Khamis, 1 Disember 2016

Faham Ke..?


Banyak mana manifesto BN dalam PRU 13 yang  lalu di tunaikan atau di mungkiri?

REHDA mohon kerajaan tak kenakan caj tambahan

Kerajaan diharapkan agar tidak mengenakan caj tambahan yang akan membawa kepada peningkatan kos dalam pembinaan perumahan negara.
Presiden Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan Malaysia (REHDA), Datuk Seri FD Iskandar berkata, dalam keadaan pasaran yang agak perlahan, REHDA mengharapkan kerajaan dan pihak berkaitan memahami kesukaran pemaju.
Beliau juga meminta kerajaan mengkaji semula peruntukan polisi, undang-undang, garis panduan dan prosedur yang kurang praktikal dalam industri perumahan bagi memastikan pembinaan perumahan negara kekal efisien.
“Kami di REHDA bersedia untuk berbincang dengan kerajaan supaya kita dapat sama-sama mencari jalan terbaik bagaimana kos pembangunan dapat dikurangkan bagi kebaikan semua pihak terutama pembeli,” katanya berucap pada majlis makan malam tahunan di sini, malam ini.
FD Iskandar berkata, sebelum sesuatu polisi dan dasar baharu diperkenalkan atau dipinda, kerajaan juga diharap dapat mengambil kira kedudukan pemaju terutama pemaju perusahaan kecil dan sederhana (PKS).
“Ini kerana mereka adalah majoriti pemain industri yang kebanyakannya menjalankan pembangunan di kawasan yang agak terpinggir dan akan paling terkesan sekiranya sesuatu langkah yang bersifat negatif dikenakan ke atas industri ini,” katanya

260 ulasan:

  1. Aku rasa mesti ada antara depa perwakilan PAU atau yang berduyun mengkerumun kaca TV di luar dewan mengikuti perbahathan di dalam itu yang bualkan blog blog yang kuat menghentam Umno saperti Putra M ini.

    Atau di masa perwakilan2 dan kawan2 depa berbual di coffe house hotel2 depa menginap. Aku yaakin ramai yang pernah atau selalu membaca blog ini.

    Jadi, aku nak giatkan usaha2 megkomen di blog ini hingga habis PAU. Nak keluarkan isu2 dan hujah hujah bagi nya untuk depa bualkan. Cara biasa dan cara dramatik sikit, for effect, hehe.

    BalasPadam
  2. Setuju, mangkuk everywhere in Umno. Sekor mangkok hayun di sini. Yang di hayun nya ia lah bola Najib. Bugis Lanun yang seleweng dan songlap berbilion ringgit dari 1MDB.

    Tak tahu macam mana asal nya perkataan mangkuk itu di gunakan dalam politik. Kot depa taruk kincing Najib dalam nya dan minum (terima kasih Anina Langkawi untuk istilah kincing itu). Kot depa selalu bawak mangkuk, mintak dedak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau mangkok dapat memerintah Malaysia, bermakna ya lain2 tempurong lah

      Padam
    2. Kalau tempurung, boleh gunakan utk mengetuk kepala mangkuk berayun. Tak boleh ketuk cara fisikal. Tapi boleh ketuk cara lisan. Kuat kuat. Sampai pecah mangkuk. Bukan kuat sangat pun. Mangkuk buatan kaca lah, katakan.

      Padam
    3. PEMBONGKARAN TERBARU
      ISU PEMBALAKAN BESAR-BESARAN DI KAWASAN BENTONG & PEKAN
      (Sila rujuk You Tube "Isu Pembalakan di Pahang).

      Padam
  3. "Dr Awang Mat Putih tidak mempunyai jawapan, katanya "mungkin ramai yg takut.Tetapi persoalanya, apa yg hendak ditakuti?Ingatlah kata Pramoedya Ananta Toer, dlm hidup kita cuma satu yg kita punya, iaitu keberanian.Kalau tidak punya itu, lantas apa harga hidup kita ini? Ingatlah kata pujangga agung Usman Awang, "Anak Melayu, namamu telah diseru, jawablah, sebelum lidahmu jadi bisu."

    Terbaik dari Dr.Awang Mat Puteh dan tahniah Sinar kerana berani memaparkan tulisan2 yg baik untuk tatapan rakyat Malaysia."

    - Kredit kepada Sinar Harian.

    ................

    Kebenaran wajib di perjuangkan oleh setiap individu beragama islam dan berketurunan melayu.

    Jika ada salah laku Tun dipersilakan dakwa Tun di mahkamah, malah Najib berkuasa, apandi peguam negara, apa masalahnya bawa Tun ke mahkamah?

    Sebaliknya yg rakyat hari ini faham adalah beban kos kehidupan meningkat setiap hari, manakala Najib melakukan jenayah menyamun wang dan harta rakyat, menyebabkan rakyat terpaksa membayar kezaliman, penindasan dan penganaiyaan yg dilakukan oleh najib dan sekutunya.

    Bukti? Seluruh masyarakat dunia menyatakan najib songlap! DOJ mempunyai bukti setebal 134 muka surat, mahkamah singapura sudah menjatuhkan hukuman terhadap kroni najib, Kenapa najib tidak saman atau sekurang kurangnya membersihkan, mengaibkan nama beliau jika tidak benar?

    Adakah kamu najib beragama islam? Adakah mufti2, alim ulama yg tinggi tinggi ilmu mereka tidak kenal mana benar mana salah? Mana hak mana batil?

    Tertanya tertanya pada diri ini, adakah kita semua telah buta tidak mengenal mana yg HAK?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana Umno tahu apa itu kebenaran. Peguam negara Pandi kata Najib tak bersalah pun mereka kata benar. Mengarut.

      Padam
    2. Yang HAK? Yang RM2.6 bilion, kemudian jadi lebih banyak bilion, dalam akaun Bugis Lanun itu bukan hak dia. Hak rakyat. Sebab 1MDB punya.

      Padam
  4. Muka Mat Maselan keluar lagi? Ya Allah, ada lagi si bodoh bangang itu bikin berita? Kalau nak sebut bodoh bangang nya, takpa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahmad Maslan budak kampong (di Pontian), pemikiran nya pun kampong. Tak salah ramai antara kita pun orang kampong. Tapi, mana dia tahu yang GST itu semua rakyat kena bayar tiap kali beli barang atau perkhidmatan.

      Entah macam mana Najib lantik dia jadi Pegawai Penerangan UMNO selama banyak tahun dulu. Kot Najib tahu Ahmad akan tunjukkan bodoh nya di sana sini, boleh distract perhatian rakyat dari dia si Bugis melanun 1MDB.

      Padam
  5. Saya fikir BN tak pedulikan manifesto yang mereka buat di PRU 13. Bila Najib dan UMNO tak kisahkan nya, buat hal dengan 1MDB, parti2 komponen pun apa peduli.

    Dah bertegang MCA dengan UMNO pasal Hudud. Di tohmah MCA bahawa UMNO sokong atau subahat dengan PAS pasal RUU berkaitan Hudud.

    Pulak nya dah di hebohkan bahawa Najib dah kasi RM90 juta kpd PAS. Tentu MCA, MIC dan Gerakan menyinga.

    Dah retak, kita tunggu saja lah masa gabungan itu pecah. Mungkin dekat PRU14. Alang kah baik nya.

    BalasPadam
  6. Pemaju dulu tamak haloba. Berlumba2 bina rumak tak mampu milik. Bila da tak ada pembeli penyewa ...nak mengeluh pula. Property collector pun sama... dikalangan mereka. Booking rumah dapat untung atas angin...rasuah berleluasa.

    BalasPadam
  7. Kalau bapak Presiden pun dah menipu, apa yang rakyat boleh harapkn pada semua mangkuk ayun ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menipu satu hal, tapi dia melanun berbilion ringgit masuk akaun dia, beb.

      Padam
    2. Derma politik dààaaaaa

      Padam
  8. Usahlah bimbang...jika benar pm pemimpin zalim. Atau kita yang zalim?

    Musyawarah (Ash-Shūraá):8 - Dan kalau Allah menghendaki niscaya Allah menjadikan mereka satu umat (saja), tetapi Dia memasukkan orang-orang yang dikehendaki-Nya ke dalam rahmat-Nya. Dan orang-orang yang zalim tidak ada bagi mereka seorang pelindungpun dan tidak pula seorang penolong.

    Musyawarah (Ash-Shūraá):9 - Atau patutkah mereka mengambil pelindung-pelindung selain Allah? Maka Allah, Dialah pelindung (yang sebenarnya) dan Dia menghidupkan orang-orang yang mati, dan Dia adalah Maha Kuasa atas segala sesuatu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pahal kau nak khutbah di blog politik nih? Kau masuk lah blog agama, tak masalah kpd pembaca di sana.

      Padam
    2. Al-Baqarah:155 - Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada MUSUH) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan BERILAH khabar gembira kepada orang-orang yang sabar:

      Padam
    3. 7.54,

      Orang semacam anda kononnya pandai agama. Coret hadis ini dan itu, tunjuk ayat alquran ini dan itu..apa yang anda dapat? Nak suruh orang bisu, pekak dan bisu????

      Kalau kamu betul2 orang beriman...nah tunai kewajipan kamu dengan menegur terus bukan dengan kiasan yand dibakulsampah orang berkuasa. Berani saya katakan orang beragamalah yang bertanggungjawab ke atas kezaliman, penyalahgunakuasaan dan penyamunan hak rakyat oleh merrka yang berkuasa.

      Jika mufti, agamawan itu jujur..kita tak akan ada dalam situasi srkarang. Lepas itu hendak oran respek kita orang melayu dan islam. Saya melayu dan beragama islam, saya tak respek penyamun melayu yang beragama islam dan mereka yang pandai hal hal agama tapi hipokrit

      Padam
    4. ALLAH ada perancanmgannya dan PERANCANGAN ALLAH ADALAH YANG TERBAIK. Kita kena sabar menunggu.

      Padam
    5. Cik Minah maksud Najib dan Umno lingkup di PRU14 ye?

      Padam

    6. Keluarga 'Imran ('Āli `Imrān):66 - Beginilah kamu, kamu ini (sewajarnya) bantah membantah tentang hal yang kamu ketahui, maka kenapa kamu bantah membantah tentang hal yang tidak kamu ketahui? Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.

      Nabi Hud:31 - Dan aku tidak mengatakan kepada kamu (bahwa): "Aku mempunyai gudang-gudang rezeki dan kekayaan dari Allah, dan aku tiada mengetahui yang ghaib", dan tidak (pula) aku mengatakan: "Bahwa sesungguhnya aku adalah malaikat", dan tidak juga aku mengatakan kepada orang-orang yang dipandang hina oleh penglihatanmu: "Sekali-kali Allah tidak akan mendatangkan kebaikan kepada mereka". Allah lebih mengetahui apa yang ada pada diri mereka; sesungguhnya aku, kalau begitu benar-benar termasuk orang-orang yang zalim.

      Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):56 - Dan tidaklah Kami mengutus rasul-rasul hanyalah sebagai pembawa berita gembira dan sebagai pemberi peringatan; tetapi orang-orang yang kafir membantah dengan yang batil agar dengan demikian mereka dapat melenyapkan yang hak, dan mereka menganggap ayat-ayat kami dan peringatan-peringatan terhadap mereka sebagai olok-olokan.

      Mufti agamawan berusaha sampai ilmu berpesan2 ... ramai tak minat maka lahirlah golongan yang suka  membantah tanpa ilmu.


      Padam
    7. Tapi mufti dan agamawan hanya berpesan2.

      Orang yang berilmu lah yang bangkitkan....namun agamawan dan mufti berretorik.....najib dengar ke?

      Padam
    8. Korang tak mau ikut tok2 mufti korang punya pasal lah. Esok2 jangan panggil kitarang uruskan Jenazah korang sudahlah.

      Padam
    9. Ingat.....orang islam wajib mengurus jenazah muslim yang lain. Mufti yang tak uruskan bukan mufti. Mufti ini mufti dedak

      Padam
    10. Kena gempaq sikit pun takut, boleh jadi key board warrior sajala

      Padam
    11. 8.55,

      Gempaq tahi kucing. Menikus macam jamal...hahaha.

      Kami faham tanggungjawab orang islam. Mufti keliru ilmu saje tak urus jenazah orang muslim. Anda saya tak tahu lah.......lulusan pondok ke?

      Padam
    12. Kalau faham Islam, urus sajala mayat kekawan ko sendiri. Boleh panggil matdey imamkan solat Jenazah.

      Padam
  9. Admin, tolong keluarkan komen2 berbentuk khutbah, tak di alamatkan kpd seiapa spesifik nih.

    Mungkin ini strategi baru Kejora @ Anjing Jibo di masa Pau ini, tak mengarut, maki hamun dan mencarut, tapi nak sabotaj perbincangan kita Protun di sini, nak distract perhatian pembaca dari nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamatkan utk sesiapa saja... pro najib pro tun lah. Apalah...


      Padam
    2. 821, Tak payah keluarkan Hadith atau Firman Tuhan, panjang lebar macam khutbah.

      Kamu nak cakap apa, cakap macam biasa, terus (direct) point nya. Kalau tak, kamu memang nak distract attention dari perbincangan di sini.

      Kalau berterusan, nanti kamu di maki, tak baik padah nya.

      Padam
  10. Jangan terlalu megah kerana NAJIB masih disitu.
    Rome tidak dibina dalam sehari tapi boleh dimusnahkan
    dalam semalam. Berapa lama rakyat terpaksa berhimpun,
    berdemo dan memberontak untuk menjatuhkan Saddam Husssin,
    Marcos, Suharto Ghadapi dan Hosni Mubarak.........???
    Tapi akhirnya, jatuh juga dengan cara yang paling hina.
    Inilah pderancangan ALLAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus Cik Minah, saya dah jangaka Cik Minah ada reservation berkenaan Najib.

      Saya harap Najib dan UMNO dimusnahkan dalam seharai. Di PRU14.

      Kalau jatuh di situ, tak begitu hina. Tapi di dakawa pasal 1MDB dan masuk penjara selepas itu amat hina.

      Padam
    2. Benar ini perancangan Allah maka dalam urusan tidak puas hati bertindaklah ikut al quran dan sunnah.

      Tak pernah kata najib dan rosmah tak bersalah dan tun tak berjasa.

      Masih menghormati tun dan berdoa segala kebaikan untuknya.

      Padam
    3. Bagus "Masih menghormati tun". Tapi kesalahan Najib dan Rosmah mesti di caci. Mereka menghuni rumah PM di Putrajaya. Penghuni nya perlu buat benda2 yang boleh di hormati. Tak macam setakat ini.

      Padam
    4. Terserah nak caci ... tetapi mencaci di larang...bimbang akibatnya makan diri sendiri.

      Padam
    5. Kalau kamu tak menghiraukan kepentingan orang ramai di sini, kamu teruskan dengan tindakan yang tak di sukai di sini, kamu yang makan diri sendiri, Mamat,

      Padam
    6. Apakah selepas kejatuhan Saddam, Gaddafi Dan Husni Mubarak , Iraq Libya dan Masir bertambah baik atau buruk???

      Padam
  11. Bimbang kemurkaanNya mengundang terputusnya rezeki, bimbang kemudaratan pada yang disayangi.

    Ada hamba2Nya diberi kuasa tetapi tidak dimuliakan manuasa. Mungkin kerana ada lagi kelemahan diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bimbang seperti yg terjadi pd dua kenalan... yang tidak sedar anak2 yg da sangkut disangka masih belajar. Bimbang.

      Padam
  12. Rakyat kena ingat bahawa jika kerajaan kenakan caj tambahan kpd perumahan, yang membeban nya ia lah rakyat.

    Pemaju perumahan tentu "pass on" caj itu kpd pembeli.

    Mesti di kutuk Kerajaan yg buat begitu. Terutama nya kpd perumahan kos rendah. Dah lah takda istilah kos rendah lagi, ha nya "rumah mampu beli" pulak nya sekarang.

    Kerajaan Najib tak pedulikan rakyat yg berpendapatan rendah ke? Tak amabil segala langkah yang boleh menentukan rumah kos rendah spt dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patut dibincangkan diparlimen segera. Kelulusan projek seterusnya patut vetpandu permintaan rakyat... bukan pemaju.

      Padam
    2. Mana dia peduli, dia ada berbilion Ringgit, Rosmah nak enjoy sepenuh shahwat nya, belanja dengan credit card saja US$6 juta bagi tempoh lk 7 tahun.

      Ingat tu, bermakna RM4 juta setahun dia belanja pakai credit card sahaja. Gaji Najib tak boleh menampung perbelanjaan sebanyak itu. Ada "tangan ghaib" yang membayar nya.

      Istilah "tangan ghaib" itu di gunakan Timbalan Pengarah Cawangan Khas di masa dia di tukarkan tempat kerja nya dengan serta merta. Bersama beberapa pegawai tinggi SPRM. Sebab depa mmenyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion (jumlah yg di ketahui di masa itu). Menyiasat dengan pesat.

      Hampir di pecat. Macam Gani Pettail yang Najib buat. Pecat dengan serta merta, takda notis, takda alasan munasabah, ha nya Najib terdesak, takut kena heret ke mahkamah, jadi dia pun ligat.

      Padam
    3. Malaysia 1MDB Scandal: Prime Minister Najib Razak's Wife Rosmah ...

      www.ibtimes.com/malaysia-1mdb-scandal-prime-minister-najib-razaks-w...

      Sep 12, 2016 - Malaysian Prime Minister Najib Razak's wife Rosmah Mansor reportedly spent $6 million using credit cards from 2008 to 2015, amid ...

      Padam
  13. Mereka semua ni lupa - PERANCANGAN ALLAHlah
    yang terbaik. Mereka bermegah-megah sebab NAJIB
    masih disitu. Mereka lupa, Arial Sahron yang amat
    berpengaruh dan berkuasa, digeruni dan gagal dikalahkan
    oleh ARAB-ARAB tapi dengan kehendakNYA, boleh koma
    dan terbaring 8 tahun tak bangun-bangun.
    Israil yang menghalau dan membunuh orang Palestin
    yang tiada apa-apa, kecuali membaling batu,
    dengan sekelip mata boleh berlaku kebakaran
    yang maha dahsyat.
    Jadi janganlah bermegah-megah, semata-mata
    kerana NAJIB MASIH DISITU. NAJIB hanya manusia
    biasa. Sampai masanya KUN-FAYAKUN, JADILAH,
    MAKA JADILAH. Apa-apa pun boleh berlaku.
    Helekopter dan jet boleh meletop,
    atau terbujur diserang stroke tapi yang paling
    memalukan kalah dalam PRU14 dan dibawa dalam
    usungan ke mahkamah untuk dibicarakan macam
    yang berlaku pada Suharto dan Hosni Mubarak.
    Jadi, jangan terlalu ANGKOH, bermegah-megah
    hanya kerana KUASA MASIH DI TANGAN ANDA.
    Kuasa kamu kecil jika dibandingkan dengan
    kuasa ALLAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syabas Cik Minah. Terpegun saya membaca tulisan Cik. Semangat yang keluar dengan nya. Isi kandungan dan hujah hujah nya. Bravo.

      Lagi, mau lagi, pls.

      Padam
    2. Apakah selepas syria, iraq, mesih ditumbangkan bertambah baik Negara mereka sila jawab ia Cik Minah

      Padam
  14. Lihat Indonesia, Viatnam,dan Kempochea.
    Berpuluh-pulih tahun derita, tapi hari ini mereka
    membangun dengna megahnya.
    Bukan senang untuk capai kegemilangan.
    It takes MALAYSIA 60 tahun tapi tersilap pilih,
    dalam tempoh TUJUH tahun sahaja boleh musnah
    oleh 1MDB!!!!!!!!!
    Sekarang pun kita dah macam Iraq dan Libya.
    Kita kena haspuskan KLEPTOKRASI dan bina DEMOKRASI.
    InsyaALLAH, kita akan kembali.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dan sokong apa Cik Minah kata. Kita mesti basmikan kleptokrasi, songlap duit tak berperi, pemerintahan kuku besi. Nyahkan tingkah laku melanun di bumi ini yang di kasihi.

      Padam
    2. Patutlah ramai org Malaysia menjadi pendatang mencari rezeki di Indonesia Vietnam, Kampuchea kerana kerana negara2 ITU lebih maju dp Malaysia.

      Kerja APA dekat sana?, basuh berak bayi2 Vietnam ke???

      Padam
    3. Negara2 ITU rakyatnye jauh lebih ramai dari mesia daa...negara2 ITU punye pemimpin yg baik...ada syarikat asing di mesia lari ke vietnam...

      Padam
  15. Dalam dok sembang sembang dgn kengkawan ade laa sorng mamat tu bangkitkn soal pau umno dia cakap pau umno ni guna duit dia (rakyat la gamaknya) dn dia tk izin dunia akhirat.Tahniah kpd pembangkang yg telah berjaya menanam perspeksi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau dia org umno......gerenti duit dia juga...bukan persepsi...realiti!

      Padam
    2. Yang guna wang rakyat tunggulah sehingga tiba keputusanNya. Spt yg berlaku kpd umat2 terdahulu.

      Padam
    3. Korang tunggu, kitarang pun tunggu.
      Nak tengok siapa yang tergolek DLM pru14.

      Padam
    4. 295000 melayu merah tak muncul di Padang merbok untuk demo anti bersih..kenape?...siapa yg akan tergolek?he3..macai masih mimpi..500 ahli umno sabah hadir di PAU...datang naksokong najib ato nak makan angin belanja free?

      Padam
  16. George Soros can't win in Malaysia, can he? He got walloped at the PAU left right and centre.

    But the blokes there forgot to mention that Tun Mahathir whacked him damn hard during his 22 years. Conveniently forgot, the brats.

    That Tun attended Bersih is a small matter. Even the Police had - and still has - no concrete proof of Bersih-Soros connection. Any allegation/ charge on Maria Chin has yet to be proven in court.

    But Soros may win against Najib on the quiet. Slowly and steadily attacking the Ringgit, until it went down to as low as RM4.58 to the dollar (any lower since then, anyone knows?)

    Not sure if the kind of reserves Malaysia has can be used by Bank Negara to shore up the Ringgit. Otherwise, the economy of the country would be in a real mess. By PRU14, maybe. Hallelujah to the Opposition who can use that to Najib's downfall.

    BalasPadam
    Balasan
    1. London has become a very expensive city now. So are the other cities Malaysians like to go. Because the exchange rate is not favourable to us. Wish can borrow Rosmah's credit cards.

      Padam
  17. Macam mana Umno nak selesa dengan isu Melayu? Najib tak ngaku pun dia Melayu. Hebohkan dia Bugis "jugak pendatang". Dahtu songlap berbilion dari 1MDB. Dah lah murka rakyat Melayu. Ha nya UMNO saja kata depa selesa. Menipu diri sendiri. Dan rakyat Melayu.

    UMNO harus selesai isu Melayu, rakyat

    Berita Harian-2 hours ago

    MULAI semalam hingga 3 Disember depan, Perhimpunan Agung UMNO (PAU) akan berlangsung di dalam suasana UMNO yang menjangkau ...

    BalasPadam
  18. Tak perlu lah nk salah kan org luar. Soros ke ..Amerika ke...org Msia yg curi duit menggunakan sykt 1MDB sebagai vehicle. MO1, Jho Low, Riza Aziz dll yg mencuri dan joli dengan duit tu. Berbalik kpd harga rumah. Sy bersetuju yg kerajaan patut kaji dan benarkan kategori rumah dan harga yg mengikut keperluan rakyat. Mana dia rumah PR1MA yg di canangkan sebelum ini. Patut buat banyak rumah yg berharga RM120k kebawah, bukan rumah yg berharga RM1.2 juta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg berharga RM1.2 juta ramai orang Umno yang nak beli. Yang dapat banyak duit dari 1MDB loot distribution lah.

      Yang kucing kurap ahli biasa Umno, dedak pun tak dapat, gigit jari aje le. Bila si Bugis Lanun lalu, angkat, dukung, letak di bahu si dia tu.

      Kesian lembu2 Umno. Habuk pun tak dapat. Gulingkan Najib tu lah. Gesakan MT gantikan dia.

      Padam
  19. seingat saya belum pernah mantan PM mencerca pengganti nya dgn kata2 nista saperti pencuru n perompak.

    namun tindakan makhamah tidak d ambil kerana takut semua salah laku akan terburai. hanya respon yg dangkal saperti 'tun m mempunyai ego yg amat besar' saja yg mampu d utarakan.

    jarang juga kita mendengar PM n bini hadir d mesyuarat tahunan wanita n pemuda. mungkin pasangan ini tlh mendapat maklum yg setengah delegasi akan membangkitkan aksi2 'kleptocrat' mereka. dgn kehadiran mereka rancangan delegasi mampu d bantutkan.

    anak hantu (kj) ketua pemuda yg paling tiada prinsip n tangaci (sharizat) ketua wanita kaki ampu, sudah lama kehilangan 'credibility' mereka.

    saya percaya mereka juga mengetahui bahawa nyawa UMNO d hujung tanduk.

    olih demikian "make hay while d sun shine". najib tlh menunjuk kan cara2 menyonglap wang rakyat.

    "bapak borek anak rintik"

    "guru kencing berdiri murid kencing belari"


    jika kerajaan pusat bertukar tangan, saya syor kan agar semua menteri n mengampu2 yg memimpin badan kerajaan n GLC d siasat secara 'forensic'. saya amat yakin bahawa semua mereka akan d sabit dgn korupsi n salah guna kuasa.

    hukuman setimpal wajib d kena kan agar ia nya tidak akan berulang dgn pemimpin2 baru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan silap anggapan Najib tak sayangkan negara. Dia sayang. Tapi sayangkan diri nya lebih.

      Padam
    2. Sayangkan diri dia ke, Rosmah ke, tak tau mana yg lebih tepat. Tapi yang nyata - Rosmah tenung dia nampak macam nak makan si Najib bulat bulat. Banyak gambar yng dah di keluarkan menunjukkan begitu.

      Padam
  20. Jika Kerajaan pusat bertukar tangan, saya pulak syorkan Najib dan Rozy di halang keluar negara serta merta. Pendek kata, di hari mengundi tu, sebaik saja di ketahui Najib dan Umno kalah, perintahkan pihak berkuasa airports menentukan deme tak naik kapal terbang walau mengata mereka nak pergi Gunung Tahan pun.

    Tindakan kedua, buang Pandi, lantik PN baru, arahkan Polis tangkap Najib, terus dakwa Najib ke mahkamah.

    Jangan lepas Bugis Lanun tu ke mana mana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan jaga jangan benarkan dia pergi ke Kedutaan mana mana di negara ini. Kazkhstan, contoh nya.

      Padam
  21. MAAK AAI GEBANG HARAMJADAH
    ANGAN2 TAK SUDAH SUDAH
    'KALAU'..JIKA KJAAN KALAH LAH
    SEMUA MEDDEY AKAN PAYUNGKAN LAHH
    PRU14 UMNO/BN TAK KALAH...INSYALLAH

    alahai angan angan haramjadah nak tangkap dll sbginye ... meddey sibarua batuapi tu yg patut disumbat ke Sg Bolh ... barulahhh meriahhh...


    Kikikikiki... cabaran ku hingga hujung tahun ni...masih berjalan klu ade 1 cawangan Bersatu murtad aku tak mengkomen lagi dah... kikikikikiki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku ingat kau dah mapus, Jing Jibo @ Kejora. Keluar pulak bi.

      Pandai kau tak mengarut, memaki haumn dan mencarut sangat di sini masa PAU berlaku ye? Kau tahu perwakilan dan deme yg ramai di PWTC membaca blog ini dan tahu kau penyokong Najib melampau di sini, bikin lebih ramai orang benci Najib.

      Padam
    2. Ramalan mamak kutty bukannya betul...auta yg lebih, kan Hadi boleh tolong?
      BN PASTI AKAN HILANG KUASA DI EMPAT NEGERI
      30 November 2016 at 15:44

      Ramalan mamak kutty bukannya betul...auta yg lebih

      Ini adalah suatu analisis atau ramalan  yang mudah berasaskan random sampling secara senyap di akar umbi oleh saya sendiri dan kawan-kawan di seluruh  negeri sejak dua bulan lalu yang menunjukan UMNO berada dalam kedudukan yang sangat rapuh dan pimpinan Datuk Seri Najib amat tidak popular di seluruh pelusuk tanah air.

       Rakyat biasa menolak BN bukan atas soal IMDB atau RM 2.6 Billion tetapi mereka merasa tikaman GST, kenaikan harga barang dan juga kejatuhan ringgit.

      Tinjauan ini mendapati hanya  lima buah negeri yang akan kekal di tangan Barisan Nasional pada Pilihanraya Umum  yang dijangka akan diadakan pada bulan April tahun depan.Negeri-negeri itu ialah Johor, Melaka, Perak,Perlis dan Pahang.

      Yang sudah pasti akan berada di tangan pembangkang ialah Kedah,Kelantan(Pas kekalkan kuasa),Terengganu dan Pulau Penang (Kerajaan yang sama).

      Sebab utama Kedah akan jatuh  ketangan pembangkang ialah  kemenangan BN di pilihanraya umum lalu adalah  faktor Mukhriz. Oleh kerana ada  jaminan pertukaran Menteri Besar kepada Mukhriz Tun Dr.Mahathir maka rakyat memberi undi kepada BN dan sekarang rakyat Kedah termasuk veteran UMNO dan penyokong Pas tidak lagi dapat menerima barisan kepimpinan Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah yang dianggap sudah " Basi".

      Anak-anak muda di Kedah sedang bergerak cergas menyokong Mukhriz mengembangkan Bersatu (PPBM).

      Hingga kini  Mukhriz mendukong simpati ramai  kerana  rompakan kuasa darinya dirasakan oleh rakyat Kedah sebagai merompak hak mereka.

      Di Terengganu  ke pimpinan negeri Ahmad Razif Abdul Rahman lebih mudah jatuh kerana dari awal  berada dihujung tanduk dan  tidak mesra rakyat   malah  maruahnya hilang  di mata rakyat apabila semua anugerah kebesarannya  dilucutkan oleh Sultan Terengganu.Beliau satu-satunya MB yang tidak bergelar Datuk

      Malah nama MB Terengganu ini tidak diingati oleh sebahagian besar rakyat negeri itu.

      Pimpinan Pas Kelantan telah membulat nikat tidak akan menyerahkan Kelantan kepada BN dengan apa cara sekalipun dan telah pun menggerakan jentera operasi senyap tapi  rakus di kawasan-kawasan yang dipegang oleh BN termasuk kawasan Parlimen Mustapha Muhammed.

      Mereka tidak bagitu ghairah dengan kerjasama Pas UMNO yang diterokai oleh Presiden Pas Haji Hadi.

      Keadaan hubungan PAS UMNO di Kelantan  adalah pepat di luar rencong di dalam.

      Di  Pulau Pinang rakyat dapat melihat dengan jelas pembangunan agresif di bawah pimpinan Ketua Menteri DAP  Guan Eng,sekurang-kurangnya mereka dapat melihat Penang lebih bersih dibandingkan dengan "kekotoran" di bawah BN dulu.

      Saya tidak dapat meramalkan kedudukan BN di kawasan Parlimen kerana ini bergantung kepada samaada akan berlaku satu lawan satu atau BN dapat memecahkan kepada pertandingan dari beberapa penjuru.

      Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung sekarang mestilah bersedia untuk menerima hakikat pahit bahawa BN pasti akan hilang kuasa sekurang-kurangnya di lima negeri.

      Ini bukan fitnah tetapi informasi yang berhemah

      Posted by zainudin maidin at 15:16 

      Padam
    3. Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Pada masa masa nya, jangan pedulikan dia, pulaukan dia.

      Padam
  22. Wang khairat kematian ayah kena potong RM3,200 bayar saham FGV


    SEORANG anak Peneroka FELDA Palong, Negeri Sembilan mengamuk selepas mendapati wang khairat kematian ayahnya telah dipotong sebanyak RM3,200 oleh FELDA bagi membayar Saham Felda Global Venture, FGV.

    Beliau mendakwa baki wang khairat kematian ayahnya yang meninggal dunia lebih setahun lalu sepatutnya berjumlah RM7,000 hanya RM3,800 diterima, manakala RM3,200 lagi telah dipotong untuk pembayaran Saham FGV.

    Apabila ditanya mengapa FELDA membuat pemotongan terhadap wang khairat  kematian itu walaupun pemotongan bayaran Saham FGV telah dibuat setiap bulan melalui pemotongan hasil ladang, pegawai yang berkaitan sekadar menjawab, ia adalah arahan dari ibu pejabat.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah bengong lah puak Najib yang memerintah negara dan mengelolakan FELDA. Kalau dah macam itu, ini bukan mngelola, tapi mengendala, menjadi rintangan, halangan bagi waris dapat sepenuh nya wang si mati.

      Tahu lah puak mana yang perlu di pilih di Pru14.

      Padam
    2. Buat fitnah tak kemana hidup korang ini lupa ia pun macai pro tun , kalau korang ambil insurance pun korang ingat boleh dapat semua 7k korang hanya dapat 6k je kalau korang ambil.

      kasi bukti ia jangan cakap menipu je., lupa cakap kalau kau sakit najib salah itu bodoh nya kau ini. Kalau kau orang felda tak suka sila keluar dari felda ia orang felda pun mengalualukan nya .

      Padam
  23. Jangan pedulilah Anjing Jibo. Dia MISKIN MINDA.
    Sila baca apa kata Dr.Awang Mat Putih tentang MELAYU
    TERPELAJAR, ULAMAK yang miskin minda;

    Kemiskinan bukan sahaja merujuk kepada kekurangan harta, tetapi lebih penting lagi, adalah kemiskinan jiwa dan cita-cita. Hal ini telah digariskan oleh Pendeta Zaaba dalam rencana ‘The Poverty of the Malays’ yang ditulis hampir sembilan dekad lalu.
    Jika ini dijadikan kayu ukur, kita telah gagal. Kemiskinan sebegini masih lagi tebal membelenggu kaum Melayu, ataupun lebih tepat lagi, terutamanya, golongan yang kaya dan terpelajar.Adakah kaum Melayu telah atau berupaya memerdekakan diri dari penjajahan minda dan jiwa?

    Jawapannya jelas, tidak.

    Malah, tidak keterlaluan jika diusulkan bahawa kemiskinan dari segi akhlak dan moral kini berada di tahap kronik. Berdasarkan tindak balas kaum Melayu terhadap isu urus tadbir semasa, ia merudum jatuh ke tahap yang terburuk dalam sejarah.
    Tidak pernah terjadi dalam sejarah tanah air, baik sebelum mahupun selepas kemerdekaan, di mana pemimpin yang dicemari pelbagai skandal dan jelik akhlaknya masih dijunjung tinggi melangit. Pemimpin sebegini, seperti diungkapkan oleh tokoh falsafah agung negara, Almarhum Profesor Syed Husin Alatas, adalah pemimpin yang ‘jadong’, iaitu pemimpin yang jahat, bodoh dan sombong dan dipandu cita bencana.
    Malangnya, bukan hanya pemimpin sebegini masih disanjung dan dipuji, malah mereka yang mengkritik akan dicerca, dihukum malah diheret ke mahkamah.
    Yang lebih menghairankan lagi, rata-rata rakyat marhaen masih lagi berpeluk tubuh diam membisu. Mengapa miskin sekali jiwa dan minda mereka?
    Mengapa orang Melayu zaman moden yang hebat-hebat dan bijak pandai belaka ini, pada hakikatnya papa kedana, mundur pemikiran dan miskin nilai-nilai luhur dan mulia? Apakah orang Melayu juga miskin keberanian?
    Adakah mereka tidak pernah memberontak terhadap pemimpin yang zalim? Adakah hanya rakyat negara lain atau bangsa lain sahaja yang berani?
    Lihatlah sendiri bagaimana pemimpin-pemimpin yang mengaut kekayaan untuk diri sendiri akhirnya tumbang dengan tragik seperti mana yang berlaku kepada Hosni Mubarak di Mesir, Shah Reza di Iran, Ferdinand Marcos di Filipina, Ben Ali di Tunisia. Banyak lagi kisah sebegini, banyak juga pemimpin yang dibunuh mahupun terpaksa hidup dalam buangan.
    Adakah pemberontakan terhadap kezaliman bukannya budaya Melayu?

    Tidak sama sekali, tidak.

    BERSAMBUNG DI BAWAH:

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pertama, Melayu tak banyak yang berkelulusan mengikut nisbah penduduk Melayu-bukan Melayu. Di tahun 70an, pada mula nya DEB, ada ha nya 5% Melayu sebagai professional - tiap 10 ada ha nya setengah kerat Melayu. Alhamdulillah, dengan DEB, dah ramai yang berPhD dsb nya. Tapi yang berkelulusan tak semesti nya kaya minda.

      Kedua, Najib pulak senyapkan DEB. Maka tak banyak bertambah secara laju lah jumlah Melayu yang berkelulusan.

      Ketiga, Najib punya pendirian Cash Is King, songlap berbilion, korapsikan UMNO dsb nya, maka mangkin bertambah Melayu yang tak kaya minda.

      Jadi, bolak balik, masalah nya Najib. Tahu lah apa yg patut di buat kpd nya dan Umno di Pru14.

      Padam
    2. Tun m yg gagal mesempunankan deb hanya 18% sebab semua tendar kerajaan bagi pada Anak dia. semua tendar petronas bagi pada Anak dia harap maklum ia, semasa tun m jadi penasihat petronas orang melayu meniaga petronas di tendang keluar, peniaga tempatan saman klcc sebab menukar kedai disewa berpindah ketempat lain kawasan klcc semua gara2 tempatkan kedai pakaian mewah orang putih itu..
      Kami tak lupa penghinaan tun m lakukan apabila dia menghentikan produk bumiputera kedai mesra, dengan meletakan produk keluar bukan bumiputera ia

      Padam
  24. Pemimpin Melayu zaman dahulu seperti Datuk Maharajela di Perak, Tok Janggut dan Mat Kilau, dan ramai lagi, tidak dicengkam kemiskinan keberanian.
    Tapi mengapa sekarang ini, walaupun ramai berpendidikan tinggi, mereka masih miskin dari segi nilai dan tindak-tanduk yang mulia? Mengapa ramai yang diam membisu tanpa suara apabila pemerintah dengan rakus menggadai harta khazanah negara dan menghukum mereka yang tidak bersalah?
    Fenomena ini amat menakjubkan terutamanya untuk sebuah negara yang telah melahirkan ramai golongan cerdik pandai Melayu semenjak merdeka.
    Tetapi sayang, yang bersuara lantang bukannya teknokrat ataupun sarjana lulusan Oxford, bukannya pula mereka yang kuat menjerit ‘Hidup Melayu’ pada perhimpunan agung tahunan parti politik, tetapi seorang negarawan tua berumur 90 tahun anak kelahiran Alor Setar, dan srikandi muda dari Langkawi.
    Di manakah yang lain?
    Mana para cendekiawan dan golongan elit Melayu yang terkemuka? Mana perginya golongan profesional bertali leher segak dengan baju kemeja Brook Brothers?
    Mana doktor mahupun peguam yang hebat-hebat belaka dengan kereta BMW dan Mercedes mereka? Mana teguran alim ulama berjubah Arab yang lantang bersyarah siang dan malam di kaca televisyen mengenai Amar Maaruf Nahi Mungkar?
    Di mana kebijaksanaan para pensyarah dari menara gading tersohor Negara…?
    Bak kata pujangga Indonesia WS Rendra, kita ini berilmu untuk memihak kepada pihak yang mana?
    Saya tidak ada jawapannya. Mungkin ramai yang takut. Tetapi persoalannya, apa yang hendak ditakuti?
    Ingatlah kata novelis agung Indonesia Pramoedya Ananta Toer; dalam hidup kita, cuma satu yang kita punya, iaitu keberanian. Kalau tidak punya itu, lantas apa harga hidup kita ini?

    Ingatlah kata pujangga agung Usman Awang; “Anak Melayu, namamu telah diseru, jawablah, sebelum lidahmu jadi bisu”.


    Reply Edit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidup Rosmah berharga RM4 juta setahun belanja pakai credit card saja.

      Padam
    2. mengapa sekarang ini tidak ramai yang tak dicengkam kemiskinan keberanian? Sebab fulus punya pasal. Otherwise known as dedak.

      Mr Cash Is King dangle the ringgit, kalau di suruh terjun dalam parit pun, akan melompat terjerit jerit.

      Padam
    3. To be fair, ramai jugak yang tak melompat kerana duit. Tapi, kalau di sua dengan cara yang tak menyebabkan ceret birit, depa akan dekat jugak, setapak demi setapak, bila dekat, rembat, macam ular bukit.

      Tak gitu, takkan semua ahli MKT senyapkan tingkah laku Najib mengsonglap dari 1MDB berbilion ringgit.

      Padam

    4. Org dok kata derma politik derma politik, tak reti melayu ke budak ni

      Padam
  25. CIK MINAH MEROYAN PANJANG DICNI SANO
    MEROYAN SAMVIL MENCARUT MEMAKI
    ANALISIS BODOH SAMBIL MERENYEH2 UMNO
    BERSATU MURTAD TAK SAPA YG SUDI LAGI
    CAWANGAN/BAHAGIAN X UJUD LAGI... KIIKIIKI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong apa Cik Minah kata, jangan pedulikan si Jing Jibo nih. Ini ha nya nak peringakt kita semua di sini.

      Kita gunakan masa menenyeh si Bugis Lanun.

      Padam
  26. Salam untuk sahabat2 seperjuangan.

    Saya agak kekalutan hari ini (dan sebelah petang semalam juga). Tak boleh nak masuk komen sangat. Jenguk kejap saja, terus rasa nak masuk komen sbg tanda sokongan.

    Cuma yang ini khusus untuk Cik Minah.

    Salam perjuangan komrad. Keep it up and on.

    Seperti Cik Minah saya juga percaya Najib akan jatuh dengan hina. Itu yang selalu berlaku apabila buah nangka dibiarkan membusuk di tangkai.

    Bagaimanan jatuhnya? In shaa Allah nanti kita sama2 lihat. Saya juga ada telahan sendiri.

    Adakah keadaan negara akan lebih baik sekiranya Najib jatuh? Wallahu a'lam, tapi yang pastinya keadaan negara akan menjadi semakin buruk di bawah Najib. Menyakau, menyapu dan merembat sahaja kerjanya.

    Dalam kepalanya hanya memikirkan bagaimana untuk sakau duit agar dapat dibeli dedak untuk ditabur kepada penyokong2 peliharaannya. Setakat itulah sahaja kualiti kepimpinan yang ada pada si Najib ini. 'Kepimpinan melalui dedak'.

    Dia tiada masa untuk memikirkan kebajikan rakyat Malaysia apatah lagi kebajikan warga dunia dari ceruk yang lain, di negeri Rakhine misalnya. Berbeza semasa Tun M menjadi PM dan menjadi juara isu Bosnia dan Palestin, malahan Vietnam pun.

    Nak tarik diri dari sukan bola pun tak ada telur tapi nak bersandiwara konon berhimpun menyokong Rohingya. Ini pemerintah atau pembangkang.

    Kuasa tidak digunakan untuk kebajikan tetapi untuk propaganda murahan dan dungu selain menekan pihak yang mahu tegakkan kebenaran dan keadilan.

    Di atas prinsip giving benefit of the doubt, sudah tiba masa golongan baharu diberi peluang. Masa UMNO sudah tamat.

    Sejarah menunjukkan apabila kerusi khalifah Islam bertukar tangan dari Bani Abbasiyyah kepada Uthmaniyah umat ini menjadi lebih gemilang.

    Ini bukan perpindahan kecil. Ia satu perpindahan kuasa khalifah Islam dari Bangsa Arab (bangsa Nabi saw lagi tu) kepada Bangsa Ajam (bangsa Turki).

    Tetapi sejarah membuktikan perpindahan kuasa ke tangan bangsa Turki ini telah menjadikan ummah ini lebih gemilang daripada semasa ia di tangan Bani Abbasiyyah (di Mesir).

    Untuk Cik Minah dan rakan2 komrad yang lain, teruskan perjuangan.

    Assalamualaikum sahabat2ku. Mohon offline dulu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam. Ayoh kita berjuang sesiapa yang ada masa lapang.

      sekiranya Najib jatuh? Saya harap "bila" Najib tersungkur. Tapi betul, kita beusaha, Tuhan menentukan. Tak boleh takbur.

      Keadaan lebih baiki bila Najib lingkup? Saya yakin boleh. Saya jangka, sekurang2 nya takda lagi pengsonglapan berbilion Ringgit masuk akaun sndiri.

      Saya mahukan Perlembagaan di pinda berkenaan lantikan dan pemecatan Peguam Negara. Peraturan mesti di perkemaskan. Sekurang2 nya ada hearing before a Board apekebende nye.

      Dan lantikan nya tidak boleh dengan sewenang wenang nya sahaja.

      Padam
  27. Berapa ramai ahli secara spiritual masih bersama Umno, soal PPBM
     
    KUALA LUMPUR: Bekas ahli Umno Langkawi Anina Saadudin menyoal sama ada Khairy Jamaluddin sedar berapa ramai daripada 3 juta ahli parti itu yang secara spiritual masih bersama Umno.

    Beliau yang juga ketua Wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, kepimpinan Umno kini harus sedar sama ada ahlinya masih mempunyai kepercayaan penuh terhadap kepimpinan parti.

    “Khairy perlu memberi fokus membawa kembali semangat Umno dan bukannya bimbang tentang kami (PPBM) atau berapa ramai penyokong kami.

    “Terdapat ramai daripada mereka pada perhimpunan (Perhimpunan Agung Umno) itu tetapi adakah kepercayaan mereka masih terhadap Umno seperti sebelum ini. Jika tidak, mereka harus bertanya kepada diri sendiri, mengapa tidak?” soal beliau.

    Beliau berkata, Khairy harus berusaha menerapkan kepercayaan dalam parti dan bukannya melancarkan perang politik dengan PPBM melainkan jika parti baru itu mampu menjadi ancaman besar kepada Umno.

    “Beliau perlu bertanya mengapa mereka menghadapi ini (masalah). Mengapa ramai ahli Umno tertanya-tanya sama ada mereka harus bersama parti itu,” katanya kepada FMT ketika ditanya mengenai ucapan Khairy hari ini untuk perwakilan Umno.

    Anina berkata PPBM bukan sahaja akan bertanding di semua kerusi kuat Umno di kawasan luar bandar tetapi “di semua kawasan yang Umno pertandingkan. Di mana sahaja mereka bertanding, kita akan bertanding,” katanya.

    Beliau juga memberitahu FMT mula memakai tudung sejak 29 Nov. Anina menjelaskan ia tidak ada kena mengena dengan permintaan orang bawahan.
    “Saya menghormati pendapat rakyat kerana saya tahu mereka suka saya. Tetapi hari ini, saya memakai hijab, bukan kerana sesiapa memaksa saya. Hati saya memberitahu saya untuk berbuat demikian kerana saya kini bersedia untuk fasa baru dalam hidup,” katanya.

    Khairy, ketua Pemuda Umno semasa berucap pada Perhimpunan Agung Umno 30 November berkata Umno dan PPBM akan berkempen terhadap penyokong yang sama, dan kesetiaan yang terbahagi adalah membimbangkan.

    Oleh itu, beliau menghantar satu mesej yang jelas kepada perwakilan, dalam politik, sebaik sahaja anda berada di luar Umno, akan wujud garisan dan tiada tempat dalam Umno bagi mereka yang secara sembunyi bersimpati dengan PPBM. Ahli Parlimen Rembau itu juga memberi amaran jangan memandang rendah terhadap PPBM.

    Khairy juga mendedahkan terdapat berita yang tersebar tentang bagaimana kepimpinan PPBM mengarahkan penyokong mereka dalam Umno mengekalkan kesetiaan dan mengejutkan Umno dengan serangan hendap apabila pilihan raya umum diadakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Duit punya pasal, depa akan tunjukkan konon nya depa bersama Umno, fisikal dan spiritual.

      Tapi saya belom dengar atau terbaca jika semua 3+ juta ahli Umno di kasi duit. Yang tak di kasi duit itu, saya rasa spiritual nya ada sikit melayang ke PPBM dari masa ke masa.

      Malahan yang dapat duit, ada jugak yang fikir negara akan jahanam kalau Najib berterusan. Jadi, di luar namap bersama UMNO, di hati, condong sini, condong sana.

      Padam
  28. sdri cik minah, satu pencerahan yg tepat. saya pula berpendapat bahawa pengundi kawasan Bandar sudah pun membuat pilihan.

    'battle royale' sekarang ia lah kawasan luar Bandar(termasuk skim2 felda).

    jika warga2 ini dpt d pengaruhi utk menolak UMNO najib, maka saya amat yakin Negara akan mendapat kerajaan baru, Insya'allah. rancangan mengempur kawasan2 ini harus d mulai dari sekarang.

    perjumpaan yg d anjurkan d kawasan Bera, (Pahang) baru2 ini tlh mendapat sambutan yg amat luar biasa drpd penduduk2 tempatan.

    d Pekan pula, penduduk nya sudah amat menyampah dgn perangai Rosmah. jika penduduk kaum orang asli bertukar selera n memilih calun lawan, maka najib pasti tumbang.

    senang saja slogan yg bolih d gunakan - 'utk mengenyahkan rosmah drpd menyebuk dgn pentadbiran Negara, najib wajib d korban kan'.

    jika tidak mampu menggempur d seluruh Negara maka tumpuan penuh perlu d beri kpd kawasan parliament Pekan. tumbang nya pasangan 'klepet' ini bermakna setengah drpd masaalah Negara sudah pun bolih d atasi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari perempuan yang saya kenal, majoriti yang tengok Rosmah meluat. Bila di kata korang jeles, tak dapat apa yg dia dapat, wah, bersinsing lengan mempertahankan pendapat mereka meluat dengan Rosmah.

      Padam
    2. Lelaki tak pasti lah. Ada yang minat dengan dia tapai tak minat burden yang dia mesti impose kpd jantan yg bersama nya. Di kata kamu semua takda pelaung langsong, sebab Rosmah tak pandang ssiapa yag takda kuasa dan kekayaan, mereka senayap kuyu saja. Hehe

      Padam
  29. KOMRAD CIK MINAH BONYI MCM GAMPANG
    KIKIKI.. JON DOE JATUH MCN NANGKA PULAK DAH
    BARUA MIANG SEPANJANG PAU BERSIDANG
    TERHEGEH2 DNG UMNO SI BARUA HARAMJADAH

    kikikiki... bodo2 macai panas miang satu badan kena bantai di PAU kali ini.... kikikiki.. budak suman lansung x bersiaran .. dah mampos kot.. kikikiki

    BalasPadam
    Balasan

    1. kikikiki... bodo2 macai panas miang satu badan kena bantai di PAU kali ini.... kikikiki.. budak suman lansung x bersiaran .. dah mampos kot.. kikikiki

      ------------------------

      Allah masih panjangkan usia pak Othman. Sudah berkali2 Kejora persendakan dan panggil pak Othman mampus.

      Kelak sekiranya Kejora yang dipilih untuk pergi dahulu maka saya adalah saksi dia suka persendakan umur pak Othman.

      Sekiranya Kejora dipilih untuk pergi dengan penuh kehinaan maka saya adalah saksi ia telah menghina dan mempersenda kematian almarhum sdr Din Turtle.

      Kejora mempunyai pilihan sama ada untuk bersukaria atau bertaubat sementara masih diberi tempoh.

      Padam
  30. Manifesto bkn janji..itu kata pembangkang cibai haramjadah..babi sial lu org

    BalasPadam
  31. Bioa Najib seleweng 1MDB dan songlap berbilion Ringgit ke akaun dia, dia dah tak hiraukan manifesto, ke apebende.

    Di atur nya wang masuk akaun anak tiri dia Riza Aziz di US, di UK dan tak tau di mana lagi.

    Beli harta di London, New York, Los Angeles dll suapay dia dan Rozy boleh pergi berasmara semula. Tak mahu di Perth, macam Tun Dol buat - low class. Di Los Angeles, boleh bersosial dengan celebrities, actors and actresses.

    Malang nya, DoJ nak rampas. Yang di UK dll belom dengar berita nak rampas. Kot di Kazakhstan pun dia ada berpuluh ribu ekar tanah. Pastureland. Boleh berkuda di sana.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org kata derma politik... Tak reti melayu ke?

      Padam
    2. Aku reti Bahasa Mlayu, Kau reti bahasa Najib - Bahasa Bugis. Tak minat. Boleh chow.

      Padam
  32. Tak bimbang terlepas peluang mendapat rahmat dari Nya?

    Kamar-kamar (Al-Ĥujurāt):11 - Hai orang-orang yang beriman, janganlah sekumpulan orang laki-laki merendahkan kumpulan yang lain, boleh jadi yang ditertawakan itu lebih baik dari mereka. Dan jangan pula sekumpulan perempuan merendahkan kumpulan lainnya, BOLEH JADI yang direndahkan itu lebih baik. Dan janganlah suka mencela dirimu sendiri dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

    Kamar-kamar (Al-Ĥujurāt):12 - Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan purba-sangka (kecurigaan), karena sebagian dari purba-sangka itu dosa. Dan JANGANLAH mencari-cari keburukan orang dan janganlah menggunjingkan satu sama lain. Adakah seorang diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.

    BalasPadam
  33. http://khairulryezal.blogspot.my/2016/12/apa-agama-pengerusi-bersih-maria-chin.html?m=1

    LINK DIATAS AGAMA PUAK 'BERSATU' YAHUDI
    JIJAH PULAK RELA DICIUM OLEH LELAKI
    LAKONAN MANTAP BARUA BERSATU MAHA KUTTY
    RAKYAT FAHAM AGENDA MUSNAH ISLAM YG SUCI

    ... ini lah barua barua yg melacurkan islam yg suci.. pliralist.. syiah.. komunis evanglista dah 'BERSATU' kini...

    BalasPadam
  34. Alhamdulillah anom 1:57
    Dengan adanya peringatan ini mudah mudahan akan menyedarkan kita semua bahawa Allah masih memberi kita peluang untuk menginsafkan diri kita ini.

    BalasPadam
  35. Sekadar berkongsi dengan saudara2 sebangsa seagama ...jatuh bangun kita berkaitrapat dengan hubungan kita denganNya dan sesama manusia. Semoga kita termasuk golongan yang dilimpahi *rahmatNya.

    Nuh (Nūĥ):7 - Dan sesungguhnya setiap kali aku menyeru mereka (kepada iman) agar Engkau mengampuni mereka, mereka memasukkan anak jari mereka ke dalam telinganya dan menutupkan bajunya (kemukanya) dan mereka tetap (mengingkari) dan menyombongkan diri dengan sangat.

    Nuh (Nūĥ):8 - Kemudian sesungguhnya aku telah menyeru mereka (kepada iman) dengan cara terang-terangan,

    Nuh (Nūĥ):9 - kemudian sesungguhnya aku (menyeru) mereka (lagi) dengan terang-terangan dan dengan diam-diam,

    Nuh (Nūĥ):10 - maka aku katakan kepada mereka: 'Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, -sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun-,

    *Nuh (Nūĥ):11 - NISCAYA Dia akan mengirimkan hujan kepadamu dengan lebat,

    *Nuh (Nūĥ):12 - DAN membanyakkan harta dan anak-anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula di dalamnya) untukmu sungai-sungai.

    Penghuni-penghuni gua (Al-Kahf):54 - Dan sesungguhnya Kami telah mengulang-ulangi bagi manusia dalam Al Quran ini bermacam-macam perumpamaan. Dan manusia adalah makhluk yang paling banyak membantah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Admin, masuk lagi ini manusia tak reti bahasa, konon nya kuat beragama, tapi tak hiraukan orang yang tak mahu khutbah2, yang tak di tujukan kpd sesiapa spesifik, mengkaburkan perbincangan politik di sini.

      Ini bukan blog agama. Tolong keluarkan, terima kasih.

      Padam
    2. Kutbah dia untuk semua la, takkan untuk ko sorang saja aku pun nak pahala juga.

      Padam
  36. Najib tak berhak mengata Melayu mudah lupa. Sebab dia hebahkan dia Bugis, "jugak pendarang".

    Najib cites Dr M's 'Melayu Mudah Lupa' to highlight betrayal

    Malaysiakini (subscription) - ‎1 hour ago‎

    UMNO AGM Dr Mahathir Mohamad's most memorable quote, "Melayu mudah lupa" (Malays forget easily) ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bugis, jawa, banjar, minang Dan semua dp pepulauan ,Malay archipelago, adalah ditakrifkan sebagai Melayu Dan bukannya pendatang.

      Padam
    2. Najib bukan pernah baca buku buku yang menyatakan begitu. Terutama nya buku buku penerbitan Persatuan Sejarah Malaysia

      1. Tamadun Alam Melayu
      2. The Malay Civilization

      yang boleh di beli di Wisma Sejarah, depan IJN, Jalan Tun A Razak, KL.

      Persatuan Sejarah itu telah ditubuhkan sejak zaman British kolonial lagi. Ahli2 nya sekarang termasuk professor dalam berbagai bidang, umpama nya, bidang Sejarah, Pengajian Melayu, Linguistik (peranan besar bagi menentukan bangsa atau ras), Kaji Manusia (Anthropology), Kaji Bahan Purba (Archeology), Sains DNA, dll.

      Padam
  37. How stupid si Najib saying at PAU "The word bankrupt does not exist in the Malaysian economic dictionary".

    He said: The allegation that Malaysia would go bankrupt was baseless and purely untrue because the country had succeeded in wooing foreign investors. Stupid again. China is a gullible economic tiger, slush with funds, puts in money even in god-forsaken republics deep in the interior of Africa.

    Shit claiming success in attracting Chinese investments.

    BalasPadam
  38. Siapa yang Mudah Lupa... TUN M kaa.. KJ...!!!!
    SAMBUNGAN EPISOD MELAYU MUDAH LUPA, SUDAHKAH KJ MELIHAT CERMIN PAGI INI SEBELUM PERGI KE PAU2016?


    Siapa Pengkhianat? KJ dan Pemuda UMNO, bukan Tun M.

    1. Bila seorang pemuda Cina bernama Jho Low sapu duit rakyat berpuluh billion...mana KJ dan Pemuda UMNO yang hari ini gah dabik dada jadi pemuda hero Melayu?

    2. Malulah kepada pemuda2 Cina yang bangkit tentang perangai jijik Jho Low. Mereka pemuda Cina tapi mereka minta polis tangkap seorang pemuda Cina  jahat bernama Jho Low ini. Di mana Pemuda UMNO Melayu?

    3. KJ pemuda Melayu belajar Oxford tak faham kes perbicaraan 1MDB di mahkamah Singapura? KJ lulusan Oxford tak faham Jho Low bukan sahaja sudah hilangkan billion duit kita tapi lebih parah Jho Low ini telah hilangkan keyakinan dunia pada kita.

    4. KJ tidak faham mengapa Singapura sanggup tutup bank mereka gara-gara Jho Low? Mereka mahu tunjuk pada dunia mereka ambil tindakan supaya keyakinan dunia pada Singapura tidak hilang. Di Malaysia kita langsung tidak ambil tindakan.

    5. Maknanya di Malaysia kita tidak kisah hilang billion ringgit. Kita tidak kisah dunia hilang keyakinan pada kita.

    6. Bila seorang negarawan tua berumur lebih 90 tahun kisah dan desak tindakan diambil untuk selamatkan negara, anak-anak muda dalam Pemuda UMNO ini panggil dia pengkhianat?

    7. Kamu biarkan seorang  pemuda Cina  Jho Low ini belasah duit rakyat kita, ranap dan siat maruah negara kita. Kamu  jilat lagi pemimpin yang lindungi pemuda Cina ini kerana anak menantunya rakan kongsi, rakan berpoya. Hanya kerana habuan duit untuk kamu, habuan jawatan untuk kamu, kamu rela bangsa ini ditipu hidup-hidup. kalau bukan pengkhianat,  apa lagi nama sesuai kamu wahai Pemuda UMNO?

    Petikan di atas adalah tulisan Ezam Mohd Nor yang diambil daripada laman Facebooknya. 

    Sudahkah KJ melihat dirinya di cermin pagi ini sebelum pergi ke Perhimpunan Agung UMNO

    BalasPadam
  39. Lanjutandaripada peringatan oleh Anom 2:34 maka perlu bagi kita untuk memahami bagaimana kita sentiasa memohon ampun kepada Allah diatas apa yang kita telah tulis walaupun kita membenci penyelewengan tetapi apabila kita selangi dengan cacian serta cercaan akan menarik kemurkaan Allah ke atas diri kita ini. Berhati hatilah dalam penulisan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu berhati hati lah dengan pendirian kamu menutup mata, menghalalkan yang haram, saperti penyelewengan dan pensnoglapan berbilion ringgit dari 1MDB.

      Padam
  40. Manipesto najib tol tak naik dan barang tak naik...barang najib naik..he3

    BalasPadam
  41. Najib talked about an investment worth €1 billion (RM5 billion) had been signed through the company, Osram. Bbet you, there's ahuge 10% for Mister or Madam Ten Percenter there.

    Banked in Bunawatu (if there's such a country) or some place beyond the reach of international agencies involved in tracing and acting on misappropriation of state funds and money laundering.

    He added, “However, a handful of people did not like whatever we have done." Apart from the dubious nature of the deals, many islike and shout against his "US criminal" stepson Reza Aziz stowing away on the government executive jet carrying the Malaysian PM and the so-called FLOM. The bloke has no business to be on hat plane. Officially, whatever.

    BalasPadam
  42. Baca jangan tak baca. Layari:

    http://www.theaustralian.com.au/national-affairs/foreign-affairs/mahathir-mohamad-calls-for-foreign-interference-in-malaysia/news-story/82906cfc746d3a3b4bcef48b6876a2d0

    Putra Merdeka. Faham ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang aku faham ia lah: kamu bodoh.

      Nak suruh orang google link itu dengan tak kasi apa bayangan sikit pun apa yg di kata nya, kan bodoh.

      Padam
  43. Najib is quite sensitive to the rakyat's complaints, saying “When there is no investment, they say we have failed. But when we bring in investment, they say we have sold the country,” Najib said.

    He conveniently forgot (Melayu mudah lupa) the many deals he favoured China, even electricity companies he sold to Chinese interests. In wartime, electric hydro dams etc have been the targets of bombing campaigns. China doesn't have to do that, they can simply switch off the operations to sabotage Malaysia's interests, when need be.done. Najib has given China the switch off power.

    Is he not sensitive to wartime military strategy needs and such? Or he is, but couldn't resist the 10% that would accrue from such deals?

    BalasPadam
    Balasan
    1. how much his brain works to call those chinese funds as investment is still puzzling. why do we need those rail lines in the east coast for such amount? do the number of population in the east coast justified for rail lines? how to pay back to those chinese? who will be using those services and how much is the government going to subsidize?

      all these are puzzling and suspicious.....what more came out from asia worst finance minister nut's brain.....double suspicious.....

      when those chinese come over for this project, what benefits do the locals get? they will bring their own workers from china, even cooks are also from china.....perhaps their foods are also from china.......i know, because i dealt with them before.......

      this is the chinese government commitment to their comrades, if they cannot create jobs at home, they will create jobs anywhere in the world and they will ensure, cabin loads of their people to be there......

      main purpose is for najib.......so, najib can bullshit at umno pau of those investments......but never explain how to recover......just like 1mdb......

      Padam
  44. Apa makna pengkhianat

    1. perbuatan jahat yg (bertujuan) menganiaya atau mendatangkan kecelakaan pd orang lain, tipu daya, perbuatan belot atau tidak setia (kpd negeri, bangsa, dll): orang yg berbuat ~ itu adalah orang yg sangat hina; 2. yg (bertujuan) menganiaya atau men­celakakan dsb orang lain, yg belot kpd negara: perbuatan ~; orang ~ orang yg melakukan (perbuatan) khianat; berkhianat berbuat khianat: hamba tidak akan ~ dan menderhaka kpd Dato Bendahara; mengkhianati berbuat khianat kpd, mence­lakakan, memperdaya, membelot terhadap, tidak setia kpd: dgn memihak kpd musuh, kau telah ~ bangsa dan negaramu; pengkhianatan perihal (perbuatan, tindak­-tanduk, dsb) mengkhianati, perbuatan khia­nat: letupan di pelabuhan itu adalah suatu ~ oleh anasir-anasir jahat; pengkhianat orang yg berbuat khianat, orang yg belot, orang yg tidak setia kpd negara (ketua dll): ~ itu telah dibicarakan dan dihukum.

    Faham2 je lah siapa dia ...Penjilat Ludah sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib Pengkhianat, Pendengki Bangsa Melayu, Buang ISA, Buat Keputusan Buang Akta Hasutan dll.

      Yang khianat dan dengki kpd kaum Melayu ia lah Najib. Negara ini negara Melayu, beribu tahun di kenali sebagai Tanah Melayu, bapak dia Melayu, tapi dia kata dia Bugis, "jugak pendatang". Dia lanyakkan maruah Melayu, dengkikan, khianati kaum Melayu.

      Najib buang ISA yang membendung kegiatan subversif DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu, termasuk Kedudukan Istimewa Melayu di Perkara 153.

      DAP tak suka Perlembagaan, tak hormatkan Bahasa Kebangsaan, tak suka sejarah negara ini, sepatut nya Najib cari jalan atasi masalah susah nak bina rakyat Malaysia, tapi, dahlah Muhyiddin mestikan Sejarah di sekolah sekolah, dia buang Mahyuddin pulak.

      Betapa pengkhianat nya Najib kpd kaum Melayu, dia jugak senyapkan DEB, buang Kementerian Pembangunan Usahawan yang membimbing peniaga2 Bumiputera. Biasiswa yang di maksudkan untuk anak kaum yang mundur ekonomi dan pelajaran saperti kaum Melayu pun di kasi nya kpd kaum Cina yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun, dengan itu mengkhianat kaum Melayu lagi. Najib mesti di ganti, pronto.

      Padam
    2. Laebih pedih & menyayat hati bila kita dibohongi, khianati & dianiaya oleh pemimpin bangsa sendiri....si Najib.

      Padam
    3. Welcome back pak othman.

      Nampaknya harapan Kejora untuk melihat pak Othman pergi dahulu (dia guna kalimah mampos) belum mahu ditunaikan Allah.

      Terdapat kebarangkalian Kejora yang pergi dahulu.

      Harap Kejora sempat insaf. Selebihnya hak dirinya sendiri.

      Manusia akan dibalas dengan apa yang paling sesuai dengan mereka.

      Padam
  45. Hah, responding to the allegation that the government was cruel, the election was not transparent and oppressed the people, Najib said that he had personally referred to the religious group who clarified that a leader was only considered cruel if he asked the people to do things which went against the teachings of the religion.

    But he asked the opinions of those least qualified in religious matters. Or, the alim ulamas who have not publicly spoken one bit against Najib stealing government money and the like.

    Najib is a gone case. only a matter of time before he goes. The Chinese tsunami and the worst election results in history at Pru13, then added the huge 1MDB songlap-ing scandal, the time when he goes will be at Pru14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro 3:31....Najib is beyond no doubt surviving on borowed time.

      Padam
  46. Pemimpin2 parti PAS dah pernah BACA novel SHIT..
    Karangan dato Shannon Ahmad ke belum ...??????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mereka baca dulu dp jo

      Padam
  47. "But he asked the opinions of those least qualified in religious matters. Or, the alim ulamas who have not publicly spoken one bit against Najib stealing government money and the like"

    Please explain who are these alim ulama? Do you think they know about these issues? So why can't they not publicly spoken about these? Do you think that they need the evidence based on syariat Islam? Do you think that you are better than them?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Improve your English first. Otherwise, write in BM, it's ok.

      Now, why are you as stupid if not worse than Najib? Not relevant to ask whether I think I'm better than them, stu.

      You ask them, la, stupid, why they don't come out speaking against melanun 1MDB and the like. And ask Najib why he doesn't ask the experts and tell them to say publicly that stealing from 1MDB is halal.

      Padam
    2. Even Najib's stepdaughter speaks out against family for 1MDB crisis

      Perhaps far more brash than banker Nazir Razak in criticising his prime minister brother Najib Razak for mishandling Malaysia's state fund since last year, the harshest critic of the Najib family is none other than his estranged stepdaughter, Azrene Soraya Abdul Aziz, who unabashedly considers herself the "black sheep of the family".

      Not on endearing terms with her mother, Rosmah Mansor, who married Najib after he divorced his first wife, Azrene did not mince her words when she slammed the couple and her brother Riza Aziz in a Facebook post after the United States Department of Justice announced lawsuits against key players, including Riza, who are suspected of pilfering 1MDB funds.

      Writing under the name Azrene Ahmad, the feisty married image consultant said in her 'official statement' last week: "If Malaysia is not willing to give the justice that the Malaysian people have prayed for and the justice my family have each night prayed for, then the US has - in its own way - that only they can justify."

      She added: "Those who know me know that I am the black sheep of the family - but that does not mean I do not love my family. People can call me heartless for what I write today but I have always stood for and done what is right, for truth and for justice even if there is a high price to pay and if it means doing the unpopular thing."

      Reserving her harshest words for her estranged mother, Azrene accused her of "(utilising) and (mobilising) government resources to wreak terror to harass us (the family) over the last ten years for standing up for what we believe to be right".

      Ms Azrene bluntly told her mother not to throw her US-based brother under a bus "so that you and your husband can get off scot-free".

      She also appealed to her mother to "Be. A. Mother."

      http://news.asiaone.com/news/malaysia/najibs-stepdaughter-speaks-out-against-family-1mdb-crisis#sthash.WwASOX8s.dpuf

      Padam
  48. APAKAH HUKUMNYA JIKA KETUA KAMPUNG MENCURI DUIT DERMA UTK MASJID
    SEBANYAK RM 2,600 ........

    JANGAN CERITA BANYAK2 JAWAB DAHULU PERTANYAAN SAYA....

    BalasPadam
  49. hahaha Anom 4:12 sudah panas buntut, tak gheti nak jawab soalan mamat anom 4:01

    BalasPadam
    Balasan
    1. Budak ini punya bodoh, tak tahu pun bahawa Tanpa Nama itu ia lah Anonymous dlm bahasa Inggeris. Kependekan nya ia lah Anon, bukan Anom.

      Dia tulis dua kali Anom, bermakna dia tak tahu bahawa sepatut nya Anon, dia dengar orang kata saja Anom, jadi di tulis nya Anom.

      Dah di suruh pakai BM, tapi nak nunjukkan dia pandai Inggeris. Kan bodoh tuh. Jadi, macam mana nak percaya apa dia cakap di sini?

      Padam
    2. Biasa lah....itu kan stigma Kejora....!!!

      Padam
  50. HUKUM CURI BERDOSA HARAMJADAH
    SELAGI BELUM JATUH HUKUM D'MAHKAMAH
    MAKA SIPELAKU BLOM DISAH BERSALAH
    HUKUM FITNAH BATUAPI LAGI HARAMJADAH
    SUNYI SEPI BILA DIMINTA BAWA KE MAHKAMAH


    puiiiiii... .!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puiii bodoh...kenapa tak bawak najib ke mahkamah..?ko nak main silap mata?kononnye najib tak merompak...kokok lebih...

      Padam
    2. Sejak bila aku jadi kuli ko.
      Ko gi la tarik tangan dia bawa ke mahkamah sendiri.

      Padam
    3. Tulisan pakai Huruf Besar adalah juga tabiat Kejora...tulisan hampas dari seorang pemalas tak berkelas.

      Padam
  51. MANA ADA POLITIKUS YANG TEPATI JANJI. KALAU ADA SEGELINTIR SAJA. APAKAH JANJI MADYER UNTUK BERIKAN MELAYU 30% KEK EKONOMI DITEPATI? TIDAK!!! APAKAH JANJI DAP UNTUK JADI LEBIH MEDIA FRIENDLY JADI KENYATAAN? NAHI!!!

    BalasPadam
  52. Laporan polis terhadap AG: Nazir pun terpalit?
    Bekas pegawai tinggi polis fail laporan polis terhadap AG
    mk    -   Hari ini, 9:06 pagi

    Seorang bekas pegawai tinggi polis telah membuat satu laporan polis terhadap Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali, mendakwa berlaku penyalahgunaan kuasa berhubung penyiasatan ke atas 1MDB.

    Ini selepas Pejabat Peguam Negara mengarahkan bahawa "tiada tindakan lanjut" (NFA) diambil ke atas laporan polis yang dibuatnya sebelum ini pada 24 Oktober.

    Dalam laporan terbarunya - yang difailkan pada 21 November - Datuk Mat Zain Ibrahim, yang pernah mengetuai Jabatan Siasatan Jenayah (CID) Kuala Lumpur, mendakwa arahan NFA itu datang dari Apandi.

    Malaysiakini telah melihat salinan surat bertarikh 7 November yang ditandatangani oleh Ketua CID Kuala Lumpur sekarang, Rusdi Mat Isa memberitahu Mat Zain bahawa Pejabat Peguam Negara telah mengklasifikasikan laporannya pada 24 Oktober sebagai NFA berkuatkuasa 1 November, kira-kira seminggu selepas laporan itu dibuat.

    Laporan 24 Oktober itu, yang memetik saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika untuk mendapatkan AS$1 bilion yang didakwa dicuri dari 1MDB, mencadangkan terdapat "bukti kukuh" untuk menyiasat Perdana Menteri Datuk Seri Najib dan adiknya, pengerusi CIMB, Datuk Seri Nazir Razak.

    Mat Zain juga mengaitkan Nazir dalam laporan polis 24 Oktober itu terhadap kemungkinan kesalahan di bawah Seksyen 411 atau Seksyen 414 Kanun Keseksaan kerana "menerima atau melupuskan harta dicuri".

    Ini berikutan pengakuan Nazir kepada Wall Street Journal, telah menerima AS$7 juta dari Najib dan mengagihkannya kepada ahli-ahli politik parti pemerintah parti sebelum pilihan raya umum ke-13.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waah, aku miss berita ini, how come? Tahun ini ke?

      Aku nak simpan dalam fail aku laporan ini. Nak keluarkan bila masa sesuai di masa akan datang.

      Apa hail nya laporan Polis tu? Md Zain bekas Ketua CID KL patut boleh dapat maalumat apa kisah nya laporan Polis dia buat dari teman2 nya yang masih berkhidmat. Ada ke dia umumkan apa apa lagi slepas buat laporan itu?

      Padam
    2. Laporan di Malaysiakini itu tak sebut tarikh. Tapi laporan itu di lain punca menyebut tarikh nya sebagai hari ini 1.12,16. Jadi aku belom miss bebetul le.

      Kalau gitu, kita tunggu lah apa reaksi pihak Polis, pukak investigation papers, ada fail menyiasat ke dsb nya.

      Ini penting, harap akan membawak kpd sesuatu hasil yg memuaskan. Walau pun aku sangsi jika IGP akan arahkan siasatan sepenuh nya. Tapi aku yakin, bila laporan pihak Polis sampai ke PN Apandi, akan keluar arahan yg sama - NFA. Hope I'm proven wrong.

      Padam
  53. Tan Sri Dr Rais Yatim: Jangan perkotak-katikkan jasa Tun M


    ALOR SETAR - Jasa Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap negara sepanjang 22 tahun mentadbir tidak wajar diperkotak-katikkan walaupun pemimpin itu kini tidak lagi sehaluan dengan kerajaan BN.

    Penasihat Sosio-Budaya Kerajaan Malaysia, Tan Sri Dr Rais Yatim berkata, selaku pemimpin lama yang banyak menabur jasa membangunkan negara ketika menjawat jawatan Perdana Menteri, Mahathir harus dihormati bukannya dikecam.

    “Kita perlu menghormati dan tidak wajar memburuk-burukkan pemimpin terdahulu. Walau apa pun yang berlaku Melayu mesti berpegang teguh pada prinsip mengenang budi. Ada caranya untuk kita berikan nasihat atau menegur,”  katanya, selepas majlis penyerahan siap kerja menaiktaraf galeri Memorial Tunku Abdul Rahman Putra, di Jalan Menteri, semalam.

    Hadir sama, Exco Pelancongan, Datuk Mohd Rawi Abd Hamid dan Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah (PSMCK), Datuk Dr Wan Shamsudin Mohd Yusuf.

    Rais yang juga bekas menteri Kabinet berkata, sikap itu seharusnya kekal sepanjang masa namun semakin dilupakan akibat perbezaan pandangan.

    “Setiap pemimpin itu memiliki aspek positif dan negatif, tiada manusia yang memimpin dengan sempurna namun jasa Mahathir tidak harus diperkotak-katikkan mana-mana pihak kerana ia terpalit dalam lipatan sejarah negara,” katanya.
    Menurutnya, atas faktor itu, beliau perlu dihormati dan bukannya dihina.

    “Hingga ada pihak cadangkan runtuhkan KLCC untuk menafikan sumbangan beliau ke atas monumen itu, itu kenyataan kebudak-budakan,” katanya.

    Rais berkata, sekiranya politik Melayu sentiasa bertembung konflik akan menyebabkan kita tiada  masa untuk memikirkan kaedah terbaik membangunkan negara.

    “Saya berani menyatakan, kita perlu lupakan konflik melibatkan Mahathir, sebaliknya rangka jalan baharu untuk fokus membina negara. Mana-mana pemimpin perlu dihormati, mungkin ada silap dalam personaliti masing-masing namun kita perlu akur,” katanya.

    Bagaimana pun, katanya, pada masa sama, Mahathir juga harus muhasabah diri sama ada beliau telah melakukan sesuatu yang kurang disenangi, namun terpulang kepada beliau sama ada mahu berbuat demikian atau tidak.

    Mengulas sama ada Mahathir menerapkan fear factor dalam pentadbirannya sehingga mewujudkan aura takut kalangan menteri kabinetnya, Rais mengakui ia berlaku dan perasaan hormat itu tetap ada selaku pemimpin nombor satu negara.

    BalasPadam
  54. Penasihat Sosio-Budaya Kerajaan Malaysia kata begitu, besar makna nya dan impak nya kpd masyarakat.

    Tak tajut kenan buang jawatan ke dia? Dia tentu tahu pemerontahan kuku besi Najib. Takda dia sebut pasal itu ke?

    Tapi dia tak cakap pasal Tengku A Rahamn, takda kata jangan perkotak katik kan jasa nya beri Singapore kpd Lee Kuan Yew FOC. Apa kah bermakna tak salah perkotak katikkan tindakan bodoh T A Rahman itu?

    BalasPadam
  55. Ucpan Najib di PAU -

    Sebelum ucapan dasar, satu laporan kewangan dan keahlian dibentangkan oleh Bendahari Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak ...

    Belom baca sepenuh nya apa Said Keruak kata. Tapai akau percaya takda sebut duit 1MDB. Sebab berbilion yg di songlap dari 1MDB itu masuk akaun Najib sendiri, bukan masuk akaun Umno.

    Walau pun pada satu masa dulu di katakan wang itu untuk PRU.

    BalasPadam
  56. Najib cakap pasal UMNO DAN BUDAYA SANTUN MELAYU

    Dia kata: .. sejak beberapa bulan lalu .. apabila tidak henti-henti diasak dan dipertohmah oleh pihak lawan, saya sering berfikir masak-masak (tak tahu lah berapa masak nya) .. saya tidak perlu lagi bersifat gentleman dan berlembut (berlembut di mana+) .. membalas kembali cercaan serta tuduhan oleh pelbagai pihak termasuk Dr. Mahathir .. dengan kata-kata cacian yang juga kesat lagi kasar. (Wah, main kasar si Najib).

    .. agar berlembutlah dalam kata-kata, walaupun terhadap lawanmu.
    .. Melayu itu orang yang bijaksana, Budi bahasanya tidak terkira (haha hohoho hihihi - melanun budi bahasa Melayu ke?).

    .. Berteladan pada yang sepadan. (Ini yg aku risau sekali - dia dah buat teladan menyeleweng dan menyonglap, mengkorapsi kan UMNO dengan mengagihkan "the 1MDB loot").

    BalasPadam
  57. PEMBONGKARAN TERBARU HEBOH DIPERKATAKAN RAKYAT
    ISU PEMBALAKAN BESAR-BESARAN DI KAWASAN BENTONG & PEKAN
    (Sila rujuk You Tube "Isu Pembalakan di Pahang).

    BalasPadam
    Balasan

    1. DAPig yg buat kerja tak senonoh tu semua

      Padam
  58. Najib kemudian nya cakap pasal UMNO: PARTI DAN PIMPINAN BERJIWA BESAR
    .. saya memilih untuk menjadi Berjiwa Besar .. pemimpin yang matang.
    we must be above them and not to bring ourselves down to their level. (hahaha, ini excuse bagi tak menjawab soalan2 Pembangakang nya pasal 1MDB).

    .. saya sedar dan saya sememangnya tahu bahawa, segelintir pihak sedang menghina-hina serta mengeji-ngeji saya secara peribadi, anak isteri serta keluarga saya, dan lebih menyedihkan lagi, mereka mencela-cela pula parti kesayangan kita, parti UMNO, dan Kerajaan secara keseluruhannya. (Kalau tak kamu dan bini kamu dah melampau tingkah laku, orang takkan buat begitu).

    .. kita tidak perlu membuang masa, apatah lagi menghabiskan tenaga untuk melayan atau melawan segelintir pengkhianat bangsa dan negara yang tidak bertanggungjawab ini. (senang saja le kamu nak lari dari isu2, cakap begitu aje lah, pelesit).

    .. termasuk tuduhan .. ke atas saya dan kepimpinan saya serta Kerajaan yang ada, dengan isu-isu politik, GST, rasionalisasi subsidi, 1MDB dan kos sara hidup, di mana sebahagian besar daripadanya sudah pun dijawab dengan jelas dan sedang kita tangani. (Bila, bila, bila? Mana ada terang nya?)

    lebih mustahak untuk saya dan pimpinan Kerajaan perbuat, adalah melaksanakan Jihad yang lebih besar .. menumpukan 100 peratus .. memajukan ekonomi dan pembangunan negara, demi menjaga kepentingan sejumlah 31 juta rakyat di Malaysia. (ekonomi sekarang amacam? Ringgit menjunam dah pulih ke?)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kah 31 juta itu "penduduk" Malaysia, termasuk 2-3 juta PATI Bangla dll? Kalau gitu, nampak nya Najib sebagai PM pun, tak betul cakap nya.

      Padam
  59. Waah, kalau aku bikin ulasan selari di dewan itu, macam aku cakap di atas dalam brakets itu, tentu aku kena halau keluar, hehe

    BalasPadam
  60. Entah apa makna UMNO: WALA’ DAN KESETIAAN yg di sebut Najib di PAU -

    Kata nya rRekod cemerlang, contohnya, melalui Dasar Transformasi Nasional (entah apekebende nye) .. meskipun kita menghadapi ketidaktentuan dan kesuraman ekonomi global (dia akui pun transformasi dia tak jalan lancar) .. suku ketiga tahun 2016, Malaysia tetap berjaya mencatat perkembangan KDNK sebanyak 4.3 peratus dan kita yakin sasaran 4 hingga 4.5 peratus pada tahun 2017 pula akan tercapai. (Tinggi ke 4% tuh? Bukan kah dulu 5-6%?)

    .. prinsip wala’ ini .. membawa maksud nilai-nilai cinta kasih, kepatuhan, sumpah setia, taat dan bai’ah (bukan kah ini masalah besar kapada kamu, Najib?) .. atau dalam konteks UMNO, kepada Presidennya, manakala dalam konteks Kerajaan pula, kepada Perdana Menteri (merayu kau, ye?).

    .. pelbagai rintangan, umpamanya, parti ini sering kali cuba ‘dijebak’ ke dalam kancah perpecahan dan berpuak-puak. (Taknak vcerita puak Zahid, Kerry Okspod dsb nya?)

    .. sebuah parti yang menjunjung adat dan budaya .. dalam menyatakan sokongan dan dokongan terhadap seorang Presiden atau Perdana Menteri selama ini. (Ye ke?)

    .. Dr. Mahathir yang dulunya seorang negarawan terbilang, tapi kini sudah berpaling tadah terhadap parti yang pernah diterajuinya selama puluhan tahun. (Tak sebut sebab nya ke? Betapa melampau nya keadaan di bawah pemerintahan kamu, Najib, fdan yang paling menggugat ada lah kamu seleweng dan songlap 1MDB))

    ... bersekongkol dengan musuh-musuh luar negara seperti Soros (Ooooo, itu sebab bebudak nya di Pemuda dan Wanita sibuk menonjolkan Soros dalam PAU ye?)

    .. wala’ dan kesetiaan yang diberikan kepada institusi yang sedang saya sandang ini, adalah atas sebab tanggungjawab (menyeleweng dan mengsonglap 1MDB macam mana?)

    .. wala’ dan kesetiaan dalam budaya serta alam Melayu serta agama kita adalah semangat se-pasukan dalam suatu saf yang kukuh lagi padu yang tidak terpisah daripada pemimpin dan ketuanya. (Kalau kamu tak buat hal dengan 1MDB, takkan Muhyiddin, Shafie Afdal dll "menanya" pasal nya, bagi pihak rakyat, tapi kamu pecat mereka, apa daaaaa)

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4 pm terawal jasanya terhadap negara termaktub dalan catatan sejarah. Tun Dol & Najib membantutkan pembangunan walau hutang negara melambung dan duit perbendaharaan habis kontang. Mereka berdua telah menjerumuskan Malaysia dari negara kelas dunia ke kenlas dunia ke 3. Apatah lagi, Najib yg menjatuhkan maruah negara dari negara contoh kepada negara paling korup di dunia.

      Padam
  61. si empunya blog tidak "serajin" seperti biasa, apa yang membelenggu ??

    tiada lagikah khabar fitnah mengenai 1MDB ??

    tiada lagikah khabar mengenai Najib dan isteri ?

    sekalian si jahil kini tidak keruan apabila tiada lagi khabar yg "HOT" dan "PANAS" disertai tagline - lu fikirlah sendiri. 😂😂

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu bodoh ke, bangang ke, baghal ke, buta ke?

      Kamu tak baca begitu banyak komen ttg 1MDB di ataih tu ye?

      Ke kamu fedap orang kencingkan (literal, di bawak ke jamban) ucapan Najib di PAU?

      Padam
    2. Bro.

      Kena buat komen sesuatu jugakla tu.
      Nanti dikatakan tak buat kerja.

      Dedak oh dedak.. Alahai...

      Padam
  62. Perkara2 lain Najib cakap di PAU -

    UMNO DAN PERJUANGAN BANGSA

    Tarak apa yg menarik di ucap nya di bawah tajuk ini.

    BalasPadam
  63. MAHA MEGA BATU API PANAS HATI
    PAU TIBAI MAHA MEGA SETENGAH MATI
    BARUA YAHUDI TERKINJA KINJA NAK MATI
    GILIRAN MAHA MEGA SI BATUAPI SAMAN 1MDB


    kikikiki... cabaran ako masih terbuks hingga hujung taun ini klu BESATU murtad berjaya tubuh 1 cawanngan ako berenti mengkomen kat sini... x banyak 1 cawangan jer... kikikikiki...

    BalasPadam
  64. Bial PAU habis, aku tiba2 teringat pasal konvensyen DAP tak lama lagi... Adakah laungan 'Mahathir Bapak Ayam' akan bergema? Pasal DAP tau Mahathir menjilat ludah sendiri dan mereka tahu apa Mahathir dah buat masa 22 tahun pemerintahan. Cuma macai Mahathir je yang buat2 tak faham ...kesian2

    BalasPadam
  65. Tajuk2 lain dlm ucapan Najib di PAU -

    UMNO MENGGERAK TRANSFORMASI MASSA

    (Entah apa makna transformasi aku dah bertahun tak tahu, tak faham. Yang aku tahu Najib senyapkan DEb, aku amat baran kpd dia)

    .. kalah menang dan kekuatan sesuatu ketumbukan serta pasukan perang, bukanlah semata-mata di atas jumlah bala tentera mahupun senjata yang dimiliki. (bergantung kpd rakyat boleh terima dasar2 kerajaan kamu yg hampeh, saperti GST, harga barangan melambung tinggi, duit 1MDB di songlap berbilion dsb nya)

    .. berpecah belah (dah lama berlaku hingga tertubuh nya PPBM) dll, spt parti Shafie Afdal di Sabah, menjejas Fixed Deposit Umno)

    .. apa yang perlu kita lakukan? Jawapannya .. kewibawaan dan kemampuan kita untuk memacu kepesatan negara, menabur budi dan jasa kepada rakyat merentasi sempadan kaum dan agama dalam membangunkan Malaysia. (menabur hasil rompakan, lanunan 1MDB? Tapi kpd pihak atasan UMNO saja ..)

    .. terbukti perjuangan UMNO bersifat inklusif yang menjamin kepentingan dan hak kaum-kaum lain agar tiada yang terpinggir (jangan megarut lah, Najib, kaum yg terkaya pun kamu kasi biasiswa, apekedarah nye?)

    .. indeed UMNO has fulfilled far more than its duty (despite that they gave you the Chinese tsunami at PRU13 - there must be something drastically wrong wiith your leadership. This time it's clear - your "misappropriation of 1MDB funds and money laundering).

    BalasPadam
  66. RAIS MINTAK KENANG BUDI SPANJANG ZAMAN
    22 TAHUN TABO JASA KATANYAAA...
    KALAU PUAK SENDIRI GELAR BAPAK AYAM
    BARUA DEPA BOLE LAGI TERSENYUM RIA

    kikikikiki...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ngilaian kikiki pontianak mencerminkan betapa puakanya puak2 UMNO Najib

      Padam
    2. Najib ada penyokong di sini pun, budak kecik.

      Padam
  67. Tajuk berikut di ucpan Najib di PAU ada lah lucu bila fikirkan pemecatan ahli2 yang nak tanya pasal 1MDB, balasan nya di kuku besi -

    UMNO MENGHARGAI JASA DAN KHIDMAT AHLI

    jumlah .. telah mencecah angka lebih 3 juta di seluruh Malaysia.

    .. Cawangan, paling ramai, adalah dari Kampung Batu Putih Darat yakni berjumlah 2,371 orang ahli, di Sabah .. dalam dewan ini beberapa wakil dari cawangan tersebut. Marilah kita berikan tepukan bersemangat UMNO kepada mereka! (Nak angkat bola depa sebab takut pengaruh Shafie Afdal lawan Umno di Sabah).

    .. di peringkat negeri pula, dengan sejumlah 25 Bahagian, keahlian yang paling ramai adalah UMNO Negeri Sabah sejumlah 561,617 orang. (Padan lah angkat bola depa sesangat, tepuk tak habis habis, takutkan pengaruh Shafie Afdal)

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO Sabah dah tingal phantom members only. Sebahagiaan besar telah menganggotai parti Warisan pimpinan Shafie Afdal.

      Padam
    2. Takpa, depa paling banyak ahli di Sabah, itu Fixed Deposit depa, biaq pi depa menang di negeri sana. Tapi harap Shafie Afdal boleh angkat beberapa kerusi Parlimen di sana.

      Yang pentin', di Semananjung, mesti coba ambik kerusi2 yang depa menang with thin majorities di PRU13.

      Kasi depa bungkuih. Insya Allah.

      Padam

    3. Warisan tunggu masa saja nak masuk BN di pusat .. pembangkan/berkecuali di negeri.

      Padam
  68. DARI DOLU SAMPAI LA NIH
    SAIN DEKLARASI SAMPAI 1.2 JOTA AHLI
    TAPI SAMPAI SEKARANG NIH
    LUM UMUM BAPE AHLI BERSATU YAHUDI

    kikiki... ahaksss

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya yang jadi budak suruhan (hamba) kepada Yahudi Zionist adalah Najib & Rosmah yg meminjam duit riba & persekutuan mereka kepada Goldman Sachs & APCO Worldwide.

      Padam
  69. Aku ingat blog Putra M antara beberapa saja yang mengentam Najib dengan kuat. Tapi bila google ucapan Najib di pau 2016, keluar banyak lagi, tapi Putra M yang senang masuk, tak payah email address dsb nya.

    Contoh nya, msomelayu.blogspot (perlu email address),pos semasa nya berjodol "PAU 2016: Ucapan dasar Najib yang desperate" - pendapat aku sama jugak begitu.

    Antara kata kata yg menarik di kata di situ ia lah:

    sudah kehabisan idea dan modal .. perwakilan dalam Dewan Merdeka juga kecewa dan kelesuan mendengar titah Najib.

    Tidak ada apa-apa kejutan dan pembaharuan .. Tidak ada gagasan besar Perwakilan Umno sekadar pulang ke kawasan masing-masing membawa perut yang sedikit terisi kerana dibelanja ketua bahagian masing-masing,

    tetapi minda tetap kosong.

    permintaan lirih oleh Najib supaya terus menyokongnya untuk berkuasa sekurang-kurang satu penggal lagi.

    1 jam 22 minit menyampaikan ucapan .. 12 kali sapu mulut (11 kali menggunakan sapu tangan dan sekali menggunakan jari kiri) .. lebih banyak merintih dan mendayu-dayu kepada ahli agar wala' taat setia kepadanya.

    Komen aku: Nyata Najib desperate. Sedarkan bermacam cacian dan kejian terhadap nya. Dia tak cakap "Aku tak salah, aku tak salah" tapi asyik kata "kamu mesti taat setia kpd aku, aku Presiden, budaya Melayu ada lah taat". Dia lupa Tun Dol di gesa letak jawatan, antara yang menggesa nya ia lah dia jugak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah tak popular tuh, sapu mulut pakai jari pun orang komen. Padan muka. Sebab membohong, mengsonglap, mulut busuk gamak nya.

      Padam
  70. Blog mso itu kata, Najib ada hutang dengan rakyat -

    Ingat, Najib tidak menjawab dan menjelas segala tuduhan-tuduhan itu dengan tuntas. Sampai kini ia berlegar dalam benak orang ramai dan juga kepala orang dalam Dewan Merdeka, cuma mereka tidak tergamak untuk bertanya kerana mempunyai sifat "malualah" sebagai ahli politik parti Melayu. Selagi isu-isu tersebut mendindiungi kepala orang ramai maka Najib masih ada hutang dengan rakyat.

    Masa yang agak panjang itu sepatutnya Najib ambil bagi membersihkan pesepsi dirinya dengan hal-hal itu. PAU sepatut digunakan untuk menyemak diri sekurang-kurangnya di kalangan ahli Umno. Sayang dia tidak mengambil peluang itu sebaliknya menggunakan ruang itu untuk meracuni kepala perwakilan membenci dua individu atau pihak; Dr Mahathir Mohamad dan parti pembangkang DAP.

    Komen: Mana dia nak jawab soalan2 hal 1MDB. DoJ US dan MAS Spore dah bawak ke mahkamah. AG Switzerland sedang menyedia kes ke mahkamah.

    Macam mana nak bersihkan persepsi diri nya. Dah kotor sangat persepsi itu. Anjing2 dia spt yang sekor di sini pun tak menolong nya - ha nya mengarut, maki hamun dan mencarut.

    BalasPadam
  71. Kesian Najib, "sepanjang Najib membelasah Dr Mahathir, Dewan Merdeka tidak riuh dan gamat dengan tepukan dan sorakan. Hanya sebahagian sahaja melaungkan menyambut belasahan Najib kepada Dr Mahathir sebagai betulllll... Itu menandakan tindakan Najib itu tidak disetujui majoriti perwakilan."

    Ramai perwakilan yang tak kritik Najib tapi masih hormat Tun M.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang 80 han keatas, tarikh luput tak lama dah tu.

      Padam
  72. Najib bukan main marah DAP di PAU. Sebab depa dapat 37 kerusi, rampas berbelas kerusi MCA di Pru13. Tapi dia tak puji MCA. Sebab takda yang boleh puji party yg Presiden nya kata nak cabut keluar dari kabinet Najib pasal RUU berkaitan Hudud. Bercelaru dasar2 Najib, melulu Liow nak chow.

    BalasPadam
  73. Blog msoMelayu kata "Orang Cina pula yang diberi gambaran buruk menerusi DAP itu akan terus marahkan kepada Umno dan jadi kian berkobar semangat."

    Tsunami Cina lagi di PRU14, gamak nya. Itu lah yg aku harapkan. Tambah dengan Tsunami Melayu sebab GST, 1MDB dsb nya, kiok le Najib dan Umno/Bn di PRu14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cian korang banyak mimpi dp realiti.

      Padam
    2. Betul 713.
      Mimpi ngeri 1mdb rupanya jadi realiti.
      Maa sudah tentu mau kasi cuci
      UMNo dan BN suda basi
      713 ni ruang otak dipenuhi Taek Low, itu sebab dia tak nampak lagi
      Kasihan.

      Padam
  74. Nampak nya Putra M nak kasi kita peluang teruskan komen PAU dsb nya di pos ini jugak. Terima kasih, Putra M.

    Banyak komen2 yang boleh menonjol pemikiran perwakilan di PAU. Aku percaya ramai jugak antara mereka di dalam dan di luar dewan (pemerhati tak resmi) yang minat nak tahu apa blog2 cakap pasal Najib.

    Sila lah kekawan teruskan komen. Peluang mempengaruh perwakilan di PAU dan yang minat hadir di PWTC dengan komen2 kita. See you about noon to day.

    BalasPadam
    Balasan
    1. RAFIZI DAH ISTIHARKAN HARTANYA...

      ORANG UMNO DAN PAS BILA LAGI..?????????????????????

      Padam
  75. Nasihat pada yg masuk PAU tu.
    Bagi yg Lelaki - jgn tinggal telur dirumah.
    Bagi yg wanita - jg tambah penghuni Neraka
    Jiban n Jho Low &Co dah beli jantung hangpa semua. Masih saggup makan meringat dan sumpah Rakyat. Rakyat tak akan maafkan UMNo BN

    BalasPadam
  76. Dan rakyat tak kan maafkan Madey - Penjilat ludah sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. madey ai Yumnu ker? awak panas pag2 ni. pergi makan tosey dulu, awai lagi ni. Jgn makan pau..pau panas

      Padam
  77. jangan tulis panjang2 dlm b.i dan b.m kerana kammi warga felda hanya percaya....


    Di setiap butir nasi yg masuk ke mulut kami adalah kerana umno dan barisan nasional.....

    Dan sekiranya umno b
    n hilang kuasa kiamatt pasti terjadi...

    Mengerti kamu....

    Fahamm....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekiranya setiap butir nasi yg rezeki Allah dituduh diberi oleh partai,... maka dengan itu..butir nasi ini bertukar jadi dedak. faham?

      Padam
    2. kalau dah bodoh walau diberi ALLAH akal, jangan salahkan DAP.

      kalau orang felda tak dapat beza rakyat Malaysia berbangsa cina berpartikan DAP dan CHINA dari Tanah Besar KOMUNIS CHINA, jangan salah ibu mu mengandung kamu. Salahkan kebodohan kamu kerana dedak haram

      Padam
  78. Dh agk lama tkde posting baru adakah admin senasib dgn uncle din.

    BalasPadam
  79. Warga felda patut sedar.. felda musuh utama golongan yg monopoli ekonomi. Felda bakal memecah monopoli golongan yang selama ini memonopoli. Pelbagai fitnah terhadap felda. Dan golongan yang menyalah gunakan kuasa di felda perlu sedar... langit tak selalunya cerah.

    Teringat bagaimana syed bukhari difitnah kerana roti.

    BalasPadam
  80. BARUA SI BATUAPI BETUL2 KEPANASAN
    PAU KALI INI SINGKAP HIPOKRASI TERTINGGI
    RAGAM MANUSIA BILA TIADA KEKUASAAN
    SUMA LUPA DAN SANGGUP JADI BARUA YAHUDI...

    KIKIKIKIKI..... PAU KALI INI MENYEBABKAN MACAI KEPALA MAHA MEGA BATUAPI TAHAP DEWA KEPANASAN....

    BalasPadam
  81.  Born from different mothers,
    Skin of all colours,
    Come together as brothers.
    That’s the beauty of Islam.
    (via myummahmylife)

    BalasPadam
  82. The beauty of Islam is not fighting with muslim brothers...Saudi, Yemen, Syria etc

    The beauty of Islam is not deaf, dumb and blind...oblivious to glaring thievery acts

    The beauty of Islam is not blind loyalty...a thief is heralded as Cash is King

    The beauty of Islam is not talking about Melayu, Cina, India...unity destroyed, citizens oppressed etc

    Are you saying killing gadaffi is muslim's act?

    BalasPadam
  83. “‎The ability to readily forgive should be driven by an awareness of our own flaws and mistakes towards others. But most of all, our humility should be driven by the fact that we wrong Allah every single day of our lives, when we sin. Who are we compared to Allah? And yet, Allah, Master of the universe, forgives by day and by night. Who are we to withhold forgiveness? If we hope to be forgiven by Allah, how can we not forgive others? It is for this reason that the Prophet ﷺ teaches us: “Those who show no mercy to others will have no mercy shown to them by Allah.” [Muslim]
    Yasmin Mogahed

    “When it comes to our own mistakes, we are expert defense lawyers; for the mistakes of others, we act as judges on the Supreme Court.
    Yasir Qadhi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau mufti dan ulamak hanya ditugaskan untuk BERPESAN2, tanpa rujukan spesifik, tak tahulah. Patutlah human walaupun mengaku islam tak pernah berubah.

      Sekarang baru saya faham Allah suruh kita berubah jika mahu pertolongan dari Allah untuk capai kejayaan. Setakat berpesan, entahlah

      ..........moga Allah tunjukkan kita hambanya siratul mustaqiim secara terus...insyaAllah

      Wallahuaklam

      Padam
  84. By : Brian C Houston

    Cuba anda buka minda anda seluas yang mungkin.

    BerRealiti, BerFakta dan BerKebenaran (saya pinjam dari pengomen lain dalam blog ini)

    Baca apa yang tertera dibawah ini yang saya petik dari Brian C Houston.

    1.DESPERATE LEADERS HOLD TOO MANY MEETINGS
    2.DESPERATE LEADERS PRESIDE OVER A TENSE AND STRESSFUL ATMOSPHERE
    3.DESPERATE LEADERS CREATE TOO MANY CRISES
    4.DESPERATE LEADERS OVERSEE TOO MUCH CONFRONTATION
    5.DESPERATE LEADERS HAVE TOO MANY SLEEPLESS NIGHTS
    6.DESPERATE LEADERS MAKE TOO MANY CHANGES TO THE PROGRAM 
    7.TOO MANY POSITIONAL SWITCHES
    8.DESPERATE LEADERS ARE FAR TOO INVOLVED IN EVERY-MINUTE DETAIL
    9.DESPERATE LEADERS SUFFER DECISION-FREEZE
    10.DESPERATE LEADERS PUT THEIR HEAD IN THE SAND!!

    Lepas baca, adakah points di atas merujuk kepad Najib dan Pentadbiran Kleptocracynya????????????????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua ni merujuk pada Najib UMNO dan BN. Bau 1mdb terlalu kuat utk ditutup lagi. Sayang masih ramai Melayu bangang

      Padam
    2. 11.05,

      Saya pun rasa begitu

      Baca yang dibawah ini pula,

      HSIEN LOONG COOKS NAJIB’S GOOSE: STANDCHART ADMITS GUILT, TO DONATE ‘ILLICIT’ 1MDB PROFITS TO CHARITIES WHILE NAJIB’S BANKER PAL TIM LEISSNER BANNED FROM S’PORE MARKET.

      Kalau belum buta, masih rabun, kena beli cermin mata
      Kalau belum bisu, masih belajar bertutur
      Kalau pekak, belum sempat beli hearing aid

      Padam
  85. Alhamdulillah ada jugak kawan2 kita yang mengingatkan kita tentang pentingnya kasih sayang antara satu sama lain. Hentikanlah cercaan, sumpah seranah, menggelar sesorang dengan hina dan carutan kerana perkara2 itu boleh mengundang kemurkaan Allah terhadap diri kita. Walaupun kita membenci segala bentuk kemungkaran dan kemaksiatan tetapi kita tidak boleh membalasnya dengan perkara2 yang negatif. Bayangkanlah saat ketika menulis segala bentuk nista dan ajal datang maka rugilah kita tak sempat bertaubat dan kita tidak akan kembali lagi ke dunia ini. Wallahualam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bayangkanlah saat ketika KITA SIBU MENYAMUN DAN BERBOHONG PADA RAKYAT DAN ZALIM dan ajal datang maka rugilah kita tak sempat bertaubat dan kita tidak akan kembali lagi ke dunia ini. Wallahualam.

      Apa pendapat anda, 10.57?

      Padam
  86. HSIEN LOONG COOKS NAJIB’S GOOSE:

    STANDCHART ADMITS GUILT, TO DONATE ‘ILLICIT’ 1MDB PROFITS TO CHARITIES WHILE NAJIB’S BANKER PAL TIM LEISSNER BANNED FROM S’PORE MARKET

    Minta Ulamak, Agamawan, Macai2 Najib, Kejora, Keris Lembik, Unknown beri pandangan seikhlas yang mungkin untuk di atas VIZ 1MDB

    BalasPadam
  87. Teks Khutbah Jumat Pertama
    Terbaru 2016 dengan Judul Cinta Dunia Takut Mati

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُوشِكُ أَنْ تَدَاعَى عَلَيْكُمْ الْأُمَمُ مِنْ كُلِّ أُفُقٍ كَمَا تَدَاعَى الْأَكَلَةُ عَلَى قَصْعَتِهَا قَالَ قُلْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمِنْ قِلَّةٍ بِنَا يَوْمَئِذٍ قَالَ أَنْتُمْ يَوْمَئِذٍ كَثِيرٌ وَلَكِنْ تَكُونُونَ غُثَاءً كَغُثَاءِ السَّيْلِ يَنْتَزِعُ الْمَهَابَةَ مِنْ قُلُوبِ عَدُوِّكُمْ وَيَجْعَلُ فِي قُلُوبِكُمْ الْوَهْنَ قَالَ قُلْنَا وَمَا الْوَهْنُ قَالَ حُبُّ الْحَيَاةِ وَكَرَاهِيَةُ الْمَوْتِ

    Akan datang suatu zaman umat lain memperebutkan kamu sekalian seperti memperebutkan makanan dalam hidangan. Sahabat bertanya “Apakah kami jumlahnya sedikit pada saat itu”. Jawab Rasulullah; Bukan bahkan sesungguhnya jumlah kamu banyak tetapi kualitas kamu ibarat buih yang terapung di atas air dan di dalam hatimu dijadikan kelemahan jiwa. Sahabat bertanya “apa yang dimaksud kelemahan jiwa? Rasulullah menjawab, yaitu cinta dunia dan membeci kematian”.

    Sungguh tepat isyarat yang digambarkan oleh Rasulullah dalam sabdanya di atas bahwa pada akhir zaman nanti umat Islam akan mengalami disintergrasi, penurunan kualitas iman, ibadah-ibadah yang dilaksankan hanya melepaskan beban kewajiban dan kegiatan rutinitas ritual tidak di sadari sebagai sebuah kebutuhan sehingga yang tercermin dalam kehidupan sehari-hari tidak lebih dengan orang yang tidak beriman. Sehingga mereka mudah diombang-ambingkan oleh kegemerlapan dunia yang serba menggiurkan. Ibarat buih yang terapung di atas air akan terhempas kemana-mana.

    Dunia ini sebenarnya jika kita telususri dari segi pengertian bahasanya yang terambil dari kata danâ, yang artinya adalah dekat, sebentar. Dari makna ini bisa dipahami bahwa dunia ini adalah suatu tempat yang dekat lagi sebentar. Hal ini dapat dirasakan ketika kita memakan makanan, yang merasakan lezat dan pahitnya adalah hanya sampai pada tenggorokan saat sampai diperut, tidak bisa dibedakan rasanya mana makanan yang lezat dan makanan yang tidak lezat. Itulah gambaran kehidupan dunia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahamdulillah.....

      moga najib and the gang baca

      bagi saya, saya beringat...

      Padam
  88. Begitulah kalau kita menyamun, merompak, berbohong, zalim apatha lagi memfitnah, mengumpat dan mengeji sekali pun sudah tentulah tergolong dalam golongan yang rugi sekiranya kita tak sempat bertaubat sebelum ajal datang

    BalasPadam
  89. mengapa ulamak, agamawan takut menasihati najib?

    tapi kalau muslim orang biasa berbuih2 berceramah

    MENGAPA??????

    BalasPadam
  90. SINGAPURA: Bank Pusat Singapura mengenakan penalti kepada Bank Standard Chartered dan Coutts kerana melanggar syarat pengubahan wang haram berkaitan dana 1MDB.

    Penalti yang dikenakan terhadap 2 bank itu masing-masing S$5.2 juta dan S$2.4 juta.

    Pihak Berkuasa Kewangan Singapura turut menyerahkan notis untuk mengeluarkan perintah larangan terhadap Tim Leissner, bekas pengarah dan wakil Goldman Sachs Singapura.


    Di bawah perintah itu, Leissner dilarang menyertai secara langsung atau tidak langsung, serta tidak boleh melakukan sebarang aktiviti yang dikawal selia di bawah Akta Masa Depan Sekuriti selama 10 tahun, dalam pengurusan mana-mana firma perkhidmatan pasaran modal di Singapura.

    Menurut bank pusat itu, siasatan berkaitan 1MDB sudah hampir selesai dan ia akan memberi kemas kini terakhir pada awal tahun depan.



    Sponsored Links You May Like

    BalasPadam