Rabu, 8 Februari 2023

Anwar Aljuburi Bakal Presiden UMNO

 


Di beritakan oleh tuan ampunya cerita, di khabarkan kawan kepada kawannya yang gambarnya terpapar sebagai orang penting yang mengiringi Aljub masuk ke Ibu pejabat UMNO setelah 25 tahun malam tadi merupakan kejayaan ke 2 terbesar yang mereka raikan. Senang cerita kawan kepada kawannya itu boleh tergolek anjing la seronok dengan kejayaan tersebut.

Kejayaan pertama katanya ialah menobatkan Aljub selaku PM. Dengan jilatan dan anggukan para barua pengkhianat maka jelas ianya telah berlaku. Usaha terancang bermula dengan surat kepada Agong, perbualan telefon cikgu dan murid, seterusnya menamakan calon perlu dan akan kalah dalam PRU, hinggalah langkah Seri Pacific di mana pertemuan secara terang terang yang mahukan PKR, DAP, Amanah sekutu PH menjadi rakan kongsi seterusnya membentuk kerajaan dengan meletakkan ALjub selaku Perdana Menteri. Itu semua done. Selesai.

Sekarang usaha ke 3. Usaha untuk menobatkan Aljub memimpin parti terbesar dan tertua dalam negara ini. Jika di kaji sejarah Keadilan dan PKR sebelum ini, Aljub tak pernah pun menjadi Presidennya. Aljub hanya menjadi mentor sebagai Ketua umum dan penasihat, namun apabila adanya keretakan hubungan dan perpecahan antara 2 kem Rafizi dan SAifudin Nasution meruncing dalam pemilihan yang lalu maka Aljub terpaksa melompat menjadi Presiden bagi mengamankan pertelingkahan tersebut. Kalau tidak Aljub akan kekal sebagai penasihat dan Ketua UMUM PKR merangkap Pengerusi Pakatan Harapan.

letak gambar supaya tak blend sangat..huhu

Namun, dengan adanya anak murid selaku barua terulung, tentu usaha untuk meletakkan Aljub sebagai Presiden ameno bukan lagi sesuatu yang mustahil. Kalau Profesor kangkung kat atas tu pun boleh tukar cakap. Kalau ahli empty dan KB-KB pun boleh pusing bumi 360', lebih lagi ramai yang dapat bersalam dengan budak yang nama mali dalam pau lalu tentu mudah untuk mengubah pendirian ketua cawangan dan ahli parti. Sekarang pun kasih sayang kepada Aljub sedang wangi memekar di kalangan anggota parti, senyum lain harga, salam lain harga, jilat lebih tinggi lagi reganya.

Tugas utama macai ialah menang di bahagian masing masing, dengan adanya majoriti 2/3 maka selepas ini akan ada persempadanan semula. Maka setiap ketua dan timbalan akan memimpin sebagai penaja. Kawasan di tambah maka akan lebih ramai yang bakal jadi calon pru, pegang bahagian-jadi calon. Itu matlamat. Itu tujuan..! Menang tak jamin lagi, kalah dah tentu di kebanyakkan kawasan sebelum ini. Yang penting networking ini perlu di bentuk dan diperkemaskan susun aturnya.

Aljub dan sekutu dah lama rancang, mereka tahu apa yang mereka buat dan mereka laksanakan. Yang lain beriya iya tu sedang dan akan buat apa? bila sesuatu berlaku buat buat terperanjat macam biasa..!  Nak kemana macam tu???
Lu Fikir La Sendiri..

pss..guru aok baru khabor, katanya..
'Bukan bakal. Dah jadi pun...de facto ketua umum UMNO dan BN' 


15 ulasan:

  1. JILAKA betul!! Akibat Zahid Penyamar Cin* Indonesia - Kapir2 Penjajah DAP/PKR - masuk MENJAJAH bangunan UMNO!

    https://umno-online.my/2023/02/07/sekretariat-kerajaan-perpaduan-setuju-tubuh-struktur-pimpinan-baharu-capai-kata-sepakat-bentuk-dasar-kerajaan/

    Twit - @MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jawatankuasa2 HARAM ni diTUBUH - supaya rejim2 BANGKAI2 Mafia2 Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR,dpt. HAPUS Kuasa/Hak/Tanggungjawab YDPA yg. BERSUMPAH bela ISLAM/UMATnya & BUBAR Parlimen dlm. Undg2 Perl. 37 (1) & 55, & HAK Pribumi Islam/Melayu kita dlm. Undg2 Perl. 153!

      Padam
    2. Patutlah Speaker Parlimen PKR dajal yg. lantik dgn. HARAM mcm. Anwar homoh, Anak dia jadi Pegawai Khas dia kat Parlimen bwh. rejim2 Anwar/Kapir2 DAP-PKR ni - nak HAPUS & RAMPAS Kuasa dr. YDPA bubar Parlimen bila2 masa -maka juga nak HAPUS Undg2 Perl. 55!

      https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/02/1061004/perkara-yang-boleh-jejas-kuasa-agong-perlu-dapat-perkenan-baginda

      Padam
    3. Maka demi memPERTAHANkan ISLAM/UMATnya & seluruh BANGSA Pribumi kita -rejim BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR ni mesti diTUMBANGkan SEGERA -dlm. PRN2 & sblm. geng depa dr. Kerabat Johor amat LIBERAL-geng Tokey DAP,Vincent Tan -jadi YDPA pd. 2024!

      Padam
  2. Habislah teruk Hak ISLAM/UMATnya & bangsa PRIBUMI Islam/Melayu kita! Apa KEJADAHnya Anwar GILA ni nak lantik si BANGKAI2 rejim2 PKR/DAP ni jadi Penasihat2 GILA Kem. Kewangan pula, yg. spesis2 HOMOH2 Melayu2 liberal & Kapir2 -mcm. Majlis BANGKAI Mahathir dulu?!

    https://mykmu.net/2023/02/07/hassan-marican-dilantik-ketuai-badan-penasihat-khas-menteri-kewangan/

    Twit - @MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dahlah Timb. Menteri Kwgn. dr. DAP, & Anak Betina Anwar yg. kahwin Cina PKR ni jadi Penasihat Kewangan/Ekonomi dia! Jadi DS Ahmad Maslan dr. UMNO -hanya spt. KULI tak guna - utk. rejim Anwar/Kapir2 DAP-PKR ni terus PERBODOHkan ISLAM/UMATnya,utama PRIBUMI Islam/Melayu kita & UMNO!

      Padam
  3. Proj. NIIS bwh. sy. Tokey DAP,Vincent Tan, Iris Corp - akan BOLOT semua projek2 IMIGRESYEN bwh. rejim2 Anwar/DAP-PKR - maka sy. PRIBUMI2 Islam/Melayu kita spt. DNex & Awan Biru, & Pelabur T.Haji dlm. Datasonic - akan diHANCURkan!

    https://www.nst.com.my/news/nation/2023/02/877489/myeg-no-inkling-end-contract

    https://www.theedgemarkets.com/article/robin-tan-sells-172-stake-iris-remains-second-biggest-shareholder

    Twit - @MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas MO dajal KP Immigresyen (lantikan rejim PH lepas PRU 2018) - SAHAM2 sy. Vincent Tan, Iris Corp ni naik melonjak - tapi Saham2 sy. Kontraktor2 Immigresyen Pribumi spt. Awan Biru, DNex, & TH jatuh menjunam! Disyaki Pasaran Saham diMANIPULASI si PH ni!

      https://www.nst.com.my/news/nation/2023/02/877489/myeg-no-inkling-end-contract

      Padam
    2. Habislah NEGARA ISLAM kita ni disyaki akan diCEROBOH,utama -oleh TERORIS2 Zionis ISrael & Nazi Hindu dr. India/Tamil Eelam SL/Nepal - bwh. NIIS Tokey DAP Vincent Tan ni & geng sy. Jepun NEC dia (Iris Corp Vincent Tan dpt. proj. E-Passport INDIA sblm. ni)!

      https://my.nec.com/en_MY/global/about/corporate_profile.html

      Padam
    3. Tgk. Sy.2 PRIBUMI Islam/Melayu kita & TH yg. akan diLINGKUP dgn. HARAM oleh rejim2 Anwar/Kapir2 DAP-PKR ni - lepas proj.2 Imigresyen, diBOLOT sy. Vincent Tan, Iris Corp. bwh. NIIS!

      https://www.theedgemarkets.com/article/lembaga-tabung-haji-emerges-substantial-shareholder-datasonic

      https://www.nst.com.my/news/nation/2023/02/877489/myeg-no-inkling-end-contract

      http://www.dnex.com.my/about-us/leadership/board-of-directors

      https://www.awantec.my/corporate-structure

      Padam
    4. Sbb. tu - rejim2 Teroris Nazi Zionis EU ni - nak PAKSA Negara Islam kita tandatangan Kontrak HARAM depa berkaitan laluan udara dsbnya -supaya TERORIS2 ISrael boleh CEROBOH juga negara kita dgn. MUDAH - melalui NIIS-NEC bwh. sy.2 geng Vincent Tan/Jepun tu!

      https://www.nst.com.my/news/nation/2023/02/877201/eu-hopes-malaysia-comes-board-asean-eu-air-traffic-agreement

      Padam
  4. Lebai dah minta maaf kat DSAI.

    Ko tak nak minta maaf sama ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya lah tu wahai malaun macai dapigs dan hoi hoi ya hoi.. Hamba tebusan yg akn jaga kandang babi berpenyakit swine fever kat penang je yob ni, jilat free unpaid pun.. Kahkahkah

      Padam
    2. Ya laaaaa.

      Nampaknya DSAI akhirat nanti lebih tinggi darjat dr sesetengah pemimpin pas dan pn.

      Sbb tiap hari kena fitnah.

      Hidup kerajaan perpaduan

      Padam
  5. Gempa di Turki dan Syria adalah buatan manusia..

    Saya akan mengatakan ini telah dilakukan ke Turki dengan sengaja. Sejahat-jahat Kerajaan Amerika Syarikat...adakah kita akan melakukan sesuatu seperti ini?

    Oh ya. Perhatikan langit pada kira-kira pukul 4 di awan?

    https://www.bitchute.com/video/UkErNj7rR0g2/

    Awan ini muncul hasil daripada senjata AS HAARP yang memberi tenaga kepada ionosfera untuk mencipta gempa bumi buatan pada 2 Februari 2023. Ingin mencipta gempa bumi buatan di Istanbul, dalam masa yang sama mereka sengaja menutup konsulat masing masing."

    HAARP': Adakah gempa bumi di Turki dicipta oleh Amerika Syarikat? gempa bumi di Turkiye kelihatan seperti operasi hukuman (HAARP) oleh NATO atau AS terhadap Turki.

    Adakah NWO memggunaan HAARP untuk menguhukum negara Turki.!?

    Januari 2023, perbincangan antara Presiden Turki Recep Tayyip Erdogan dan Kerajaan Sweden meletup. Untuk diterima masuk ke dalam NATO, Sweden dan Finland memerlukan undi dari Turki.

    Tetapi perbincangan terputus selepas Sweden-Denmark memutuskan menjadi negara NATO untuk menghadai perang Russia - Ukraine. Memanaskan keadaan lagi Quran sengaja di bakar di Sweden..!!

    Jepun telah dihukum oleh Tsunami Fukushima kerana mereka enggan menghentikan penapisan uranium untuk Iran. Selepas tsunami, mereka berhenti melakukannya, secara kebetulan!

    Jadi adakah NWO menghukum Turki dengan alat gempa bumi? Ya, mereka pasti melakukannya!

    Sambaran petir ini bukan perkara biasa dalam gempa bumi, tetapi selalu berlaku dalam operasi HAARP.

    https://www.geo.tv/latest/469778-haarp-was-earthquake-in-turkey-created-by-united-states

    Gempa bumi Turki adalah buatan manusia sepenuhnya. Mungkin menolak Erdogan kerana tidak membenarkan Finland & Switzerland menyertai NATO... Malah negara anggota NATO bergaduh sesama sendiri

    BalasPadam