Ahad, 3 Januari 2010

Kalimah ALLAH!!! KDN Fail Rayuan Dan Gantung Permit Majalah Herald!!!


Esok diberitakan KDN akan memfailkan rayuan kes kebenaran penggunaan Kalimah ALLAH oleh Herald Tribute. Kita berharap kes ini akan segera didengar bagi membolehkan keputusan Hakim Lau Bee Lan yang membenarkan Majalah mingguan Katolik, Herald, menggunakan perkataan "Allah" dalam penerbitannya.

Sementara menunggu perbicaraan kes rayuan itu KDN perlu menggantung permit majalah sesat ini kerana ianya jelas merbahaya dan boleh menyebabkan huru hara! Bantahan yang disuarakan oleh umat Islam jelas menunjukkan bahawa perkara ini jika tidak dibendung mampu menumpahdarahkan rakyat dalam negara.

Keputusan Jahanam itu menegaskan bahawa Herald mempunyai hak berperlembagaan untuk menggunakan perkataan itu dalam majalah berkenaan untuk menyebarluaskan agama Kristian dan bukannya agama Islam. Apa kena mengena menyebar agama kristian dengan Kalimah Allah?

Tidakkah tindakan kafir harbi ini semata-mata -

- mahu menghina kalimah suci Allah

- mahu mempersenda kesucian agama Islam

- mahu merosak dan menyeleweng akidah umat Islam


Tambah Hakim menatang Lau ni keputusan Kementerian Dalam Negeri melarang penerbitan Herald daripada menggunakan perkataan "Allah" dalam majalah itu adalah salah, batal dan tidak sah. Beliau berkata menteri berkenaan juga gagal mengemukakan bukti bahawa penggunaan perkataan itu akan mengancam keselamatan negara dan mewujudkan salah faham serta kekeliruan dalam kalangan umat Islam.

Jadi dia nak bukti lah... kalau dah huru hara dan peperangan tercetus maka barulah otak cetek Lau menerima bahawa penghakiman beliau itu salah dan KDN benar! Itu sebab perlunya seluruh umat Islam bangkit bangun menunjukkan bantahan kepada keputusan bodoh ini.

Seluruh umat Islam perlu sedar bahawa sekarang ini kuasa masih ditangan melayu dan umat Islam sudah menampakkan riak bahawa kafir harbi tetap akan menggunakan apa jua cara dan kaedah bagi menjalankan dakyah karut, jahat lagi hina mereka.

Kuasa kita punya, Agama kita punya, perlembagaan kita punya, negara kita punya tapi tetap kita kena merayu dan jangan lah lagi diulang dengan meletakkan mereka yang jelas 'tidak arif' didalam memutus sesuatu penghakiman...

Jihad Fisabilillah adalah tuntutan semua umat Islam!!!

4 ulasan:

  1. Salam bro, setuju dengan artikel tuan...... kita sebagai umat Islam, berbangsa Melayu wajib bersatu menentang kemungkaran dan pengkhianatan agama dari musuh-musuh Islam.........

    BalasPadam
  2. Pihak gereja ni kenapa bongok sangat. Terjemahan kepada God ialah tuhan. Bukannya Allah.

    Allah untuk orang Islam sahaja. Allah tidak beranak dan tidak diperanakkan. Bukannya macam tuhan kristian yang ada anak.

    Mereka ni memang nak mengelirukan akidah orang islam. Ada agenda tersembunyi. Sengaja nak cari pasal.

    Semua orang Islam mesti bersatu. Ini bukan pasal politik. Sesiapa yang menyokong mereka akan ditentang. Allahu Akbar!!!!

    BalasPadam
  3. DIORANG NK GUNA KESEMPATAN YG AL JUBOREE BAGI NI UTK 'TABLIGHKAN' UMAT ISLAM JUGAK BROO. SO HATI2 DAN JAGE SKET KAT ANAK2, CUCU2, ADIK2 YG KECIK2 TU. BKN APE, TAKUT ADE PIHAK NK TARIK AKIDAH MEREKA CARA HALUS

    BalasPadam
  4. salam bro Yang Gambi, Anon 636 dan Sdr Jeffry,
    setuju bahwa kita harus menentang apa jua perkara yang datang dari musuh Islam untuk menghina dan memperlekeh kemuliaan agama,
    setuju bahwa seluruh umat islam harus bersatu bagi mendepani 1001 macam musuh yang mendatang.
    setuju bahawa anwar merupakan asas kepada gerakan gereja yang semakin bioadap dan angkuh hanya kerana melihat kuasa politik puak mereka semaikn diterima dan berkembang, inilah contoh kesan buruk jika kuasa pembangkang dibiarkan hidup dan berkembang
    terima kasih sahabat-sahabat seperjuangan
    salam

    BalasPadam