Jumaat, 15 Oktober 2010

Mahfoz Nak Mati Rupanya...Satu Lagi Pilihanraya!!!




Bagi akal yang waras kita akan insaf dengan ucapan bajet yang dibentangkan oleh YAB PM petang tadi...maka kalau ada yang sinis dengan ucapan tersebut jelaslah bahawa akal tak waras! gila!


125. Kita bukannya saudagar mimpi yang memperdagang dogengan. Kita adalah parti pembina harapan yang berpijak dibumi nyata. Apa yang kita capai bukanlah secara tidak sengaja, ibarat bulan jatuh ke riba, tetapi ia hasil dari perencanaan yang jelas, ketegasan pelaksanaan, perancangan yang rapi serta pengorbanan yang tinggi.

126. Percayalah, bahawa Kerajaan tidak akan mengambil jalan mudah dengan menggadaikan kepentingan negara jangka panjang demi populariti jangka pendek. Yakinlah, bahawa kita tidak mahu mewariskan negara yang bermasaalah kepada generasi akan datang.

127. Lantaran itu, rakyat perlu insaf bahawa masa depan mereka dan anak anak adalah terlalu bernilai dan mahal harganya untuk diserahkan kepada pihak yang tidak bertanggungjawab.


128. Sesungguhnya bajet kali ini merupakan bajet ke 53 pasca merdeka yang telah dibentangkan oleh Kerajaan dan parti yang sama. Melalui 53 bajet, 10 Rancangan Malaysia, tiga Rangka Rancangan Jangka Panjang dan satu Misi Nasional, Bajet 2011 menjadi bingkisan penting serta langkah pertama dalam menempatkan Malaysia diambang status negara maju berpendapatan tinggi.

129. Ingatlah bahawa, Malaysia adalah tanah tumpah darah kita, disini kita dilahirkan, disini kita membesar, disini kita mencari rezeki, disini kita mencipta kejayaan dan disinilah dengan Takdir tuhan kita akan bersemadi.


130. Kepada Mu Ya Allah, dipanjangkan doa dan dipohon kekuatan, mudah mudahan segala usaha hamba hamba Mu ini beroleh keberkatan.


Tuan Yang Dipertua,
saya mohon mencadangkan.

Masa ini dewan begitu hening dan ahli ahli Parlimen BN terutamanya dilihat begitu insaf mendengar kesungguhan yang diungkapkan oleh YAB PM, sejurus itu semua penyokong Kerajaan menepuk meja tanda menyokong akan ucapan bajet tersebut.


Dikala inilah si Mampoz mencelah dengan mengatakan ' bajet terakhir bagi tahun ini ', kita faham bahawa si Mampoz ini sedang menyindir tetapi sebenarnya si Mampoz sedang berdoa yang beliau sedang mendengar bajet yang terakhir bagi diri beliau sebenarnya pada tahun ini...

Kesian mamat Mampoz ni, dah nak mati rupanya...sebagai orang Islam penulis sedekah fatihah dululah...Pilihanraya lagi ker?


Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. inikah pemimpin ISLAM yang sebenar?hatinya kotor,jiwanya pedendam dan mulutnya jahat.kepada saudara mahffuzzz.ingatlah kita ni hanya manusia yang menumpang didunia.

    BalasPadam
  2. memalukan..kan ade wartawan asing..tunjukk la adab sikit..nk hentam n bising lua dewann la..

    BalasPadam
  3. patutlah bangsa lain tak respek islam kerana pemimpin mcm.. anak pun x pandai jaga...nak jaga negara apa kejadahnya...

    BalasPadam
  4. 1. Najib pemimpin Islam ke, PERMATA dapat lagi banyak dari SAR? tengok kurikulum PERMATA, xde langsung pasal agama, didik budak2 dengan menyanyi, kuar hasil, penyanyi laknatullah la.. pastu, susu naik harga, minyak naik harga, gula naik harga, tapi, beg turun harga, pewarna rambut turun harga... dia sedar x, orang miskin di luar bandar tu lebih banyak beli susu n gula dari beli beg n pewarna rambut?? orang kaya la yang untung, nelayan kat laut, terberak nak cari duit nak beli gula. Islamkah pemimpin begini???

    2. "nak bising luar dewan la"... ceh, kalau mahfuz cakap kat sidang akhbar luar dewan, BN jugak kata, "kalau xsetuju kenapa xbawak dalam dewan, waktu bahaskan belanjawan?"... orang yang bodoh je, cakap berbelit macam kau...

    3. aku rasa, kau patut tuju kepada orang yang tulis blog ni, ayat kau tu... sebab diorang letak gambar berunsur lucah, lagi la bangsa lain xrespect Islam... kasi tegur sikit penulis ni...

    BalasPadam
  5. AIKK ANON KT ATAS NI MAKIN JELES KT ROSMAH NAMPAK! HUHUHU. AKU TETANYE2 GAK APE SI JIJAH BUAT KAT SINGGAHSANA PKR TU SELAIN JD PATONG TOKONG DAN 'GUNDIK PENCUCI PLUG' MLM TERTENTU AL JUBOREE JEK? KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam