Ahad, 22 November 2020

Bukti Kalut & Cacamarba Nya Pemimpin UMNO..!

 

Mengimbas isu bajet yang akan di putuskan pada Khamis ini, UMNO lah satu satunya parti yang di lihat amat kalut dengan barisan Ahli Parlimen yang cukup cacamarba menghadapinya.

Rakyat menerima pembentukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) kerana mahukan kepimpinan yang tidak di dominasi oleh kumpulan rasis DAPig.

Walaupun Tun M berjaya membawa rakyat menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14 yang lalu, namun rakyat yang sama juga boleh menerima kehilangan Tun M dalam menerajui kepimpinan kerana tidak lagi mahu DAPig sebagai tunjang kepada kepimpinan kerajaan seama 22 bulan itu.

Rakyat mahukan kerajaan yang 'dipercayai' dan boleh membela nasib hidup dengan kesetabilan dan keharmonian kaum, agama dan latar belakang kehidupan yang berbeza.

Rakyat yang sama juga tidak menolak kewujudan PN walau ianya di barisi oleh pemimpin UMNO, BN, GPS yang sebelum ini diketepikan oleh mereka. 

Kenapa? kerana rakyat menolak individu yang bermasaalah. Rakyat menolak pemimpin rasuah. Rakyat menolak pemimpin yang tidak tentu arah yang bermasaalah memilih jantina dan pemimpin yang hanya mementingkan tembolok keluarga dan kroni mereka.

Itu sebab majoriti rakyat mula menerima dan kuat mempertahankan kerajaan PN yang terbentuk Mac lalu.


Malangnya pemimpin UMNO di lihat tidak cerdik dan gagal mengambil peluang yang telah pun diberikan dengan mendapat tempat dan kuasa di Putrajaya yang sementara sekarang ini.

Bagi pemimpin UMNO yang tidak mendapat laba secara langsung di dalam kerajaan PN maka ikatan ini perlu di putuskan. Bagi mereka selagi mereka tidak duduk dipuncak maka orang lain juga tidak berhak menerimanya. Bagi mereka bukan soal parti, bagi mereka soal peribadi..!

Hakikatnya UMNO dan BN seharusnya menggunakan ruang dan peluang yang ada untuk memperkuat parti. Kuasa yang ada untuk menonjolkan parti dan diri agar kembali diterima oleh rakyat jelata. Bina keyakinan dan kepercayaan yang luput di atas kertas undi pada 9 Mei 2018 yang lalu.

Itu keutamaan UMNO dan BN sekarang. Disini PAS, GPS dan lain lain parti lebih cerdik dan matang dalam menyelami laluan berliku ini. Sampai bila UMNO nak di lelong oleh 2-3 kerat pemimpin yang sememangnya sudah pun membawa UMNO ke lembah hina.

Pemimpin datang dan pergi. Parti yang perlu di pertahankan. Parti yang diterima oleh rakyat pasti akan memberikan tempat kepada pemimpinnya untuk berada di puncak kuasa. 


UMNO perlu keluar dari budaya sonsang selama ini. Mendewakan pemimpin yang sedia kotor dan rosak malah telah memalitkan kekalahan kepada parti adalah kerja yang sia sia. Malah ianya jelas mengkhianati perjuangan yang di wariskan oleh pejuang terdahulu. Bagaimana mahu melangkah kalau gerak langkahnya tetap sumbang dan senyumnya sumbing. Bagaimana UMNO mahu di'cintai' oleh golongan muda? kalau di saluran satu pun UMNO dah di tolak dalam PRU?

UMNO parti baik dan berjasa. Berani lah keluar dari sindrom bisu dan pekak, sindrom ampu dan gosok. Sekarang masa UMNO perlu bergerak dan menggorak. Masa sebenarnya tidak menyebelahi UMNO sekiranya terus menjilat dedak haram pemimpin rosak.

Ahli UMNO perlu berani mencontohi LDP di Jepun dan bukannya merintih dan bernostalgia seperti Golkar di Indonesia.

Buang dan tolak pemimpin rosak..!

Siapa?

Lu Fikir La Sendiri..!

4 ulasan:

  1. Anwar tak mampu jadi Perdana Menteri - Tun

    Kisah Benar Surat Cinta Wakanda Atok dan Wak Lu Otai Reformasi menjelang Bajet 25.11.2020.

    Kehadapan Wakanda Bang Non Bajet 2021

    Dolu benar Bang Non hilang kelayakan jadi Perdana Menteri Malaysia. Tetapi apabila Najib menjadi kleptokrat, wakanda atok sanggup bekerjasama dengan Anwar untuk jatuhkan Najib.

    21hb Februari, 2020, malam Mesyuarat Majlis Presiden PH desak wakanda atok letak jawatan untuk Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri. Walaun Yiddin, Azmin dan Amzah rancang bekerjasama dng Muafakat Nasional tubuh Kerajaan baru melalui Langkah Sheraton.

    Malam itu Majlis Presiden PH berbincang panjang lebar, bersetuju wakanda diberi kuasa letak jawatan bila-bila masa. Ini bermakna PH masih sokong wakanda atok.

    Pada 23hb Februari wakanda atok diberitahu Muhyiddin tangguh dolu kerana PH masih sokong wakanda Perdana Menteri.

    92 ahli dari Keadilan, Amanah dan DAP menamakan kanda Anwar sebagai pilihan mereka. PH tolak atok sebagai Perdana Menteri. Wakanda dapat 66 ahli.

    Ketiga-tiga parti dalam PH namakan wakanda sebagai calon mereka, wakanda dapat 158 undi setelah ditambah dengan 66 ahli yang sokong atok. 92 kepada kanda Anwar, wakanda kalah dan kanda Anwar tetap juga gagal

    Anwar masih tidak dapat jadi Perdana Menteri. Kenyataan kanda Anwar dia mempunyai cukup bilang juga didapati tidak benar. Wakanda atok dah agak dah..

    Dalam perancangan Anwar wakanda atok tidak diberi tempat lansung. Anwar ketepikan wakanda atok, kanda Anwar pun tetap tidak menang juga kikiki...!! Pala bana wak lu lah kanda Bang Non..!!kiki

    BalasPadam
  2. sambung

    Balasan surat cinta Otai pada Atok menjelang Bajet 2021 pada 25.11.2020

    Kehadap'an Wakanda Atok di cintaik lagi lidah bercabang..!!

    Serangan wakanda atok terhadap kanda Anwar semakin kuat dan terbuka. Wakanda Atok ni Udah Kenapa? Menjelang bajet 2020 di Parlimen dng menyerang kanda Anwar bertalu-bertalu agar PM Muhyiddin dan Assmin@ pengkhianat dapat diselamatkan.!?

    Teruk!!!! Nyanyuk wakanda atok ni. Dolu wakanda wak lu yg tergedik gedik nak letak jawatan sekarang nak kembali ke dalam PH. Otak wakanda atok ok lagi ke..!? #sakaissick

    Wakanda atok kubur dah kata mari dan rumah kata pergi.!! Wakanda Atok ni kerja mengkhianati orang jerrrrr ker!!!!

    Mai mana 66 MP tu? Oic....so betul lah apa kami kata dulu..Sekarang, Allah munculkan KEBENARAN. Hang nak 92 sokong 66 tapi tak boleh nak bagi 66 sokong 92? Tu pun hang dan balaci-balaci hang dok kata hang ada majoriti? Majoriti pala bana wak lu..!?

    This is kepala bana atok...!!

    Yang hang dok tuduh macam-macam KUNUN nya...

    - DSAI gila-gila nak jadi PM, DSAI liberal pasai apa..!?

    - Tidak disokong oleh Melayu, - Tak boleh jadi PM sebab tak ketuai Parti Melayu pasai apa.?

    - Tak mampu jadi PM dalam keadaan krisis Ekonomi...tu BUKAN cuba halang ke namanya? Kalau hang taknak halang mulut PUNGKOQ AYAM hang tu kasi tutup la.

    Hang Kata DSAI tak cukup sokongan nak jadi PM, tunggu je lah undian Bajet 2021 tu atau PRU15.

    Hang khianat dan kata "saya pun tak suka DAP...tak suka Anwar" kami Otai tak lupa woo...

    Manusia jenis apa bila diberikan peluang KEDUA, TETAP KHIANAT?? Sesuai tak kalau kita kata MUNAFIK..!! APANAMA?? TaK HALANG?? Tak halang kepala bana hangguk tok wan hang..!!

    Kita akan londeh orang tua ini habis-habisan jika itu yang beliau mahukan sebelum dia dimakan tanah.

    WFAUZDIN NS

    Pada rakyat Malaysia yang dicintaik amik lah iktibar dari kedua musibat ini yeop ooi..!!

    Yeop kenape tetibe depa suma panas montot..!? Kubo udah kate mari umah udah kate mohh leehh pergi.. ateee kome nak wat lagu mane lagi yeopp ooii..!

    Bergadoh lah sampai mati.. jangan kate nanti mengkomer tak pesan.. udah berbuih mulut.!

    Cuma satu ajer nak pesan pada 25.11.2020 nanti...

    Suma dah buat pesan udah, cakap baik baik pun udah, ceramah pun udah, dosa pahala pun udah ngata suma udah.

    Kalau jenis species suka gadoh sampai mati haahh kau gadoh la sampai masuk kubo..
    Jangan kata mike tak khaborr.. lantok la..!!

    Ada satu ajer lagi nak kasi khaborr




    kasi penyepak ajer kjaan PN@Atok masuk longkang..


    hahhhh tepokkkk..!!


    kikikiki..

    BalasPadam
  3. Putra Merdeka ...
    Kau punya ulasan bodoh gila...
    Kalau otak korup mcm ni buat komen, memang dah tahu siapa yg byr kau....
    Sepatutnya kau tanya Mudin abah cow....
    Knp tak buat majlis presiden mcm dlm PH supaya semua presiden boleh buat keputusan secara konsensus....
    Skrg ni pun kerajaan yg ada adalah kerajaan campuran....
    Memerintah lah dgn ikhlas bukan macam diktator....

    BalasPadam