Rabu, 1 Februari 2023

Zahid Membodohkan Ahli, Anwar Membodohkan Diri..!

 

Asal buka mulut pasti akan menyebabkan dunia mentertawakan watak, lagak dan tindak tanduknya. Komen Zahid -

Bukan benci individu tertentu tapi selamatkan parti - Zahid

Boleh baca lanjut disini. Bagi Zahid dan konco baruanya, usaha mengalih tiang gol dan menggelapkan pemikiran ahli UMNO perlu di lakukan secara berterusan supaya segala pengkhianatan dan kepincangan yang telah dan sedang mereka lakukan tidak menjadi isu utama dalam sessi pemilihan Cawangan dan Bahagian Bahagian yang bermula bulan ini. Hakikatnya ramai ahli UMNO yang sudah muak dan jelak dengan siri penipuan yang di mainkan oleh pemimpin yang hanya tahu mengatur langkag bagi menjaga kepentingan diri dan puak mereka semata mata.

Sama lah macam tokey@cikgu Zahid, Anwar Aljuburi yang tetap mempertahankan isu perlantikan anak sendiri di dalam pentadbiran kerajaan sekarang ini.

Anwar dalam usaha untuk menutup pekung di dada di laporkan berkata..

PERDANA Menteri Anwar Ibrahim hari ini menolak dakwaan bahawa pelantikan anak perempuannya, Nurul Izzah, sebagai penasihat kewangan dan ekonominya, adalah satu kes nepotisme.

Nepotisme, katanya, ialah apabila ahli keluarga diberi jawatan untuk menyalahgunakan kuasa, memperkayakan diri, mendapatkan kontrak dan mendapat bayaran yang besar. 

Anwar berkata, beliau mahu Nurul Izzah memainkan peranan membantu kerajaan, antara lain dalam memastikan ketelusan pentadbiran serta urusan perolehan tender kerajaan, berlaku secara teratur dan mengikut prosedur.

Persoalannya, apakah Anwar sedang memberitahu dunia bahawa beliau sendiri sebagai Perdana Menteri tidak mempunyai keyakinan kepada kecekapan, ketelusan seterusnya kewibawaan pegawai kerajaan? Apakah Anwar selaku Perdana Menteri sebenarnya tidak yakin kepada sistem perolehan yang selama ini di laksanakan dengan jujur dan berintegriti oleh kakitangan awam? Apakah Anwar sedang memberitahu alam ini bahawa dengan melantik dan meletakkan anak nya Nurul sahaja lah segala kepincangan, penyelewengan dan korupsi perolehan dapat di jayakan dengan penuh amanah? 

Kenapa hanya itu sahaja jalan yang mampu Anwar fikir dan lakukan demi memperbaiki mutu dan kelancaran operasi di dalam sektor awam..? Apakah itu sahaja tahap kemampuan akal fikir yang Anwar Aljuburi mampu canai selama ini?

Bodoh sangat la..! Jelas Zahid dan Anwar memang regu yang baik dalam isu ini.
Bodoh membodoh membawa kehancuran..! Tunggu la binasanya tiba.

Bila? Lu Fikir La Sendiri..!

psst- pemimpin dan ahli ameno boleh buat apa?



10 ulasan:

  1. Menteri ekonomi kan pakar formula, kenapa perlukan punahsihat lagi. Rompak cara halus dng gebang tak ada gaji tak ada elaun.?

    Kini selepas menjadi penguasa, nampaknya ‘nepotisme’ itu sendiri menjadi amalan dalam kerajaan campuran sekarang ini.

    Malah, rakyat menyindir dengan tajam dalam media sosial dengan bertanya, adakah ini kerajaan anak beranak atau kerajaan yang mahu membantu rakyat seperti yang dilaung-laungkan oleh Perdana Menteri sebelum ini.

    Ia satu harga yang mahal terpaksa Anwar tanggung apabila laporan berhubung lantikan anaknya itu mendapat perhatian umum, pentadbirannya kini diberi gelaran macam-macam sehingga pejuang siber mereka sendiri pun terkasima hendak menangkisnya.

    Bagaimanapun, persoalan paling penting adalah perlukah Nurul Izzah dilantik sebagai penasihat kewangan dan ekonomi kepada bapanya kerana bukankan kerajaan sudah mempunyai Rafizi Ramli?

    Rafizi Ramli yang dikenali sebagai pakar formula sudah dilantik menjadi Menteri Ekonomi, bukankah kerajaan boleh mendapatkan khidmat nasihat Timbalan Presiden PKR itu dalam mencari pendekatan yang terbaik untuk memulihkan ekonomi negara, mengapa perlu seorang lagi penasihat?

    BalasPadam
  2. GILAnya!Apa kelayakan BETINA ni selain dr. jadi ANAK Anwar?!Bayangkan kalau DS Najib @ mana2 Pemimpin UMNO buat mcm. ni!Dahlah BETINA Sundal ni kahwin dgn. Pemimpin Cina PKR! Habis Kem.2 ni diKUASAI si BANGKAI Diktator Anwar Pariah HOMOH Anak beranak dgn. geng KAPIR2 DAP-PKR dia!

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/pengalaman-bakat-nurul-izzah-dapat-bantu-bangunkan-negara-404172

    Twit - @ MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skrg. si DIKTATOR Anwar PARIAH homoh - perguna pula Mufti PARIAH PP-si PENJILAT hanyir DAP (yg. HALANG Ulama2 TULEN kita dr. berCERAMAH di Masjid2 tapi benarkan Anwar & Kapir2 DAP ceroboh MASJID2) - utk. HALALkan kes Anak BETINA Sundal Anwar yg. GILA ni!

      https://www.astroawani.com/berita-malaysia/tak-salah-lantik-ahli-keluarga-jika-layak-mufti-pulau-pinang-404542

      Padam
  3. Ya,Demokrasi TULEN yg. terus diMATIkan dlm. UMNO oleh BIAWAK2-Penjilat2 DAP! Ya,BUKAN Demokrasi PENIPU ala-rejim2 TERORIS Nazi Zionis Barat/ISrael/WEF & KULI2 rejim2 BIAWAK2 Mafia2 DIKTATOR2 Mahathir kerala-Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR depa!

    https://suara.tv/28/01/2023/muqharabbin-letak-jawatan-exco-dan-pemuda-umno-lembah-pantai/

    Twit - @MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg. ni pula, sekoq lagi Melayu LIBERAL dr. kerabat S'ngor amat LIBERAL-si Ejen rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 DAP-PKR - nak jadi ahli MKT UMNO walau baru ceroboh UMNO! Apa JASA dia pd. UMNO & PRIBUMI Islam/Melayu TULEN kita?!

      https://www.astroawani.com/berita-politik/tengku-zafrul-sah-tawar-diri-bertanding-jawatan-ahli-majlis-kerja-tertinggi-umno-404493

      Padam
    2. Amat BAHAYA Zafrul liberal ni jadi Ahli MKT UMNO - sbb. dia & bini dia dr. jenis Melayu2 amat LIBERAL Kerabat S'ngor/NS yg. selama ni amat Anti-UMNO & DS Najib! Jadi MOTIF dajal si Zafrul ni direkrut masuk UMNO - disyaki nak JAHANAMkan UMNO habis2an!

      https://www.xtra.com.my/featured/sandang-gelaran-isteri-menteri-paling-cun-jom-kenali-raja-johanna-adrina-raja-arshad/

      Padam
  4. Bangkai Mafia SPRM rejim DIKTATOR2 Mafia2 Pariah Mahathir kerala-Anwar homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR ni mmg. PENIPU habis! Nak guna isu ni GERTAK Bersatu - supaya TAK gulingkan rejim Anwar KEPARAT ni! Yg. Kes2 rejim2 Anwar-Mahathir/Kapir2 DAP-PKR ni - terus SENYAP @ diRINGANkan!

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/pembekuan-akaun-bersatu-beri-kerjasama-kepada-sprm-mahu-hentikan-segera-fitnah-jahat-hamzah-404594

    Twit - @MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgk. juga TPM Melayu LIBERAL S'wak GILA ni pula - nak ROMPAK Tanah2 Pertanian kita utk. HALALkan penanaman DADAH spt. GANJA & KETUM amat bahaya, guna alasan Perubatan PENIPU - tapi si TAMAK2 ni TAK peduli psl. SEKURITI Makanan HALAL, spt. Industri Daging Ayam/Lembu, Telur, Sayur2an dsbnya yg. makin MENINDAS bangsa PRIBUMI Islam/Melayu SEMENANJUNG kita!

      https://www.astroawani.com/berita-malaysia/bincang-dengan-kkm-nilai-perubatan-kanabis-ketum-tpm-404298

      Padam
  5. Ha ha seronok lihat pembenci DSAI dan DSZH meroyan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala BANGKAI Kapir2 Penjajah DAP/PKR lu!

      Padam