Khamis, 15 November 2018

PKR ~ Retak Yang Menanti Belah..!


Semuanya kerana pemimpin..! Kepala rosak maka ahli pun turut rosak..! 

Pemimpin baik akan membentuk ahli dan pengikut yang baik, begitu lah sebaliknya..!

Itu sebab UMNO patah riuk dalam PRU yang lalu..! puncanya? pemimpin..! fullstop..!!!

Hari ni Pigayarrr pun nampaknya dah tersampuk..! Masing masing nak mengangkat dan menyelamatkan ponggong pemimpin mereka..! 

Itu realiti tahap pemikiran politikus dalam negara..!

'Undi hilang secara sistematik, terancang'


Calon ketua pemuda PKR Akmal Nasir mendakwa undi yang hilang dalam pemilihan parti itu adalah "secara sistematik dan terancang" bagi menjejaskan undi terhadap Rafizi Ramli yang bertanding jawatan timbalan presiden.
Jelas Akmal, sejumlah 8,926 atau 44.6 peratus undi yang hilang bagi jawatan timbalan presiden PKR berlaku di 17 cabang.
"Daripada 17 cabang tersebut, ia melibatkan sembilan cabang di Sabah dan lapan cabang di Selangor yang mana majoriti cabang-cabang ini dijangka memberi kelebihan kepada Rafizi dengan undian yang lebih tinggi berdasarkan mobilisasi dan resit yang dikeluarkan oleh kumpulan yang menyokong beliau.
"[....] Angka ini adalah terlalu besar dan tertumpu kepada cabang-cabang tertentu sahaja yang boleh menyebabkan keputusan keseluruhan Majlis Pimpinan Pusat tidak menggambarkan pilihan yang dibuat oleh anggota PKR di seluruh negara," katanya dalam sidang media di parlimen hari ini.
Akmal yang merupakan anggota parlimen Johor Bahru dan berada di dalam kem Rafizi, turut mendakwa bahawa kehilangan undi jadi lebih ketara dalam empat minggu terakhir pemilihan berlangsung - dengan lebih banyak cabang menyaksikan kehilangan lebih 20 peratus undi bagi jawatan timbalan presiden PKR.
"[....]Perbezaan yang ketara ini sehingga mencecah lebih 20,000 undi memungkinkan undi timbalan presiden dan majlis pimpinan pusat hilang secara sistematik dan terpilih," katanya.
Sembilan cabang di Sabah yang dinyatakan adalah Kota Marudu, Pensiangan (sebelum pemilihan semula), Tenom, Kudat, Tawau, Kota Belud, Silan, Kinabatangan dan Semporna.
Lapan cabang di Selangor yang dimaksudkan pula adalah Kuala Langat, Puchong, Selayang, Klang, Kapar, Hulu Selangor, Hulu Langat dan Shah Alam.
Malaysiakini sedang menghubungi jawatankuasa pemilihan pusat (JPP) untuk mengulas perkara itu.
Ketika ditanya selepas sidang media itu berhubung pihak yang dirasakannya bertanggungjawab, Akmal berkata dia tidak mahu menyebut nama tertentu kerana "perlu adil dengan semua orang".
"Setelah fakta diperoleh, pimpinan parti perlu memberi arahan untuk siasatan telus diadakan - bukan hanya untuk menemukan dalang,
"Bagi kami, ini adalah parti kami. Kami tak mahu buat masalah, tapi kami mahu menjadikan parti lebih kukuh sebagai keluarga," katanya menambah bahawa semua penemuan akan diserahkan kepada biro politik PKR malam ini.
Yang jelas kerana politik pemimpin Melayu semakin berbalah dan berpecah..! Untung sangat ke nasib Melayu kerana itu???
Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Melayu yang buat masalah kepada Melayu. Ini bukan soal sokong Rafizi atau sokong sesiapa. Ini soal ketelusan dan integriti. JPP PKR perlu siasat hal ini dan BUKAN SETAKAT MENGALA PASTI DALANG. Beri keadilan kepada semua pihak. Banyak bukti telah ditemukan. Jika hal ini didiamkan, maka PKR sengaja menempat MAUT.

    BalasPadam
  2. MAMPOSLE KO ORANG

    BalasPadam
  3. SPR kerajaan dahulu satu billion lebih baik, telus dan sangat berintegriti. Bertahun DAP bersama2 sekutunya memburuk2kan SPR, itulah kerja DAP dalam menanam kebencian. Sekarang lihatlah apa yang terjadi dalam pemilihan PRK yang diuruskan sendiri, penuh dangan penyelewengan dan lansung tidak punyai integriti. Disarankan untuk buat pemilihan semula yang lebih telus dan adil!!!!

    BalasPadam
  4. TAK LAMA LAGI MELINGKOPLAH TU!!!

    BalasPadam
  5. Dahulu bertahun2 DAP dan PKR memburuk2kan, menanam benci dan memfitnah SPR. SPR dahulu dipihak yang benar, sangat berintegriti. Tengoklah pemilihan PKR yang penuh dengan penipuan dan penyelewengan ini!

    BalasPadam
  6. PARTI BABI HUTAN HANYA PANDAI MENYONDOL JE LAH KERJANYA


    Sejak PH berkuasa, nampaknya sikap kurang ajar non-Bumi semakin ketara terutamanya Cina DAP. Mereka mengambil segala kesempatan dengan kuasa 5 tahun sekali ini. Mahathir dan semua pemimpin Melayu PH terbelenggu dengan kuasa kingmaker DAP. Kalau tidak diturutkan, DAP bisa saja bertindak keluar PH.

    Jika DAP keluar, kerajaan PH jatuh tunggang-langgang. Menteri-menteri Melayu daripada PAN, PKR dan BERSATU yang baru beberapa bulan menjadi menteri, hilang segala jawatan, pangkat dan kemewahan. Hendak tak hendak kerakusan dan segala tuntutan DAP mesti dipenuhi. Apa nak jadi pada bangsa sendiri, apa peduli. Inilah kemelut bangsaku pada hari ini.

    Justeru, yang kurang ajar menjadi semakin kurang ajar. Hati nurani Melayu/Islam tercabar dan dicabar. Baru saja kitab Injil tersebar. Kononnya, ini Malaysia Baru ada hak sama rata semua agama. Kini ICERD pula meradak jantung Melayu. Konsep dan dasar kerajaan PH menghala Malaysian Malaysia jelas sekali. Dengan kuasa, DAP tak perlu lagi melaung-laungkan terminologi sial ini. Laksanakan sahaja sebagai agenda pertiwi.

    Semua Melayu PH sekarang pernah menjadi penentang keras dasar Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP. Mahathir, Anwar Ibrahim, Mat Sabu dan gerombolan mereka kini menjadi Melayu pelupa dek kepentingan sendiri. Hak ketuanan Melayu ingin difaraidkan dengan bangsa pendatang. Benarlah kata ilmuwan: Si bijak akan bahagi sama rata harta orang. Si bodoh akan bahagi sama rata harta sendiri.

    Mengikut apa yang penulis dapat rumuskan daripada situasi terkini ICERD jika diterima oleh kerajaan, ratifikasinya akan menjadi api yang membakar negara. Mengikut ahli antropologi, Melayu ini sifatnya banyak santun dan sabar. Amukan pun ada dalam budaya Melayu yang berbudayakan sabar dan santun itu. Justeru, jika Cina DAP terus bermain api dalam apa bentuk sekalipun yang mencabar orang Melayu, maka penulis menjangkakan peristiwa '13 Mei 1969' akan berulang.

    Cina DAP harus memikirkan dari sekarang tentang nyawa dan modal insan yang akan melayang. Perniagaan, gedung dan gudang yang akan terbakar dan kehilangan pelanggan. Ekonomi yang sedia parah diperitkan lagi dengan pelabur yang akan menjauhkan diri. Kebimbangan dan ketakutan dek prejudis akan menghantui. Berapa tahun pula masa diperlukan untuk keharmonian, keamanan dan kemantapan ekonomi dapat memulihkan diri?

    Penulis fikir pemimpin Melayu PH masih boleh diinsafkan. Merekalah yang menjadi terompah DAP sejak di teraju kuasa. Merekalah yang menyebabkan DAP jadi seumpama kaduk naik junjung. Justeru dalam usaha menyatukan ummah, mereka perlu diajak ke meja bulat. Bangsa ini belum berkerat rotan berpatah arang untuk segera bertaubat.

    Bangsa yang berakar salasilah Demang Lebar Daun ini sinisnya dekat berbau tahi, jauh berbau bunga. Leluhur pernah berpesan untuk pewarisnya, jika berkelahi ingatlah biduk lalu kiambang bertaut. Carik-carik bulu ayam, lama-lama bercantum juga. Kalau bertikam,jangan di dalam gelap; kalau tidak menikam lawan, maka tertikam kawan sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dengan pendapat tuan. Kepada orang Melayu mari sama2 memajukan ekonomi Morang Melayu. Kedai2 makan orang Melayu tumbuh bagai cendawan dan ada antaranya bertahan puluhan tahun lamanya sebab mendapat sokongan PADU dari orang Melayu itu sendiri. Diharap semangat ini dapat diterjemahkan kepada produk2 Muslim yang lain. Kita kini punyai bergitu banyak alternatif dalam segala bidang dan lapangan...

      Padam
    2. Filem2 Melayu keluaran anak2 Melayu kini telah dapat menjana keuntungan berpuluh2 juta kerana mendapat sokongan padu dari orang2 Melayu. Harap2 kedai2 Maidin dapat diperbanyakkan disemua tempat. Kami menyokong semua kedai2 Muslim ...

      Padam
  7. Harap2 SPRM dapat segera menyiasat dan mengheret mana2 penyeleweng dalam PKR kemuka pengadilan.

    BalasPadam
  8. NENEK 'DINASOUR' SONGLAP RM95 BILLION?
    November 13, 2018
    The 95 Billion Ringgit Dinosaur Grandmother?

    Malaysia sekali lagi di kejutkan dengan tuduhan skandal besar besaran oleh seorang bekas menteri.


    Sekarang ini Tan Sri Rafidah Aziz, seorang bekas menteri dalam kabinet Dr. Mahathir bin Mohamad I di tuduh menyonglap wang rakyat berjumlah lebih 95 billion ringgit oleh Raja Petra Raja Kamaruddin melalui portal Malaysia Today.

    Raja juga menuduh Rafidah Aziz menyertai kumpulan serpihan UMNO, Bersatu, demi untuk mengelak dirinya dari di kenakan tindakkan undang undang.

    "Pada tahun 2005 jumlah itu sememangnya besar, dianggarkan melebihi RM60 bilion atau lebih daripada RM2.5 bilion setahun selama kira-kira 30 tahun. Semenjak itu, ianya dianggarkan mencapai RM95 bilion. Dan Rafidah Aziz berada di pertengahan skandal ini kerana pemegang AP juga adalah pemegang saham proksinya dan dia bahkan secara terbuka memiliki hubungan dengan salah seorang pemegang AP

    Rafidah Aziz, bekas ‘tycoon’ Umno yang menyertai PPBM, menyebabkan pembeli kereta Malaysia menanggung RM95 billion

    Azmin Ali dedah pada tahun 2008 yang skandal(Rafidah Aziz) AP berjumlah RM2.5 bilion setahun

    Selamat datang ke PPBM, Rafidah, bekas “tycoon” Umno untuk menyertai parti itu. Apa yang dimaksudkan dengan PPBM sebagai parti “billionaires” yang dikatakan oleh Datuk Zaid Ibrahim semalam?

    Raja Petra Kamarudin"

    Jikalau dikutkan perkembangan politik Malaysia semasa dan tuduhan yang di lemparkan terhadap pimpinan Malaysia yang ada, pimpinan kini menghadapi satu krisis kekurangan ketelusan yang amat serious.

    Hampir kesemua orang keliling pimpinan negara di katakan pernah menyonglap wang rakyat dan Rafizah Aziz juga kini menjadi sasaran.

    Banyak persoalan sudah pun muncul bagaimana anak anak Tun Mahathir sendiri boleh jadi kaya raya.

    Banyak juga khabar angin bertiup bahawa The Wall Street Journal, The New York Times, The United States Department of Justice dan lain lain telah di beli oleh Tycoon Tycoon kaya dari Malaysia dengan harga bebillion dollar Amerika untuk menjatuhkan Najib Razak.

    Walaupun pertuduhan pertuduhan ini mungkin pada peringkat khabar angin kini, namun kita perlu ingat bahawa pada 2010 skandal 1MDB juga cuma khabar angin.

    Kini 1MDB menjadi skandal antarabangsa yang sudah pun berada di peringkat perbicaraan mahkamah.

    Mungkinkah ini pertanda bahawa Malaysia akan menghadapi PRU ke 15 lebih awak tahun depan?

    Kami juga bertanya, berapakah harga kerajaan Malaysian sebenarnya?

    Kerana kalau di lihat tycoon tycoon kaya raya sangat berminat membeli kuasa rakyat di Malaysia pada masa ini.

    Kami sebagai Rakyat Malaysia sangat bimbang dengan perkembangan Plutocracy di Malaysia dan kehakisan kuasa rakyat marhaen. Setiap hari yang kaya makin banyak membeli kuasa rakyat dengan melantik Tycoon Tycoon kaya kedalam kerajaan.

    Walauapapun pun status berita ini, menjadi tanggujawab rakyat dan kerajaan untuk menyiasat setakat mana tuduhan ini benar.

    BalasPadam
  9. Ni yang rakyat paling suke.

    AZMIN gaduh dengan anwar... nanti madey tak lantik anwar tapi lantik Azmin jadi PM ke 8.

    PKR tak puas hati dan terpecah dua...satu tim yang menyokong Azmin dan satu lagi tim yang menyokong Bang Non.

    Bukan je PLR malah lain2 parti dalam ph pun tak sokong keputusan Tun madey tu....macam2 jadi dan akhirnya PH berantakan sesama sendiri dan kacau bilauph kacau..... keluar parti bagai..

    BN ambil alih....dan yang bestnya...PH jd pembangkang semula... boleh berdemo lagi di jalan raya lagi 60 tahun.

    BalasPadam
  10. Manyak bagus maaa...Melayu sama Melayu gaduh...Kita tepuk tangan saja maaa...Ini negeli haaa...nnt kita kasi ambik laaa...Lu semua..boleh pigi hutan ka ..Indo esia ka ..mana2 lu suka laaa...Mengong punya Melayu la lu olang...

    BalasPadam