Jumaat, 27 November 2020

Ghairah Aljub Memuncak Di Round Kedua..!

 


Patut la dalam sejarah password 'mokhtar', Aljub perlukan karipap dulu untuk menentang si Sepol..! Mungkin kena warm up ler dulu baru Aljub rancak menunggang seperti mana belalai bengkoknya beraksi menggasak dan menujah betina china doll yang di hantar oleh D. K..! Siapa yang ingat..tahu la adegan tu.

Semalam, apabila gagal menghantar Mahfoz Bean sebagai badut untuk mewarnai galeri dewan rakyat maka Aljub di laporkan berkata..

Jangan terlalu gembira, kami beri laluan ’round’ pertama- Anwar


Pakatan Harapan (PH) mengakui beberapa pengumuman yang dibuat oleh Menteri Kewangan semasa ucapan penggulungan Belanjawan 2021 hari ini mampu memberi kelegaan kepada rakyat walaupun masih banyak persoalan yang diutarakan pihak pembangkang itu masih belum terjawab.

Disebabkan itu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, beliau meminta rakan-rakannya di dalam pakatan pembangkang memberi laluan supaya usul Belanjawan 2021 peringkat dasar diluluskan.

Namun begitu, tegasnya, PH akan bertarung habis-habisan apabila usul tersebut dibawa ke peringkat jawatankuasa bermula Isnin ini.

“Kami mengambil keputusan untuk memberi laluan kerana ini baru pusingan pertama dan perbahasan yang lebih teliti akan dibuat di peringkat jawatankuasa bermula Isnin ini.

“Kami juga mengambil keputusan untuk tidak menyokong undi belah bahagi kerana terdapat persepsi dalam kalangan rakyat bahawa sekiranya usul ini tidak diluluskan ia akan menganggu pembayaran gaji, emolumen, elaun, bayaran lebih masa dan bantuan kepada petugas hadapan.

“Walaupun persepsi tersebut adalah kurang tepat tetapi ada yang berpendapat sedemikian.

“Minggu depan kita akan bertarung dengan lebih sengit,” katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Menurut Ahli Parlimen Port Dickson itu lagi, pihak kerajaan tidak perlu berasa terlalu gembira kerana bacaan kedua Rang Undang-Undang Perbekalan 2021 berjaya diluluskan hari ini.

Ini kerana pihak pembangkang telah membuat keputusan untuk meminta undian belah bahagi sekiranya berlaku pencanggahan pendapat di antara kementerian-kementerian terbabit dengan mereka terutamanya dalam urusan urustadbir yang baik, isu penyelewangan dan sebagainya.

“Masih terlalu awal untuk mereka (kerajaan) merayakannya. sumber.

Anwar memang kaki gempaq...Sanggup mengadap Agung kerana di katakan ada no bilangan sokongan MP. Kalau benar maka semalam lah hari kemuncak untuk Aljub membuktikan ke seluruh alam bahawa dia mempunyai sokongan.

Semalam lah waktu yang paling sesuai untuk Aljub membuktikan bahawa dia layak..! Dia berhak..! Dia bukan kutu berahak..!

Hakikatnya? Aljub sendiri tak berani untuk bangun mencukupkan korum bagi di adakan undi belah bahagian. Tinggal la Mahathir dan sekutunya yang di ketuai oleh Mahfoz Bean bermain telur menantikan buah yang tak gugur..!

Tapi Aljub...siapa yang tak kenal..! Dengar boleh percaya jangan sama sekali..! Tapi ada jugak yang percaya dan buat kira dengan Aljub ni...hehehe. SIapa? 

Lu Fikir La Sendiri..!

Papa hebat..!

6 ulasan:

  1. he bloody think he can win in round 2 and 3• when you go to war you want to win all the battles. shock and awe.

    BalasPadam
  2. Lulus Budget 2021 adalah petanda tamatnya riwayat politik beberapa pemimpin politik seperti Mahathir, Anwar, Najib, Mat Sabu dan kumpulan Bahlol2 PAN. Puak2 yang berlagak hero seminggu sebelum diluluskan Budget rupa2nya adalah pengcut kelas pertama bila undian dijalankan!! Mereka takut muka2 mereka terpapar di kaca tv jika bangun menentang dan diludah oleh rakyat.Bagi 13 Jahanam mereka sudah pun menandatangi surat mengakiri karier politik mereka pada pru15 nanti.

    BalasPadam
  3. Dah duga seperti biasa atok kena main trus marah marah.. Dah tua bawak ler relex banyak bamyak... kalau kencing orang wat bodoh jer.!
    Dr Mahathir selar ahli Parlimen PH kerana sokong Belanjawan 2021.

    Beliau dan empat ahli Parlimen Pejuang tetap dengan pendirian bantah bajet 2021

    SEPERTI BIASA ATOK MULA MARAH
    ATOK KENA KENCING LOKOS BASAH
    RELEX LAH ATOK DON'T BE GELABAH
    BARU SKALI KENA KENCING TRUS TAK KEBAH

    kikiki..

    ATOK DAN WALAUN MAKIN GELISAH
    BARU SEKALI KENA KENCING DAH MARAH2
    ATOK KENCING MERATA BERAK BERSEPAH
    OTAI Re4maC DAH BERATUS KALI BASAH

    kikiki..

    BalasPadam
  4. bye...bye 13 Bahlol, bangsa Melayu pulak tu. Jenis bangsat mereka hanya mementingkan politik dan dendam mereka, masalah rakyat diketepikan

    BalasPadam
  5. Bossku tetap yang jadi pujaan,bukan kerana politik,bukan kerana kawan dan lawan tapi kerana kepandaian dan pengetahuan terutama di bidang ekonomi dan kewangan....

    BalasPadam
  6. Tak payah gempaq dengan budget ini setuju dan sokong saja lah semua nya.Kalau pun budget ini lulus bukan bermakna Mohyidin sudah menang dan pembangkang kalah anggap lah saja ia sebagai satu keperluan wajib terutama di waktu pendemik yang luar biasa ini.

    Kalau tak suka pun pinda lah pada perkara2 yang tak sepatut spt peruntukan JASA dan sebagai nya.

    Tak payah tunggu budget kalau nak menjatuhkan Muhyidin.Dengan kelebihan satu atau dua kerusi parliman bila-bila masa kerajaan ini boleh tumbang.

    Bagi penyokong tegar tak usah lah mendabik dada bahawa blok parti dan pemimpin kesayangan anda adalah hebat sambil mengherdik lawan dan kawan.

    Hakikat yang sebenar parti kerajaan pun nyawa-nyawa ikan,terbina pun atas belas ehsan.Atas keperihatinan kita rakyat tanpa mengira kecondongan politik mari lah sama-sama kita berdoa agar budget ini diluluskan.

    BalasPadam