Rabu, 13 Januari 2010

Kalau Dah Dasar Jahat...


PETALING JAYA: Isu pengunaan kalimah Allah menjadi semakin rumit apabila Editor Herald-The Catholic Weekly, Reverend Lawrence Andrew hari ini menyangkal laporan sebuah akhbar bahawa pihaknya bersetuju untuk tidak lagi menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka.

Andrew berkata, beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan seumpama itu dan menafikan sekeras-kerasnya kesahihan laporan tersebut.

Malah beliau menyalahkan editorial akhbar berkenaan kerana memanipulasikan kenyataannya berhubung isu kontroversi itu.

"Mana ada saya cakap seperti itu, saya tak pernah katakan yang kami setuju untuk tidak guna perkataan Allah dalam penerbitan kami.

"Itu bukan kata-kata saya... itu saya fikir kata-kata sub editor atau editor mereka," katanya kepada mStar Online di sini hari ini.



Komen -

Itu kan hak kau orang yang di'sah'kan oleh lau bee lan, alangkan sebelum ini pun puak gereja kurang ajar ni pun dah mendesak gila babi nak guna kalimah, lagikan sekarang bila dah di bagi lampu 'suluh' oleh lau bee lan.

Agak-agak siapa jahat dalam isu ini? sebelum ini aman damai, masing-masing bebas mengamalkan ajaran agama masing-masing, tiba-tiba puak gereja kurang ajar ni nak sangat guna kalimah...kenapa? jadi siapa yang mencetus? siapa yang menjolok sarang tebuan?

Bila lau bee lan kata gereja boleh guna kalimah pasti beliau tahu kesan dari keputusan bangang beliau itu, agak-agak siapa jahat kat sini? bila kesan dari keputusan itu mengakibatkan gereja diserang siapa agaknya jahat kat sini? perbuatan menyerang gereja itu memang salah tapi lebih bersalah lagi ialah mereka yang mencipta isu dan memaksa suasana tidak aman ini berlaku...

Jawapan mudah yang jahat ialah gereja yang menjolok sarang tebuan dan lau bee lan yang membenarkan perbuatan biadap puak gereja itu. Jadi kalau benarlah puak gereja ni baik maka mereka perlu menarik balik kes mereka di mahkamah kerana biji mata mereka sudah melihat akan kesan 'awal' umat Islam dalam mempertahankan kesucian agamanya...

Setakat ini puak gereja dilihat jahat dan berpeluang untuk menunjukkan sikap baik,
Kalau benar-benar baik la atau confirm benar-benar jahat...

Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. kafirun laknatullah tetap tidak akan senang hati, selagi cahaya islam itu menerangi alam ini.mereka2 ini adalah sifat bagi iblis/agen iblis,dimana iblis berdendam pada keturunan nabi Adam sampai hari kiamat..fikir2kanlah.

    BalasPadam
  2. SLM BRO..CUMA DIA SEKOR YG DAJAL. KEPALE KERAS MCM TITANIUM!. TU YG AL JUBURI & CO SUKE SGT! CARI PENCACAI YANG SEKEPALA DAN SAMA WAKTU DGN NYA. "AGAMA KAU, AGAMA KAU. AGAMA AKU AGAMA KAU JUGAK"..HARKK PTUIHH!!

    BalasPadam
  3. Salam bro, ni lah jadinya bila ada Melayu yang tidak sedar diri.........

    BalasPadam
  4. klu ikut kepercayaan kristian, hantu saitan akan takut bila tengok huruf t atau tanda cross, cahaya dan holy water tapi lbh teruk klu ada saitan yg pakai tanda cross, tak takut cahaya dan minum holy water.
    saitan jenis ni sukakan permusuhan.
    jd kita org islam harus waspada dgn saitan2 jenis ini.

    BalasPadam
  5. Sepatutnya dia kena elakkan dari memberi kenyataan yang mengarut. .bodo tul la.

    BalasPadam
  6. Pukimak Lau Lee Ban

    BalasPadam
  7. salam anon1241,
    benar bahawa kafir laknatullah tidak akan berhenti menyesatkan orang Islam dulu, kini dan selamanya...
    terima kasih

    BalasPadam
  8. salam bro Jeffry,
    manusia cameleon seperti anwar adalah bukti pengkhianat dan penjual agama, bangsa dan negara yang akan tersemat didalam lipatan sejarah, era anwar akan berkubur sebentar sahaja lagi...nantikan!!!
    terima kasih

    BalasPadam
  9. salam bro Yang Gambi,
    masaalahnya apabila ada manusia melayu yang bernama anwar, khalid gereja @ sesat, nik najis, hadi dll lagi
    terima kasih

    BalasPadam
  10. salam sang guna,
    setuju malah hari ini ramai orang melayu Islam telah berjaya disesatkan sama ada sedar mahu pun tidak melalui tujuan politik terutamanya..
    terima kasih

    BalasPadam
  11. salam mctHeory,
    dah dasar jahat gitu lah jadinya, mereka akan terus menjalankan dakyah dan agenda jahat untuk mencapai cita-cita jahat...
    PM anti melayu Islam Jahat....
    terima kasih

    BalasPadam
  12. anon2201,
    kan dah kena debik! lau bee lan..hehe

    BalasPadam