Rabu, 29 Oktober 2014

Senang Jer Tun M Jawab..!


Bukan main lagi isu ini di'spin'..! Dari jawapan Menteri di Parlimen juga jawapan AG..! Semuanya telah dijadikan modal politik oleh pembangkang terutama komunis tua si Kit Sial untuk membenih kebencian kristian terutama penduduk Sabah dan Sarawak..!

Bila diajukan kepada Tun M..! senang ajer Tun menghujahkannya..! Itu sebab mesti ada kebijaksanaan dalam memimpin..! Hebat Tun M..dulu, kini dan selamanya InsyaAllah..!

KUALA LUMPUR: Pembakaran bahan bacaan agama termasuk Al-Quran dan Bible dibenarkan dalam keadaan tertentu tetapi bukan dengan niat jahat, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ketika diminta mengulas sekiranya kenyataan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali yang menyeru agar salinan Bible yang mengandungi perkataan Allah dibakar adalah satu hasutan, Dr Mahathir berkata, umat Islam sering membakar salinan Al-Quran yang sudah rosak tetapi dilarang memijak atau membuangnya sesuka hati.
"Jadi, jika umat Islam memiliki beberapa dokumen yang sudah tidak boleh digunakan, mereka tidak boleh membuang bahan bacaan itu sesuka hati dan memijaknya.

"Mereka harus menunjukkan rasa hormat terhadap Bible dan sekiranya mereka membakarnya mengikut bagaimana cara Al-Quran dibakar, jadi ia dibenarkan," katanya pada sidang media selepas menyampaikan ucaptama mengenai Wanita Pemimpin Masa Depan ketika majlis penutup Forum Wanita Luar Biasa 2014 pada Rabu.

"Ia bukan niatnya untuk memprovokasi orang ramai ke dalam pertempuran antara umat Islam dan bukan Islam," katanya.
Pada Isnin, Peguam Negara mengeluarkan satu kenyataan mengatakan desakan Ibrahim Ali untuk membakar Bible dalam versi Bahasa Malaysia tidak dalam lingkungan definisi kecenderungan menghasut mengikut Akta Hasutan 1948 kerana hanya mempertahankan kesucian agama Islam.

Barang dah salah..! dah rosak..! kena la hapuskan..! apa masaalah..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Siapa yang betul betul marah dengan kenyataan Tun ?
    SS Keruak siapa lagi .
    Si Keruak ini seorang yang tak berperinsip .

    BalasPadam
  2. Alaa kalau nak kira kenapa bible berbahasa melayu yg ada kalimah Allah dikeluarkan walaupun ada arahan mahkamah yg melarang. Kenapa itu tidak disentuh. Apa bila orang melayu dan Islam bersuara je semua salah.Pi la mabuk DAP dan PKR dan juga pemimpin umno yg menyokong supaya IA didakwa atas akta hasutan

    BalasPadam
  3. Si Keruak nilah jenis Islam/Melayu-LIBERAL-KURANG AJAQ - dia ingat Sabah tu puak LIBERAL dia punya! Kerana jasa Ayahanda Tunlah, Islam/melayu Sabah masih ada kuasa POLITIK! Baiklah si Keruak ni BERAMBOS dari UMNO Sabah!

    Si LIBERAL ni mcm. si mamat-kari-LIBERAL-galak-BERZUMBA-dan-pakai-stokin 'PINK' (apahal ni?!)- yg. mempertikaikan penjelasan AG psl. kes Datuk Ibrahim ini! Bilalah dia nak BERAMBOS pi masuk PKRSODOM - itu tpt. yg. sesuai buat mamat-PENGKHIANAT ni! Kata lulusan Oxpot, tapi tak pula tahu paham penjelasan AG - iaitu ikut KONTEKS kes ini; kerana si PENDATANG CINA RASIS dok sebaq Bible dan yg. gunakan KALIMAH ALLAH pula tu, kat pelajaq Melayu kat P. Pinang masa tu, kat NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kami ini!

    Itulah, tak semestinya lulusan Univ. omputih, lebih bijak bahkan ada yg. jadi lebih BANGANG mcm. yg. berlambak kat Barat - dan sibuk BERZUMBA-terhegeh-hegeh sini sana serta pakai stokin PINK-mcm-mamat SODOM!

    Makcik Sambal Belacan.



    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  4. Tun M. Sharp minded as always. If he could ever return as PM....

    BalasPadam
  5. OTAK APEK TUA TAK BOLIH PAKAI..... BUSUK SEBUSUKNYA.
    TUN IS VERY REALISTIC AND ADHERE TO THE TEACHINGS OF ISLAM.
    MALANG TIADA USTAZ TAMPIL MEMBELANYA TUN.......

    BalasPadam