Khamis, 3 Disember 2020

Buang Pemimpin Durjana..!


Anwar nak jual temberang apa lagi??? Anwar tahu bahawa lobang sudah pecah. Lobang sudah tidak boleh di tutup. Penipuan demi penipuan yang di lakukan selama ini akhirnya semakin tiba ke kemuncak. Dari Cheruk Tokkun hingga ke Baling sampai lah ke Tivolli Villa. Penipuan tertinggi yang Anwar bawa hingga ke pengetahuan YDP Agung. Maka apa lagi dalil yang mahu Anwar suratkan untuk membuktikan bahawa Aljub mempunyai nombor, Aljub ada cukup bilang. Rakyat tahu dan menilai. Orang cerdik pasti tidak akan jatuh di lubang yang sama untuk kali kedua. Lebih lagi lubang kotor Aljub. Ceh..!

Pagi ini Parlimen pasti akan di hangatkan dengan usul yang di bawa oleh MP Tuaran yang mahu mencelah sebelum perbahasan peringkat JK Kementerian MITI@Azmin ice cream sembur...it. Kalau sekali lagi undi belah bahagian berlaku dan pembangkang masih lagi terbenam dengan angka 95 atau di bawah 100, Aljub boleh lupakan hasrat dan kepada pentaksub cukup la. Cukup la membodohkan diri dengan khayalan bahawa Aljub boleh menjadi Piem. Sekadar calon PM paling lama dalam dunia. Itu sudah terbukti. Nak jadi PM? Mimpi la..!


Sebenarnya bukan sahaja ANwar yang boleh melambaikan sayonara kepada politik negara, manusia bernama Mahathir, Kit Siang, Najib, Mukhriz dan ramai lagi pemimpin politik dinosour atau otak purba ini harus dinyah kan dari barisan kepimpinan negara. Cukup le menipu rakyat selama ini. Tiada langsung rasa bersalah atas apa yang telah mereka lakukan kepada rakyat dan negara selama ini. 

Mereka kenyang di puncak kuasa, mereka hidup kaya raya.
Cukuplah rakyat dan negara di morat maretkan oleh mereka selama ini. Rakyat dapat apa?

Sesuai dengan new norm sekarang, budaya politik juga perlu berubah dan terarah. Budaya mendewa dan mengagungkan pemimpin bukan masanya. Pemimpin perlu di hormati dan di sanjung tinggi tapi bukan pemimpin yang setiap masa suka di puja puji. Agenda peribadi lebih tinggi dari agenda parti.

Rakyat dan negara bukan barang dagangan pemimpin serigala. Rakyat dan negara bukan bahan lelongan si pemuka durjana.

Lu Fikir La Sendiri..!

9 ulasan:

  1. Nampak sgt JKOM dh masuk

    BalasPadam
  2. Tak perlu lagi gelar bapa itu bapa ini

    suma jadi kepala bapak sial...

    dinasour dah lama pupus cuma di malaysia masih ada saki baki dinasour


    lu fikir lah sendiri... yg utara ni elok jangan jadi PM laahh.. segala pulau tanah akidah dan bijik buah depa gadai

    nak fakta ka...!?

    lu fikir lah sindiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lim Kit Siang bapa Lim Guan Eng

      Padam
  3. Putra merdeka akan dpt bayaran dari JKom...
    Hehehe....
    Setuju.....memang sukar Anwar nk jadi PM.
    Madey dah letak org2 dia dlm sistem keadilan negara...
    Kalau ditakdirkan Anwar dpt jadi PM, maka dia tak akan lama sbb status pengampunan beliau akan diungkit semula dan ada kemungkinan beliau akan masuk penjara semula....
    Inilah kerja jahat si tua tu...

    BalasPadam
  4. Benci orang melampau lampau.muhasabah diri kita.busuk punya org

    BalasPadam
  5. Putra merdeka dah di beli JKOM...haha...dasar xde maruah begini lah akhirnya. kesian dah lama bejuang akhirnay kecundang juga, smalah macam TT dan ASD. selamat masuk kem azmin semburit, semoga bahagia disana.

    BalasPadam
  6. Dari blogger PH... hampir kalah dan tetap kalah kah kah kah

    Sebentar tadi, Belanjawan 2021 di peringkat Jawatankuasa Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) Azmin hampir kalah dalam undian. 110 undi berbanding 104 undi Pakatan Harapan (PH). Hanya perbezaan enam undi. Teringat masa pemilihan UMNO Tun vs KuLi walau menang kelebihan 1 undi ianya tetap menang. Kalau lebih 6 undi lu fikir lah sendiri..!!

    Undi PH tiba-tiba meningkat untuk kalahkan Azmin ini datang dari mana? Pertama, ia datang dari sokongan blok Tun Mahathir.

    Tun yang berumur 95 tahun itu pun datang menolak Azmin. Hampir semua Ahli Parlimen Warisan hadir kecuali Presiden mereka dan Ahli Parlimen lain dari PKR dan DAP atas sebab tertentu.

    BalasPadam
  7. 'Duit KWSP, duit rakyat, salahkan CEO KWSP'- Najib

    Ramai rakyat meluahkan rasa kecewa dengan pengumuman yang telah dibuat oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) semalam mengenai dua kriteria kelayakan untuk memohon i-Sinar.
    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu hantaran di Facebook hari ini berkata, tindakan yang dibuat oleh pihak KWSP amatlah tidak wajar kerana duit KWSP itu sebenarnya hak milik rakyat.

    –– ADVERTISEMENT ––
    Menurutnya, pihak KWSP sepatutnya membenarkan semua pencarum mengeluarkan RM10,000 secara pukal tanpa meletakkan syarat sedemikian.
    “Kalau mereka nak keluarkan RM10,000 terpulang lah kepada mereka. Kalau mereka tak perlu, mereka tak kan berbuat demikian.
    “Jadi, kita mesti percaya kepada pencarum bahawa ini adalah dana mereka sendiri. Hidup mereka juga amat tertekan dan ada yang perlukan duit ini untuk kecemasan kini,” katanya.

    BalasPadam