Rabu, 3 Jun 2009

Cina!!! India!!!...Ini Masa Pijak, Desak & Mintak...!



Ini masanya...Ini ketikanya... Ini lah waktu yang sesuai untuk meruntuhkan segala topeng yang menyaluti muka dan badan selama ini. Ini lah kesempatannya untuk memeras dan menuntut atas nama hak dan kebebasan serta hak kewarganegaraan yang kamu miliki. Kerana Apa? Kerana Sekarang lah Melayu lemah, dayus, bacul dan tidak bermaya dan berharga...


Walaupun masih ada cina dan india yang begitu menghormati dan memahami akan sifat baik, sifat tolak ansur dan berbudaya tingginya bangsa melayu akan tetapi kebanyakkannya terutama generasi muda yang lahir lepas merdeka sudah semakin biadap, berani dan secara terbuka mengkritik, menghina malah menentang peradaban mulia yang diwarisi, Kemuliaan Institusi, Hak bangsa dominan dan tuan kepada watan ini.. kerana apa? kerana KUASA POLITIK Melayu menguncup..Kuasa Politik mereka mengembang.


DAP yang terkenal dengan semangat cauvinis tidak pernah lekang dan kendur untuk meraih sokongan politik bangsa cina dengan terus memalu api perkauman dengan meletakkan UMNO dan Kerajaan bersifat perkauman sempit dan hanya mengutamakan satu kaum.


Hindraf yang Haram Jadah kedudukannya didalam undang-undang dan moralnya terus di Halal kan akan gerakkan songsang dan dibiarkan bebas serta hidup walaupun penghapusan etnik dikatakan berlaku untuk terus memainkan sentimen sempit dan jahat kepada bangsa india walaupun pengasas dan bapanya dah mati terkubur di Sri Lanka.


PKR yang didalangi dan di terajui oleh pengkhianat bangsa dan petualang negara terus mendapat tempat dan perhatian oleh ketiga-tiga bangsa besar di dalam negara atas semangat kebersamaan dan kesamarataan. Melayu-melayu yang tergolong dengan pelbagai latar belakang terus merelakan diri mereka di lacurkan depan dan belakang bagi mempastikan kuasa bangsa yang mereka menumpang hidup dan berjaya hancur dan binasa.


Malah dikalangan komponen BN pun dilihat terkadang lebih cauvinis dan sinis dalam memperjuangkan hak bangsa mereka. Desak tubuh JAKAM, Pemberian Biasiswa yang sama rata, Sokong Hindraf, Sekolah Bantuan Modal, Universiti dan Pengajian Tinggi Swasta yang dipelopori oleh mereka. Sementara bagi taukeh-taukeh mereka yang gagal menyediakan surau dalam sesuatu taman perumahan yang dibangunkan tidak pula dibicarakan. taukeh Babi lah katakan..


Kebanyakkan Shopping-shopping Mall kalau menyediakan surau pun sempit dan terkadang terletak di tepi tandas, Hak pekerja wanita muslim untuk bekerja dengan memakai tudung di ketepikan, Isu penguasaan bahasa mandarin dalam iklan pekerjaan sementara peluang kerja di sektor awam ditolak terutama dalam sektor pertahanan kerana tugas menjaga keselamatan dan keamanan bukan urusan mereka, urusan mereka ialah mengaut seberapa banyak untung dan hidup senang lenang. Penternakkan Babi, Penggunaan Kalimah suci dalam kitab dan majalah terbitan mereka, papan tanda jalan dan banyak lagi kalau hendak dinyatakan akan memenuhi ruang penulisan ini.


Tetapi apa agaknya respond sebenar dari bangsa melayu, Orang melayu yang telah memberikan nafas dan nyawa agar dapat bangsa kuli dan hamba yang mendatang dari negara mereka tiba-tiba lebih 90% mendapat hak yang sama seperti bangsa peribumi apabila merdeka dicapai.


Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah berjaya.

Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah berpelajaran tinggi.

Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah ada duit banyak untuk hidup anak cucu mereka sekeluarga.

Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah tidak lagi mengamalkan budaya bangsa mereka sendiri.

Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah tidak lagi menuturkan bahasa warisan nenek moyang mereka.

Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah tidak ada semangat juang dan sikap sayang kepada bangsa, agama dan negara.

Melayu tak kisah sebenarnya... kerana kebanyakkan melayu dah tidak lagi memikirkan nasib generasi melayu akan datang atas keterbukaan dan cabaran dunia semasa.


Jadi apa yang dikisahkan? Apa yang di gusarkan? bagi cina dan india tindakan mereka betul dan wajar kerana mereka diberikan ruang dan peluang yang seluas-luasnya oleh mereka yang bernama dan berbangsa melayu zahirnya tetapi hati, akal dan budinya saling tak tumpah dengan si kitol dan mandaliar yang kedua-duanya jelas di dalam sejarah ialah MELAYU....


Betul ker???

4 ulasan:

  1. Tinggi semangat melayu sdr. Tapi sr pasti bersetuju sekiranya Najib menghapuskan segala keistimewaan yang melayu miliki? Orang melayu terutamanya mana boleh derhaka atau bantah cakap Presiden. Cakap Presiden semua betul kan ? Sr juga kalaulah sdr orang UMNO juga salah kali ini..sdr jangan bicarakan soal melayu..itu salah..rasis.

    Tak salah dan rasis serta bukan perkauman kalau sdr bicarakan soal Cini atau India..sebab mereka penduduk asal negara ini..Melayu hanya pendatang...jaga lidah sdr tu, nanti Najib marah...!

    BalasPadam
  2. salam sdr,
    kalau najib pun nak jadi kitol dan mandaliar silakan...kerana najib hanya menjadi pengikut kepada sejarah petualang dan pengkhianat bangsa..
    apa nak di gusarkan???

    BalasPadam
  3. doktor fikir saudara ni selalu marah-marah.. tulisan marah memanjang... fikiran tak tepat kalau dalam marah. doktor punya pendapat, elok sekali kalau sudara fikir ketika tidak marah, tidaklah terikut-ikut rentak dalang.

    satu hal lagi, kalau selalu marah-marah, saudara akan alami stress dan darah tinggi. memang kalau ramai darah tinggi dan sakit, perniagaan para doktor lumayan, begitu juga peniaga kasket.

    jadi ada baik juga marah, tetapi selepas berfikir dan menulis, jangan post dulu artikel saudara. waktu marah itu, tentunya banyak buah terjah redah. apabila sudah tenang, fikir lagi dan teliti lagi tulisan saudara, pastinya akan bertambah mantap buah fikir dan buah-buah saudara.

    demikian nasihat doktor.

    BalasPadam
  4. tkasih atas nasihat doktor tu... cuma sekarang ni diberitakan ramai doktor yang stress sebeb tak habis-habis kena on-call..
    gaji takat tu jugak

    BalasPadam