Khamis, 29 Oktober 2020

Ramai MP Yang Bakal DiMakan Sumpah..!

 


Titah Tuanku seharusnya terjunjung di batu jemala semua rakyat Malaysia. Lebih lebih lagi apabila ianya khusus ditujukan kepada Ahli Ahli Parlimen. 

YANG di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menasihati ahli-ahli Parlimen untuk memberi sokongan padu kepada Belanjawan 2021 yang bakal dibentangkan pada 6 November ini demi kesejahteraan dan kelangsungan hidup rakyat serta pemulihan ekonomi negara yang terkesan akibat penularan wabak Covid-19.

Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Indera Ahmad Fadil Shamsuddin berkata, ia berikutan Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan amat penting kepada kerajaan dan pihak berkuasa, khususnya petugas barisan hadapan untuk meneruskan dan melancarkan dasar serta usaha-usaha membendung dan menangani penularan wabak.

"Sehubungan itu, Al-Sultan Abdullah menyeru ahli-ahli Dewan Rakyat menghormati titah nasihat Seri Paduka untuk mereka memberhentikan segera segala perbalahan politik dan sebaliknya mengutamakan kebajikan rakyat serta kesejahteraan negara supaya Belanjawan 2021 diluluskan tanpa sebarang gangguan.

"Seri Paduka mengingatkan Ahli-ahli Dewan Rakyat bahawa sengketa politik untuk kepentingan peribadi masing-masing akan merugikan negara dan seluruh rakyat akan menjadi mangsa pada ketika negara masih lagi bergelut menghadapi ancaman wabak Covid-19 ini," katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

sumber

Sebagai Ahli Parlimen mereka semua telah mengangkat sumpah apabila dengan jelas berikrar akan menumpahkan taat setia kepada negara Malaysia yang tercinta serta dengan jujur akan melaksanakan kewajipan bagi memelihara, melindungi  dan mempertahankan Perlembagaannya.

Pelik kita sebagai rakyat apabila Agong sendiri terpaksa menitahkan ayat sebegitu rupa kepada wakil rakyat yang seharusnya malah wajib atas tugas mereka untuk melindungi rakyat dan negara.

Situasi begini memperlihatkan bahawa dari Raja Raja hingga lah ke pihak rakyat biasa sebenarnya sedang melihat dan menilai kualiti wakil rakyat kita. Setakat ini sebahagiannya masih lagi di lihat langsung tidak mengutamakan amanah dan tanggungjawab mereka. 

Cuba baca apa kata Permaisuri Agong dalam pantun Baginda..

Kalau tak terasa, jelas lah kita sudah salah memilih. 

Di sangka intan rupanya kaca, disangka permata rupanya besi berkarat yang tidak berharga.

Kenal pasti wakil wakil rakyat ni, dalam PRU yang akan datang cukup la. Rakyat perlu menoktahkan penglibatan mereka dalam kehidupan kita.

Rakyat muak, rakyat jelak.

Siapa? Lu Fikir La Sendiri..!


6 ulasan:

  1. Masuk era Mahathir dan PH 22 bulan, sama juga..

    Dah dituliskan Tun dlm kes fitnah jijik Prebet Adam dengan Raja Raja Melayu dolu bahawa tolong angkat Raja Raja Melayu dan dijaga Agama Islam agar tidak diperlekehkan..

    apa Mahathir buat??

    Malah lagi teruk ICERD pulak Tun mahu dipersetujui.Karomah pulang ke gagang kuasa Raja Raja Melayu di bumi kaum yang dijanjikan akhir zaman datang sendiri

    Islam tidak dibenteng secukupnya. Orang Melayu diperlekehkan. Hal tuliskan jawi pun tak mampu dipertahankan. Raja Melayu pun dilongkangkan.

    Dah diperingatkan seawal 2019 sekiranya Mahathir gagal mengekang rakan PH nya dalam mencucuk' isu yang disebut diatas, nyawa Kerajaan Mahathir tak akan bertahan selama 24 bulan.

    Alhamdullilah dalam.masa.19.bulan.saja Kerajaan Mahathir iaitu Gabungan PH dijatuhkan sendiri olih Mahathir menebuk mukanya.

    Alhamdullilah, semuanya terjadi semahunya.

    Kali inipun serupa juga.

    Dah ditulis, GEMPAR 24 Oktober.

    Apa terjadi.. Muhyiddin dibutakan "mata dan hati" mengikut saja kehendak "melaun" untuk menyembahkan 'darurat" kepada YDP Agong.

    Kerana keromah pulang ke gagang Tanah bumi Melayu ini, dimana Raja Raja Melayu telah"diberikan hak sementara" untuk dijagai, maka, mengelupur Muhyiddin dan gerombolanya apabila menerima berita bahawa keinginan niat kelompok beliau ditolak olih Raja Raja Melayu.

    Adakah Muhyiddin masih mahu bersilat dan meneruskan 'niat'nya??

    Persidangan UMNO semalam juga telah membuktikan apa yang dituliskan. Tiada keputusan atau istilah meninggalkan PN buat masa ini. Malahan tarikh 30 Oktober adalah Hari terakhir untuk Muhyiddin membuat keputusan.

    Kalau nak selamat dan terus menjadi PM sehingga PRU 15,maka,lakukanlah seperti yang disebutkan.

    Kesemua dari UMNO yang sudah menjawat jawatan dalam Kerajaan Muhyiddin , tidak layak dicalunkan untuk mengisi jawatan TPM, kerana melebihkan kepentingan diri melebihi kepentingan rakyat.

    Dan ini pasti akan terjadi, iaitu "usikkan tangan ghaib" walaupun tidak secara langsung tetapi

    Cuma ada usaha tangan ghaib jawatan TPM dari UMNO calon yg datang dari paling 'bawah' semenanjung sana untuk dicalonkan sebagai khadamnya jawatan TPM Mahyuddin


    Q serra serra

    BalasPadam
  2. UMNO tak payah dok layan isu TPM ini,tunggu 3 bulan lagi PRU 15 akan diadakan ? Kerajaan PN Moodin sekarang hidup dengan bantuan Alat Penafasan sahaja, lagi pun sudah kalah dari segi moral didalam isu darurat politik dan isu undi tidak percaya, sudah TKO menanti KO selepas ini ?

    BalasPadam
  3. lu fikir la sindri..

    NEWS Descendants of Singapore Sultan Hussein Shah : Meet Singapore’s Ordinary Royals Prince Who Took A Job As A Cleaner & Handles Garbage
    BythecoveragePosted on October 30, 2020

    FacebookTwitterEmailWhatsAppFacebook MessengerShare
    In the modern republic of Singapore, several seemingly ordinary people working in offices or driving taxis can claim to be of royal blood, descendants of a 19th century monarch who ceded control of the island to the British.

    But few residents in one of the world’s most cosmopolitan cities are even aware of this lineage, a sore point with Tengku, or Prince, Shawal, acclaimed by some members of his family as “head of the house of Singapore”.


    lu fikir sindri...!!

    BalasPadam
  4. Ketika mana semua pemain2 politik tanahair ghairah mengingkari seruan YDP Agong agar menghentikan semua tindakan bersifat berpolitiking, samada berpolitik secara terang-terangan, ataupun yg jenis baling batu sembunyi tangan, mahupun yg jenis ketagih menikam dari belakang... tapi, DS Najib???

    Tanpa perlu berjawatan kjaan, tak perlu disuruh dan diminta, tapi, demi rakyat, demi negara Malaysia tercinta, DS Najib sentiasa tampil dengan 1001 pandangan dan cadangan2 yg bernas... semua idea yg beliau kongsikan dan berikan kpd kjaan adalah percuma, dan terpulang kpd kjaan pimpinan Muhyiddin samada mahu menerima dan melaksanakan idea DS Najib atau tidak...

    Inilah ciri2 seorang Negarawan... DS Najib seorang yang sangat gentleman dan patriotik...

    jauh benar bezanya kan jika nak dibandingkan dengan Perdana Menteri yg ada hari ini dan sebelum ini...

    asyik nak cari gadoh sampai mamposs..!!

    Selagi pemimpin hodoh dan tak ada yang moral rendah ini masih ada dlm politik Malaysia tak akan maju...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya ya betul. Marilah kita gembleng tenaga lantik dia semula jadi presiden umno merangkap pm merangkap menteri kewangan. Wlapaun dia adalah pesalah jenayah yg telah dihukum 72 tahun penjara.. Kita rakyat umno kena lantik dia pm. Hal dia senyap2 kawtim dgn nuwar dan dap utk bentuk kerajaan baru kita maapkan.

      Padam
    2. Penipu terhebat di abad ini. Satu dunia dia tipu. Bila diluar berdepan.. Semua tak tau. Dlm fb copy paste. Hahahaha

      Padam