Selasa, 23 November 2010

Bekerja Diluar Kelantan Antara Kategori Kelantan Maju!!!


Pengangguran Di Kelantan Meningkat Kerana Kurang Pekerjaan

KOTA BAHRU: Jumlah penganggur di Kelantan meningkat kepada 25,733 orang bagi tempoh Januari hingga September tahun ini berbanding 24,336 orang untuk tempoh yang sama tahun lepas.

Penolong Pengarah Jabatan Tenaga Kerja Kelantan, Mohamad Yaacob, memberitahu Bernama antara penyumbang utama kepada pertambahan itu ialah kurangnya pekerjaan di negeri itu.

Beliau berkata faktor lain ialah sikap rakyat Kelantan yang memilih pekerjaan atau enggan berhijrah ke tempat lain kerana mahu bekerja di negeri itu.

Mohamad berkata jabatan itu sedang meningkatkan kesedaran dalam kalangan penganggur dan lepasan sekolah dan institusi pengajian tinggi menerusi Program Penempatan Pekerjaan (3P) Azam Kerja Peringkat Negeri 2010 yang akan diadakan di sini pada Sabtu dan Ahad ini.

Katanya melalui program itu sebanyak 2,124 peluang pekerjaan akan ditawarkan yang merangkumi dalam bidang profesional dan teknikal (107); pengurusan (398); perkeranian (20); tenaga mahir dan separuh mahir (440) serta am/buruh/operator pengeluaran (1,159).

Mohamad berkata peserta program akan diberi elaun RM100 dan tambang percuma sepanjang dua hari itu. - BERNAMA

KOMEN

Apalah si Mohamad ni...ni la jenis yang tidak menghormati ulamak dalam semak, tak takut kena doa pecah perut, lebih malang lagi jenis macam mamat ni takkan dapat kunci syurga!!!

Kan tua kutuk ulamak sesat dalam semak nik najis kata dunia ni kan sementara, jangan dikejar dunia, dalam dunia ni merempat pun takper! tak de air tak per! tak de peluang kerja takpe!

Soal rakyat kelantan yang terpaksa berhijrah keluar dari negeri, daerah dan kampung untuk mencari sesuap nasi dengan meninggalkan suami/isteri, anak anak dan keluarga...itu kira jihad...! nasib baik kelantan dalam Malaysia...kalau tak tentu ramai rakyat kelantan tergolong sebagai pekerja asing yang ramai bekerja dalam negara!!!

Yang mustahak nik najis, sabariah, menantu hantu, husam kusam serta kroni kroni yang melantak kayu balak, hasil bumi, tanah, tanaman dan ternakan termasuk kambing japnapari itu adalah bahagian mereka...hanya mereka sahaja yang layak dan berhak untuk menikmati kenikmatan duniawi ini...yang lain sabar!!! itu kan Jihad Jahat PAS!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

    2 ulasan:

    1. BLOG YANG MANTAP. MOHON LINK KAN BLOG SAYA
      http://helangbuana.blogspot.com/

      BalasPadam
    2. YUP WALLY SLIPOR MENGGALAKKAN RAKYATNYE TANAM 'ANGGOR' DI MANA2 SAJE UTK DIA KEHKEHKEH

      BalasPadam