Selasa, 19 Januari 2010

MIC Pulak...!!!


BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

HAIRAN Awang apabila Ketua Pemuda MIC, T. Mohan mencadangkan 40,000 warga India yang ‘hilang’ di Malaysia diampunkan serta diserapkan dalam sistem pekerjaan negara ini.

Perlu diingat negara India mempunyai seramai 1.2 bilion penduduk. Jika cadangan MIC itu diterima, ia akan menjadi daya tarikan kepada warga India lain untuk datang, hilang dan kemudian diputihkan oleh kerajaan kita.

Sepatutnya, MIC berfikiran lebih jauh. Rakyat India Malaysia pun ramai yang menganggur. Masalah mereka yang harus menjadi keutamaan. MIC perlu membuka dan mencipta peluang pekerjaan untuk mereka.

Ini bukan soal siapa India itu. Warga India di India tiada kena mengena dengan keturunan India warganegara Malaysia. Oleh itu apa kita terlalu mahu bersimpati sangat. Bersimpatilah dengan orang kita dulu.

Seperti kata Tan Malaka dalam Forum Utusan Malaysia di muka 12 hari ini: ‘‘Adakah ini pemikiran seorang anak Malaysia yang bertanggungjawab terhadap kepentingan keselamatan Malaysia atau didorong oleh perasaan sentimen perkauman?’’


Komen

Inilah wajah sebenar penagih-penagih tegar hindraf dalam negara, mereka inilah sebenarnya yang begitu kuat semangat ke 'bangsa' annya. Lebih malang mereka ini hidup menjalar didalam komponen BN. Agaknya itu sebab Mr Samy Toll tak pernah kalah dalam pemilihan partinya kerana asyik adanya pemain import!

Kalau Pundek T Mohan ni nak main politik pun dia jaga ajer la nasib kaum india dalam negara yang banyak mendapat ruang dan peluang serta pembelaan yang begitu banyak oleh kerajaan Melayu UMNO sebagai tunjang kerajaan BN.

Nampak semakin banyak pembelaan makin banyak pulak songel dan masaalahnya, itu sebab masaalah samseng, jenayah, pendidikan dll lagi timbul. MIC kalau benar-benar nak membela nasib kaumnya pastikan semua anak bangsanya tidak tertinggal dalam pelajaran dan pergi ke sekolah seperti lazimnya. Hanya dengan pendidikan MIC akan dapat membentuk generasi kaum india yang berkualiti dan bermaruah. Maka tidak perlu lah menyalak bagi menghalalkan sesuatu yang pasti haram dan tidak beretika dalam suasana kita bernegara. Nampak sangat bodoh!!!

Persoalannya kemana sebenarnya paria-paria ni nyorok? siapa yang bela dan jaga makan, minum dan tempat tinggal mereka? kenapa pula pundek mohan ni beriya-iya sangat nak bela paria yang dekat 40 ribu tu? atau agaknya sebab dah tak larat nak tanggung? tunggu Kerajaan British bayar, cek tak siap-siap, puak-puak ni pulak jangan kata 40 ribu, 4 orang pun dia orang dah nak bikin union...kecoh-kecoh

BN sebenarnya bukan sahaja diserang dari luar oleh pihak pembangkang namun BN sedang dirosakkan oleh komponen parti dari dalam, MCA dengan kerenah 2 kepala ikannya, PPP dengan masaalah 2 Presidennya, MIC yang tak pernah kunjung padam masaalahnya selagi Samy Toll terus bermaharajalela.

Gerakan yang saban hari semakin biadap dan kurang ajar, Penulis sedang menanti dan menunggu akan kebangkitan orang Islam/melayu Grik untuk mengajar ahli Parlimen yang mereka menangkan tetapi sangat cauvinis dan tidak sensitif apabila menggelar orang melayu sebagai kaum pendatang dan sedang menghimpun sokongan bagi menyokong penggunaan kalimah ALLAH oleh Herald....tak ke kurang ajar namanya Tan lian hoe ni?

Lu Fikir La Sendiri!!!!

14 ulasan:

  1. Salam tuan blog,

    Aku rasa la... yang duk sertai mogok hindraf thn 2007 dulu mmg org india... tapi geng semuanya dari geng 40k nie... india malaysia nie ade la jugak tapi tak byk... pasal tu hindraf untung.. bayar tak bape sen pada puak2 nie.. pastu yang rugi yer kerajaan...

    si T Mohan anak didik KJ nie bodoh ke atau tak bape nk cerdik... tolong la... bila tang bab keling semua nk suruh maafkan.. patut mamat nie pegi cari india 40k tu... letak satu tempat suruh kerajaan antar balik.. . menyusahkan kerajaan jer.. bab ckp pandai sgt... suruh buat pandai nk harapkan org lain...

    BalasPadam
  2. Apa punya otak T Mohan ni pakai... bodho tak bolih di ajar pandai tak bolih di ikut..

    BalasPadam
  3. Kerajaan ckp susah sgt nak kesan 40k keling2 yg hilang tu, apa yg susahnya, pg aje kedai2 mamak paling tak ada sorang dua, pg kedai gunting rambut ada sorang dua, yg keje ikut lori sampah pg le check.
    agensi yg berkaitan tu ckp susah nak track diorang ni, blm buat operasi dah ckp susah, buat dulu tengok macam mana, klu pusing kat KL ni rata2 kedai gunting rambut india pakai tukang gunting import ni, check le diorang punya journey tu valid ke tak.
    ini pun nak kasi ajau ke.

    BalasPadam
  4. 10SBH rasakan hindraf atau kaum INDIA umumnya di Malaysia ini mengambil kesempatan diatas kelekaan BN dalam PRU12 yang lepas.

    Keceluparan DAP dan PAS kini juga sedikit sbnyak membantu kaum INDIA di Malaysia ini bersemangat untuk sama-sama menyaksikan Malaysia ini kacau bilau kerana mereka tak rugi apapun.

    Kaum India sperti kita semua ketahui, lumrahnya ramai yang masih lg menganggur dan bekerja di ladang2 sawit dan sbgainya.Jadi dgn mengambil kesempatan dalam keadaan politik yang tidak stabil kini, sedikit sebanyak dpt menaikkan kaum INDIA ini dengan cara lebih PANTAS!

    BalasPadam
  5. Itu T.Mohan (Garland Slippers) memang pukimak.

    BalasPadam
  6. salam anon1255,
    nama pun dah keling paria...mana ada otak jauh sekali cerdik!
    terima kasih

    BalasPadam
  7. salam bawal,
    cerdik membelit jer la tu...pttuuiihh! paria punya mohan
    terima kasih

    BalasPadam
  8. salam sang guna,
    setuju...kerajaan kena bersungguh-sungguh membenteras masaalah pendatang! ambil tindakan terutama tokey-tokey out source yang mengambil untung yang banyak hasil jual orang ni... ada yang untung ker?
    terima kasih

    BalasPadam
  9. salam 10SBH,
    hindraf kan lidah PAS, DAP dan PKR tak heran kalau puak ni menggunakan keling-keling paria ni disuap dan dibelai oleh pembangkang!
    terima kasih

    BalasPadam
  10. korang nak tau x..masa PR12 terengganu baru2 ni...puak2 Pas & Hindraf boleh naik selori arak bendera satu town kuala terengganu.hahaha
    kelakar giler...SEHATI NAIK SELORI.!!!! tapiiii kan...ade le satu insiden muslimah Pas naik kereta lalu le kat peraih WANITA BN, natang betul!!! dia ludahnyaa org BN!!...INI KE DI KATA ORANG ISLAM??? DENGAN PARIA2 TU KORANG RAI SANGAT TAPI DGN ORANG SEBANGSA DAN SEAGAMA KORANG, KORANG PTUUUIII PTUUUIII DIA...INGAAAT...X SEMESTINYA KORANG PAKAI JUBAH KORANG LEPAS DARI DOSA...TETAP DI HISAB JG..JANGANLAH TAKSUB SANGAT DGN TOK GURU SBB TOK GURU ADALAH MANUSIA JUGA...BAK KATA ORG PUTIH, NOBODY IS PERFECT.....SAPE2 JADI PEMIMPIN, SEME KENE MARAH..KAN..KAN..

    BalasPadam
  11. salam anon 2028,
    orang PAs memang macam tuhh pttuuiihh
    muslimah @ muslimut PAS ni mana ada otak bro, itu sebab dia orang jadi bahan baiah talak 3 pun dia orang setuju, pelok eli bogel, menangis macam nak rak walhal dia orang tahu yang eli tu sundal...
    taksub dengan tok guru bro sebab ada gerenti syurga!!!
    PAS Jahanam!
    terima kasih

    BalasPadam
  12. apa la bodo sangat org melayu nihhh...banyak sangat makan lembu nih...nih UMNO nih semua untuk melayu tara otak...pegi isap taik lembu la weyy..kimak melayu semua haram datang dari indon/acheh/jawa lagi nak citer banyak.

    75% org melayu kat msia nih miskin..merana..ada yg hidup bawah pokok lagi...cam dungu jer sokong BN ngan harapan dapat duit projek....hahahaa..yg lain tuh keje jual burger ngan goreng pisang...itu jer la korang bleh buat pon...parah melayu msia

    BalasPadam
  13. pengomen1639,
    dari bahasa kau ni, kau memang jenis bangsat!
    keling haramjadah! binatang pergi komen kat ruangan binatang la, jangan mengemis kat sini!
    puuttiih

    BalasPadam