Isnin, 18 Januari 2010

Nik Aziz... Rumah Kata Pergi! Kubur Kata Mari!!!


Gambar nik aziz bersanding pada tahun 50an, itu kata tuan punya blog yang menyiarkan gambar tersebut, penulis ada menanyakan kesahihan gambar ini dikalangan saudara mara di Kelantan jawapannya 50-50.

Kalau benar pun apa salah kan? kira boleh tahan lah dua mempelai teruna dan dara ini, sama cantik sama padan, sama kepala sama haluan, sama rakus sama gian, sama-sama makan, sama-sama simpan...

Kedua-dua nya pun tak menyangka bahawa mereka bakal mencipta sejarah besar dalam arus pentadbiran kerajaan negeri Kelantan. Kedua-duanya sama sekali tidak menduga bahawa mereka juga akan hanyut ditelan keduniaan.

Itukan takdir namanya, jadi kalau dah ditakdirkan begitu bukan salah mereka, mana mereka tahu yang mereka akan berpeluang kapor hutan kayu balak, mana mereka tahu mereka boleh merampas tanah orang lain dengan gadaian hutang yang tidak mampu dibayar...macam ah long!

Mana mereka tahu mereka berpeluang membuat fatwa yang menyesatkan umat islam, mana mereka tahu bahawa mereka berpeluang untuk menentukan syurga neraka seseorang! Mana mereka tahu bahawa anak-anak menantu mereka berpeluang untuk 'mencekik' apa jua nikmat yang tersedia didalam pentadbiran kerajaan dan anak-anak syarikatnya.

Mana mereka tahu! mereka tidak merancang untuk menjadi munafik! mereka tidak merancang untuk menjadi tamak haloba! mereka tidak merancang untuk menerima rasuah baik mengerjakan umrah atau pun kek! malah mereka sendiri tidak akan mampu menentukan bahawa sesuatu projek yang dibangunkan berjaya atau rugi!

Kalau rugi pun mesti ada sebab, seperti kesilapan teknikal atau terus tidak mengakuinya agar mudah menuding kepada orang lain celako, cah keting dan pelbagai lagi gelaran yang akan diaminkan oleh kuda belang taksub yang sudah meminum air kakinya untuk sekian lama.

Itu sebab nik najis kata begini -


KOTA BHARU 15 Jan. – Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui kerajaan negeri telah melakukan kesilapan sehingga menanggung kerugian besar dalam projek pembinaan Bazar Tok Guru.

Kerugian dikatakan melibatkan nilai sebanyak kira-kira RM50 juta.

Nik Abdul Aziz berkata, pihaknya terpaksa menebus balik bangunan yang sebelum ini diserahkan kepada Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) setelah projek itu kemudiannya diserahkan kepada sebuah syarikat swasta untuk dibangunkan.

“Bazar ini saya sebut hari itu kita akan bagi kepada para peniaga yang terpaksa keluar dari Pasar Arked Uda dan Pasar Lama MPKB.

“Tapi kesilapan berlaku (secara) teknikalnya, sehingga terjadi benda lain. Akhir sekali kita tarik balik benda yang kita sudah buat itu, maka kita terpaksa beli.


tapi takiyuddin kata begini -


KOTA BHARU - Kerajaan Negeri menafikan sebuah laporan blog yang menyatakan Kerajaan Negeri mengalami kerugian sebanyak RM50 juta akibat kesilapan yang dilakukan melibatkan urusan pembinaan Bazar Tok Guru.

Sebaliknya, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Kerajaan Negeri mendapat keuntungan daripada projek tersebut kerana mendapat sebuah bangunan tanpa mengeluarkan sebarang modal.


Tak ker haru namanya...jadi yang mana satu bohong? atau kedua-duanya jelas berbohong.
Tapi jenis sesat lagi menyesatkan ni mana kenal bohong, tipu, fitnah dan penyelewengan fakta, kerana itu semua adalah senjata ampuh yang mereka guna sejak dari dulu macam zaman dalam gambar tu, kini dan selamanya....

Sekarang tengah untung doa cah keting, jadi amin la kuda belang doa cah keting, walhal cah keting dah lama berlaku dan ianya semakin kuat bertiup diakhir ini selagi MB munafik ini tidak turun dari kerusi empoknya... Rumah kata pergi! kubur kata mari pok nik oii!!!

PAS...Kesesatan Adalah Amalan!!!

34 ulasan:

  1. kesian...

    makin celaru kelantan negeri ambo sekarang ni...

    harap nik aziz dapat muhasabah diri.

    BalasPadam
  2. kalau betul gambar di atas gambar persandingan nik aziz,maka bertepatan lah dgn gelaran yg dianugerahkan kpd nya sebagai salah seorang ulamak mee segera...inilah wajah sebenar nik aziz...beliau bukanlah orang alim sebagaimana yg kita lihat sekarang ini...dia cuma menampilkan dirinya berwajah ulamak mengikut keadaan serta keperluan semasa...sebab itulah beliau tak dpt membeza yg mana hukum Allah dan juga hukum manusia...menipu rakyat,memfitnah pemimpin serta menghalal dan mengharamkan sesuatu perkara mengikut kepentingan beliau semata...apakah jasa nik aziz kpd rakyat kelantan khususnya selama dia menerajui negeri kelantan...kebanyakan rakyat maseh hidup dlm kedhaifan,rakyat cuma dihidngkan dgn ceramah2 yg mencaci serta memfitnah pemimpin negara serta mengkafirkan umat islam yg tidak sealiran dgn nya...ini lah jasa2 peninggalan nik aziz buat rakyat negeri kelantan...."ajaran sesat lagi menyesatkan" menjadikan nik aziz populer serta menerima ganjaran yg lumayan dgn kemewahan yg berlimpah luah!!!....

    BalasPadam
  3. dulu dulu orang tua ramai bercakap yang setan ni boleh menyerupa...pendapat orang tua tua kadang kadang boleh pakai jugak...

    BalasPadam
  4. kasihan juga tgk rakyat kelantan, tetapi itu telah menjadi gaya kehidupan mereka. Ibu bapa mereka penyokong kuat parti pas, anak anak mereka telah dibesarkan dengan semangat parti. Kini anak mereka telah dewasa dan masih terus menjadi penyokong pas. Sampai mati pun mereka tak akan berubah. Begitulah pengaruh parti pas yang memperalatkan agama sebagai modal politik mereka. Rakyat tidak dapat membezakan yang mana ceramah politik dan agama untuk bekalan akhirat. Yang untung orang politik yang mengumpul kekayaan mereka tanpa melihat kesusahan rakyat yang taat menyokong mereka. Itulah nasib rakyat kelantan sampai bila pun mereka tak akan hidup senang kalau mereka tak berubah. Tuhan tak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu telah mereka sendiri tidak mau berubah. Hakikatnya rakyat kelantan memang tidak mau berubah sampai bila-bila pun.

    BalasPadam
  5. AISEYMAN..PAK ANDEH NGAN MAK ANDEH KAWIN NMPK SWEEEEETT JEK. TP BILE DH BERUMOR MCM NI PERANGAI MCM SIOOOOOOOTT JEK KEHKEHKEH ADOIYAIII

    BalasPadam
  6. salam PPC,
    cuma mati jer yang mampu memberhentikan sikap nik aziz dan menyedarkan kuda belang taksub nya akan kelemahan dan kesesatan yang dia bawa
    terima kasih

    BalasPadam
  7. salam anon 1304,
    ulama mee segera, ulama dalam semak, dan pelbagai lagi gelaran sesuai mengikut ilmu yang dia ada, kalau tengok gaya dalam gambar tu kira nik aziz ni mesti kaki agogo dan twist.. goyang abe goyang!
    terima kasih

    BalasPadam
  8. salam jebat berkokok,
    namanya pun setan, rasullullah jer yang dia tak leh menyerupai, so kalau sekarang setan berpakaian ulama dulu dalam gambar tu kira setan agogo laa
    terima kasih

    BalasPadam
  9. salam anon 1634,
    bukan semua rakyat kelantan bro, cuma sebahagian besar rakyat kelantan yang masih gian air tangan, kaki, kaki, dan kuku nik najis ni, semoga rakyat kelantan akan lebih ramai sedar dan dapat menilai yang mana benar yang mana bathil, yang mana bersih yang mana kotor, yang mana berdaulat yang mana keparat..
    terima kasih

    BalasPadam
  10. salam bro jeff,
    kira makin tua makin menjadi, atau makin banyak buang tebiat...nak mampuzzz la tu agaknya, mudah2an sempat la beliau bertaubat
    terima kasih

    BalasPadam
  11. hoii!!!bertaubatlah...jgn hina ulama..nanti korang yg hidup terhina

    BalasPadam
  12. kalu zaman Rasululullah dulu, kafir di peralat untuk menangkan kaum Islam...
    tapiiii kafir la ni kafir zaman internet...demo tu plak la ni peralat org Islam...kah, kah, kah,
    Tu lah apa dah jadiiii...??...PAS tersepit dan terkepit....mmmmzzz...APA NAK JADI..APA NAK JADIIIIIII....huhuhu....

    BalasPadam
  13. salam abufaris,
    nik aziz bukan ulama, nik aziz ialah ahli politik yang memperalat agama untuk nafsu serakah beliau memperolehi kuasa...
    ngok betul la ko ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bahlol bendul betul kau ni... apa yg kau tahu pasal TGNA...? jgn buat fitnah kalau kau tak tahu.... asyik baca utusan meloya dgn berita tv 3 suku mmg sempit la otak kau sampai bila2....

      Padam
    2. assalamualaikum....wahai sahabat seislamku......
      nak cari orang yg "perfect" mmg x jmpe sampai bile2 sbb NABI MUHAMMAD S.A.W adalah semulia mulia makhluk ciptaan ALLAH....nik aziz tu ulama...."mg tahu dok hukum hina fitnah ulama"

      Padam
  14. anon 2021,
    ini semua kerana ada nya puak yang mengaku islam tetapi sanggup menjualnya dengan harga yang cukup murah hanya kerana laparkan kuasa..
    terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau islam ke...? ke agama islam umno yg kau anut...? lapar kuasa hatok kau.... kau tgk rumah TGNA dgn rumah menteri2 bahalol kau tu... apa beza nya...? otak beku puak2 ni.... hah..

      sudah2 lah dok buat fitnah... ingat azab dari api neraka skit... kalau kau bukan saksi atau tak ada bukti jgn tabur fitnah...

      Padam
  15. apa da...duit jer umno tau..mcm taik...umno b'sepah maksiat...

    BalasPadam
  16. ingt najib ko bgs sgt..dhla takut bini..potong anu la weiii...ko yg sokong najib pun sama lerrrrr....

    BalasPadam
  17. ni yang kutuk2 org agama ni, ko semua tu mengamalkan suruhan agama sgt ker? base natang bewok belaka....mu tgk pemimpin najis mu tu, dahla dayus takut bini....jadi pengikut2nya 2x dayus....patutlah anak jadi setan belaka, puja pemimpin setan jugak

    BalasPadam
  18. PUTA MERDEKA : Ko tu baik sgt ker???? ni la yg dikatakan setan bertopeng manusia

    BalasPadam
  19. NKRA.. Najis Kerja Rosmah Arahkan

    BalasPadam
  20. Rasullah dah bagi wasiat pada kita supaya beramal dengan Al-Quran dan hadith. Sesungguhnya kita tidak akan sesat kalau berpegang kepada kedua-duanya. Jangan bergaduh sesama manusia kerana itu akan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam. Harap ambil iktibar.

    BalasPadam
  21. abis tu putera merdeka hang syok ka?

    BalasPadam
  22. masuk kubur nanti hang tau la balasan hina ulama. bertaubat la sebelum terlambat bodoh!!!!

    BalasPadam
  23. salam putra, baik ko delete post ni, mmg ni gambar empunyer nye namanye nik aziz, tapi bukan gambar nik aziz yg kita benci selama ni mase mude, dari ko dpt dosa baik ko delete....... aku dah lupa mane link aku tgk.....

    BalasPadam
  24. TABIAT LALAT DAN LEBAH:

    si lalat tabiatnya ialah walaupun dihadapannya madu dia tetap cari tahi. si lebah pula walaupun dihadapannya tahi dia tetap cari madu... hebat Allah jadikan 2 jenis serangga ni, walaupun sama bernama serangga tetapi tabiat lain2, kita sebagai manusia walaupun sama bernama manusia tetapi ada yang tabiatnya macam lalat dan lebah...

    BalasPadam
  25. Assalamualaikum semua... gambar tersebut adalah Dato Nik Aziz Mohd kamil, berasal dari terengganu dan sekarang menetap di KL; beliau tidak ada kaitan langsung dengan dato Nik Aziz MB Kelantan...bertaubatlah semua.... mesej dari Dr Nik Fuad Mohd kamil, adik kepada Dato Nik Aziz Mohd kamil

    BalasPadam
  26. Salam semua - kenapa manusia suka memfitnah orang lain ? Bertaubatlah .Pastilah maklumat yang dimasukan itu adalah sahih.Kamu akan dipersoalkan di akhirat kelak .Sila mohon maaf kepada orang yang kamu fitnah.
    nfk

    BalasPadam
  27. Pengendali blog ini di beri 24 jam untuk melakukan pembetulan tentang berita palsu ini jika tidak satu laporan polis akan dilakukan..nfk

    BalasPadam
  28. puak2 ni hipokrit sangat... saya pernah nampak mereka berebut2 nak sembahyang bila TG jadi imam di KLIA; tetapi di belakang buat fitnah pulok...setiap saat gambar ni berada di sini tuan blog ini akan menanggung dosa kerana menghina dua orang yang bernama nik aziz...cerdiknya

    BalasPadam
  29. Kumpullah dosa banyak2. Hari akhirat nanti setiap yang komen ni akan terbeliak melihat dosa2 masing2. Rasakanlah neraka bagi mereka yang rajin menfitnah. ed.vandy@ymail.com

    BalasPadam
  30. Salam... Allahuakbar! rasenya xpatut la nk caci2 n hina2 org... tmbh2 lagi Tok guru Nik Aziz.. xde pekdah. di buatnya org y mghina ni dicabut nyawanya, n ayt cacian y di tulis dbce oleh org len, dosa smpai kiamat masuk akaun.. apa y nk didengki ngn Tok Guru? brtopeng atau x hanya ALLAH y thu. Pastinya, sekadar akal dn pglihatan y Allah bg kt kita, hanya mampu lihat luaran, jd pilih la y kulitnya elok. Isinya serahkan pada y Maha Mengetahui... jgn pula pilih luarnye berulat, isinya blm tntu elok. Kesal btol...

    BalasPadam
  31. mngape ore skrang mhina ulama..???ore yg ckp cm 2 kat ulama cm dia xade agama.ore yg tlis d atas 2 dia bkan mnusia..dia xade akal.sbb dia hina ulama..mu 2 agama pon xseberape nk hina ore lain/ulama nk ckp bkan2.mu ni lbis dri bntang..mu pon akan mati jg..jgn la jdi ore sruhan jd la diri-sndiri.duit xblh bwah dlm kbur..putra mendeke taubat la sblom kau mati/kau xade d dunai ni.kau xknal lg tok guru nik azik cm ne.cuba kau prgi tmpat dia kuliah.kau xrasa brsalah ke tulis cm 2????mhina ulama.kau thu x lpas nabi ulama..sy rasa mrah krna kau hina ulama n jg sy ni rakyat kelantan.skali lg sy sruh kau brtaubat sblom mati INGAT TU..

    BalasPadam