Jumaat, 8 Oktober 2010

Hindraf...Hishammuddin Payung Paria Ni Rupanya!!!




Sumber dari blog sahabat tukang dok peghati...disini

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita tak HAIRAN dengan RESPON Keling HINDRAF yang bersembunyi di luar negara terhadap kenyataan Sultan Johor baru-baru ini yang mahukan RAKYAT negara ini mengHORMATi Perlembagaan Negara.. RESPON Keling HINDRAF tersebut jelas memutar-belitkan kenyataan Tuanku Sultan dan pada masa yang SAMA dia cuba menimbulkan perSOALan bahawa Tuanku Sultan Johor sebagai "promoting further annihilation of minority’s rights" di laman WEB Hindraf..

Kenyataan Keling HINDRAF ini bukan sahaja jelas BIADAB dan menghina Sultan Johor, malah ia patut dilihat sebagai satu bentuk HASUTAN untuk memBENCI Institusi Raja-Raja Melayu di negara ini..


http://www.hindraf.org/

http://hindraf4you.blogspot.com/2010/10/is-sultan-of-johor-promoting-further.html


Di samping itu, jika kita teliti kenyataan dalam laman web Keling HINDRAF tersebut, dia jugak menyatakan:-

"The recent statement by the Sultan of Johor in relation to the constitution has thrown to light for what seems to be a veiled support to encourage the neo-fascist movement PERKASA with their antics based on the purported Federal constitution. The failure by the Sultan to recognize and acknowledge the second limb of Article 153 that provides for legitimate interest of the non-Muslim will only provide credence to PERKASA to continue their shenanigans hand in hand with UMNO against the non Muslims."

Ini jugak adalah kenyataan berbentuk pemBOHONGan atau FITNAH terhadap Baginda Sultan Johor kerana Baginda langsung TIDAK menyatakan sokongan apatah lagi mengaitkan kenyataan Baginda sebagai satu bentuk 'ENCOURAGEMENT' terhadap NGO Melayu seperti PERKASA.. Malah, nama PERKASA pun langsung tidak disentuh Baginda Sultan semasa bertitah berkenaan soal tersebut?

Menurut laporan BERNAMA, Baginda Sultan Johor membidas sikap segelintir pihak yang ghairah memperjuangkan kaum sendiri dan mempertikaikan hak dan keistimewaan orang Melayu yang termaktub sekian lama dalam Perlembagaan Negara.. Menyifatkan golongan tersebut sebagai cetek akal, Sultan Ibrahim bertitah tindakan yang hanya bercakap mengikut selera sendiri tanpa meneliti sejarah pembentukan Perlembagaan persekutuan itu akan merosakkan keharmonian kaum di negara ini..

"Kita perlu ingat, keistimewaan yang diberikan kepada orang Melayu tidak menghalang hak kaum lain, malah kaum lain juga diberi hak dan jaminan dalam Perlembagaan. Ini semua terbentuk hasil dari sikap toleransi yang tinggi pemimpin-pemimpin kita dahulu."

"Belajarlah daripada peristiwa 13 Mei 1969 yang mana kedamaian negara tergadai akibat hilangnya sikap toleransi dan wujudnya golongan pelampau atau ekstremis. Golongan inilah yang menjadi dalang merosakkan kedamaian sesebuah bangsa,"

http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=532389


JELAS sekali Keling HINDRAF yang dimaksudkan telah memutar-belitkan kenyataan Baginda Sultan Johor yang HANYA mahu rakyat berbilang KAUM mengHORMATi Perlembagaan Negara.. Apakah menjadi satu keSALAHan jika seorang Sultan sebagai pemerintah tertinggi mengarahkan rakyat jelatanya mengHORMATi undang-undang tertinggi negara iaitu Perlembagaan? Kenapa kita lihat seolah-olah KDN berTOLAK-ansur dengan HINDRAF yang diketahui sebagai sebuah pertubuhan HARAM?

Kita dan RAKYAT jelata lain menunggu RESPON dan TINDAKKAN daripada KDN terhadap kenyataan Keling HINDRAF ini yang jelas tidak boleh diTERIMA.. Sepatutnya Menteri KDN lebih SENSITIF dalam SOAL ini kerana Sultan Johor adalah Sultan negerinya sendiri.. Malah, kita jugak mahukan kerajaan tidak ragu-ragu untuk mengGUGURkan keRAKYATan Keling HINDRAF tersebut dan memerangi saki baki Keling HINDRAF dan parti POLITIK yang memBELA mereka di negara ini seperti mana KOMUNIS diperangi dahulu.. Bukankah tindakkan mereka ini JELAS menDERHAKA kepada negara dan melanggari Perlembagaan Negara? Tunggu apa lagi Menteri KDN? Atau mungkin ini yang dimaksudkan oleh mantan KPN apabila beliau merujuk tentang campur tangan KDN dalam urusan POLIS?

Apakh KDN begitu KECUT untuk bertindak terhadap Keling HINDRAF ini disebabkan KHUATIR sek-sok nanti bila PRU 13, BN tak dapat undi kaum India? Bukankah jika mereka mahu berMASTAUTIN di negara ini, mereka juga harus menunjukkan keSETIAan kepada Raja dan Negara? Mereka seharusnya SEDAR bahawa Keling HINDRAF ini pun adalah PENGECUT kerana berSEMBUNYI di luar negara dan tidak BERANI membela KAUM sendiri di negara ini.. Seharusnya kerajaan belajar daripada Thailand tentang bagaimana rakyat negara itu sanggup memBUNUH pihak yang mengHINA Raja mereka.. Begitu sekali mereka mengHORMATi institusi beraja, kenapa pula TIDAK dengan kita?

Wallahualam..

6 ulasan:

  1. aku tak marah kat keling paria najis ni..aku marah kat kdn lembik tu..menteri amaran dok main dengan bini je...

    aku tak tau le pru nanti nak undi siapa..sebab kalau umno masih simpan menteri lembik ni...aku kalau nak undi umno dalam dua lagi..atas pagar.

    meluat aku dengan kdn tu...tuiiihhh.

    BalasPadam
  2. AKU SETUJU...SEBAB TU LA KELING PARIA NAJIS SEMUA NAIK KEPALA ..DAN CINA NI JUGA NAIK KEPALA..SEBAB MEREKA TAHU UMNO TAK BUAT APA APA PUN.MEREKA NI DAH KENA JERUT HIDUNG DAN LEHER KAT KELING PARIA NAJIS DAN CINA NI...

    BalasPadam
  3. Eloklah digantikan si auw atau Hisham@mudinpariah...

    BalasPadam
  4. Dasar bangsa DALIT!

    BalasPadam
  5. suruh dia apply PIO (Person Of Indian Origin) status jadi warga negara india. dalam undang2 india sesiapa sj yg berketurunan india boleh memohon utk menjadi warga negara

    BalasPadam
  6. tanya orang jika jumpa meka ni dgn Ular mana kau bunuh dulu.....Jawap.. jgan tak jawab... 1 malaysia akan jawap yang sama bantai meka ini....

    BalasPadam