Sabtu, 21 November 2009

PAS JAHANAM! Nik Aziz Sesat!!!





TUMPAT - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu bertanggungjawab dengan kekeliruan dan semaraknya perpecahan di kalangan umat Islam yang dicetuskan oleh kenyataan-kenyataan berhubung agama yang disesuaikan dengan kepentingan politiknya.

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa’amah, 64, berkata, sudah sampai masa baginya membuat teguran secara terbuka, biar pun akan dimusuhi kerana tindak-tanduk Mursyidul Am Pas sudah keterlaluan dan diselubungi rasa takbur.

Beliau yang juga Ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan berkata, banyak kenyataan Nik Abdul Aziz tidak bersandarkan ijtihad ulama dan mentafsirkan Al-Quran berdasarkan pemahaman sendiri yang sentiasa disesuaikan dengan kepentingan tertentu.

“Bagi saya, beliau bukan lagi Mursyidul Am tapi Mudalilul Am (Penyesat Umum). Beliau orang yang sesat, itu hakikatnya,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di pondoknya di sini, semalam. - sinarharian


Nampaknya kealiman dan sifat warak yang mur SHIT dol am PAS ini tonjolkan selama ini sudah semakin terhakis, rakyat dah mula bersuara, malah alim ulama sudah hilang sabar dengan sikap, perbuatan dan kata-kata N.Ajis.Dikalangan alim ulama dari persatuan pondok negeri beliau sendiri sudah bersuara!

Dikalangan kuda belang PAS pula memang sudah wujud 2 puak besar yang menyokong dan menentang beliau, Desakkan dan cadangan Zahid yang mahu menabalkan N.Ajis sebagai Ketua/Pengerusi PR juga telah menyebabkan penyokong Parti Keadilan mencebik dan mengumpat beliau dengan pelbagai keletah lucu. DAP pula melihat kuda tunggangan mereka ini sudah sampai kepada hukum tembak! Bagi DAP N.Ajis bukan sesiapa, beliau hanya 'penyedap' dan satu lagi watak dalam episod wayang kulit mereka.

Yang lebih malang kewujudan anak menantu hantu telah meretakkan hubungan mesra dengan anak kesayangan nya si husam kusam. Perpecahan PAS Kelantan sudah semakin parah! Ini telah membuka lembaran baru kepada perbualan hangat sekelian rakyat di seluruh pelosok kelantan bahawa N.Ajis bukan satu-satu nya pilihan! N.Ajis bukan maksum dan bukan seperti mana yang mereka kenal dahulu, N.Ajis juga kebulor kepada harta dan kekayaan dunia! N.Ajis juga boleh disuap!

Semoga momentum ini akan memberikan kekuatan kepada saudara mara penulis di Kelantan untuk melihat kembali akan tipu daya dan kemunduran yang dianjurkan selama 19 tahun ini wajib diberhentikan. Rakyat Kelantan juga berhak untuk maju, moden dan berjaya di negeri serendah sekebun bunga ini.

Sendiri Mau Ingat!!!

14 ulasan:

  1. salam. PM,
    Inilah yang dimaksudkan dengan perpatah melayu...yang di kendong bercicir...yang di kejar orang lain yang dapat untung dan dananya...

    Apa pun PAS sudah cukup berpuas hati diatas kehancuran dan kecelaruan politik bangsa hari ini...daripada kemusnahan DAP.

    Tahniah PAS dan seluruh pemimpin dan penyokong2 yang taksub pada pemimpin.

    wassallam

    BalasPadam
  2. Apa yang Gomo ingin sampaikan di sini bukanlah cerita palsu atau pun rekaan, namun ianya memang benar telah terjadi. Gomo bukan hendak menceritakan akan Gambar Nik Ajis yang tergantung di dinding dinding rumah tapi menceritakan akan sebuah kisah Glamour yang Nik Ajis cari dalam memasyurkan dirinya. http://www.papagomo.com/2009/11/sayuti-omar-mso-pernah-ditawar-balak.html

    BalasPadam
  3. aie? semalam saya baca satu blog tu dia kata rumah nik aziz rumah papan? wahaha! markas pula yg dibangunkan.. masjid plak terbiar... ape nak jadi dengan agen pejuang melayu ni? membuatkan org bukan melayu semakin memandang rendah pada orang melayu. bagus! melayu rosakkan melayu sendiri. itulah PAS.

    BalasPadam
  4. SLM BRO..SINARHARIAN SEBUT NAMA PAK AJIS ADA DLM SENARAI 500 TOKOH MUSLIM DI DUNIA DLM MAJALAH RISSC. RASE MCM NAK TEGELAK GULING2 PUN ADE KEHKEHKEH. NAME SI NUAR JUBOR PLAK DLM 12 TOKOH HONORABLE MENTION.

    KLU PAK AJIS TU DLM SENARAI AKU X HERAN SGT SBB DIA NI MMG KAKI PUTAR. ORG YG PILIH DIA TU SAMA ADA BUTE ATAU RABUN KEHKEHKEH. TP SI JUBOR TU DPT TITLE HONORABLE MENTION APE KEJADAHNYE??. SEBAR PENGARUH YAHUDI MABOK PUN LEY DPT TITLE?? KEHKEHKEH ADOIYAIII

    BalasPadam
  5. salam Aku, Pasbuih dan ...
    Orang PAS ni kalau berjiwa melayu mereka akan memahami maksud pepatah seperti mana yang bro sebutkan, malangnya kuda belang PAS ini berjiwa hamba dan mendaulatkan komunis, itu sebab mereka hanya menjadi pak turut dan pak sanggup didalam pakatan Jahanam mereka
    terima kasih bro

    BalasPadam
  6. salam bro gomo,
    itulah sifat sebenar nik aziz, posting yang sdr catatkan merupaka satu lagi penipuan dan pembohongan nik aziz kepada rakyat kelantan,
    tapi apa yang pelik dengan nik aziz kalau menawar balak kepada mso kerana nik aziz sendiri mampu menawarkan syurga kepada kuda belang yang menjilatnya...
    kira perasuah yang memberi dan menerima rasuah laa
    terima kasih bro

    BalasPadam
  7. salam media cyber,
    begitulah sikap dan penghayatan berpolitik PAS sejak dari mula ianya ditubuhkan, bagi PAS soal bangsa bukan asas perjuangan! bagi PAS menggunakan agama dan menggadaikannya merupakan cara terbaik untuk berpolitik selamat dunia dan akhirat..
    terima kasih MC

    BalasPadam
  8. salam bro Jeffry,
    penulis buku tu pun gila agaknya, lagi pun dia manusia yang serba serbi 'dahaga', tak heran lah kalau dah ada orang 'beri minum' untuk menghilangkan dahaganya, alangkan pergi haji pun boleh rasuah...lagi kan hal lain bro
    terima kasih bro

    BalasPadam
  9. assalamualaikum
    wahai UMNO supporters...
    kalau tak heran kenapa NAjib mongolia tu takder dalam 500 list tu kan UNMNo ni PEJUANG ISLAM YANG TERHORMAT.

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum

    Wahai PAS lickers.. tau tak Nik Ajiz tu dah sesat lagi menyesatkan kamu semua..
    Nik Ajiz makan rasuah banyak mana dah 19 tahun perintah Kelantan..
    Takkan lah seorang manusia yang org gelar 'Tok Garu' tau ilmu segala macam sampai dalam kain orang lain pun bleh tau tibe2..hal diri sendiri menjadi aib kerana jahil dan tipu daya syaitan..

    Sejak bila pandai pegi Haji ditaja puluhan Ribu ni? Sejak bila awak tu Nik Ajis bleh bg 'berkat' pada manusia lain.. Astaghfirullah.. manusia sesat lagi bertopengkan syaitann!!

    Aku Bertuhankan Allah SWT..BerNabikan Nabi Muhammad Sollallahualaihi Wasallam.. bukan bermazhabkan manusia angkuh lagi kaki putar belit itu dari Kelantan tuhh..

    ANTI ULAMAK SUU'K

    BalasPadam
  11. wahai semue pmbace, skrng bnyak ahli politik terpesong dari jalan sebenar kerana mngikut nafsu..(wanita,harta,tamak haloba). golongan ini sbnarnya tdak ade kyakinan pada kuasa Allah dan adenya hari pembalasan, Allah itu maha adil.
    Seperti Nik Aziz ,die snarnya asal dari kturunan yg baik TETAPI keterunannya itu telah dirosakkan oleh nya sendiri kerana sikapnya sendiri. Buktinya, skrng ini bnyak penyelewengan akidah yg die buat...seperti...Tiada faedah jika selawat pada Rasullullah. Itu baru satu, bnyak lagi ayat yg kluar dari mulutnya yg telah mnghancurkan akidah umat Islam.
    Apabila ditanye masalah itu, die akn memutarkan persoalan itu kpd masalah lain.
    Mengikut tindak-tanduknya ini..die termasok dlm golongan Bukan Ahli Sunnah Wal Jamaah. kalu sudah keluar dari sini maka sesat lah jawabnya. Kite kene ingat ramai yg alim bertopengkan pakaian dan kata-kata Tetapi amalnya tiada.
    Wahai org Islam, sedar ke tak kamu..skrng kamu sudah berpecah belah kerana politik semata2 dan kafir mengkafir...
    Zaman Nabi dulu keadaan ini mane ade tetapi sebaliknya bersatu. Adakah org ajak untuk bersatu kite menolak...tetapi ini yang berlaku..
    Fikir- fikirkan lah..
    politik hanya politik yg diselubungi kemewahan dan kejahatan
    Sukar untuk memilih calon yg benar-benar layak..
    Sbb yg layak dipijak dan yg tidak layak dinaikkan kerana nafsu..

    BalasPadam
  12. oi tok guru yg ambo hormati kes pembuangan bayi di kelatan semakin meningkat ni,,,,,,,,,,,x kan pandai mkn gaji buto jah.....

    BalasPadam
  13. Saya ingin berkongsi rasa dan terkejut dengan Nik aziz yang sampai hati menyifatkan Allah sebagai berjisim iaituzat yang duduk 'selendik' diatas Arasyh/ kerusi..sewaktu memperincikan nas yang mengandungi perkataan istawa, dan dia dengan selamba MEMBENARKAN MAKNA ZAHIRNYA mengikut hawa nafsunya sendiri lalu menyifatkan Allah dengan sifat sifat yang keji.

    Rujukan : panduan ta'wilan dari blog
    abu-syafiq.blogspot.com . Nota blogger tersebut sangat aktif dalam memerangi fahaman wahabi bawaan Dr Asri yang sesat lagi menyesatkan.


    Para ulama As Salaf memilih jalan untuk tidak mentakwilkan dengan mentakwilkan secara tafsiyy (terperinci) ayat tersebut tetapi ditakwil secara ijmaly (menafikan makna zatnya) dan diserahkan makna sebenar kepada yang Maha Mengetahui tanpa berpegang dengan zahirnya, tanpa menyandarkan sifat tasybih, tajsim dan bertempat bagi Allah.
    Takwilan ijmaliyy iaitu takwilan yang dilakukan secara umum DENGAN MENAFIKAN MAKNA ZAHIR NAS AL -MUTASYABIHAT tanpa diperincikan maknanya sebagai contoh perkataan istawa kerana zatnya bererti duduk dan bertempat, ALLAH MAHASUCI DARI BERSIFAT DUDUK DAN BERTEMPAT.
    Manakala takwilan tafsiiyy YANG MENAFIKAN MAKNA ZAHIR NAS TERSEBUT kemudian meletakkan makna YANG lAYAK bagi ALLAH seperti istawa bagi Allah bererti MAHA BERKUASA kerana Allah sendiri sifatkan dirinya sebagai Maha Berkuasa( ref :blog abu-syafiq.blogspot.com )

    maka pada saat ini saya tidak gentar untuk membenarkan dakwaan para ulama bahawa nik aziz sememangnya telah sesat lagi menyesatkan.

    Renungkan , Imam Syafie: "sesiapa beranggapan Allah duduk (berjism) di atas arasy maka dia kafir. " Kitab Najmul Muhtadi dari Al Qodi Hussain..

    Semoga Nik aziz diberi hidayah oleh Allah supaya bertaubat dan berhenti menyesatkan umat Islam.

    wallahhualam . Sekian.

    BalasPadam
  14. PAS BUKAN ISLAM,ISLAM BUKAN PAS!!!!
    YANG NIK AZIZ HINA PEMIMPIN UMNO SY BLEH BERSABAR LG,TAPI YNG NIK AZIZ HINA NABI MUHAMMAD ITU TDAK BLEH DIMAAFKAN!!!!!!BIARPUN AHLI UMNO TDAK MEMAKAI JUBAH DAN SERBAN ASALKAN TDAK TERGELINCIR AKIDAH...TAPI YANG MEMAKAI JUBAH YG MENGHINA NABI ITU PERLU DITETANG!!!!HAPUSKAN P.A.S(PARTIAJARANSESAT), DAN SEKUTUNYA!!!YA ALLAH ,BUKA LAH PINTU HATI RAKYAT KELANTAN...AMINNNN....

    BalasPadam