Selasa, 29 September 2015

JANGAN JUAL NEGARA..!


Dengar khabar Malaysia akan menandatangani perjanjian TPP..! Betul ke? Dalam keadaan politik hari ini nampaknya tak mustahil kalau ada pihak yang akan menggadai dan menjual kepentingan negara demi menjaga kepentingan diri mereka..!

Anwar Aljuburi dulu pun macam tu juga langkahnya..!

Rakyat sudah cukup belajar dari pengalaman..!

Baca dan fahamkan di sini:#janganjualnegara#

Dengar suara hati rakyat...


BANGI, Selasa – Rundingan Perjanjian Perkongsian Trans Pasifik yang telah mencapai fasa akhir rundingannya terus mendapat bantahan daripada pelbagai pihak termasuk masyarakat awam.
Ismaweb mendapati masyarakat menolak perjanjian ini yang dianggap sebagai satu bentuk penjajahan baharu yang mencabar kedaulatan negara dalam banyak aspek.
“Kita tidak mahu maruah Islam, Melayu dan ekonomi kita digugat dan digadaikan,” kata Puan Noor Asiah Abdul Rahman seorang pegawai pemasaran.
Selain itu, beliau juga menyeru rakyat Malaysia supaya menyokong segala usaha bagi menyekat TPPA ditandatangani dengan menyertai petisyen secara online di #janganjualnegara.com.
Pegawai Teknologi Maklumat, As Habul Amin Zainal Abidin berkata, TPPA akan memberikan kesan negatif kepada usahawan tempatan.
“Usahawan tempatan akan mendapat kesan negatif kerana mereka perlu bersaing dengan syarikat luar khususnya dari Amerika Syarikat dan negara maju lain.”
Beliau juga mempersoalkan, mengapa Malaysia sebagai negara Islam perlu bersekongkol dengan Amerika Syarikat yang diketahui memusuhi Islam sejak dari dahulu lagi.
Juruelektrik, Ahmad Hussin pula berkata, rundingan itu juga diragui kerana dijalankan secara sulit dan rahsia tanpa pengetahuan umum.
“Mengapa dilakukan secara sulit dan rahsia, adakah ada agenda lain yang dibincangkan dan dirancang?” soalnya kepada Ismaweb.
Sebelum ini, Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Abd Rahman Mt Dali menyifatkan TPPA sebagai perjanjian paling primitif di era moden ini.
Katanya, sejak bermulanya perbincangan TPPA pada 2010, rakyat langsung tidak diberitahu mengenainya, malahan Kabinet dan Ahli Parlimen juga tidak dimaklumkan.
Ikuti video temubual orang awam berkenaan TPPA di TV Islam dan Melayu:
Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Begitulah...apalagi yg nk digadai...? Apalagi yg nk disamun..? Penyamun jual penyamun..najib ni dh tak lama dah...prOtT

    BalasPadam
  2. najib kne laa sign...kalu x ank tiri jho low rosmah.ngn najib kne dakwa ngn fbi ameerika..jd kne slamatkn diri dlu...rakyat g mmpus laaa

    BalasPadam
  3. Najib akan buat apa saja untuk selamatkan dirinya.Yahudi dah belit dirinya,Obama bukan bodoh nak main golf dgn najib.Ada sebabnya...Punahsihat pun org Yahudi

    BalasPadam
  4. Macai macai Najib mesti tuduh DAP punya kerja he he he

    BalasPadam
  5. Jangan Jual Negara.

    Dah terlambat ,apa yang masih ada pada orang Melayu ,tanah ,harta ringgit ?.

    BalasPadam