Ahad, 7 Jun 2009

Anwar....TERSUNGKUR....Dulu, Kini & Selamanya...


PAS pecah membarah...Anwar rebah & gundah...PR semakin cacamarba...
Melihat kepada keputusan yang dibuat oleh perwakilan PAS di dalam muktamar nya semalam jelas menunjukkan bahawa akar umbi PAS tetap menolak Anwar mahupun unsur nya untuk bertapak dan mendominasi parti. Selain dari itu dilihat juga bahawa PAS sekarang ini sedang berdepan dengan perpecahan ketara antara pasukan Presiden dan Murshidul Am.

Seakan tidak boleh disembunyikan lagi apabila Nik Aziz dengan jelas dan keras menolak seruan Presiden Parti PAS haji Hadi yang mahukan kerajaan Perpaduan diwujudkan. Perselisihan pandangan dan pendapat ini disemarakkan lagi dikalangan pemimpin serta para perwakilan yang sedang bermuktamar di Shah Alam kini. Ianya menjadi delima yang hangat diperbualkan oleh ahli mereka yang menyaksikan dari jauh muktamar kali ke 55 ini berlangsung.

Agaknya apa yang sedang membadai dan membadi parti PAS kini? Hinggakan parti yang sebelum ini begitu sunyi dari gosip dan permasalahan, begitu cekap menutup segala kelemahan dan pekong parti atas nama jihad yang jahat. Parti yang tebal dengan semangat ulama dalam semak hingga siapa jua walau guan eng yang baru keluar penjara pon boleh dipekikkan dengan laungan TAKBIR! Parti yang merasa diri lebih beragama hingga menghalalkan apa jua tindakan mereka seperti jaminan syurga dan berkawan dengan syaitan selain mengkafirkan mereka yang tidak sehaluan dengan mereka. Parti yang begitu menyanjungi ulama mereka selama ini tidak akan berani menentang dan melawan walaupun alasan berat sebelah dan pelbagai lagi.

PAS yang sedang retak menanti belah ini sebenarnya telah terkena badi Sheikh Anwar Al Juburi dek kerana mazhab ulama besar ini sedang membelit sebahagian besar pemimpin mereka dan seterusnya mengeluarkan racun yang berbisa merosak perpaduan, menggoyah keyakinan dan menyebar permusuhan. Maka berlaku lah seperti mana yang berlaku kini.

Mujur klon Anwar ini ditolak dan menyebabkan penyokong dan pendokong asal parti menarik nafas lega. Namun kerosakan telah berlaku. Najisnya tetap terpalit kepada parti dan sedang membusuk dikalangan ahli. Presiden PAS perlu membersihkan parti seperti mana yang di ucapkan dalam perasmian beliau.

Bagi UMNO, sekiranya PAS masih waras dan berlapang dada untuk membincangkan masaalah bangsa melayu dan agama tanpa sebarang syarat ianya amat di alu-alukan. UMNO tidak sekali-kali akan mencampuri urusan dalaman PAS. Bagi UMNO perwakilan PAS telah membuat keputusan untuk kekal dengan kepimpinan ulama dan menolak sebarang campur tangan dan wajah baru yang cuba dibawa ke dalam parti itu. Perwakilan PAS menolak unsur politik kepentingan diri, tamak, kotor, tidak bermoral, menolak ulama dan memecah belah perpaduan. Itu hak mereka dan UMNO tak peduli pon...

Bagi Anwar pula tersungkur dalam politik adalah sepak terajang berpolitik walaupun ianya bermula dulu, kini dan selamanya...
Semoga terus tersungkur Anwar!!!

2 ulasan:

  1. biasalah mangkok ini. sakit pun boleh dibuat-buat apa lagi dalam politik. teruk drp kera dia ni. Penghuni Gua

    BalasPadam