Isnin, 27 Oktober 2014

Susahnya Nak Mempertahankan Islam Didalam Negara Islam


Belum buat...baru cakap..! cakap pun kerana marah atas perlakuan biadap pihak yang menghina agama dan Umat Islam..! 

Mempertahankan kesucian agama pun jadi salah..! Nak jadi apa negara ni..!

KUALA LUMPUR: Jabatan Peguam Negara tidak akan mendakwa Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali mengikut Akta Hasutan 1948 berhubung kenyataannya menyeru umat Islam merampas dan membakar salinan bible Al-Kitab yang mengandungi perkataan Allah.
Ini kerana kenyataan beliau tidak dalam lingkungan definisi kecenderungan menghasut mengikut Akta Hasutan 1948, kata Jabatan Peguam Negara dalam satu kenyataan di sini, hari ini.
Jabatan itu merujuk kepada kenyataan Ibrahim pada sidang media selepas tamatnya Konvensyen Perkasa di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Pulau Pinang pada Januari 2013.
Ibrahim membuat kenyataan itu bagi mengulas kejadian pengedaran Bible kepada golongan pelajar di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jelutong, Pulau Pinang pada 17 Jan 2013, di mana tiga lelaki Cina dikatakan mengedar sejumlah Bible kepada pelajar sekolah itu termasuk pelajar Islam di hadapan sekolah berkenaan
Ibrahim membuat kenyataan itu dalam konteks kejadian di SMK Jelutong, yang setelah dikaji keseluruhan kenyataannya, Jabatan Peguam Negara mendapati ia tidak tergolong sebagai kecenderungan menghasut.
"Kata-kata Ibrahim ditujukan kepada kejadian individu-individu yang telah mengedar naskhah Bible yang mengandungi kalimah Allah dan tulisan jawi kepada pelajar di SMK Jelutong termasuk pelajar Melayu," kata jabatan itu.
Menurut Jabatan Peguam Negara, Ibrahim jelas tidak berniat menimbulkan kekecohan keagamaan tetapi hanya mempertahankan kesucian agama Islam.
"Kenyataannya itu tidak tergolong di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan kerana Presiden Perkasa itu tidak mempunyai niat untuk menghina dan menimbulkan provokasi yang membolehkan ketenteraman awam tergugat.
"Selain itu, tiada kesalahan yang dibuat Ibrahim di bawah Seksyen 298 atau 298A Kanun Keseksaan kerana apa yang dilakukan Ibrahim jelas mempertahankan kesucian agama Islam," kata Jabatan Peguam Negara.
Menurut jabatan itu, tindakan pengedaran Bible secara percuma dan terbuka di luar perkarangan SMK Jelutong boleh menggugat akidah pelajar-pelajar Islam yang kurang pengetahuan agama jika mereka membaca Bible itu, lebih-lebih lagi ia mengandungi tulisan jawi.
"Setelah mengambil kira fakta dan keterangan kes-kes ini, Peguam Negara berpendapat bahawa adalah tidak wajar untuk kes-kes ini dibawa ke mahkamah," menurut jabatan itu. - BERNAMA
Apakah akan ada perang Agama di Malaysia ni nanti..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. SYUKUR ALHAMDULILLAH! Pedulikan GERTAKAN/PENGHINAAN si PENDATANG KAPIRDAJAL ke atas KEBERANIAN pejuang Islam/Melayu-TULEN kita, Datuk Ibrahim Ali - yg. BERLAMBAK kat media-media so-SIAL DAPBANGKAI/PKRSODOM!

    Aku harap lepas ni, PERKASA akan tumpukan ke atas isu amat KRITIKAL; utk. dibawa ke MAHKAMAH, utk. menuntut kembali setiap inci TANAH RIZAB MELAYU yg. diRAMPAS atau membina Tanah Rizab Melayu BARU, di P. Pinang terutamanya.

    Aku dah muak dgn. si Islam/Melayu-ELIT-LIBERAL HIPOKRIT, yg. asyik nak kaya anak-beranak depa dan asyik nak jaga "perpaduan kaum" - sedgkan si bangsa PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM asyik MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya! Dan juga, HAK dan TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita pun terus TERGADAI kat kaum PENDATANG tempatan dan asing! Lihat di - http://www.ismaweb.net/2014/10/hanya-20-peratus-tanah-di-semenanjung-dimiliki-oleh-melayu/ , Hanya 20 peratus tanah di semenanjung dimiliki oleh Melayu, October 26, 2014:

    KUALA LUMPUR, 26 Okt – Menurut sebuah kajian, tanah-tanah yang dimiliki oleh orang Melayu di Semenanjung secara keseluruhannya hanya 20%, manakala 80% lagi dimiliki oleh orang bukan Melayu.

    Mantan Ketua Setiausaha Kementerian Tanah dan Koperasi Prof Datuk Dr Nik Mohd Zain Yusof berkata, kajian lain pula mengatakan daripada 32 juta ekar tanah di semenanjung, hanya 11% sahaja berstatus Tanah Rizab Melayu, iaitu bersamaan 8 juta ekar sahaja.

    Selain itu, satu kajian lain mendapati di Pulau Pinang hari ini tidak lagi wujud Tanah Rizab Melayu.

    Beliau berkata demikian kepada lebih 300 hadirin di Wacana dan Forum Isu Tanah Rizab Melayu petang ini di Dewan ISTAC, Persiaran Duta Kuala Lumpur.

    Tambahnya, dapatan kajian tersebut amat membimbangkan kita selaku orang Melayu di tanah air sendiri......

    (Teruskan membaca.....)

    Makcik Sambal Belacan.





    BalasPadam
  2. Lihat si mamat-kari-LIBERAL-galak-BERZUMBA-dan-pakai-stokin 'PINK' (apahal ni?!)- yg. mempertikaikan penjelasan AG psl. kes Datuk Ibrahim ini! Bilalah dia nak BERAMBOS pi masuk PKRSODOM - itu tpt. yg. sesuai buat mamat-PENGKHIANAT ni!

    Nasib baik kita ada PERWIRA Islam/Melayu-TULEN yg. berani mcm. WIRA PERKASA ni - lihat di - http://irwanfahmi.blogspot.com/2014/10/apakah-ketua-pemuda-umno-lupa-asal-usul.html , Apakah Ketua Pemuda UMNO lupa asal usul?, Kenyataan Media Wira Perkasa Malaysia , 3 Muharam 1436 / 27hb Oktober 2014:

    Wira Perkasa merasakan begitu aneh sekali bila Ketua Pemuda UMNO membuat kenyataan mempertikaikan penjelasan AG dalam isu yg dibangkitkan oleh Presiden Perkasa berkaitan membakar Bible bahasa Melayu yg ada perkataan Allah dan tulisan jawi.

    Inikah sikap seorang Ketua Pemuda UMNO Malaysia bertaraf Menteri? Jika beliau berkata itu pandangan peribadi beliau, Wira Perkasa mencabar beliau buat mesyuarat tergempar Exco Pemuda UMNO Malaysia dan keluarkan satu ketetapan Pemuda UMNO Malaysia bahawa mereka mahu Presiden Perkasa perlu didakwa atas akta hasutan atas isu tersebut. Kami cabar mereka buat atas nama Pemuda UMNO Malaysia.

    Sebagai orang muda, kami Wira Perkasa impikan seorang tokoh pemimpin muda yang lantang pertahankan kepentingan Islam apa lagi semakin banyak kes cubaan memurtadkan anak-anak muda Islam......

    (Teruskan membaca.....)

    Makcik Sambal Belacan.


    BalasPadam