Selasa, 23 Jun 2009

PAS Tersungkur Di Kaki Iblis...


Dalam meraikan keputusan PR semalam, tentunya yang paling gembira, hati berbunga-bunga, senyum penuh muka, tercapai hasrat dan cita-cita ialah Nik Aziz.

Mursyidul Am PAS ini yang sepenuh hati, jiwa dan raga, dengan amarah yang berkobar-kobar tetap dengan pendiriannya untuk mempastikan slogan boleh berkawan dengan setan terus subur didalam PAS.


Jauh dari itu, tentunya kemenangan ini juga disambut dengan bangga oleh 'anak kesayangan' nya yang dapat mencalarkan reputasi Timbalan Presiden yang telah menolak beliau ke longkang dalam muktamar PAS akhir bulan lalu. Maka agenda untuk mengambil alih kepimpinan PAS yang akan datang dilihat bercahaya bak bulan purnama....ada can lagi ni!

Apapun insiden antara nik aziz dan kepimpinan PAS telah menyebabkan ombak yang bergelora di kalangan ahli PAS, ada dua pihak yang saling menyokong diantara satu sama lain, yang jelas ada bibit perpecahan diantara golongan yang menyokong haji hadi dan menyokong nik aziz.

Ini menjadi perbualan hangat yang dibincangkan oleh ahli di seluruh pelusuk negara,ahli yang mahukan PAS diterajui oleh pemimpin golongan ulama yang bebas dari pengaruh dan 'tangan-tangan' luar dari parti sementara satu golongan erdogan yang dilihat menolak ulama serta kaki dan tangan mereka terikat oleh anasir luar yang cuba menentukan hala tuju parti.


Dalam keputusan yang dibuat oleh PR semalam, UMNO tak sedikit pun tergugat dan bermasaalah malah ianya telah pun dijangkakan dari awal lagi. Malah UMNO sendiri tidak meletakkan harapan apabila PAS menyatakan kerajaan perpaduan dek kerana sejarah PAS yang terkenal dengan lidah bercabang dan menolak akan perpaduan ummah selama ini. Malah kewujudan PAS sendiri lahir dari perasaan marah, kecewa dan mengajak kepada perpecahan bangsa... so apa nak pelik!

UMNO respond kerana mengambil tanggung jawab atas perpaduan ummah! tak lebih dari itu, jauh sekali nak menubuhkan kerajaan perpaduan bersama PAS, PKR dan DAP. Tak payah! Nasi tak dingin, pinggan tak retak, orang tak ingin, UMNO pun TAK NAK!!!

UMNO dan BN pun dah berjaya selama ini menubuhkan kerajaan perpaduan dengan penuh tanggung jawab dan berkesan, sebab tu rakyat hidup makmur dan berjaya hingga ramai yang cerdik pandai tapi tak reti mengenang jasa malah yang biadap pun ramai.


PAS yang selama ini hidup dengan pembohongan, putar belit , fitnah, bermodalkan agama , al-quran, hadis dan sunnah akan terus menggunakan modal ini bagi meneruskan amalan politik jumud, sempit, sonsang yang boleh menggoncang dan memesong akidah.

Rentilah dari terus mengotorkan tangan dan hati dengan merelakan diri didalam kegelapan. Yang lebih malang kekotoran dan kegelapan ini cuba diselebungi dengan nilai agama Islam yang mulia.
Bertaubatlah...!

Lu fikir la sendiri!!!

53 ulasan:

  1. Hisham: Krisis Umno T'ganu parah jika berlarutan
    Jun 23, 09 12:20pm
    Krisis politik Umno akan menimbulkan masalah besar jika pertembungan dua kumpulan - Datuk Ahmad Said dan Datuk Seri Idris Jusoh - terus dibiar berlarutan, kata naib presiden Umno.

    "Kalau dibiarkan (kemelut di Terengganu)... Saya lihat ia akan jadi masalah yang besar.

    "Kalau pihak ketiga tidak diminta untuk memimpin, mungkin ia tidak dapat diselesaikan," kata Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini.

    Beliau, yang kini dilantik pengerusi perhubungan Umno negeri, berkata perpecahan dalam parti itu akibat beberapa personaliti dan pergeseran di beberapa bahagian – dipercayai bermula sejak pilihanraya umum Mac tahun lepas.

    "Saya lihat tidaklah mendalam sangat. Ia berkisar kepada personaliti, berkisar kepada sejarah, pada suasana yang berlaku di beberapa bahagian.

    "Bukan semua, mungkin tiga bahagian sahaja," katanya dalam wawancara dengan Utusan Malaysia.

    Hishammuddin bagaimanapun enggan menyebut secara khusus "dua personaliti" - Ahmad dan Idris - terlibat tetapi mengakui memang wujud masalah yang "dibayangi personaliti tertentu."

    "Personaliti-personaliti tertentu berada dalam keadaan sama ada suka atau tidak, terpaksa memimpin. Akhirnya wujud keretakan dan juga puak-puak tertentu dibayangi oleh personaliti-personaliti tertentu.

    "Sama ada satu, dua atau tiga, perkara ini saya tidak nafikan memang wujud," katanya apabila ditanya sama ada benar konflik Umno negeri melibatkan dua tokoh sahaja.

    Ditanya lagi sama ada hubungan Ahmad dan Idris dapat dipulihkan untuk kebaikan Umno negeri, Hishammuddin berkata:

    "Mereka pemimpin berjiwa besar, mungkin kami bertiga ini kalau tidak dilaga-lagakan dan kami sendiri tidak benarkan dipengaruhi pihak-pihak lain, saya yakin ia boleh menjadi satu realiti.

    "Perlu dibina, dipulih dan dijauhkan syak wasangka. Dengan kehadiran saya dan bimbingan daripada pucuk pimpinan, saya rasa itu dapat bantu mengeratkan semula hubungan antara mereka berdua."

    Mengulas ketidakhadiran bekas menteri besar itu sebagai petanda bahawa isu Umno negeri masih jauh daripada penyelesaian, Hishammuddin berkata Idris berada di London sewaktu mesyuarat kelmarin dan tidak sempat hadir walaupun menyatakan untuk pulang.
    "Saya lihat tidak ada isu dengan ketidakhadiran Idris itu. Bila perjumpaan dibuat sebelum ini, ia melibatkan saya, Ahmad Said dan Idris.

    "Kalau ada pihak di luar sana cuba melaga-lagakan mereka berdua, jangan harap ia akan berjaya kerana saya berpengalaman dalam hal ini," katanya.

    Hishammuddin turut menjelaskan rasional beliau menggugurkan tiga pemimpin dan melantik muka baru dalam barisan pemimpin badan perhubungan Umno Terengganu.

    "Kita perlukan muka dan wajah baru yang kita lantik pun belum betul-betul diuji dan ujian itu tidak bersandar kepada polemik kumpulan-kumpulan atau individu tertentu," katanya.

    "Ia diuji daripada segi prestasi kerja, mereka diuji daripada segi bagaimana mereka dapat rapatkan barisan.

    "Kalau sekiranya mereka tidak dapat menunaikannya maka akhirnya nasib yang sama terjadi pada mereka seperti mereka yang terdahulu."

    BalasPadam
  2. SUNDAY, JUNE 21, 2009

    100 dalil mengenai Najib
    Buku ini bukan buku baru, tetapi buku ini akan membuka mata anda mengenai Najib Tun Razak dan Rosmah Mansur. Baca BAHAGIAN 1 - 100 DALIL KENAPA NAJIB TIDAK BOLEH JADI PM

    http://selamatkanumno.blogspot.com/2009/06/100-dalil-mengenai-najib.html

    BalasPadam
  3. salam anon 1&2,
    terima kasih lah atas maklumat

    BalasPadam
  4. Hahahah, marah nampak bru kita ni, sabar bru, banyak-banyak bawa mengucap, kan sesat nafaskan susah bru. Kita faham kalau bru frest sangt. Orang kata impian hampa..tak jadi kenyataan, ingatkan bolehlah masuk meminag, nak merisik je orang dah rejet hahahahah.

    umno sekarang ni tanggung malu besar, sebab PAS dh tolak mentah2. Tulah apa klas kawan dengan melayu bertopengkan iblis mcm umno. tarak gunanya, habiskan boreh joo. hahahah sabar bru sabar.....

    BalasPadam
  5. Pembentulan Bru,
    selama ini kerajaan BN tu bukan KERAJAAN PERPADUAN, TAPI KERAJAAN CAMPURAN. bukan apa takut bru kita ni salah faham, atau dia ni memang tak reti, atau bodoh tak tahu nak beza antara KONSEP KERAJAAN PERPADUAN DENGAN KERAJAAN CAMPURAN??,

    BalasPadam
  6. Tak tahulah bro, masih ada umat macam puter alem ni yang sokong umno. eeeeeeeiii geli, dia agaknya badan berbulu ke

    BalasPadam
  7. dia badan berbulu ke??hahaha udah baka "atasan" yang suka makan pisang tu. aikk jgn marah kang UMNO suka undang-undang rimba ni.. Rasanya bukan PAS yang tersangkut tapi Putra Merdeka yang terjerat terus..hahaha..buat2lah artikel bermanafaat sikit, bukan apa bro, bro politik bro dilihat macam politik kedai kopi je..politik murahan..hahha, makin banyak bro tulis nampak makin jelas kobodohannya. sudah-sudahlah jangan dok tambah dosa lg..umur dah tua, ingat kubur tu. Kalau macam ni lah perangai UMNo rasanya mic,mca pon boleh lari.

    BalasPadam
  8. BN dah nak mampos. tengok sahajalah menteri-menterinya wah begitu perkasa, kalah PR pun boleh jadi menteri lagi. ramai sungguh sanetor dalam dewan rakyat, BN dah kepupusan pemimpin

    BalasPadam
  9. INI CONTOH SYAITAN GONDOL KAWAN UMNO....

    RM3 juta didakwa diseleweng dalam PPP

    PUTRAJAYA 22 Jun - Sebahagian ahli Parti Progresif Penduduk (PPP) hari ini membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung penyelewengan dalam parti itu membabitkan RM3 juta.

    Bekas Ahli Majlis Tertinggi parti itu, Dr. N. A. Shanmugathan berkata, penyelewengan itu dikesan dalam laporan kewangan parti itu yang belum pernah dibentangkan kepada ahli parti sebelum ini sejak 2002.

    ''Dalam laporan kewangan yang disediakan oleh Ari&Co., ada dinyatakan bahawa PPP telah berhutang sebanyak RM3 juta dengan syarikat guaman milik Presiden PPP, Datuk M. Kayveas sendiri di atas kos perbelanjaan perkhidmatan profesional, pembantu kewangan dan kes-kes mahkamah bagi tahun kewangan sehingga 31 Disember tahun lalu.

    ''Perkara ini tidak pernah dibincangkan dalam parti sebelum ini dan hanya didedahkan pada 29 Mei lalu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di perkarangan ibu pejabat SPRM di sini hari ini.

    Laporan kewangan yang didakwa palsu itu diserahkan kepada Penolong Penguasa SPRM, Faizal Ahmad bagi menjalankan siasatan terperinci.

    Selain itu, Shanmuganathan berkata, ahli PPP turut meminta SPRM menyiasat akaun syarikat guaman milik Kayveas itu kerana kebanyakan sumbangan bukan disalurkan kepada parti sebaliknya kepada syarikat guaman tersebut.

    BalasPadam
  10. SETAN KELING UMNO BROO......NI JUGAK KAWAN PUTERA MERDEKA RAYA...ADIK ANAK BERANAK HANTU RAYA + TOYOL MERDEKA RAYA..

    BalasPadam
  11. oh..sungguh ku tak sangka, Ada lagi teruk anonymous, cuba kita tgok umno buat stadium gong badak tu perhh mahal tak ingat runtuh bro,sezalim-zalim firaun buat piramit beratus2 tahun pun tak runtuh, umno buat runtuh. maknanye umno lg zalim dari firaun..lawak-lawak..khah-kah...betul kata orang kg manek urai, taraf umno bontok saiful je..

    BalasPadam
  12. Betul bro, sebab umno lebih zalim dari firaun, kalau tak zalim pun bro, umno ni bodoh dari firaun sebab buat stadium pun runtuh, makmal komputer pun runtuh. umno sendiri pun dah nak runtuh....

    BalasPadam
  13. tak sabar rasanya nak tgok UMNO runtuhkan.. nanti boleh masuk dalam buku sejarah ting3 tu.

    BalasPadam
  14. salam anon3,
    rasanya elok lah anon sabar kan orang-orang PAS yang bersetuju dengan cadangan Presidennya Haji Hadi yang mahu bekerjasama dengan UMNO demi kepentingan agama dan bangsa. itu kena anon buat segera kerana mereka lah yang berasa kecewa kerana pemimpin mereka tunduk kepada DAP dan Anu-war yang jelas menunujukkan PAS tidak mampu untuk 'stand' dengan keputusan sendiri malah takut dan rela menjilat sekutu setan mereka dalam berpolitik. UMNO tak heran pun jauh sekali kecewa malah syukur kerana tidak bersekongkol dengan ulama-ulama dalam semak PAS yang jauh sesat dan menyesatkan...
    terima kasih

    BalasPadam
  15. salam anon 4,5,6,
    BN membentuk kerajaan campuran yang telah berjaya membentuk perpaduan rakyat...apa bezanya? tak payah main istilah la sebab ubat istilah PAS yang macam-macam mengenai negara Islam selama ni dah tak laku,
    Seluruh badan manusia memang ditumbuhi bulu... tak sekolah ker...hehe
    itu pandangan sdr, cuma apabila penulis membaca komen sdr rasanya komen tu boleh la ditujkan kepada sdr.
    terima kasih

    BalasPadam
  16. salam anon 7,
    urusan melantik menteri adalah hak mutlak PM, bukan sahaja ahli UMNO malah orang PAS tak payah nak mengada-ngada sebok mengenainya..sebab? anda bukan parti yang mendapat undi terbanyak untuk memerintah negara ini...anda hanya sebagai pembangkang dan Insyaallah akan terus sebagai pembangkang, UMNO berjiwa besar dengan menarik seberapa ramai cerdik pandai untuk bersama-sama memerintah negara tak macam nik aziz yang dilihat mampu untuk mencipta rekod MB kelantan paling lama....sampai mati la agaknya....huhu
    terima kasih

    BalasPadam
  17. Umno bersyukur konon, sebab itulah seluruh barua2 umno melalak sampai hari ini mengulas tentang UG. Apa kes bru, rasanya umno dah terdesak gilerrr, macam anjing terkepit celah batu.

    Sebabnya, nak atau tidak umno kena terima hakikat bahawa rakyat sudah tolak mereka. bukit tak payah ceritalah lihat saja PRK dan paling dayus ialah tidak masuk bertanding dalam dun penanti. itu fakta bru, jangan nak nafikan. Umno sebenarnya sudah tak releven dalam dunia politik tanah air, cuma kini harapkan sabah dan sarawak, itu fakta bru, jangan nak nafikakkan.

    Jadinya tidak hairanlah kalau PAS tolak umno yang nyawanya tinggl sekerat badan saja, dah nak mampus. itu realiti, sebab itulah umno terutama DS najis hendak sangat talian hayat. maka umno cuba berbaik2 dengan pas. itu kenyataannya. cuma lu bru tak sedar ingat benda ni atau buat2 jadi bodoh, nak cover malu. terima kasihhhhh.....

    BalasPadam
  18. salam anon 8,9,
    itu masaalah PPP dan biar mereka selesaikannya, sekurang-kurang UMNO tak berkawan dengan setan DAP yang mencabar untuk mayatnya dilangkahi dulu kalau nak mendirikan negara Islam.. itu kan hipokrit atau bahasa agamanya munafik
    terima kasih

    BalasPadam
  19. salam anon 10, 11, 12,
    penulis dah jawab isu runtuh ni dalam posting yang lepas...baca lah sendiri, cuma nak bagi tau yang puak-puak PAS kan memang macam ni dari dulu, maha firaun, taughut, maha zalim tapi bila anak exco PAS di terengganu makan duit zakat tak zalim, halau pelajar dan tutup tadika kemas hingga jadi reban ayam tak zalim dan lain-lain lagi yang buktinya ada pada penulis cuma menunggu masa yang sesuai dan perlu sahaja untuk disiarkan semula bagi ingatan umat...
    terima kasih

    BalasPadam
  20. salam anon 13,
    kalau anon sendiri yang gagal menerima hakikat dan kebenaran bahawa PAS lah yang dulu mencetuskan UG di muktamar terpulang lah.. yang jelas penipuan yang dibuat oleh pemimpin PAS dan PR disambut oleh kuda-kuda belang mereka untuk mengalih perhatian atas keretakkan hubungan dalam kepimpinan PAS dan kegusaran dikalangan pemimpin PR terhadap PAS. satu dunia tahu dan satu dunia maklum bagaimana PAS dan PR berbohong di dalam isu ini... tapi apa yang pelik? apa yang heran? itu kan cara PAS dan PR cari makan dalam politik....
    terima kasih

    BalasPadam
  21. macam agin satu badan je bro menjawab segala pertuduhanm relax ah bro. kang naik darah pulak.

    BalasPadam
  22. salam anon 14,
    penulis tak berangin pun cuma dalam memberi kefahaman terkadang perlu ketegasan agar kebenaran dapat diterima...
    terima kasih

    BalasPadam
  23. SALAM BRO..PERGHH DASAT2 GAK BLOG LU BRO..RAMAI GAK BALACI2 PENJAGE TONGKENG 'ANU'WAR MELEKAT KT SINI BRO HUHUHU...KASI BLASAH ABIS BROO..JGN KASI CHAN..BIAR MELELEH AIR MATE DIORANG BRO KEHKEHKEH

    BalasPadam
  24. salam bro Jeffry,
    terima kasih atas sokongan sdr selama ini, semoga kita semua terus tabah dan berani dalam menyatakan kebenaran kepada puak-puak pembangkang ni...
    terima kasih

    BalasPadam
  25. SATU LAGI PROJEK OLEH KERA-JAAN BARISAN NASIONAL
    Antara projek terbengkalai , terbiar atau kurang sambutan di Negeri Sembilan ialah :

    Lapang Sasar Mantin , N.Sembilan
    http://pakatanrakyatn9.blogspot.com/2009/05/apa-dah-jadi-rm68-juta-lapang-sasar.html

    Stadium Bowling terbiar di Negeri Sembilan
    http://amkns.blogspot.com/2009/01/stadium-bowling-negeri-sembilan.html

    Taman Ular Negeri Sembilan
    http://amkns.blogspot.com/2008/08/kerajaan-nsembilan-belanja-rm400000.html

    Gerai-gerai terbiar
    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2005&dt=0215&pub=utusan_malaysia&sec=Forum&pg=fo_02.htm&arc=hive

    Dewan dan projek terbiar di Negeri Sembilan
    http://kopilah.blogspot.com/2009/06/projek-terbiar.html

    Bazaar MAINS Seremban
    http://waghih.blogspot.com/2008/10/keluhan-peniaga-melayu-bandar-seremban.html

    Perkampungan Budaya Seri Menanti
    http://gerbangkeadilankp.blogspot.com/2009/02/apa-sudah-jadi.html

    BalasPadam
  26. mana plk datang si beruk jefree heheheh, melalak macam anjing terkepit telor celah dinding je ni....eloklah bersetongkol 2 ekor ni PM dan jeff.
    sessueiiii sangat2. hahahahahahah

    BalasPadam
  27. muka jeff, macam beruk sundal (tengok blog dia tu) dialah yang kasi juborrrr kat saiful, dia nilah kaki liwat, PRESIDEN GAY MALAYSIA. Jeff!!!

    BalasPadam
  28. jeff tu acah je, komen takut

    BalasPadam
  29. telor jeff terkepit kat juborrr saiful, hahahahahahahah, giler ke apa jeff ni, nama jeff dok kampung mana tak tahu...

    BalasPadam
  30. hari ni kita gelarkan "jeff the joborrr" apa macam boleh bro

    BalasPadam
  31. jeff ni dia gay tau, sebab dlm blog dia semua pasal juboorrr laki2, memang sah dia GAY.

    BalasPadam
  32. ni blog jeff the gay
    http://jeffrydamien09.blogspot.com/

    BalasPadam
  33. betul-betul "jeffry the juboq" "the GAY UMNO" rasa muka dia lg buruk dari gambar anuar setan tu

    BalasPadam
  34. KALAU BETUL UMNO ITU BAIK SANGAT, KAMI MAHU KERAJAAN UMNO KEMBALIKAN ROYALTI MINYAK KEPADA KAMI RAKYAT KELANTAN, SILA UMNO BERLAKU ADIL, JIKA TIDAK KAMI AKAN TOLAK UMNO SAMPAI BILA-BILA, KEMBALIKAN ROYALTI MINYAK NEGERI KAMI...!!!!

    BalasPadam
  35. umno memang keparat, kerja dia makan duit haram, hak rakyat kelantan dia tak kasi, semua dia kasi masuk perut bodoh, kelakuan macam anjing kurap kelaparan. itu sikap umno jahanam. Sial macam babi hutan N1H1. keji sungguh perbuatan KERA-JINAN UMNO ni, macam sial.

    Termasuklah juga PM dan the juboss jeff the GAY laknat. hahahahahah

    BalasPadam
  36. woii jeff kalu berani kasi bukalah anonymous komen dalam blog bodoh kau tu.. apa tak cukup jantan ke.. dengan anonymous pon takut ke?? belajarlah keberanian dengan kawan kamu ni si PM.. jangan jadi macam si zambiri takut bubar dun..

    BalasPadam
  37. bro aku rasa si jeff ni pengumpul gambar gay bro.. bahaya dia ni senyap-senyap tgok cerita gay bro, apa tidaknya cuba bro tgok gambar-gambar yang dieditnya dari mana lah dia dapat gambar2 macam tu, itu bermakna dia usaha cari dan kumpul gambar gay sebelum dieditnya, tgok bro siap ada tanda URL blog dia tu, maknenya bro dia buat semua kerja-kerja bodoh tu bro asli dari dia tu... cayalah jeff si pengumpul gambar gay.. hahahahahaha

    BalasPadam
  38. salam,
    Umno sekarang dalam satu keadaan terdesak dan dalam satu musibah, Kekuatan UMNO yang membolehkan parti ini menjadi ketua angkatan pemerintah adalah terletal pada tongkatnya seperti MIC,MCA,PPP dan pati-pati lain, mengapa UMNO diibaratkan seakan mabuk terlebih todi kerana tongkat-tongkat utamanya MIC,MCA dah dimamah anai-anai dan silapharibulan boleh patah berkecai..jika keadaan ini terjadi kemana UMNO mahu bertungkat lagi,hanya mengharapkan parti-parti dari timur malaysia sahaja. Mampukah UMNOhanya bergantung harap kerusi-kerusi dari timur itu?? hakikatnya, UMNO bagai gila bayang apabila UG disuarakan. Alasan mereka perpaduan melayu dan ugama. UMNOpandai berbicara soal melayu dan ugama, tapi saudara sekalian apa jaminan pembelaan yang dibawa oleh UMNO kepada kaum dan ugamanya?? dulu islam hadhari, sekarang semua satu,satu malaysia lah satu sekolah lah dan lain-lain satu lagi, wawasan 2020 dah dikebumi terus dah, satu je kita pelajari dengan kepimpinan UMNO,mereka tidak akan meneruskan agenda pemimpin mereka terdahulu, siapa yang masih lagi menyokong UMNO ternyata mereka menyokong kerana mahu kebendaan,ibarat kata politikmereka politik kebendaan. tidakpernah jujur dan ikhlas dalam perjuangan. Hentikanlah digelapi fahaman UMNO, bebaskan diri anda semua dari UMNO, "katakan taknak BN" "setiap undi membawa padah"

    BalasPadam
  39. stupid blog...bro. Ni laa kaum2 yang x tau hukum Allah (Hukum Hudud). Org nk buat dia x mau pastu dok nk ngata org...gua nk tanya skit bro...senang and simple question,indeed...apa hukum org x mau hukum Allah...lu fikir lah sendiri...beb

    BalasPadam
  40. aku pula nak tanya PM,Jeffrey Apa hukum seorang wanita tidak tutup aurat? lagi simple bro. Aku bukan apa bro anon aku meluat giler tgok muka rosmah muka sudah macam michael jackson dah.. macam mana takboleh tgok, dekat mana-mana pong ada muka dia, aghhhbhhh meyampahnya, barua-barua dia cuba kau buka TV 1 pembaca berita...ahhhh lg menyampah bro

    BalasPadam
  41. umno dengan sis (sister in islam) sama je dua-dua HARAM

    BalasPadam
  42. Kementerian Pelancongan hari ini enggan menjelaskan kepada Parlimen kenapa Jean Todt iaitu tunang pelakon terkenal Michelle Yeoh diberikan kontrak lumayan RM900,000. Naib Presiden PKR Azmin Ali berkata alasan bahawa bayaran itu untuk khidmat Todt menarik rakyat asing menetap di sini di bawah kempen “Malaysia- rumah kedua ku” tidak masuk aka

    BalasPadam
  43. salam anon 15,
    kalau setakat dapat maklumat dari blog tu kira belom sahih lagi...cuba dapatkan dari kerajaan N9, sebab puak-puak anon ni gemar mengembar gemburkan isu yang terkadang fitnah, kekadang projek kerajaan masih tidak dapat diselesaikan kerana ada masaalah spect dan teknikal, atau masaalah kontraktor, apa pun penulis tak merujuk kepada kes yang anon sebutkan kerana belum penulis tidak menerima kesahihan isu yang dibangkitkan.
    Terima kasih

    BalasPadam
  44. salam anon 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23,
    nampaknya anon semua dah tersampok dan sawan apabila melihat blog sahabat penulis yang penuh dengan idea yang menarik bagi tatapan anon semua, Apapun yang anon semua lontarkan sedikit pun tidak melemahkan semangat sahabat penulis Jeffry Dimensi untuk terus membuka pekung PAS, PKR & DAP malah terus menjalankan kewajipan membenteras kemungkaran yang dibawa oleh pemimpin-pemimpin anon semua...
    nantikan pendedahan demi pendedahan darinya...
    Hidup Jeffry!
    Terima kasih

    BalasPadam
  45. salam anon 24,25,
    apa masaalah kalau memang benar Kelantan berhak untuk mendapatkan royalti minyak, malah penulis mendoakannya agar kesejahteraan rakyat negeri cik siti wan kembang dapat dipertingkatkan lagi.. kalau setakat nik aziz dan PAS yang merintah selama 19 tahun ni...memang tak de apa-apa la...asyik slogan membangun bersama Islam tapi kerja sikit pun tak melambangkan keislaman sebenar...itu kerja PAS la...apa nak heran!
    Tapi belum apa-apa lagi anon dah menyerang dengan perkataan yang begitu keji sekeji diri anon sendiri, membuka pekung didada dengan menunjukkan nilai diri anon yang rendah, nasib baik bukan anon yang berunding untuk mendapatkan royalti, jahanam rakyat dan negeri
    terima kasih

    BalasPadam
  46. salam anon 26 & sijeffgay,
    terpulang lah kepada pemilik blog untuk menerima komen yang bagaimana dia fikirkan layak untuk disiarkan... kalau anon boleh berkata-kata, anon juga boleh mendengar.. begitu lah kenyataan hidup ini...

    penulis tak melihat sahabat Jeffry Dimensi seorang gay, malah beliau merupakan seorang yang menentang dengan keras akan perlakuan haram, keji dan jijik itu... itu sebab beliau begitu bertanggung jawab untuk mendedahkan betapa buruk dan teruknya perbuatan terkutuk itu,
    cuma penulis musykil pulak anon marah semacam jer, penulis harap anon bukan golongan itu lah sebab bagi golongan gay memang tercabar dengan pendedahan yang dibuat oleh sahabat penulis tersebut, nasihat penulis kepada anon, kalau anon bukan pelaku gay pun tak perlu bersimpati atau nak membela pelaku-pelaku gay ini kerana ianya jelas ditegah, ditolak da dilarang oleh agama.. paham yer!
    terima kasih

    BalasPadam
  47. salam anon 27,
    penulis melihat kebencian yang membuta tuli akibat ketaksuban anon telah menutup pintu hati dan akal yang waras untuk melihat bahawa UMNO masih lagi tetap menjadi pilihan utama pengundi dan rakyat dengan memenangi PRU 12 yang lalu, cuma parti komponen yang jelas merosot sokongan menyebabkan BN gagal mendapat 2/3 kerusi Parlimen, UMNO memang berdiri demi agama dan bangsa dan akan terus berjuang deminya walaupun ada bangsanya yang memperkudakan agama dan menjual semangat bangsa seperti anon...itu UMNO tak heran!
    terima kasih

    BalasPadam
  48. salam anon 28,
    yang jelas menolak hudud malah mempermainkannya ialah PAS, kenapa hudud yang di draf oleh haji hadi tidak dilaksanakan di Kelanatan? Kenapa haji hadi ketika menerajui kerajaan Terengganu pada 1999 tidak melaksanakan hudud yang dia sendiri draf? Kenapa sekarang tidak dilaungkan lagi hukum hudud dan kisas? Kenapa hudud PAS apabila pasangan islam dan bukan islam bersekududukan maka yang islam kena hudud manakala yang bukan islam didakwa dibawah kanun acara jenayah biasa? apa hudud islam begitu hina hingga tidak menyeluruh untuk dilaksana kepada semua manusia? apa hudud islam tidak berjaya memeberikan keadilan kepada orang bukan islam? baca lah sendiri hudud PAS pemimpin anon yang terang mempermainkan hukum agama...atau anon memang tak baca hanya mengangguk apa jua yang disuapkan oleh tuan-tuan kamu? apa punya orang macam ni?
    sedar lah
    terima kasih

    BalasPadam
  49. salam anon 29,
    hukum wanita islam yang baligh tidak menutup aurat ialah berdosa... itu jelas.
    anon jangan menyampah sangat dengan orang nanti terbalik pulak baru naya...huhu
    doakan kebaikan kepada saudara seagama kerana itu tuntutan bukan dihina kerana itu lah dakwah yang diajarkan.
    terima kasih

    BalasPadam
  50. salam anon 30,
    UMNO wadah perjuangan keramat orang melayu demi agama dan negaranya sementara apa yang dilakukan oleh SIS dalam isu-isu agama banyak penulis tidak setuju.
    yang baik tak kan bersatu dengan yang buruk.
    terima kasih

    BalasPadam
  51. salam anon 31,
    penulis tak de maklumat mengenainya, cuma kalau beliau terima projek sekali pun mungkin ianya sesuai dengan dasar kerajaan selama ini yang mengamalkan dasar terbuka dalam ekonomi...sesuai dengan kelayakkan dan bidang yang ada pada beliau, apa masaalahnya? anon kena lah berusaha agar anon juga boleh berjaya supaya tidak melihat kejayaan orang lain sesuatu yang menyakitkan... cepat tua anon...
    terima kasih

    BalasPadam
  52. KEHKEHKEH TERASE PEDIH BALACI2 PENJAGE TONGKENG 'ANU'WAR BROO!!. KASI BERAPI LG BRO KEHKEHKEH YEHAAAAAAA!!!!..UMNO ALWAYS THE BEST OF THE BEST KEHKEHKEH

    BalasPadam