Sabtu, 18 April 2009

Apabila Melayu pelupa yang di mudah lupa kan...

Dengan dunia tanpa sempadan, dengan dunia yang global ditambah glokal, dunia yang serba terbuka seperti mana yang diilham dan dimahukan oleh yahudi serta dituruti dengan tekun dan akur oleh polis dunia AS maka anginnya telah mula kelihatan menyerap masuk ke kalbu dan jiwa pemimpin pemimpin melayu... bagi pemimpin yang dilihat ultra melayu atau yang tidak pernah kenal jemu mempertahankan bangsa melayu dan haknya tentu akan dilabel rasis, perkauman, pelampau dll lagi akan mula di hanyutkan dari arus kepimpinan parti dan negara.

Sementara orang melayu berpecah dan dipecahkan dengan taraf sosial, pendidikan, ekonomi dan lebih menonjol dalam lapangan politik, maka kuasa majoriti yang kuat sehingga mampu manghalau penjajah balik ke negara mereka serta membuka ruang dan peluang kepada orang lain untuk sama sama merdeka dan mengecapi apa jua kenikmatan yang ada di dalam negara.

kesannya...kuasa majoriti melayu yang ada pada bangsa ini hanya kerana jumlahnya yang ramai sedangkan dalam kehidupan seharian ianya langsung tidak menggambarkan kerana majoriti dari bilangan sahaja tetapi minoriti dari segi penguasaan ilmu, tahap pendidikan, pendapatan, aset dan pegangan saham serta harta, golongan profesional, kepakaran, bidang perniagaan dan lain lain cabang kehidupan yang ada hanya kekuatan politik namun ianya telah mula meretak dan berpecah hingga kekuatan politik bangsa ini di lihat seperti telur di hujung tanduk..

kenapa ini berlaku?... jawapannya tentu ada kepada kita insan yang berbangsa melayu, yang mendapat kenikmatan hidup dengan asas perjuangan pemuka pemuka bangsa yang telah berjaya melonjakkan bangsa yang hina dijajah serta melarat di watannya sendiri, berdagang di laman sendiri kepada bangsa yang merdeka, maju dan berjaya... kalau datuk nenek dan ibu bapa telah melunaskan hutangnya kepada kita bagi mewariskan bangsa, agama dan negara dengan penuh bermaruah maka tanggungjawab kita lah untuk membayar dan melunaskan hutang untuk anak cucu cicit generasi pewaris untuk terus hidup merdeka, berjaya dan bermaruah...
Kepada Allah berserah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan