Rabu, 30 November 2016

Berani..?


Jangan hanya sekadar masuk telinga kanan ke luar telinga kiri..!

Suasana Dewan Merdeka gamat apabila Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak diminta beratur membeli minyak masak dalam paket 1 kilogram bagi memahami sendiri masalah yang dihadapi rakyat.
Lebih menghangatkan suasana apabila perwakilan Pemuda Umno Negeri Sembilan, Rizuan Ahmad turut mencadangkan supaya Najib menaiki bas henti-henti yang disediakan kerajaan.
Dua cadangan berkenaan disuarakan Rizuan susulan isu kos sara hidup yang dihadapi rakyat sejak kebelakangan ini, khususnya akibat kenaikan harga bahan api dan pemansuhan subsidi minyak masak.
Tegasnya, kerajaan sentiasa mahu rakyat memahami situasi ekonomi semasa, namun pada masa sama enggan mendalami isu sebenar yang dihadapi golongan berpendapatan rendah.
“Mungkin Datuk Seri Najib tak pernah berbaris beli minyak masak paket satu kg.
"Kenapa Datuk Seri asyik cerita supaya kita naik bas? Datuk Seri cubalah naik bas…yang naik tu semuanya orang Bangladesh,” katanya sambil disambut sorakan dan tepukan gemuruh perwakilan.
Beliau berucap pada sesi perbahasan Ucapan Dasar Ketua Pemuda Umno yang secara kebetulan turut dihadiri Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
Jelas Rizuan, isu utama yang harus ditangani kerajaan ialah bagi memastikan subsidi dan kemewahan negara tidak dinikmati rakyat asing.
“Kita terlepas pandang bahawa warga asing yang tak bayar cukai mendapat nikmat yang sama rata dengan penduduk kita.
“Tak ada ke (pemimpin) bijak pandai dalam kerajaan boleh berikan satu idea supaya hanya rakyat Malaysia dapat keistimewaan ini?” soalnya.
Berani???
Lu Fikir La Sendiri!!!

56 ulasan:

  1. Tak, Najib tak masuk telinga kanan keluar telinga kiri, Bang .. Dia masuk telinga kiri, keluar telinga kanan, same difference, hehe

    Alamat nak menjunam ke bawah

    BalasPadam
  2. Waaaaaaah, kalau Najib diminta beratur membeli minyak masak dalam paket 1 kilogram di PAU bagi memahami sendiri masalah yang dihadapi rakyat, itu bermakna ramai perwakilan dah rasa satu macam berkenaan Najib.

    Sama ada depa berpengaruh kpd kenalan2 depa dan membikin kenalan2 itu pun fikir Najib tak bagus, tak tahu lah. Tapi itu yang aku harapkan.

    BalasPadam
  3. Hairan pulak perwakilan tak di sekat atau di "beri kursus" tentang apa yang boleh di cakap, apa yang tak boleh, sabelom PAU, macam di buat dulu.

    Ini pulak perwakilan Pemuda Umno Negeri Sembilan, Rizuan Ahmad, turut mencadangkan supaya Najib menaiki bas henti-henti yang disediakan kerajaan.

    Apa kah perwakilan dah tak boleh di kawal?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan kah UMNO Negeri Sembilan yang not in Najib's good books?

      Padam
  4. Sumber laporan itu ia lah MStar - boleh di percayai. Laporan2 mereka berupa professional dan serius.

    Jadi, apabila di laporkan ada sorakan dan tepukan gemuruh oleh perwakilan kapada soalan pembahath, "Kenapa Datuk Seri asyik cerita supaya kita naik bas? Datuk Seri cubalah naik bas…yang naik tu semuanya orang Bangladesh,” itu bukan nya jenaka. Itu serius. Itu menyindir.

    Itu jugak membayangkan tak puas hati mereka di peringkat bawah. Yang juga nakkan kemudahan yang puak atasan UMNO dapat.

    Kot menyindir jugak Najib dapat berbilion dan yang di bawah nya (Ketua2 Bahagian) dapat berjuta.

    BalasPadam
  5. Najib di gambar MStar nampak duduk di bawah bersama hadirin/ audience, tidak di atas, di pentas.

    Begitu ke peraturan nya di masa masa yg lalu? Tak ganjil ke tu?

    BalasPadam
  6. 2900 wakil, tolak separuh wakil perempuan..maka sepatutnya ada 1450 pasang telur. Tapi lebih berkemungkinan semua telur2 ini terlalu kecil...ataupun kecut bila tengok boss.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasa nya tak atkut. Cuma geram, kot dah di kasi lecture jangan cakap itu ini.

      Tapi ada yang macam perwakilan Negeri Sembilan itu yang nampak nya lantang juga menghentam Najib dan pemimpin2 atasan. Cuma pihak atasan buat buat pekak, bebal. .. masuk ... masuk telinga, keluar di bawah nun ...

      Padam
  7. cucu tok selampit30 November 2016 7:57 PTG

    HIDUP NAJIB, MATI UMNO

    BalasPadam
    Balasan
    1. MATI NAJIB (POLITIK NYA), MATI UMNO

      Padam
  8. Perwakilan yang tak ada otak. Kalau isu 1MDB yang kecoh seluruh dunia pun Najib buat 'derk' kau suruh Najib beratur beli minyak masak dan suruh dia naik bas henti-henti. Baik kau balik tidur kat rumah je daripada membazir air liur kau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia kena arah cakap gitu, Bang / Kak.

      Itu pun dia merasa bangga sekali, dapat bercakap di dewan yang gemilang, bersejarah dsb nya.

      Itu dia punya perasaan. Kita punya perasaan nak muntah tengok depa tuh.

      Jadi, kita luahkan lah di sini. Sebanyak kali yang boleh sebab blog ini popular dan berpengaruh. 8 juta pembaca setakat ini.

      Padam
  9. Pan jubo bersatu dap..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ameno berjubur sokmo....hahaha

      Padam
  10. Jing Jibo @ Kejora tak memaki hamun dan mencarut sangat macam dulu. Sebab dia tahu PAU berlangsung sekarang dan mungkin ada perwakilan yang baca blog ini dan merasa malu tabiat penyokong Najib biadap dan kurang ajar di sini.

    Tapi biadap tak biadap di masa PAU, kita semua di sini tau tabiat dia. CV nya tak keluar gamak nya sebab dia tak melampau dan melanda landa.

    BalasPadam
  11. rakyat Malaysia sudah berzaman diulit segala macam nikmat dibawah pemerintahan UMNO dan Barisan Nasional.

    Sehingga mereka semakin lupa untuk bersyukur dengan sifat yg benar - kini bukan sedikit dari kalangan marhean yg tidak segan silu menghina,memfitnah dan mengadu domba atas kesulitan yg kian menghimpit.

    Bahkan mereka membuang batas agama dan bangsa - berbangga dengan sedikit ilmu lalu si marhean berlagak melebihi dari pemerintahnya sendiri.

    Tanpa sedar inilah golongan yg menjadi anak panah kepada politikus berhati serigala dan mereka bertuankan kepadanya - rasanya tidak perlu disingkap segala aib tuan2 politik yg berkhianat itu.

    sedikit nikmat yg ditarik - difitnah sebagai kezaliman berasbabkan si pemerintah bertunjang pada perlakuan rasuah.

    Sedarlah - sebelum kamu berhasrat mahu menumbangkan kerajaan dengan segala usahanya,ilmunya dan iktiqadnya turun begitu banyak rahmat dan nikmat Allahswt melaluinya.

    cermin dahulu keadaan tuan2 politik kalian yg menghambat kamu kejalanan, memerah wang ringgit kamu, membuang masa kini dan masa depan kamu, memperolok segala ilmu yg tertanam didalam dadamu.

    Apakah sama sifat tuan2 kamu dengan segala janji yg mereka taburkan ??πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib BODOH!

      Padam
    2. Sejak dulu kita bayar gaji dan jadikan wakil sbagai pemimpin. Sekarang tambah GST , kita Rakyat bayar lebih byk upah jd pemimpin. Apanila Rakyat tak puas hati dgn hasil kerja pemimpin yg makan upah , Rakyat boleh nyahkan. Apa awak merepet ni 9.17?

      Padam
    3. UMNO yang tak reti berterima kasih kpd rakyat, terutama nya, pengundi, di kasi undi majoiti sejak Merdeka.

      Tiap PRU, pergi ke rakyat, cakap :olong, tolong lah rakyat, undi kami". Rakyat tolong, dapat menang.

      Tapi sekarang rakyat dah bosan Umno bukan saja tak reti terima kasih, pulak nya buat bebenda yng menjahanamkan negara, bebankan rakyat. Terutama Najib. Seleweng 1MDB dan songlap berbilion masuk akaun bank dia.

      Padam
    4. Di Pru13 Umno dah kena amaran dek rakyat. Di kasi hanya 20 majoriti saja di Parlimen - bersama dengan kerusi MCA dan MIC.

      Yang dua tu dah hancus, MCA dapat ha nya 7 kerusi, di templak dek DAP yang dapat 37 kerusi. Bikin Bn dapat Chinese tsunami.

      Kalau rakyat/ pengundi di Pru14 bafran dengan Umno Bn, tak kasi majoriti lagi, hah, telungkup kamu. Pembangkang pulak memerintah. Dah berlaku di Selangor, Penang, Kelantan. Kot fi federal jugak nanti.

      Padam
    5. "memerah wang ringgit kamu". Kepala hotak kamu. Kamu tak sedar ke Bugis Lanun memerah wang ringgit rakyat.

      Songlap berbilion ringgit dari 1MDB, tak cukup duit nak bayar bunga pinjaman bank dan duit gomen nak pakai harian, bebankan rakat dengan GST.

      Dahtu, harga barangan melambung tinggi, peniaga ambik kesempatan eksploitasi keadaan dengan cukai GST, Bugis Lanun buat tak peduli. Takda langsung berita penguatkuasa Kemeneterian dia yg berkenaan pergi tangkap peniaga2 yang naikkan harga barangan tak tentu arah.

      Kudut. Cilaka. Bedebah. Kamus kata istilah2 itu makna nya membawa malang. Memang Bugis Lanun membawa malang kpd rakyat.

      Padam
    6. Itu sebab la..1mdb punya kes pimpinan umno kena akui kehancuran sistem. Individu didahulukan parti@ rakyat dibutakan,apabila rakyat menolak kepimpinan umno mgpa mengunkit dgn cerita kehebatan umno dahulu yg membela rakyat? Sedang kan pimpinan dahulu dan skrg sangat jauh beza nya dlm menjalankan tanggungjawab terhadap parti dan rakyat.
      Utk Pru 14 aku x akn undi bn.

      Padam
  12. Siapa mengatakan orang bodoh sebenarnya dia lebih bodoh.

    BalasPadam
  13. Kobelco yutani..hitachi..caterpillar..mitshubishi..kubota..furukawa..hyundai..jcb..volvo..sumitomo..case..EXCAVATOR..πŸ“’πŸ””πŸ”ΆπŸ”·πŸ”ΊπŸ”˜⚪⚫πŸ”΄πŸ”΅πŸ’²πŸš—πŸš•πŸš™πŸšŒπŸš“πŸš‘πŸš’πŸ›€πŸŽ²πŸŽ°πŸŽ³πŸ’πŸπŸœπŸžπŸŒπŸ›πŸ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ted, kau makan ubat pencegah hamil ke? Patutlah bengong.

      Ted, pil perancang tu bini kau yg patut makan, bukan kau. Tua pun bodoh lagi.

      Padam
    2. Ngokk...aku muda lagiilah..yg tua tuu keris mangkokhayun..kikiki..πŸ’πŸŒΈπŸŒΌπŸŒ·πŸŒΉ

      Padam
  14. Berbekalkan sajak Tun Mahathir Mohamad bertajuk "Melayu Mudah Lupa", tetapi telah diubahsuai, Khairy Jamaluddin menggunakan pentas Perhimpunan Agung Pemuda UMNO untuk menyerang bekas Perdana Menteri itu yang disifatkannya berbeza 180 darjah berbanding dahulu.

    Antara ungkapan sajak yang diubahsuai oleh Ketua Pemuda UMNO dalam sajaknya  ialah:-
    "Beliau pun sendiri pernah berkata, Melayu mudah lupa. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu, BERSIH dipertikai. Sekarang, merayu rakyat sertai BERSIH. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu Soros dikritik, Sekarang, sertai demo yang dibiayai Soros.

    "Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu lempar Anwar pelbagai tuduhan. Sekarang bersalaman bertukar senyuman, entah jujur atau tidak. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa.

    "Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu Mat Sabu dicaci dihina. Sekarang teman bergelak ketawa. Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu konon pejuang bangsa. Sekarang seganding musuh bangsa.

    "Melayu mudah lupa, Melayu mudah lupa. Dulu pertikai kewujudan Keadilan. Sekarang, mesra dengan kepimpinannya, siap sahut Bebas Anwar. Melayu mudah lupa, Melayu Mudah lupa. Dulu, musuh dipersoal. Kini semeja, mengejar kuasa," katanya.

    Seterusnya Menteri Belia dan Sukan itu mengingatkan, "Melayu dalam dewan ini ingat sumbangan Tun. Juga ingat solidariti parti mempertahankan Tun. Tetapi Melayu di dalam dewan ini juga ingat hipokrasi Tun.

    "Juga ingat diktatorship Tun. Juga ingat kepincangan Tun. Juga ingat penyelewengan di zaman Tun. Juga ingat semua pemimpin yang dihina oleh Tun.

    "Dan yang akan kami paling ingat, Melayu dalam dewan ini akan sentiasa beringat, adalah pengkhianatan Tun kepada perjuangan parti ini."

    Sudah tentu ia merupakan sajak yang paling menggembirakan buat Najib Razak. Ketika bapa mertuanya, Pak Lah berkuasa pun, KJ tidak pernah mencipta sajak seperti ini.

    Tetapi, sebelum KJ menjadi Melayu yang terus lupa, beliau juga harus ingat bagaimana di Dewan Merdeka jugalah bergemanya teriakan "rasuah, rasuah, rasuah" selepas kemenangannya sebagai Ketua Pemuda UMNO diumumkan pada 2009 dahulu.

    Tidakkah KJ lupa bahawa teriakan seumpama itu tidak pernah berlaku sepanjang sejarah kewujudan UMNO sebelum ini?

    Orang Melayu dan sebahagian ahli UMNO juga belum lupa bagaimana peranan budak-budak Tingkat 4 menguasai pentadbiran Pak Lah dahulu sehingga timbulnya pelbagai masalah dan kecelaruan dalam negara yang akhirnya membuatkan BN buat pertama kali dalam sejarah  telah hilang kuasa majoriti dua pertiga.

    Berbanding Tun Mahathir yang berkuasa selama 22 tahun dan menghadapi pelbagai gelora politik, namun genggaman kuasa dua pertiga sentiasa dalam dakapan, tetapi semua itu hilang sebaik saja kelibat KJ dalam pentadbiran kerajaan jadi perbualan.

    Apakah dalam hal ini KJ mahu melupakan hakikat bahawa kewujudan peranan dan campurtangannyalah yang menyebabkan bermulanya awam mendung menyelubungi langit UMNO dan BN sehingga kalutnya berlarutan sampai sekarang?

    Tun Mahathir beralih arah 180 darjah sekarang ini berbanding dahulu bukanlah disebabkan bekas Perdana Menteri itu boleh dianggap sebagai lambang Melayu mudah lupa, tetapi lebih kerana negara kita sudah bertukar daripada demokrasi kepada kleptokrasi.

    Sudah tentu Tun Mahathir yang membina negara ini dengan pelbagai kecemerlangan akan lebih dihina jika beliau terus bersikap mempertahankan Najib dan seolah-olah tidak lagi dapat membezakan antara hitam dengan putih.

    Dan sebenarnya, mereka yang mempertahankan Najib sekaranglah yang sudah lupa kepada hakikat kebenaran.

    Maka itu, sebelum KJ mahu menempelak Tun Mahathir, beliau bukan saja harus melihat semula neraca pertimbangannya mengenai makna sebenar kebenaran, malah wajib juga mencermin dirinya sendiri terlebih dahulu. (SH 30/11/2016).

    Shahbudin Husin at 21:08

    BalasPadam
    Balasan
    1. ia 22tahun itu jasa tun m aku tak nafi nya,kerana jasa 22tahun dia buat dia bongkok dengan jasa diri dan boleh merosak simbol perjuangan orang melayu, apakah kau jenis fanatik nak kuburkan umno ITU itu, tunku bagi tun m belajar tun m jadi doktar pun mahu tun m lawan tunku ,kenapa kau tak sebut jasa tunku medekar tanah melayu, onn jaafar tubuhkan umno pun telah melupakan perjuangan umno pun ahli umno pinggir akan onn jaafar ITU, kalau macam tun m tak hormati jasa tunku itu lah ia.

      Kalau ingat jasa 22tahun Mampu menjadikan kau telalu fanatik baik je sembah tun m itu

      Aku hormati simbol perjuangan umno dikalangan orang melayu ,aku tak hormati siapa Cuba mengkhianat umno ITU termasuk 22tahun jasa ITU dan si peliwat anwar penah berjasa pada umno itu, najib juga aku akan lawan jika dia lupa diri seperti tun m dan anwar itu.

      Baik kau cadangkan lorong haji taip ITU tukaran nama kepada Marina tun m bagi mengkenang jasa djasa sebagai pejuang lgbt itu ia kalah kau nak kenangkan jasa dia ia ok

      Padam
    2. Haha..idup lagi bangla nii..ingat dh balik dhaka..kikikiπŸ˜‹πŸ˜œπŸ˜πŸ‘½

      Padam
    3. Budak mamak Kerry nih umumkan dia nak jadi PM pada umur 40. Bukan ke gila tuh. Memang dia ada keturunan gila. Tak tau le betul ke tak, bapak dia bunuh diri sebab sakit gila. Kalau betul, dia pun ada darah gila.

      Mana ada politikus cakap kpd media nak jadi PM ke Presiden ke di sekian umur. Yang mulut celupar, si gila Donald Trump pun tak cakap gitu.

      Sekarang dah sampai masa nya si mamak Kerry jadi PM. Amacam, ada pemilihan pemimpin Umno ke di PAU kali ini? Mengarut punya budak "pemimpi" Umno.

      Padam
    4. Tun M merintah 22 thaun, sentiasa jaga dan naikkan maruah dan integriti bangsa Melayu dan negara Malaysia. Itu pasal dia sentiasa di hormati overwhelming majoriti Melayu di negara ini. Sehingga Najib buat hal, di balun dek Tun M.

      Bila Najib membugis lanun, seleweng 1MDB dan songlap berbilion , Tun M tak tahan, Najib bukan saja tak jaga maruah Melayu, tapi jugak memalukan negara di seluruh dunia. Di US heboh DoJ nak rampas harta anak tiri dan kroni Najib sebab "misappropriation of 1MDB funds and money laundering", dokumen 134ms DoJ sebut 36 kali MO1 = Najib.

      Di hentam, di banbu Tun M si Najib Mr Cash Is King itu. Berkesan. DAP dan PKR dll parti Pembangkang pun sama sebaris dengan Tun M. Bukan saja gigl lutut si Najib, gementar dia.

      Tambah pulak di PAU, Najib di suruh beratur beli minyak makan harga mahal, di kutuk dengan jenakan yang berkesan serius dek perwakilan Negeri Sembilan.

      Padam
  15. Memanglah Shahbudin Husin. Ini untuk mengingatkannya tentang apa yang dicakapkan semasa 22 thn memerintah berbanding dengan apa yang dilakukan kini terutamanya bekerjasama dengan DAP dan PKR yang mana ketika dulau bagai nak gila dia menaburkan pelbagai cercaan keatas DAP dan PKR. Mahathir mudah lupa ....

    BalasPadam
  16. TERBAIK KHAIRI.. HENTAM MAMAK LUPA
    MACAI PANAS BILA PAU DAH BERCERITA
    MAKLUM LA TERLAMPAU LAJAK BERKATA KATA
    BILA DAH BERAMBUS TERKINJA KINJA SEMULA

    DAH BERAMBUS BUAT SAJA BERAMBUS
    TERHEGEH ADU DOMBA SPIN DAN FITNAH
    MAMAK KANTOI BATUAPI TAK MENJADI
    GILIRAN MAMAK LUPA SAMAN 1MDB
    SAMPAI SKG CABARAN TAK DISAHUTI


    kikikikiki.... bela je BERSATU murtad... boboi.. op lebam gi holiday panas telinga...panas miang satu badan termasuk la macai bodo bodo puak BERSATU murtad ni...
    Dapat tengok tubuh 1 cawangan BERSATU pun cukup la hingga tahun ni... CABARAN KU TERBUKA SKG NI...klu dapat rela berundur diri mengkomen dlm ruangan ini....kikikikiki...1 CAWANGAN BERSATU MURTAD pun cukuplah buat masa ini.... kikikikiki. ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha..kj pun mamaq juga..sesedap rasa jerr tuduh org murtad..suruh belajar agama dulu mls..ko anak sapa ekk...dh tua pun bebal mangkokhayun nii..kikikiπŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»

      Padam
  17. najib serba serbi takut..ghani patail dia takut..SR dia takut...bini pun dia takut..tuhan jer dia tak takut..he3

    BalasPadam
  18. Wednesday, 30 November 2016
    Dr.Awang Mat Puteh : Apakah org Melayu miskin keberanian?


    Sharing from another group:

    Bacalah kalau ada masa...

    Semua suratkhabar hari ini memuji ucapan Najib, dengan istilah2 islamiaahnya, tabayyun, walaq dll. Tapi aku tertarik dg satu tulisan dlm Sinar "Kita berdiri dipihak yg mana?" tulisan Dr.Awang Mat Puteh. Satu tulisan yg paling berani.

    Katanya, "Tidak pernah terjadi dlm sejarah tanah air, baik sebelum merdeka maupun selepas kemerdekaan, dimana pemimpin yang dicemari pelbagai skandal dan jelik akhlaknya masih dijunjung tinggi melangit."

    Katanya lagi,"Malangnya, bukan hanya pemimpin sebegini masih disanjung dan dipuji, malah mereka yang mengkritik akan dicerca, dihukum malah diheret ke mahkamah."
    Malah Dr Awang, menegaskan "Mengapa org Melayu zaman moden yg hebat2 dan bijak pandai belaka ini, pada hakikatnya papa kedana, mundur pemikiran dan miskin nilai2 luhur dan mulia? Apakah org Melayu miskin keberanian?

    Seterusnya ia menyatakan "Fenomena ini amat menakjubkan terutamanya untuk sebuah negara yg telah melahirkan ramai golongan cerdik pandai Melayu semenjak merdeka. Tetapi sayang yg bersuara lantang bukannya teknokrat ataupun sarjana lulusan Oxford, bukannya pula mereka yg kuat menjerit "Hidup Melayu" pd perhimpunan agung tahunan parti politik, tetapi seorang negarawan 90 tahun dan srikandi muda dari Langkawi."
    "Mana teguran alim ulama berjubah Arab yg lantang bersyarah siang dan malam dikaca televisyen mengenai amal maaruf nahi mungkar"

    Dr Awang Mat Putih tidak mempunyai jawapan, katanya "mungkin ramai yg takut.Tetapi persoalanya, apa yg hendak ditakuti?Ingatlah kata Pramoedya Ananta Toer, dlm hidup kita cuma satu yg kita punya, iaitu keberanian.Kalau tidak punya itu, lantas apa harga hidup kita ini? Ingatlah kata pujangga agung Usman Awang, "Anak Melayu, namamu telah diseru, jawablah, sebelum lidahmu jadi bisu."

    Terbaik dari Dr.Awang Mat Puteh dan tahniah Sinar kerana berani memaparkan tulisan2 yg baik untuk tatapan rakyat Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "di junjung tinggi" tuh ha nya perwakilan2 Umno. Dan sebab dedak, tak semesti nya sebab hormat macam Tun M di hormati di 22 tahun dia merintah.

      Mr Cash Is King songlap berbilion Ringgit duit 1MDB masuk akaun dia. Yang puak atasan spt Ketua2 Bahagian di kasi nya RM1-2 juta seorang. Yang takda jawatan spt kebanyakan perwakilan di PAU, dapat dedak aje.

      Depa jugak jungjung Najib sebab ketakutan kalah di Pru14. Ingat, di Pru13 depa kehilangan majoriti 2/3 di Parlimen, di kasi Tsunami Cina, dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah.

      Ha nya 20 majoriti aje. Gementar takut kalah di Pru14. Jadi, nak tunjuk lah kpd rakyat dan media mereka sokong Najib. Pada hal, antara perwakilan pun. ada yang ragukan pimpinan Najib ini.

      Padam
  19. SINCE CABARAN UTK MAHA MEGA BATUAPI GILIRANYA SAMAN 1MDB TAK DISAHUT... ARI NI AKU NK ULANG KLU BERSATU MURTAD TUBUH 1 CAWANGAN JER AKU BERHENTI MENGKOMEN DI RUANGAN INI... KIKIKIKIKI... 1 CAWANGAN JER....kikikikiki... BLOM MINTAK 1 BAHAGIAN UJUD LAGI TUHHH.. KIKIKIKIKI..

    BalasPadam
  20. Untuk Dr AWang dan seumpamanya

    Kebenaran apa yang cuba diketengahkan oleh beliau kalau Mahathir sendiri digelar sebagai bapa ayam tetapi tak seorang pun ahli2 Parti Bunga yang berani tampil menempelak DAP. Apakah motif kamu yang cuba mentakrifkan keberanian dengan hanya mencerca pujian keatas Najib dan kau menuduh dia pemimpin yang dicemari pelbagai skandal dan jelik akhlaknya. Sebagai seorang doktor falsafah sepatutnya kamu membuat kajian terperinci dahulu sebelum membuat penulisan. Insaflah

    BalasPadam
    Balasan
    1. 12.09, kebenaran wajib di perjuangkan oleh setiap individu beragama islam dan berkuturunan melayu.

      Jika ada salah laku Tun dipersilakan dakwa Tun di mahkamamah, malah Najib berkuasa apandi peguam negara, apa masalahnya bawa Tun ke mahkamah?

      Sebaliknya yg rakyat hari ini faham adalah beban kos kehidupan meningkat setiap hari, Najib melakukan jenayah menyamun wang dan harta rakyat, mentebabkan rakyat terpaksa membayar kezaliman, penindasan dan penganaiyaan yg dilakukan oleh najib dan sekutunya.

      Bukti? Seluruh masyarakat dunia menyatakan najib songlap! Kenapa najib tak saman atau sekurang kurangnya membersihkan nama beliau jika tidak benar?

      Adakah kamu najib beragama islam? Adakah mufti2 alim ulama yg tinggi tinggi ilmu mereka tidak kenal mana benar mana salah? Mana hak mana batil?

      Tertanya tertanya pada diri ini, adakah kita semua telah buta tidak mengenal mana yg HAK?

      Padam
  21. mahathir gelas pun tak pecah. Bugis katanya pahkawan? Sauh pun boleh labuh...tak kan nak banding yg purba90 tu. Kemon Jib, show some balls to the prof..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang jenaka dan bodoh tu, sauk di labuh tapi layar di kibar. Mana nak jalan betul. Dah nak karam, beb.

      Padam
  22. kemampuan Umno ha nya si Bugis melanun 1MDB -

    PAU: Umno perlu tunjuk kemampuan

    Sinarharian-21 Nov 2016

    "Dalam PAU (perhimpunan agung) nanti Umno mesti berani dan yakin sebut bahawa tiada parti lain boleh jamin kestabilan, keamanan dan .

    BalasPadam
  23. Umno gementar "serangan luar dan dalam" -

    'Tangkis serangan luar, dalam Umno'

    Sinarharian-28 Nov 2016

    PERHIMPUNAN Agung Umno (PAU) ke-70 yang bermula hari ini hingga 3 Disember memberi kelainan buat DATUK SERI DR ...

    BalasPadam
  24. Gamak nya ada ahli2 MKT yang mungkin ungkit perkara perkara saperti penyelewengan dan pengsonglapan duit 1MDB, pihak penyediaan PAU dah cakap kpd semua depa, baru di kasi tau boleh sertai penggulungan.

    Depa takut Umno di gulung di Pru14 -

    MT UMNO dibenar sertai penggulungan

    Berita Harian-7 hours ago

    KUALA LUMPUR: Ahli Majlis Tertinggi UMNO akan dibenarkan untuk menyertai sesi penggulungan pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) ...

    BalasPadam
  25. Dah banyak hilang motivasi berjuang akibat si Bugis melanun 1MDB dsb nya, maka di suruh perwakilan dll bermotivasi berjuang itu -

    UMNO perlu punya motivasi berjuang sebagai parti memimpin ...

    Utusan Malaysia-28 Nov 2016

    Ketika menggariskan kepentingan dan fokus menjelang Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2016, Najib yang juga Perdana Menteri berkata, .

    BalasPadam
  26. UMNO ada Setiausaha Agong, ada Setia Usaha Kerja, ada Setia Usaha Tak Kerja, ada yang asyik nak bolot tanah gomen stesen bas lama nak buat bangunan 70 tingakat, kepala hotak depa.

    Depa pegang kuasa lah katakan. Mesti di tukar keadaan ini. Melampau sangat.

    BalasPadam
  27. Ada perwakilan yang kata Jangan kompromi terhadap sesiapa yang tak setia kepada parti.

    Dia tak nampak di bawah batang hidung dia ada yang tak setia kpd Umno cara melanun, mengsonglap berbilion ringgit, bikin malu Umno di dalam dan di luar negara.

    Malu satu hal, tapi menjejas kedudukan parti sebagai pemerintah. Itu mereka punya pasal. Pru akan datang akan menentukan kedudukan mereka itu. Pengundi di seru jangan undi mereka di masa itu.

    BalasPadam
  28. Jangan undi UMNO & BN selagi NAJIB berkuasa dan memerintah

    BalasPadam
  29. There is one individual by the name of UNKNOWN who is apparently in pro najib camp. I have perused through his comments full of negativities and cursings of mahathir. I have lived under the premiership of 6 PMs. The fifth put the country to deep HADHARI slumber and the sixth, upon a short wake up brings the country to the dogs. And the malays and muslims love it with no questions asked with more abuses of power, worst than before corruption and weak economy.

    Whilst kejora and keris lembik are "blind men", unknown seems to me a bit more argumentative albeit full of fantasies, fictions and falsities. Macam seorang wanita berpurdah yang bernetting pada penutup mata. Masa makan "d--k" terpaksa juga pull up the purdah to mouth the food down. Superficiality breeds hypocrisy...

    Love to see these guys once 1MDB and SRC fiasco have crossed the finishing line and the country pretty close to become twining nation of zimbabwe.

    Wish I could meet in them in persons....and.....:)


    BalasPadam
    Balasan
    1. Wish could meet them in person

      Padam
  30. As-Sajdah:25 - (Pertentangan di antara satu golongan dengan yang lain itu) sesungguhnya Tuhanmu sahajalah yang akan memutuskan hukumNya di antara mereka pada hari kiamat, mengenai apa yang mereka berselisihan padanya.

    Fāţir:45 - Dan kalaulah Allah mengirakan kesalahan manusia serta terus menyeksa mereka disebabkan amal-amal jahat yang mereka telah kerjakan, tentulah la tidak membiarkan tinggal di muka bumi sesuatu makhluk yang bergerak; akan tetapi (dia tidak bertindak dengan serta merta, bahkan) Ia memberi tempoh kepada mereka hingga ke suatu masa yang tertentu; kemudian apabila sampai tempoh mereka (maka Allah akan membalas masing-masing dengan adilnya), kerana sesungguhnya Allah sentiasa Melihat keadaan hamba-hambaNya.

    Ash-Shams:9 - Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya - yang sedia bersih - bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan),

    Ash-Shams:10 - Dan sesungguhnya hampalah orang yang menjadikan dirinya - yang sedia bersih - itu susut dan terbenam kebersihannya (dengan sebab kekotoran maksiat)

    Sapi Betina (Al-Baqarah):112 - (Tidak demikian) bahkan barangsiapa yang menyerahkan diri kepada Allah, sedang ia berbuat kebajikan, maka baginya pahala pada sisi Tuhannya dan tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati.

    Nabi Yusuf (YΕ«suf):67 - Dan Ya'qub berkata: "Hai anak-anakku janganlah kamu (bersama-sama) masuk dari satu pintu gerbang, dan masuklah dari pintu-pintu gerbang yang berlain-lain; namun demikian aku tiada dapat melepaskan kamu barang sedikitpun dari pada (takdir) Allah. Keputusan menetapkan (sesuatu) hanyalah hak Allah; kepada-Nya-lah aku bertawakkal dan hendaklah kepada-Nya saja orang-orang yang bertawakkal berserah diri".

    BalasPadam
  31. 8.08,

    Saya suka anda. Berserah saja tanpa usaha.

    Saya terbaca pula komen seorang ustaz yang berkata,"Allah tak ubah apa2 kecuali kita BERUSAHA ubah diri sendiri.

    ANY CONFLICT HERE?????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Saya berusaha berkongsi ayat2 Allah.

      Mana sama yang fokus belajar dan fokus bersukan.

      Ikut usaha masing2.

      Padam
    2. Berkongsi saja?

      Mana dapat ilmu kalau tak dirujuk untuk sapa! Antara yang berkuasa dan yang dizalimi jauh berbeza

      Ayat alquran untuk yang berkuasa lain. Kalau nak generalise, patut orang tak faham dan ikut. Mufti faham ke? Kalau faham jgn berpesan2. TUJUKAN...baru ada kesan ILMU ALLAH

      Padam
    3. Luangkan masa baca al quran.

      An-Naml:91 - (Katakanlah wahai Muhammad):" Aku hanyalah diperintahkan supaya menyembah Allah Tuhan negeri (Makkah) ini yang telah menjadikannya suci lagi dihormati dan yang menguasai segala-galanya; dan aku diperintahkan supaya tetap menjadi dari orang-orang Islam (yang menyerah diri bulat-bulat kepadaNya), -

      An-Naml:92 - "Dan supaya aku sentiasa membaca Al-Quran". Oleh itu, sesiapa yang menurut petunjuk (Al-Quran dan beramal dengannya) maka faedah perbuatannya itu akan terpulang kepada dirinya sendiri, dan sesiapa yang sesat, maka katakanlah kepadanya: "Sesungguhnya aku hanyalah seorang pemberi amaran".

      Padam