Khamis, 22 Oktober 2020

Anwar Terus Menonggeng..!

 


Cerdik tak boleh di ikut, bodoh tak boleh di ajar..!

Cukuplah 2 ekor perosak parti si Wak dan sekutunya Bijan  mengkeldaikan UMNO dengan sinetron terbaru apabila memberikan blank cheque sokongan kepada Nuar Aljub terlondeh di kaki istana menanti.

Setelah di asak maka keluar lah surat gencatan politik..!


Kononnya keutamaan rakyat..! kononnya kepentingan negara..!
Masa ko orang beronggeng dengan Aljub, mana pergi pertimbangan rakyat dan negara?

Selesaikan lah masaalah yang membelit diri yang jelas sudah membawa barah dan parah kepada parti selama ini.


Sekor dah kena 12 tahun, Mahkamah dah putuskan, pergilah bersihkan diri, tak payah tunggu padang mashyar, bersihkan dulu di dunia ni.

Sekor lagi memang kita maklum selama ini apabila berdepan dengannya pasti kita tak mahu terlanggar kepala lututnya. Namun begitu kepala lutut Wak ni sudah terbiasa melanggar apa sahaja yang dia lalui. Itu yang tak pernah sihat apabila bertindak jauh sekali bijak dalam berkata kata.


Akhirnya kesalahan dan ketidaksetabilan politik hari ini dilihat salah UMNO..! UMNO dilihat tidak mengutamakan rakyat dan negara.

Realitinya sokongan palsu yang diberi kepada Aljub pun sekadar untuk menggertak Abah Kau bagi membuat rombakan kabinet. Kerusi idaman TPM dan peluang untuk meletakkan penjilat tegar di dalam kabinet akan memperkukuh harapan palsu 2 ekor ni.

Abah Kau kalau pun terpaksa bersetuju dengan desakan ini pasti tidak akan meletakkan Wak sebagai TPM, tentunya Abah Kau ada orang lain biarpun terpaksa memilih calon dari UMNO untuk mengisi kekosongan tersebut.

Lagi pun tindakan yang sedang dan akan di buat oleh Abah Kau juga berbeza dengan apa yang di harapkan oleh 2 ekor ini. Tak ke bodoh dan sia sia sahaja perbuatan terkutuk 2 ekor tersebut?


Inilah masaalahnya apabila di pimpin oleh mereka yang hanya mengutamakan kepentingan diri..! Sementara para penjilat dan macai akan tetap mempertahankan mereka kerana otak masing masing hanya di penuhi dengan perjuangan diri..! Perjuangan peribadi..!

Sementara kesetiaan ahli dan perjuangan parti, kehidupan rakyat dan kesejahteraan negeri itu semua tahyul dan sekadar cerita basi..!

So, apa tunggu lagi? Bangkit dan humbanlah petualang dan pengkhianat ini. Sebenarnya mereka ini layak berada di bawah tapak kaki..! Berani? 

Lu Fikir La Sendiri..!



3 ulasan:

  1. Komen macam sial. Hidup barua!

    Masalah air di Selangor nak salahkan UMNO jugak ke? Salah Najib?

    Kerajaan Selangor mcm taik tak nak komen ke?

    BalasPadam
  2. Nak kritik biar sama rata kalau tak nampak sangat ko ni penjilat dapigs! ( PAN ke, PKR ke, PejuWang ke, semua pak turut dapigs)

    BalasPadam
  3. Memang anjing dua ekor perasuah negara ni. Selagi anjing ni ada selagi tu la umno tak akan bangkit. Asyik kena main je dengan parti bersatu. Gempak kunun nak keluar PN. Sekali kena buat tak tau je dgn muhyidin terus u turn gencat politik la. Covid la.
    Ingat ahli umno tak tau ke dengan tektik bodo ni. Mula2 keluar statement keluar PN. Lepas tu suruh mat mat maslan meeting biro politik. Kunun MT akan bincangkan apa biro politik ni nak. Last2 tektik tak jadi. Bangkai punya ketua. Kasi tukar la jawa ni. Apa pon takboley

    BalasPadam