Rabu, 19 Ogos 2015

Najib Akui Negara Tak Gagal TAPI..!!!


Malaysia memang sejak sebelum merdeka hingga mengecap kemerdekaan berjaya dengan kemajuan dan kemodenan tidak pernah berundur dan berhenti dari melangkah maju dan berjaya..! Malaysia sebagai sebuah negara tidak pernah GAGAL..!

Setiap dari kita sebagai rakyat biasa mahu pun pemimpin boleh berbangga dengannya..!

Malaysia bukan negara yang gagal seperti dakwaan yang disebarkan kerana banyak kerangka nilaian antarabangsa meletakkan negara ini pada kedudukan yang unggul, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Negara tak gagal..! yang gagal manusia..! yang gagal individu..! Gagal kerana dari memperoleh 140 majoriti kerusi turun ke 133 kerusi ( sebelum menang di Teluk Intan ).

Gagal kerana menurunkan tak kurang 7 orang setiausaha politik dan pegawai di PMO sedangkan yang berjaya hanya seorang di Kuala Selangor dalam PRU yang lalu..! 

Gagal kerana menutup kementerian yang menjaga kepentingan Melayu dan Bumiputera namun melebihkan kepentingan puak yang menolak Barisan Nasional didalam PRU yang lalu..!

Gagal mempertahankan kemakmuran negara dengan terjadinya kejadian Lahad Datu, MH370. MH17 dan banyak lagi hingga alam pun dilihat bosan bersahabat apabila dilanda musibah banjir besar hingga la patahnya puncak Kinabalu..!

Nilai ringgit, warga asing, harga barang dll lagi..!

Gagal itu, gagal ini..! kesemuanya hanya kerana kegagalan seseorang..! kegagalan individu..! Bukan kegagalan rakyat dan negara..! 

Kalau dah tahu gagal tunggu apa lagi..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Aku dah jadi kesian pulak tengok kau ni....sian....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih kesian baca komen ngko..nak counter hujah tak bole (pasal bodo)..jadi taip jer lar perkataan .. sian..

      Padam
    2. sokong 3.39... mmg 3.16 ni BODO...tkleh nk kaunter... itu je la boleh cakap... sian...ptuuiiiiii

      Padam
    3. yerr btul tue...hahaha kesian..kesian...kesiannnnnnn anon 3.16. hahahaha

      Padam
  2. 3:16, masih kuat lagi denial sindrom, walhal rakyat skrg asik bercerita pasal pinjaman menjadi derma, sian

    BalasPadam