Rabu, 9 Disember 2020

Udah Pancut Belum Yop..!

 

Setiap perkara yang berlaku pasti bersebab, sama ada ikhlas menjalankan amanah yang di galas atau memang beragenda kepentingan diri dan puak sendiri macam cerita yang boleh di baca di sini. Semuanya tidak boleh tidak kena akur bahawa kesalingan hubungan antara UMNO, PAS dan Bersatu perlu dalam mewujudkan sebuah kerajaan sementara sebelum berlakunya pilihanraya. Itu sebab perancangan jahat tanpa berunding dan persetujuan bersama hanya akan menemui jalan buntu. 

Perkara yang berlaku di Perak setakat pagi ini, jelas membuktikan bahawa berjalan sendiri tidak membuahkan hasil yang dicari. Bergerak sendiri hanya akan menyebabkan kita makin tidak di hormati. 

PAS menerusi SUA nya Takiyudin memaklumkan bahawa ADUN mereka akan mengadap Tuanku hari ini. Maknanya udah ada jawapan ler siapa yang mereka setuju untuk di angkat sebagai MB.

Bersatu juga tentu akan mengikut sama jejak yang dibuat oleh 'bini' baru mereka itu. Mudah mudahan kemelut menentukan MB ini akan selesai dan terjawab tanpa perlu menunda persidangan DUN yang akan di sambung pada petang ini. Kalau pun terpaksa di tunda tidak la terlalu lama hingga pentadbiran kerajaan negeri gagal meluluskan bajet bagi kesejahteraan rakyat dan negeri.

Semua pihak kena tenang dan bersabar, perkahwinan UMNO, PAS dan Bersatu ni semua pihak nampak, tahu dan jelas tidak mempunyai asas yang kuat. Bukan kerana suka dan betul betul cinta tapi kerana kahwin paksa. Udah kalau terpaksa lakukan lah yang terbaik sebelum masing masing di benarkan untuk memilih pasangan semula. Apabila berlaku pilihanraya. Keutamaan sekarang ialah rakyat, negeri dan negara.

UMNO berbahaya kalau tidak terus mengikat ikatan PN ini, masakan UMNO boleh bekerjasama dengan PH. Jauh sekali UMNO mahu bersama sama dengan komunis DAP. Tengok sahaja sejak Jumaat lepas DAPig semacam saudara baru yang begitu ghairah untuk memeluk erat UMNO. Sanggup bekerjasama dan merangkul parti yang selama ini mereka ludah. Setiap kenyataan yang di buat oleh DAPig hanya propaganda untuk merosakkan hubungan sesama kita sebagai agen pemecah. 

Ahli parti jauh lebih cerdik dari pemimpin yang berkepentingan diri. Ahli parti tahu kerjasama UMNO dan DAP tidak akan di benarkan sama sekali. Bukan sahaja UMNO rugi dan menerima padah tapi tak pasal pasal komunis DAP pulak yang diberikan laluan dan di iktiraf untuk sama memerintah. Nauzubillah.

Pemimpin UMNO ramai lagi yang waras dan bertanggungjawab. Jangan di biar mereka yang hanya memikirkan diri sebagai matlamat untuk menunggang parti ini. PAS menunggu nunggu sahaja untung yang bakal mereka laba jika benar pemimpin UMNO udah gila untuk bersama komunis DAP Kit Siang dan Guan Eng sebagai rakan subahat.

Jaga jaga dengan pemimpin musibat. Siapa? Lu Fikir La Sendiri.

3 ulasan:

  1. Kerajaan Bersatu Yiddin@Atok salahkan DAP, PKR punca politik negara tidak stabil

    Akhirnya selesai tanpa PH dan DAP. Usaha walaun unta membatu api adu domba terbantut. Atok saja yang kekal pertahan DAP okey.

    Ketua Penerangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Wan Saiful Wan Jan menegaskan situasi politik negara yang tidak stabil pada masa ini berpunca daripada DAP, PKR dan sekutu-sekutunya.

    Menurutnya, Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan rakan-rakan pemimpin Pakatan Harapan (PH) itu terus menerus menggugat kestabilan negara hingga mempengaruhi penurunan penarafan Malaysia oleh Fitch Ratings.

    “Kali ini mereka mempergunakan penarafan Fitch untuk menuntut undi tidak percaya.

    “Sebenarnya merekalah yang menyebabkan politik kita tidak stabil. Merekalah yang mensabotaj kestabilan politik dan ekonomi negara sehingga kita semua tanggung kesannya.

    “Siapa yang menyebabkan politik negara kita tidak stabil sekarang? Jawapannya ialah DAP

    Malah selepas MB Perak tersingkir PN bersatu semula. Dah tua celaka ni elok kurangkan fitnah batu api.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Laaaaaa....salah DAP pulak.

      Lain kali salah kan Najib je.

      Bodoh betul budak Bersatu ni.

      Padam
  2. Usul Belanjawan Mak Lampir dilulus setelah pembangang gagal menolak usul di Sidang Bajet 2021.

    Dey dah lebih PN(25) vs PH(0) bila mau menang bangkang haahh..!!?

    Dewan Rakyat hari ini tidak meluluskan usul pembangkang untuk memotong peruntukkan RM8,627,200 program Penggerak Komuniti Tempatan (PeKT) dalam Rang Undang-Undang Perbekalan 2021 bagi Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).

    Kanina punya pembangang...!!

    BalasPadam