Sabtu, 20 Jun 2009

Nik Aziz...yang semakin Resah...Gelisah & Marah!!!


Apa lah agaknya ubat yang nik aziz telan dalam seminggu ni yang menyebabkan beliau jauh membuang serban dan jubah 'ulama' nya dan begitu bersemangat berpencak dan bersilat sebagai tokoh politik PAS...sama seperti mahfudz, sama seperti mat sabu, sama seperti nizar?

Atau beliau telah diberikan ubat kuat oleh cik lee yang membuat kunjungan hormat keatasnya minggu lepas hingga merah mata dan telinga dek kerana berkesannya ubat tersebut... ubat singapore mesti baik punya!!! Tak heran H1N1 pun makin bertambah!!!

Sebenarnya PAS tak baik apabila 'engkar' kepada Tok Guru Nak Abis ( TGNA ) ni, menolak calun pilihannya dengan memenangkan nasa seperti telah menyepak muka ulama dalam semak mereka ini, jauh dari itu menolak calun TPM yang dijanjikan oleh anu-war juga menampakkan kematangan perwakilan dalam PAS boleh dipersoal.

PAS tak baik apabila menolak sebahagian besar pemimpin yang berwajah nik aziz dari kelantan, ianya jelas menampakkan bahawa perwakilan PAS telah mencoletkan najis kemuka TGNA ni. tak baik PAS buat begitu...kan TGNA ni ulama, kan TGNA ni masin cakapnya, kan TGNA ni berkat doanya...tu sebab semua kehendak dan angannya ke parit dan kelongkang...tak baik PAS.

MB yang telah berjaya mengekalkan jawatan dengan mentadbir kelantan sehingga menjadikan penduduk dan rakyatnya pelarian pekerjaan, nasib baik kelantan dalam negara kalau diluar negara mesti tergolong dalam jumlah pekerja asing yang ramai membanjiri negara. takkan rekod selama itu dengan mudah diketepikan oleh PAS...tak baik PAS buat begitu. Pemuda PAS negeri pun satu hal, nik abduh dihumbannya dari barisan kepimpinan...kan tak baik namanya, seperti menconteng arang dan membaling telur busuk ke muka TGNA...apa lah pemuda PAS ni. guano demo buat lagu tu!

Sekarang nak menghadapi PRK Manik Urai, ada PAS dari negeri lain telah bersuara untuk memboikot PRK ni kerana nik aziz 'laser' kepada pemimpin dan perwakilan PAS, kan tak elok macam tu, kalau PAS kalah nanti tak ke malu TGNA ni...apa la PAS ni, tak baik macam tu.

MP PAS pun macam tu jugak ada ke 10 orang jer yang tandatangan, mana lagi 13 orang? sokong Presiden dan Timbalan Presiden la tu, tak baik membelakang kan ulama, menolak kata-kata tok guru, melawan MB PAS...derhaka namanya tu. Kan TGNA suruh berkawan dengan setan, tapi yang hj hadi dan nasa nak berkawan dengan UMNO yang jelas memperjuangkan Islam tu saper suruh? tak baik hj hadi dan nasa ni...

Tapi PAS tak kisah..sebab setakat nak masuk syurga kira macam dah terjamin sebab selama ni memangkah PAS, so kalau derhaka dengan tok guru pun masih boleh masuk syurga lagi...cuma kesian kat datuk nenek dia orang yang tak sempat pangkah PAS, so nak kira macam mana tu??? tu yang kena jumpa TGNA untuk doakan roh mereka. jangan lupa bawa botol air sekali.

Kesian nik aziz, dah lah dipenghujung waktu, barisan harapan yang diharapkan untuk meneruskan sejarah dah dibuang PAS, pemimpin PAS pusat pulak dah tak dengar cakapnya... Itu yang resah, itu yang gelisah, itu yang marah, jiwa memberontak hingga keluar kan ayat sanggup tumpah darah di Manik Urai...kesian betul la...tak baik PAS buat macam tu... cuma kalau tengok-tengok tajuk paper kat atas tu jangan pulak pembaca buangkan dua titik bertindih tu...takut jadi lain pulak konotasi bacaannya...tak baik tau...tak....baik!!!

Sendiri Mau Ingat!!!

44 ulasan:

  1. Sejak dari hari tu umno melalak nak kerjasama dengan pas, itu apa sebab???? merayu2 macam orang gila sawan kenapa???? Malaysia masuk ranking dunia penyuludup rakyat asing, apa hal???

    BalasPadam
  2. umno dajal melayu, barua yahudi

    BalasPadam
  3. salam anon1,
    UMNO tak pernah melalak untuk bekerjasama dengan PAS, malah PAS lah yang meraung-raung melalui Presiden, Timbalan Presiden,S/U agung dan perwakilan dalam muktamar PAS yang lalu memulakan isu ini. anon baru bangun tidur agak nya.. gi gosok gigi dulu lah, mulut busuk berbau, penulis dah jawab isu ranking penyeludupan tu dalam komen posting yang lepas apapun penulis nak tambah bahawa keputusan kongres US tu memang berbau politik terhadap negara Islam terutama negara Islam contoh seperti Malaysia. Isu tu tak la berat mana dan biar kan Kerajaan BN yang memerintah negara ini mengatasinya, lebih berat isu dalam PAS yang boleh merosakkan akidah...
    terima kasih

    BalasPadam
  4. salam anon2,
    penulis mengalu-alukan sebarang komen namun ianya biarlah sesuatu yang berasas dan boleh diperdebatkan, kalau anon dah setuju yang anon ialah dajal melayu merangkap barua yahudi..apa lagi yang boleh dihujahkan..insaflah
    terima kasih

    BalasPadam
  5. BACA NI BRO, SIAPA KATA UMNO TAK MELALAK MACAM ANJING TERSEPIT TELURNYA, NAK BERUNDING DENGAN PAS, SIANG MALAM, PAGI PETANG MENYALAK UMPAMA ANJING JANTAN GILE. INI APA KES, MALULAH SIKIT, LAIN KALI KENCING DALAM TEMPURUNG DAN BUAT CERMIN MUKA TU DULU, HANDSOME KE TAK, KAH..KAH...KAH...KAH...KAH

    Umno Kelantan tunggu lampu hijau untuk bincang dengan PAS
    KUALA KRAI: Badan Perhubungan Umno Kelantan hanya menunggu "lampu hijau" daripada kepimpinan tertinggi parti untuk mengadakan perbincangan dengan PAS Kelantan berhubung kerajaan perpaduan, kata Pengerusinya Datuk Mustapa Mohamed.

    "Kami menunggu lampu hijau daripada Presiden Umno (Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak) sebelum membuat sebarang langkah perbincangan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program basmi kemiskinan peringkat Kelantan anjuran Giatmara, di sini petang semalam.

    Beliau berkata demikian mengulas hasrat Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jumaat lalu, yang mahukan perbincangan antara PAS dan Umno mengenai kerajaan perpaduan disegerakan dan PAS diminta supaya melupakan sengketa lama atas kepentingan membela umat Islam di negara ini.

    Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan, merupakan pemimpin yang menentang keras cadangan itu yang datang daripada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Kemelut percanggahan cadangan itu memuncak di dalam PAS apabila Nik Abdul Aziz meminta Nasharuddin Mat Isa supaya meletakkan jawatan Timbalan Presiden parti itu dan anggota Parlimen Bachok, jika berhasrat meneruskan cadangan itu.

    Mustapa berkata Umno Kelantan bersikap terbuka untuk memastikan cadangan kerajaan perpaduan itu menjadi satu realiti dan pihaknya bersedia untuk mengadakan perbincangan itu dengan PAS Kelantan bagi menjernihkan keadaan.

    "Kita tidak mempunyai sebarang masalah untuk mengadakan perbincangan itu, malahan kita bersikap terbuka kerana ia untuk menjaga kepentingan umat Islam di negara ini," katanya. BERNAMA

    BalasPadam
  6. salam anon3,
    kenyataan akhbar yang dibuat oleh UMNO kelantan tu semalam sedangkan muktamar PAS dah berlangsung lebih 3 minggu dulu, cuba lah kira mana dulu, kalau reti kira lah...
    sdr anon ni pun sama sindrome dengan Tok Guru Nak Abis yang takut kalau PAS mengadakan hubungan dengan UMNO sebab tok guru kan suruh kawan dengan setan DAP bukan dengan UMNO.
    terima kasih

    BalasPadam
  7. Hadi awang rasanya tidak pernah menyebut nama umno, yang hang perasan sangat ni kenapa hahahahah. Ada ke Hadi awang sebut nama Umno, nak berunding dengan Umno???. Umno sebenarnya perasaan gilerr, kesian umno, sebab tu dikatakan giler.

    Sebabbya umno memang dah nak mampos, talian hayatnya dah tak ada, cuma harapkan pas, hoooiii semua orang 1 malaya dah tahu umno dah nak dikuburkan. semua orang tahu tu, hanya PM kita ni saja yang masih belum sedar. Jadinya umno mencari2 talian hayatnya untuk sambung nyawanya. maka dia terpaksa jual maruahnya meraih simpati dari PAS. heyyy BRO jangan lah buat bodoh, janganlah buat tak tahu, semua orang tahu tu.

    Orang yang bodoh saja tak sedar semua itu. Lagi pun apa kelas gitu kawan dengan manusia mcm umno ni, nak kawan lepas tu kutuk2 hahahah, tu cuma kerja yahudi dan IBLIS, IBLIS ialah umno dan PM ni hahahahah.

    BalasPadam
  8. UMNO KAT KELANTAN MASIH LINTANGPUKANG ADA PULA HATI NAK BAIK DENGAN PAS, KALAU MCM TU BRU, JANGAN BERTANDING KAT MANIK URAI, BAGI SAJA PADA PAS, APA KATA, TU BARU ORANG KATA NAK KAWAN. LAGI PUN UMNO DAH BERPECAH BELAH, SEBAB TU UMNO MEMANG JADI ANGING KURAP TEPI PASAR SAJA KAT KELANTAN. TU SAJA STANDARD UM-NO KAT KELANTAN NI....

    Manek Urai: Umno berpecah dua
    Muda Mohd Noor | Jun 20, 09 1:23pm
    Peluang Umno menang di Manek Urai bukan hanya ditentukan oleh calon yang sesuai tetapi juga sama ada dua kumpulan Umno dalam bahagian tersebut, boleh bersatu.

    Umno bahagian kini terbahagi kepada dua kumpulan - yang menyokong ketua bahagian sekarang, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan yang menyokong bekas ketua bahagian Datuk Wan Zaid Abdullah.

    Menurut sumber, kedua-dua mereka mempunyai pengaruh yang sama banyak dan jika satu kumpulan tidak menyokong, Umno sukar menang di Manek Urai.

    Jika tidak ditangani segera, kata sumber itu, jentera kempen BN Manek Urai boleh berpecah kepada dua kumpulan.

    Sebanyak 28 daripada 42 cawangan Umno di Kurai Krai merupakan cawangan yang menyokong Wan Zaid sejak sekian lama.

    "Hubungan mereka berdua renggang sebaik sahaja Datuk Ramzi menjadi ketua bahagian, menggantikan Datuk Wan Zaid pada 2005," kata sumber kepada Malaysiakini.

    Isu jawatan ketua bahagian

    Sumber itu mendakwa Ramzi telah menyingkirkan semua orang Zaid - sama ada di peringkat bahagian mahupun di cawangan-cawangan.

    Menurutnya lagi, dalam mesyuarat Umno bahagian pertengahan tahun lalu, 28 cawangan mahu mencalonkan Wan Zaid bertanding jawatan ketua bahagian Kuala Krai.

    Bagaimanapun, kumpulan itu gagal kerana mesyuarat mereka dikatakan tidak sah dan sekaligus gagal mencalonkan Wan Zaid untuk mencabar Ramzi.

    Berikutan itu, Ramzi mempertahankan jawatan ketua Umno bahagian tanpa bertanding.

    "Tetapi pengaruh Datuk Wan Zaid di sini masih banyak lagi kerana disokong oleh 28 cawangan.

    "Sebab itu masih ada orang Umno yang berharap beliau dicalonkan untuk bertanding di DUN Manek Urai," katanya.

    'Peruntukan tak cukup'

    Menurutnya lagi, jika isu antara Ramzi dan Wan Zaid tidak ditangani, maka jentera pilihanraya BN Manek Urai tidak bersatu padu.

    Tambahnya, sehingga hari ini ramai petugas Umno di Manek Urai belum membina bilik gerakan di peti undi dan cawangan masing-masing.

    "Ramai merungut kerana peruntukan RM2,000 untuk satu peti undi terlalu kecil. Peruntukan sebanyak itu sesuai untuk memasang poster dan kain pemidang tetapi sukar untuk membina bilik gerakan kecil.

    "Sebab itu, ramai yang mengambil sikap tunggu dan lihat. Sebenarnya mereka mahu peruntukan yang lebih besar sebelum menjalankan kerja-kerja kempen pilihnaraya," kata sumber itu.

    DUN Manek Urai mempunyai sembilan peti undi.

    Suruhanjaya pilihanraya (SPR) menetapkan 6 Julai sebagai hari penanamaan calon dan 14 Julai hari mengundi.

    BalasPadam
  9. salam anon4,
    tak sangka pulak nik aziz teruk sangat... mengikut kata anon maknanya nik aziz ni perasan giler yang haji hadi maksudkan tu ialah mengadakan kerajaan perpaduan dengan UMNO, apa lah nik aziz ni kelam kabut atau buang tebiat sampai nak berperang dengan hj hadi dan nasa, sampai berpecah PAS kerana tak faham hj hadi cakap dalam muktamar tu..anon jangan perasan giler macam nik aziz tu kesian... tak baik tau
    terima kasih

    BalasPadam
  10. salam anon5,
    apa masaalahnya dengan keadaan UMNO manik urai? alangkah PAS sendiri pun dah berpecah belah, retak menanti belah dek kerana murshidul am nya yang menyeru ahli berkawan dengan setan dan menolak perpaduan ummah... dalam politik biasa lah dengan masaalah dalaman kan, orang PAS yang bercakar tu pun akan tetap bersatu untuk memenangkan calun PAS di PRK Manik Urai nanti, macam tu jugak lah UMNO, cuma harapan UMNO lebih cerah lah kalau nak dibandingkan dengan PAS yang dah semakin rosak oleh murshidul am yang di tunggang oleh boneka anu-war...tolong doa kan kejayaan UMNO/BN yer..
    terima kasih

    BalasPadam
  11. mungkin dia makan kamagra dan baca kamasutra lky tu. he he he he. Penghuni Gua

    BalasPadam
  12. salam PG,
    mungkin jugak ler, tapi nak buat apa dia telan semua ubat tu...ada pekdah ker! tak baik bro...tak baik..hehe
    terima kasih

    BalasPadam
  13. Kawan ingatlah, tukang komen tak bernama ni buta dan pekak, mungkin duduk kat gua kot, sampai tak tau langsung kisah Haji Haji dan Nasha pernah bersemuka dengan Pak Lah pasal perpaduan Melayu......

    Agak kawan lah, dia tak tau juga yang sebenarnya Anwar lah yang barua yahudi dan dajal Melayu.....

    BalasPadam
  14. salam YANGGAMBI,
    begitu lah kebanyakkan kuda belang PAS yang hanya tahu melampiaskan rasa marah dalam ketaksuban yang membuta tuli...kesian!
    tak macam orang UMNO yang jelas dan faham akan perkembangan partinya serta parti lawan.
    terima kasih sahabat yang gambi
    terima kasih

    BalasPadam
  15. PM, menulis sudah tak ada fakta, dia dah mula merapu sana sini dalam blog dia sendiri, kesian sungguh hahahah..bergitulah orang terdesak atau sudah mula kepalanya naik angin giler.

    UMNO BARU atau UMNO BARUA memang macam tu, terdesak hendakkan pada PAS. Umno yang hampir siang dan malam, tidak kira hujan atau panas merayu-rayu pada pas nak buat kerajaan perpaduan, pada hal. Haji Hadi baru buat cadangan. Tapi Umno Baru yang perasaan yang haji hadi mahu runding dengan umno baru.

    Malulah sikit suruh PM kencing dalam tempurung jantan suluh muka tu...hahahahaha. Begitulah jika orang sudah mabuk dan giler tidak boleh nak bezakan antara benar dan salah.

    BalasPadam
  16. Umno baru kelantan pun haru biru, baru nak pilih calon dah kacau bilau. Kita semua tahulah umno baru dikelantan memang sejak dari zaman dulu hancur lebur. sebab itu mereka sukar nak tawan Kelantan. Maka tak usahlah nak berkempen wahai PM, awk tu bukan orang kelantan, sibuk pula nak campur hal kelantan. Baik jaga diri sendirilah. dayak2 kat sabah dan sarawak perlukan anda hehehehehe.

    di Kelantan umno baru hanya hampezzzz saja, lebih busuk dari longkang tepi rumah PM kita tu. hahahahah, kesian PM.

    BalasPadam
  17. salam saudara,
    Kenapa blog saudara ini macam sampah???, penuh dengan bahasa sampah?, adalakah saudara ini sampah sarap??

    BalasPadam
  18. salam anon6,
    agaknya kepala anon yang dah masuk angin dan berangin... UMNO tak pernah memulakan agenda UG ni, dan bukan UMNO yang melenting macam nik aziz yang hilang akal mencetuskan angin perpecahan dalam PAS, jadi anon tak perlu lah menafikan punca 'angin' yang datang dari PAS itu telah menyebabkan PAS ber'angin' terutama mursyidul amnya...
    terima kasih

    BalasPadam
  19. salam anon7,
    UMNO Kelantan perlu diberikan sokongan dan tentunya sokongan tidak datang dari orang macam anon ni, malah UMNO Kelanatan pun tak mengharapkannya, anon pun tak perlu lah susah payah memikirkan tentang UMNO Kelantan. Cuma heran jugak la kan apabila adanya orang macam anon yang suka menghidu bau laongkang...gian agaknya..
    terima kasih

    BalasPadam
  20. salam anon8,
    hujah lah dengan bijaksana, supaya anon tidak lah disamakan dengan sampah, cuma kalau anon nak jadi sampah lebih baik sebab boleh recycle dari jadi sampah masyarakat...
    terima kasih

    BalasPadam
  21. Kalau kepala masuk angin kita kasi urut bro, kalau dah keluar oklah. Masalahnya sekarang kalau jenis kepala yang dah dijangkiti virus selsema babi. mcm umno sampai dah jadi sawan babi nak kerjasama dengan Pas. Dari perdana menteri, timbalannya hingga ke ke para baruanya, semuaya menyalak macam anjing lapar.

    Ini dikira kalau dapat tulang pun jadilah. Tulah maruah dan standard umno, nak dapatkan talian hayat dari pas. Tak malu ke bru. beruk dalam hutan pun faham benda mcm ni.

    Nak salahkan Tok Guru Nik Aziz kenapa, sebabnya TGNA tak sokong UG, dan yang sokong hanya manusia 2 orang dalam pas. Kalau mcm tu ajak je depa2 tu join umno hahahahah. kalau kerauk sangt nak ke TGHH dan nasa? kita pas pun dah tak nak.

    Jadinya kerana TGNA tak sokong UG maka marahlah PM dan para pencacai umno sekelian. apa nak buat beb, ingatkan dapatlah kahwin dengan pas rupanya ada yang tak suka berjodoh dengan umno keparat. Tak ingin jadi menantu hahahahah, buat malu pipi tersorong2 hidung belang dahlah tak mancung.

    Nanti bangkit plk hantu Altuntuya cari najis dan PM baru padam muka bru!.

    BalasPadam
  22. Bru, gua terhidu bau tu sebab ia ada pada umno hahahahahah. kat orang lain tak ada bru, piii main jauh2 busuk bru

    BalasPadam
  23. Umno T'ganu: Penyandang tiga jawatan utama digugurkan
    Jun 22, 09 2:03am
    Penyandang tiga jawatan utama dalam badan perhubungan Umno Terengganu - setiausaha, ketua penerangan dan bendahari - digugurkan daripada jawatan masing-masing malam tadi.

    Pengerusi Umno negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, ia merupakan antara usaha untuk memulihkan Umno Terengganu yang sebelum ini berpuak-puak.

    "Ini cara saya akan pimpin Umno Terengganu dengan bantuan Menteri Besar Datuk Ahmad Said," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Umno negeri malam tadi, lapor Bernama.

    Ditanya sama ada tindakan itu diambil ekoran siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap dua Datuk dalam Umno negeri, beliau berkata:

    "Bagi saya yang paling penting ialah untuk pikul tanggungjawab. Mereka yang lepaskan jawatan tak semestinya tugas dan tangungjawab mereka lebih mudah kerana mereka ada tanggungjawab yang harus dipikul".

    Hishammuddin juga menafikan tindakan tersebut menampakkan beliau seolah-olah cenderung kepada satu pihak sahaja, sebaliknya berkata ia mendapat 'restu' semua pemimpin Umno bahagian.

    Ekoran itu, ketua Umno Hulu Terengganu yang juga Speaker DUN Terengganu, Datuk Tengku Putera Tengku Awang dilantik sebagai setiausaha menggantikan Datuk Rosli Mat Hassan.

    Menteri Belia dan Sukan yang juga ahli parlimen Kemaman, Datuk Ahmad Shabery Chik pula dilantik sebagai ketua penerangan menggantikan Datuk Zuber Embong.

    Manakala timbalan ketua Umno Bahagian Kuala Nerus, Datuk Rahin Mohd Said dilantik sebagai bendahari menggantikan Datuk Roslan Awang Chik.

    Hishammuddin juga mahukan semua pihak ketepikan sikap berpuak-puak .

    Ketua Umno Bahagian Besut Datuk Seri Idris Jusoh tidak menghadiri mesyuarat malam tadi kerana kini melanjutkan pelajaran di luar negara.

    BalasPadam
  24. UMNO BERPUAK2 PECAH BELAH, MCM TONGKANG PECAH, LEPAS TU SEMUA JENIS KAKI RASUAH, KEBULUR MAKAM PITIH RAKYAT. CISSS UMNO KEPARAT!!!

    BalasPadam
  25. salam anon9,
    kalau dah boleh pergi berurut tu bagus lah, cuma mungkin tak cukup lagi... kena urut pakai jentolak agaknya baru hilang betul angin tu.
    agak2 kemana lagi 13 MP PAS yang tak tandatangan tu? sembunyi kot??? agaknya kenyataan pemuda PAS pun sdr anon tak dengar kerana anon masa tu telinga masih ada angin. agaknya cerita-cerita ahli PAS yang dibawah pun anon tak tahu sebab anon tak bercampur dengan golongan marhaien..lagi pun anon masih sakit berangin jadi tak ramai kawan la kan.
    Yang jelas PAS melalui nik aziz memang menolak perpaduan ummah sebab dah seronok berkawan dengan setan kan...
    terima kasih

    BalasPadam
  26. salam anon10,
    penulis memang dah ada disini dulu, kini dan selamanya...jadi yang mendatangkan 'bau' tu yang bagi komen la agak nya...
    terima kasih

    BalasPadam
  27. salam anon11,
    Hidup UMNO terengganu! Hidup UMNO!

    BalasPadam
  28. salam anon12,
    PAS berpuak2!!! kerana murshidul am yang kuku besi, PAS berpecah kerana nik aziz menentang suara majoriti perwakilan yang telah membuat keputusan di dalam muktamarnya bulan lalu.
    PAS semakin tenggelam kerana nik aziz telah menghina ahli PAS yang ramai yang mahukan kedamaian dan perpaduan. kesian PAS!!!
    terima kasih

    BalasPadam
  29. Hahahah, apa plk yang dilalokkan oleh PM ni, dah terdesak dah ni oooiiii. Tiba2 sahaja hidup umno, ni nak tukar MAMPUS UMNO, mampus SEMUA SPESIS UMNO. nanti boleh kawan dengan altuntuya dalam kubur.

    Ni nak tanya PM ni reti ke tidak, antara keputusan dengan cadangan, atau memang PM ni banggang banggat gitu. Rasanya dia ni banggang tak boleh nak beza antara keputusan dengan cadangan. Weiii kesian sungguh

    BalasPadam
  30. salam anon13,
    penulis cuma menjawab kepada apa yang di lalok kan oleh anon tadi, kalau dah anon dan PAS terus tunduk takut kepada setan DAP untuk terus berkawan dengannya..penulis peduli apa! PAS nak terlungkup dengan setan-setan DAP dan an-war al juburi penulis peduli apa! kerana UMNO tetap hidup dan berjuang selama ini pun bukan kerana group setan ni...dan UMNO pasti akan terus hidup, berjuang dan berkuasa Insyaallah pun bukan kerana group setan-setan ni...jadi UMNO peduli apa!
    terima kasih

    BalasPadam
  31. Salam,

    Anda dijemput untuk bagi idea/komen dalam blogs.
    Walaupun fahaman berbeza tidak mengapa.
    Idea/komen anda sangat saya hargai.


    http://kuberharap.blogspot.com

    BalasPadam
  32. Kekuatan UMNO sekarang bukan terletak pada Najib, atau pendita-pendita umno yang lain kekuatan umno sekarang terletak pada "juboq" atau "dubur" insan bernama Mohd. Saiful Bukhari Azlan. kalah atau menang kes itu adalah maruah umno, jadi benda "d...r" atau "J...q" saiful adalah barang berharga UMNO. jagalah ia sebaiknya


    P/s: keji dan busuq maruah UMNO hanya pada "ju..Q" saiful, maaf bahasa kasar,Harap paham

    BalasPadam
  33. Pendirian Pakatan Rakyat Berkenaan Isu Kerajaan Perpaduan

    Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat telah mengadakan pertemuan di Pejabat Ketua Pembangkang hari ini Isnin 22 Jun dan mengambil keputusan berikut:

    1. Semua parti dalam Pakatan Rakyat mengulangi komitmen untuk terus bersama memperkasakan Pakatan Rakyat bagi membentuk Kerajaan Persekutuan yang akan datang.

    2. Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat menolak idea penubuhan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO / Barisan Nasional yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan jahat serta tindakan terdesak UMNO untuk menggugat kekuatan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat dukungan rakyat.

    3. Pada masa yang sama Pakatan Rakyat mengambil sikap terbuka dan bersedia untuk bertemu dengan pimpinan Barisan Nasional bagi membincangkan isu-isu yang melibatkan kepentingan negara dan rakyat seperti usaha pemulihan ekonomi, meningkatkan kualiti pendidikan, mengembalikan semula integriti institusi kehakiman, memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri, skandal RM 12.5 bilion projek PKFZ, salahguna kuasa kepimpinan polis sementara kes jenayah semakin meningkat, membanteras rasuah dan menjana urustadbir yang baik, menjalankan pilihanraya yang bebas dan adil, membubarkan DUN Perak serta menjalankan pilihanraya dengan segera bagi menyelesaikan krisis rampasan kuasa negeri Perak.


    - ANWAR IBRAHIM DATO’ ABDUL HADI AWANG LIM KIT SIANG

    Ooooiiii.... Umno dan najis + Pm nampaknya gigit jari kaki sendiri, kah...kah...kah

    BalasPadam
  34. malu weh... umno betul dah gila bayang..

    BalasPadam
  35. Maka berkawanlah umno dengan rakan-rakan iblisnya mic, mca, gerakan, ppp dan lain2 rakan dayaknya. Sami velu apa macam???

    BalasPadam
  36. Umno dah patah kaki dah. nak harap MIC, MCA emmm...tunggu jelah..

    BalasPadam
  37. un Dr Mahathir Mohamad semalam meluahkan kekecewaan beliau terhadap pemimpin Umno hari ini. Berikut ialah antara kenyataan yang Tun buat di Ipoh semalam.

    "Saya rasa cukup sedih apabila kita bercakap tentang jambatan baru ke Singapura, ramai yang menganggap ia tidak penting malah ada juga yang tidak tahu."

    "Bagi mereka apa yang penting siapa nak jadi ketua cawangan, ketua bahagian atau nak jadi calon. Sebab itu kuasa Melayu terhakis. Kalau terus demikian, maka masa depan Melayu sangat gelap sekali."

    "Bagaimanapun masa telah berubah apabila ada pemimpin yang mahu jadi YB kerana hendak menjadi Perdana Menteri, menteri dan siapa yang tak dapat tempat akan mendapat kontrak."

    "Niat untuk perjuangan sudah tidak ada tetapi lebih kepada elaun YB dan kedudukan. Makin lama makin merosot minat perjuangan UMNO di kalangan pemimpin."

    "Bila utamakan kepentingan diri maka rakyat mula tolak UMNO dan buktinya pada 2008 kita kalah teruk. Orang Melayu yang kecewa pilih parti lawan bukan sebab sayangkan parti lawan tetapi mesej kepada pemimpin."

    "Saya percaya masa depan orang Melayu gelap dan pilihan raya akan datang kita akan kalah jika mereka masih sanggup menjual diri kepada orang lain atau meneruskan sikap tamak."
    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0621&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_01.htm

    Sebenarnya tiada apa yang memeranjatkan dengan kenyataan Tun Dr Mahathir ini. Masalah dalam Umno bermula dari atas. Pemimpin atasanlah yang membenarkan budaya mengejar projek dan kedudukan ini.

    Persoalannya sanggupkah pemimpin atasan Umno bermula dari presidennya menghentikan budaya ini? Kita tidak yakin.

    Tersebar luas khabar angin ketika ini ketua-ketua bahagian di Kedah dikatakan menerima elaun khas dari kepimpinan Umno. Seperti kata Tun, mulai hari ini akan ada ketua-ketua bahagian di Kedah berjuang bertungkus lumus bukan untuk mempertahankan parti tetapi mempertahankan elaun mereka.

    Yang tidak menerima elaun akan berkecil hati. Maka tinggallah ketua bahagian berseorangan yang buat kerja kerana budaya "hang dapat duit, hang buat lah".

    Seperti kata Tun Dr Mahathir, masa depan Umno gelap dan dalam pilihanraya akan datang Umno akan kalah.

    Kita yakin kebimbangan Tun akan menjadi kenyataan kerana sehingga hari ini tidak tanda pemimpin Umno insaf and menyedari hakikat ini

    BalasPadam
  38. puak umno sakit perot dah belako.. pas ajak-ajak ayam je kerajaan perpaduan, rupanya UMNO memang kebulur,hahaha..org kelantan kata "UMNO JE'LAR" maksudnya: org pelawa olok-olok je dia yang lebih pulak.. muka takmalu, menteri mana lagi mau datang menoreh getah sini?? kami nak dok umah je, kasi menteri lah pulok noreh

    BalasPadam
  39. salam anon14,
    Insyaallah.
    terima kasih

    BalasPadam
  40. salam anon14,
    UMNO dah 63 tahun hidup dan terus mendapat sokongan rakyat dulu, kini dan selamanya Insyaalah tanpa memerlukan jubur atau dubur seperti mana yang anon minati.
    kalau jenis anon memang minat dan berharap kepada 'benda' tu untuk kuat dan diterima rakyat teruskan lah...
    terima kasih

    BalasPadam
  41. salam anon 16,
    anon antara kuda belang yang disogokkan dengan cerita karut pembangkang... UMNO tak pernah menyuarakan hasrat dan pandangan untuk mewujudkan kerajaan perpaduan, malah presiden PAS yang mencetuskannya sehingga nik aziz seperti orang hilang akal menyerang kepimpinan PAS dan membuat PAS berpecah kepada dua kumpulan.
    Tangan kalau dah bersalut najis...sorok macam mana pun tetap berbau sdr, jadi tak payah la nak tukar cerita, tapi itu lah cara hidup PAS selama ini...apa yang pelik?
    terima kasih

    BalasPadam
  42. salam anon 17,18,19,
    baca jawapan penulis diatas,
    terima kasih

    BalasPadam
  43. salam 20,
    TDM sebagai bekas pemimpin UMNO memang mengambil berat akan apa yang berlaku kepada UMNO walaupun terkadang apa yang dirunsingkan beliau belum lah sampai tahap yang beliau sendiri khuatirkan. UMNO sentiasa berusaha untuk melahirkan ahli dan pemimpin serta penyokong yang benar-benar bertanggungjawab dan ianya telah pun berlaku sejak 63 tahun lalu, kepada anon terima kasih ajer lah kerana cuba nak mengambil berat kepada UMNO yang sebenarnya UMNO tidak memerlukannya.
    terima kasih

    BalasPadam
  44. salam anon21,
    dalam mencari titik pertemuan kepada perpaduan ummah UMNO tak pernah sesekali mempermainkannya, tak de istilah olok-olok dalam perpaduan ummah, PAS sebenarnya tak jemu untuk terus berolok-olok dalam hal perpaduan yang menjadi asas kepada agama, dan PAS pun selama ini menjual agama demi kepentingan politik..apa yang pelik?
    terima kasih

    BalasPadam