Rabu, 25 Mac 2015

Lacur Kan Ajer Negara Ni ~ SENANG..!


Tak payah susah susah menjaga negara ni..! tak payah kawal sana sini..! biarkan ajer negara ni berjalan mengikut kehendaknya..! Kalau nak huru hara ke..! nak kacau bilau ke..! dia orang mungkin dah cukup banyak duit dan harta boleh duduk luar negara..! Tak gitu?

Sedangkan kerisauan dan keresahan rakyat dibawah ni seakan tidak diselami oleh para pemimpin..! Dengan keadaan ekonomi, sosial dan kekurangajaran yang begitu mencengkam...! Menteri boleh kata...


Kerajaan tidak akan mengambil langkah menyekat laman media sosial seperti Facebook dan Google walaupun berdepan cabaran ledakan kandungan negatif di internet, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata sebaliknya, kementerian melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) akan sentiasa memantau dan mengambil tindakan terhadap penyebaran kandungan yang negatif.

Katanya, kerajaan juga bersedia melihat keperluan bagi meminda atau menambah baik undang-undang sedia ada dalam berdepan cabaran baharu ledakan kandungan. 

"Kami tidak akan sampai ke situ (sekat) kerana kami percaya bahawa banyak kebaikan dan perkara-perkara positif yang boleh kita ambil daripada perkembangan ledakan (maklumat) dunia yang dipanggil 'hyperconnectivity' pada hari ini," katanya merujuk kepada langkah yang diambil kerajaan China untuk terus menyekat penggunaan Facebook dan Google di negara itu.

Beliau berkata demikian ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong bagi kementerian tersebut, di Dewan Rakyat pada Selasa.

Memang kita tak suruh tutup dan potong line internet..! Apa yang rakyat mahukan ialah pemantauan dan tindakan ke atas mana mana pelaku biadap dan kurang ajar yang sengaja mencari geruh dengan menimbulkan isu sensitif..!

Sampai bila rakyat nak dicandukan dengan jawapan 'standart' tanpa sebarang tindakan sebegini..!

Sampai terbakar dan nampak apinya..! kalau berlaku masa tu pun rakyat juga yang dirundung malang..! pemimpin???

Lu Fikri La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Menteri berkuasa takut bertindak.
    SKMM berkuasa takut bertindak.

    Berani dgn Melayu aje.

    Ada undang2, senjata, kote lembik.

    2018 bagi ajelah babi memerintah.

    BalasPadam
  2. Shaberry cheek ni pun selegend hassan malek korang jangan tak tahu....

    BalasPadam