguan kerana wujudnya pembesar suara dikala subuh hari?

Kalau mahu berhujah, bagaimana pula dengan loceng dari kuil yang 'memekakkan' telinga setiap petang? bagaimana pula dengan asap yang berkepul kepul bila mereka membakar colok kecil dan besar di pentas pentas yang mereka dirikan waima ditengah jalan? bagaimana dengan wujudnya berhala dan topekong yang berwarna merah disetiap simpang dan sudut dimana jua yang boleh kita lihat setiap hari?

Umat Islam tak pernah pulak komplen atau merungut akan kehadirannya! Umat Islam tak pernah pulak mempersoal akan kebebasan mereka mewujudkan kawasan topekong mereka disetiap kawasan kejiranan baik di Taman Taman perumahan mahupun kawasan Flat, Pangsapuri dan kondominium!

Kenapa ini berlaku? ini berlaku kerana Umat Islam didalam Negara selama ini menganggap bahawa kafir di Malaysia ini ialah Kafir Zimmi dan bukannya Kafir Harbi!!!

Jelas bahawa Umat Islam tidak pernah mahu mencari musuh... TETAPI INGAT! UMAT ISLAM JUGA PANTANG LARI..BILA BERTEMU MUSUH!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan