Isnin, 15 Julai 2013

Johari Abdul Cuma Mampu Kaji Perut & Wajah Anwar Aljuburi...!


Hari ini di Dewan Rakyat, balaci Anwar Aljuburi terus menyalak dengan mendakwa Kerajaan gagal membuat kajian terperinci dalam menukar nama sesebuah Kementerian hingga terjadinya penukaran nama Kementerian Pendidikan sebanyak 3 kali.

Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul (gambar) mempersoal penukaran nama Kementerian Pendidikan yang dilakukan hampir tiga kali berikutan  dilakukan tanpa kajian teliti.

"Dulu dipanggil Kementerian Pendidikan. Tapi bila menteri pendidikan pada 1998 dinyahkan dari parti, pemerintah cepat-cepat tukar nama Kementerian Pelajaran."Tak ada sebab apa pun, kajian pun tak ada.

Tapi tukar,” kata Johari merujuk kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang pernah memegang jawatan itu, di Dewan Rakyat hari ini."Lepas itu, dipecahkan pula dengan dua kementerian. Satu untuk pelajaran rendah dan satu lagi untuk pelajaran tinggi.

Johari Abdul ingat kajian yang kerajaan buat umpama kajian menukar rupa beliau menjadi seakan akan rupa Tan Sri P Ramlee setelah mengambil masa lama hanya mahu membuktikan gambar didalam video Anwar menutuh china doll itu bukan mentor beliau. Tapi malangnya Johari gagal pulak membuktikan boncet perut didalam video tersebut bukan perut Anwar.


Mungkin Johari sendiri tak mampu mengempiskan perutnya seakan perut Anwar lalu membiarkan dakwaan perut tersebut berlalu begitu sahaja. Dahsyat dia orang ni berkawan, sampai perut dan serba serbi dibalik baju pun dia orang tahu...

Tapi dalam isu Azmin ice cream Johari tak pulak beriya iya mempertahankan Timbalan Presiden partinya. Begitu juga dengan video Cikgu Stopa yang hangat dipasaran awal tahun ini pun tidak dipertahankan oleh Johari Abdul. Seolah olah kerja mempertahankan ketulenan video dan gambar hanya untuk Anwar seorang sahaja sekaligus membuktikan yang Johari bersetuju dan mengakui video dan gambar Azmin dan cikgu Stopa adalah benar lagi betul...tak gitu?

Lu FIkir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan