Isnin, 26 November 2018

Dari LGBT Dah Ke ICERD Pulak..!


Ni lagi sekor bangsat..! 

Tak cukup berjuang dalam isu khalwat dan sebok nak ajak LGBT berkongsi tandas...tup tup timbul isu ini.

Icerd: Absurd atau berserk

Jikalau Icerd punya cita-cita menentang perkauman dan Islam tertegak atas asas tiada perkauman, tidak hairanlah hampir semua negara OIC telah menandatanganinya. 
Kelayakan kita menerimanya dalam usaha memperkukuhkan kebersamaan dunia Islam dengan masyarakat antarabangsa memerangi bahaya perkauman sepatutnya tidak dipertikaikan. 
Lokal konteks kekuatan Malaysia
Tapi mengapa kita memilih untuk menjadi liar seolah dunia akan kiamat jika kita menerimanya? Mengapa hilang rasional kita sedangkan ini peluang menegaskan keunggulan Islam menentang penindasan kaum? 
Mereka katakan kita tidak pernah menindas mana-mana kaum di negara ini, maka apa perlunya Icerd ini? 
Saya menyatakan kerana kita tidak menindaslah maka kita perlu buktikan kebersamaan masyarakat antarabangsa memerangi perkauman.
Kalau anak dia atau sedara mara dia bawak jantan main dalam rumah lepas tengah malam, dia nak biar ajer ker?
Sambung baca..
Jikalau kita menyatakan kerana perlembagaan inilah yang melahirkan keharmonian dan tiada penindasan kaum, maka logiknya bersetujulah kita kepada Icerd, bukan membawa kita kepada penghapusan semua ini! 
Malah dipertahankan di peringkat antarabangsa dengan memperagakan model Malaysia, model kita, manhaj kita! Ia bukan dua perkara yang bercanggah tapi lokal konteks kita adalah kekuatan kita kepada Icerd. 
Konteks kita adalah kekuatan kita kepada Icerd. 
Apa nak di harap pada Menteri agama macam ni?
Malangnya, peluang untuk maju ke hadapan terbantut dengan sesetengah pihak 'menculik' ruang Icerd ini dengan menunggangnya menjadi isu politik dan sentimen perkauman sempit. 
Terbantut maju beb..!
Baca lagi...
Sikap kerajaan tidak menandatangani Icerd amat jelas tetapi perjuangan menangani gejala radikalisasi kaum dan agama belum terhenti kerana ia bukan soal Icerd tapi budaya dan sikap perkauman dan agama sempit yang semakin membimbangkan seluruh rakyat Malaysia.
Baca la sepenuhnya tulisan Mujahid di atas tu, mauduknya tetap menyokong ICERD..! Malah fikiran sempit rupanya bagi Menteri bongok ni apabila mempertahankan Agama, bangsa, bahasa dan lain lain hak yang selama ini terbukti kerananya telah menjadikan semua rakyat Malaysia hidup aman, makmur, damai dan harmoni..!
Kalau dengan segala macam hak dan keistimewaan Melayu dan Bumiputera tu pun bangsa ini masih tertinggal di belakang, agak agak kalau takde semua tu jenis macam Mujahid ni boleh sampai ke mana?
Duk Parit Buntar ajer ke? Main parit?
Sebenarnya ini lah hati perut dan semangat juang para pemimpin kerajaan yang dulu bergelar pembangkang. Roh dan semangat juang mereka tidak akan aman tenteram selagi matlamat tuhan politik mereka tidak kesampaian..!

Siapa tuhan politik mereka?
Lu Fikir La Sendiri..!

5 ulasan:

  1. Terimakasih admin.lps ni saya tk sokong najib lagi.

    BalasPadam
  2. Saya pun tak sokong Najib lagi.

    BalasPadam
  3. Saya pun sama.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, terim kasih admin atas penjelasan...perjuangan utk menolak ratifikasi ICERD akan tetap diteruskan...

    BalasPadam