Jumaat, 4 September 2009

Tarbiyah Melayu PAS, PKR dan DAP Kepada Anak-Anak Mereka!!!


Dalam duduk termenung ni terfikir pulak macam mana agaknya kuda-kuda belang PAS, PKR dan DAP yang berbangsa Melayu dan Beragama Islam mentarbiyah anak-anak mereka.
Nak memberitahu anak-anak mereka akan asas perjuangan politik sempit, rosak, sanggup menggadai maruah dan menjual agama dan mengkhianati bangsa.

Susah tu..Nak menukar kebenaran kepada pembohongan! Menukar yang hak menjadi bathil! Mau tak susah...puas penulis nak 'berlakun' tapi tak dapat la...mungkin sebab ianya tidak datang dari hati, jiwa, perasaan dan minda murni penyokong UMNO dan pendokong BN!

Macam mana mereka boleh bergambar sekeluarga sambil tersenyum gembira di Dataran Putrajaya setelah menjelir lidah dan air liur menyokong untuk menjual dan melelongnya dahulu?

Macam mana mereka mampu berdepan dengan anak-anak yang diajar di sekolah untuk menghormati Institusi Raja-Raja sedangkan mereka sanggup berbaring mengherdik dan menghina Raja-Raja?

Macam mana mereka boleh tersengih didepan anak-anak apabila mengisi borang bantuan pendidikan baik buku teks, biasiswa, permohonan melanjutkan pelajaran dll lagi sedangkan dalam waktu yang lain menepuk meja menghentak kepala mengatakan bahawa Dasar Ekonomi Baru yang mereka hirup itu perlu dihapuskan?

Macam mana mereka tergamak menyatakan bahawa ajaran tok guru sesat yang mengatakan tuhan mencarut dan boleh berkawan dengan setan itu baik dan betul sedangkan anak-anak tidak diajar sedemikian?

Macam mana agaknya mereka boleh selamba bodoh apabila mencekik lauk pauk yang dihantar oleh jiran tetangga sedangkan makan sembelihan orang bukan sealiran dengan nya hukumnya haram?

Macam mana mereka dengan tidak tahu malu menggunakan kereta nasional, lebuh raya dan jambatan Pulau Pinang dll sedangkan satu waktu dahulu mereka menjaja seluruh pelusuk kampung dan pekan bahawa itu semua pembaziran?

Banyak lagi kalau nak cerita, cuma penulis rasa hanya mereka yang 'ahli' atau 'pro' sahaja mempu berdepan dengan anak-anak mereka untuk mengatakan yang itu kan POLITIK..

Sebab penulis teringat kepada pertanyaan Ahli Parlimen Sri Gading Datuk Mohamad Aziz kepada Ahli Parlimen Besut - YB Hassan 2 penggal yang lalu di parlimen apabila ditanya:
Apakah salah UMNO membela Agama?
Apakah salah UMNO membela Bangsa?
Apakah salah UMNO membela Negara?
Jawab YB Hassan - tidak,
Soalan YB Datuk Mohamad Aziz - jadi kenapa anda tentang apa yang UMNO buat?
Jawab YB hassan - itu kan POLITIK...

Apapun penulis berdoa agar penulis menjadi bapa yang mampu mentarbiyah anak-anak dengan betul, benar dan ikhlas tanpa mempolitik kan anak-anak penulis.
Penulis juga bersyukur kerana ibu bapa penulis tidak tergolong didalam golongan kuda-kuda belang Pembangkang yang menentang UMNO yang jelas membela Agama, Bangsa Dan Tanahair...Syukur Alhamdulilah.

Kesian dengan anak-anak dia orang yer...dan yang lebih sedih ialah ibu bapa mereka kerana melahir dan membesarkan anak yang begitu sifatnya...sedarlah!

Lu fikir La Sendiri!!!

22 ulasan:

  1. Salam,

    Setuju sgt. mendidik utk membenci sesama Islam menggunakan agama pulak tuh adalah keji dan akan menghancurkan umat nabi.

    Nak juangkan hukum ALLAH gunalah cara nabi, akhlak mulia.

    BalasPadam
  2. salam sdr Junah,
    begitu lah ketaksuban dan kejumudan kuda-kuda belang PAS dan Pembangkang menipu dan membesarkan anak-anak mereka.
    kesian betul lah tengok puak-puak ni, tapi apa nak kesian kerana mereka sendiri tidak pernah mengasihani diri mereka sendiri...
    terima kasih

    BalasPadam
  3. SLM BRO...BTUL GAK..AKU PUN TERFIKIR MCM MANA AGAKNYE DIORANG NI NAK AJAR ANAK2 DIORANG BERSIFAT POSITIF TP DLM MASA SAMA MENGAJAR ANAK2 DIORANG MEMBENCI KERAJAAN?

    MAKBAPAK - TERIMA AJE PEMBERIAN KERAJAAN TAPI WAKTU UNDI PANGKAH PEMBANGKANG ATAS SIFAT BENCI DAN DENDAM

    ANAK2 - PERUNTUKAN, KEMUDAHAN BERSEKOLAH /PENGAJIAN TINGGI DITERIMA TAPI BERSIKAP KURANG AJAR APABILA MENENTANG USAHA2 MURNI KERAJAAN (SEGELINTIR)

    BalasPadam
  4. Salam, bila dalam kepala sudah menjadi jumud, segala tangan yang menghulur menjadi bahan cacian tetapi pemberian tetap dinikmati.... inilah manusia yang tidak ada maruah sebenarnya.

    Terima kasih diberi kepada yang bukan memberi...

    BalasPadam
  5. salam,

    subhanallah..bulan2 puasa ni letak gambar mcm tu elok ke? cakap bangang marah nak cakap pandai tak layak plak...limau perut tiga serangkai buta perut tadak AKAI!!!

    BalasPadam
  6. heh...duit kerajaan duit rakyat la..peruntukan tu sume duit rakyat la...tu la otak da set umno...semua baik saje...peruntukan pon kene songlap...duit rakyat guna untuk pilihanraya...salhguna kuasa..heh

    1Malaysia

    Poket didahulukan
    Rasuah Diutamakan

    BalasPadam
  7. Ko cakap mcm mana pun tak guna..memang dasar pembangkang tak tau malu..:)
    kepada tanpa nama 2009 September 4 08:21, lebih baik ko pesan mcm tu kat blog2 pembangkang yg suka sebarkan fitnah tu..

    BalasPadam
  8. salam bro Jeffry,
    gitulah puak-puak PAS dan Pembangkang mengajar dan mendidik anak-anak mereka. Macam mana nak bersyukur dan berterima kasih malah digigit tangan yang menyuapkan mereka makan.
    Apa punya hamlau macam ni?
    terima kasih bro

    BalasPadam
  9. salam sdr Yang Gambi,
    selain tak reti bersyukur dan berterima kasih sifat jahil dan jumud seperti mana yang sdr sebutkan sudah berakar didalam darah daging dia orang, itu sebab nak menggunakan akal untuk berfikir pun mereka malas dan hanya menunggu sabda dan titah dari ulama dalam semak dia orang ajer...
    terima kasih bro

    BalasPadam
  10. salam anon 8:21,
    apa masaalah ko dengan gambar diatas, silau yer!
    kalau ikut teori anda maknanya kalau diluar bulan ramadhan boleh la menyakitkan hati orang, apa punya dungu manusia ni...
    limau purut 3 serangkai, buta perut tadak AKAI, habis adab dan agama ko gadai, hidup tak bermaruah jadi pencacai...ko ler tu..
    terima kasih

    BalasPadam
  11. salam jaisyul usrah,
    itu la nak kata dungu ko marah, tapi ko memang tak cerdik, duit kerajaan duit kerajaan lah, bukan duit ko, kerajaan bertanggungjawab menjaga rakyat, dengan duit tu kerajaan laksanakan pembangunan untuk rakyat, bukan utk ko paham! kalau ikut pemahaman ko tu, itu sebab kerajaan pakatan rakyat macam pelacur dapat pelanggan gunakan apa sahaja kemudahan kerajaan, sapu duit, songlap tender, sampaikan duit zakat pun ko nak kebas...belajar la dulu tapi ko kan dah ada ungkapan tu, jadi ko guna dan amalkan la ungkapan ko tu...

    BalasPadam
  12. salam anon 4:21,
    memang terkadang penulis muak nak bercakap dengan puak jahil ni cuma penulis bertanggungjawab untuk menyampaikan kebenaran kepada khalayak yang lebih ramai, yang lebih rasional dan lebih matang dan berakal agar mereka tetap dan teguh dengan pendirian mereka itu, itu sebab hingga kini UMNO dan BN masih tetap memerintah negara bertuah ni dulu, kini dan selamanya Insayaallah...
    terima kasih bro

    BalasPadam
  13. Blog kau macam kandang lembooo!

    BalasPadam
  14. camner plak dgn orang yg menikmati segala kemudahan yg ada dr PENCIPTA tp tiada usaha @ tak nak letakkan hukum PENCIPTA teratas dlm perundangan negara...

    BalasPadam
  15. kecik2 dah ditanam sikap memberoktak bencikan kerajaan.. di sekolah pondok pupuk lagi, bila besar dan dewasa maka jadilah PAS tegar... Cerah apa pun takmau dengar.. Yang tau TAKBIR!!!!

    BalasPadam
  16. Siapa yang meruntuhkan institusi raja-raja? Siapa yang memisahkan ISLAM dari pentadbiran?Siapa yang kata ISLAM hanya layak di masjid2?.Kerajaan Malaysia bukan hanya UMNO, kerajaan MAlaysia merangkumi semua baik PAS, DAP mahupun PKR.Adakah UMNO membela agama?Sape kah yang menghapuskan DASAR EKONOMI BARU?Bukankan NAjib yang menghapuskan nya..memperkenalkan One MALAYSIA..Adakah NAJIB ni PAS,PKR or DAP..Dia UMNO..Adakah kita orang ISLAM bodoh, kalau kita nak mengutuk terus agama-agama lain, sedangkan mereka belum memahami tentang ISLAM...Kita mesti tunjukkan yang ISLAM ini agama yang bertamadun, penuh adab pekerti.Kalau x, sama je semua agama...Adakah kita mahu org agama lain mengutuk ISLAM...Kalau kita xnak org mengutuk ISLAM, hormat la juga agama lain

    BalasPadam
  17. salam anon 15:48
    anon lah lemboo nya..
    terima kasih

    BalasPadam
  18. salam kunyill,
    ramai orang leka dan lalai, tak kira dilihat ulama atau orang alim, sebelum berkuasa semua perkara nak dibuat demi Islam tapi bila berkuasa langsung tak di amalkan apa yang dilaung-laungkan seperti nik aziz di Kelantan dan Hj hadi di Terengganu ketika memerintah tahun 1999 dulu, hari ini Razak di Kedah pun sama...
    terima kasih

    BalasPadam
  19. salam daayakstun,
    itu lah cara pembangkang mendidik anak-anak mereka...kesian
    terima kasih

    BalasPadam
  20. salam ampangboy,
    Islam agama yang syumul! Islam agama yang suci lagi sempurna..itu jelas dan Islam melarang menghina agama lain kerana Islam tidak akan merelakan kesuciannya dinoda oleh anasir yang menghina!
    Najib bawa pendekatan 1 Malaysia itu hanya konsep, hakikatnya 1Malaysia tetap mendokong perlembagaan yang menentukan hak Melayu dan Raja-Raja terus terpelihara, Islam sebagai agama Persekutuan, duit Kerajaan halal dibelanjakan dalam meningkatkan syiar Islam, Bahasa Melayu sebagai bahasa Rasmi dll yang telah termaktub didalam perlembagaan.
    yang membuang DEB ialah Anwar dan disokong oleh PAS dan tentunya diperhatikan dengan senyuman lebar oleh DAP.
    ko dah banyak jual kasut dengan selipar utk raya?
    terima kasih

    BalasPadam
  21. salam Putra Merdeka,
    cara ampangboy jawab tu mcm potostet pengikut pakatan robek yang lain..klise jawapan yang basic didengari kalaupun didengari dari mulut seorang penjawat awam penyokong pembangkang yang makan gaji dengan kerajaan bn..

    BalasPadam
  22. salam jiwamalaysia,
    setuju sesangat
    terima kasih

    BalasPadam