Ahad, 22 Februari 2015

Melayu Mana Ni..!


Dah takde lagi bahasa Melayu..! Kalau dah orang Melayu sendiri tak reti dan malu menggunakan bahasa sendiri nak harap siapa guna? Kalau dah orang melayu sendiri mengagung dan menjilat bahasa asing..apa kejadah nya..!

Siapa penganjur ni..! barangkali dia orang ni seronok dan bangga @ takjub dengan pencapaian penggunaan bahasa asing mereka ni..! pttuuiihhh..!

UMNO dah anjur sampai lebih 100 ribu hadir..! Perkasa dah buat..! jadi siapa yang anjurkan ni..!

Kalau setakat nak kumpul 5-10 ribu lepas tu bagi tau bos dia dan dunia bahawa semua umat Melayu menyokong dan mendokong mereka..tak payah ler..! buat ngabis duit ajer..! 

Dah lama dah keling botol tinggalkan kerja sia sia ni..! Kerja tunggu pemimpin dan bersalam cium tangan seperti yang dikempenkan sebelum PRU13 yang lalu ternyata gagal dan semakin buruk pencapaian didalam PRU..!

Tak mencapai sasaran dan tak menarik sokongan politik pun..! yang jelas menarik dan tertarik ialah duit para lembu dan towkey berjaya ditarik kedalam poket para pengampu dan penjilat tegar...!

Ahli parti dan rakyat..! ermmmm!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. panggil streetman untuk buat benda2 yg tiada faedah.

    Kagagalan Melayu juga banyak berkaitan dengan YG ADA kuasa, tidak AMANAH, Takut SAMSENG & melantik kakitangan BODOH dari ahli keluarga/saudara membolot JAWATAN penting/GAJI besar KERAJAAN.

    Banyak agensi yg ditbuhkan menjadi BEBAN kepada NEGARA - tiada BAKAT, SUMBANGAN & hanya habiskan duit KERAJAAN/RAKYAT..

    Cuma Malaysia masih bernasib baik ada HASIL GAS & Minyak.

    BalasPadam
  2. Ada program macam ni pun, org melayu perlekeh jugak...

    BIla tak ada program, kata macam macam jugak....

    Apa nak jadi dgn org melayu kita yang tak bersatu hati...

    hancur melayu bukan sebab bangsa lain, tapi sebab org org melayu sendiri yg bersifat busuk hati....

    BalasPadam
  3. Yang patut di lakukan oleh puak puak penganjur ni ialah senyap senyap buat kerja,turun keakar umbi melayu,di rumah rumah flat ,di kg kg setinggan,di kampung kampung di luar bandar.Selami apa masalah mereka.ITU BARU BETUL! KALAU NAK MENANG BESAR PRU NANTI1

    BalasPadam