Rabu, 14 November 2018

Manifesto Baru Barua DAPig@PKR Penang..!


Apa jadahnya? Dah miskin sangat..?


GEORGETOWN - Kenderaan yang bukan berdaftar di Pulau Pinang dicadangkan agar dikenakan caj bagi menggalakkan pengunjung ke negeri ini menggunakan pengangkutan awam.
Adun Kebun Bunga (PKR), Jason Ong Khan Lee berkata, selain itu, langkah itu dapat membantu menurunkan bilangan kenderaan yang memasuki Pulau Pinang.

Menurutnya, Pulau Pinang kini dibanjiri dengan lebih satu juta kenderaan berbanding 10 tahun lalu, iaitu hanya 300,000 kenderaan di jalan raya.
"Dengan cadangan ini, ia dapat mengurangkan jumlah kenderaan di negeri ini, sekaligus mengurangkan kesesakan lalu lintas.

"Kita nak gerakkan manusia, bukannya kenderaan. Saya harap cadangan mengenakan caj ke atas semua kenderaan yang bukan berdaftar di Pulau Pinang dapat diperhalusi," katanya.
Terdahulu, Jason Ong menyampaikan ucapan pembahasan rang undang-undang perbekalan dan usul anggaran pembangunan 2019 Pulau Pinang tadi.
Jason berkata, sekiranya kerajaan negeri ingin menggerakkan manusia, kerajaan negeri perlu mempertingkatkan infrastruktur pengangkutan awam.
"Kerajaan negeri juga perlu mempunyai 'political will' untuk menempatkan semula atau menghentikan aktiviti penjaja haram jalanan serta parkir haram," katanya.


SOalnya..apakah lengkap sistem dan prasarana pengangkutan awam di negeri tu? Apakah benar ianya berhubung di seluruh Penang?

Atau akal otak YB ni yang nampaknya tak pernah berhubung?

Akai ada kaa? Akai mangkuk..!

Lu Fikir La Sendiri..!


1 ulasan:

  1. jgn cakap buat dulu klu berani..nti pecah semua tak kira apa siapa yg pecah.

    BalasPadam