Jumaat, 16 November 2018

1MDB ~ Cari Sampai Lobang Cacing..!


Siapa juga yang terlibat dalam rompakan perlu dihadap ke muka pengadilan..!

Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) perlu menyelesaikan segala urusan berkaitan proses ekstradisi bekas ahli perbankan Goldman Sachs, Roger Ng dalam tempoh 60 hari perintah reman yang dikenakan terhadapnya.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh berkata perintah reman 60 hari ke atas Ng atau nama sebenarnya Ng Chong Hwa itu berkuat kuasa 2 November lalu selepas ditahan pada 1 November, susulan waran tangkap yang dipohon kerajaan Amerika Syarikat (AS).

"... tempoh berkenaan (60 hari) diberi mahkamah untuk AS (Amerika Syarikat) justify (untuk mewajarkan) proses ekstradisi itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Balai Polis Sri Hartamas, di sini hari ini


Sebelum ni mamat ni sanggup pulangkan wang rompakan sebanyak 120 Juta..! Banyak tu..!

Bekas eksekutif Goldman Sachs, Roger Ng dan keluarganya dilaporkan bersetuju untuk menyerahkan kira-kira S$40 juta (RM120.7 juta) yang dikaitkan dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada pihak berkuasa Singapura.
Memetik sumber, Bloomberg melaporkan Ng yang ditahan minggu lalu di negara ini atas permintaan pihak berkuasa Amerika Syarikat, akan memulangkan dana yang dibekukan di republik itu.
Cuba fahamkan pengakuan Tim Leissner di mahkamah di bawah ni..






Blog ini akan terus menjadi pemerhati tetap dan pengupas isu 1MDB..! Kerana isu ini lah UMNO dan BN di tolak oleh rakyat dalam PRU yang lalu..!
Kerana perompak perompak ini lah kuasa Melayu yang selama ini memayungi rakyat dalam negara hilang bertahta..!
Besar dosa mereka ni kepada perjuangan Agama, Bangsa dan Negara..!
Itu sebab kita akan terus pastikan hak rakyat dan negara serta kebenaran akan dapat dipastikan hidup dan bermartabat di bumi bertuah ini..!
Yang tak suka???
Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Syabass admin..tapi yg pelikknya masih ada lagi bloger yg bermatian pertahan najib walaupun bukti kukuh..blog2 pro najib byk yg xaktif..dedaq xde kerja xjalan..kikiki..

    BalasPadam
  2. TANGKAP JE ANAK BABI NI!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tangkap anak Cina ni sampai ke lubang cacing!!!

      Padam
  3. yg mana terlibat SECARA LANGSUNG dgn 1MDB sila undur dan diadili dgn adil dlm makamah, beri muka2 baru menarajui perjuangan agama bangsa dan tanahair, jika tidak sumpahan ini akan makan sampai anak cucu, berundur dan bertaubat secepat mungkin.

    BalasPadam
  4. Menggunakan tindskan sistematik dlm undang2 dan menerobos masuk kelemahan sistem kewangan negara dn antara negara demi menjarah duit rakyat.mrk wajib dihukum demi tanah melayu

    BalasPadam