Khamis, 15 Oktober 2009

Politik Adab & Budaya VS Politik Gila & Bahaya!!!




Jelas yang Pakatan Rosak dan Jahanam tidak mampu menerima kekalahan, pelbagai analisa yang dilakukan dari pemimpin hingga la kuda belang, dikalangan pemimpin PAS ada yang menuduh 'pengundi Bagan Pinang telah menggadai maruah kerana memilih perasuah' kata YB la'lok.

Kata Mur'shit'DOL amnya Nik aziz penjual syurga bahawa PAS telah salah strategi, ada yang mengatakan PAS lebih menonjolkan peribadi lawan berbanding menjaga kebajikan pengundi, pendek kata macam-macam la analisa. PKR pula panas kerana kekalahan ini telah mengakibatkan lobang ponggong mereka panas seakan-akan tidak menggunakan KY jelly apabila diliwat kerana Aura peliwat tegar laki Azmin sudah tidak semerbak dan mewangi.

DAP pula telah membuktikan kepada PAS bahawa apajua tindakan dan ungkapan mestilah dipersetujui oleh mereka sebagai tuhan didalam Pakatan Rosak. Tindakan PAS menentang tuhan DAP mereka di Selangor, isu arak, kuil dan Selcat telah menyebabkan jentera DAP seakan-akan layu dan tidak bersungguh-sungguh didalam PRK BP yang lalu. Kesannya PAS tiada kekuatan tanpa restu tuhan DAP mereka.

Apa pun mereka telah berjaya membawa suatu perubahan cara berpolitik dalam negara. Suasana politik matang, beradab dan berbudaya di dalam UMNO dan Barisan Nasional selama ini yang mengutamakan hujah dari marah, kebijakkan akal dan rasional berbanding akal dangkal dan emosi, fakta dan kebenaran dari tipu muslihat yang penuh samar.

Dalam posting yang lepas penulis telah menulis akan bahaya nya politik gila. Politik gila yang melanda negara seakan menjadi biasa oleh sesetengah anak muda dan tua, lelaki dan perempuan didalam pakatan rosak. Kesannya apa jua yang mendatangkan keuntungan kepada mereka adalah benar, manakala salah jika sebaliknya.

Jika ini dibenarkan tentunya ia amat bahaya kepada pembentukkan negara yang merdeka dan bermaruah, rakyat tidak boleh lagi dipesongkan dengan politik isu yang begitu baik dan cantik di pasarkan oleh pemasar-pemasar yang memang terlatih dalam memutar, memfitnah, membelit dan memesongkan pemikiran.

UMNO dan BN perlu bergerak dengan lebih agresif mengatur langkah seirama dalam mendepani puak pembangkang, Momentum kemenangan di Bagan Pinang bukan sahaja menjadi pembuka dan pengisian didalam perbualan sesama mereka malah jauh dari itu ianya mestilah menjadi kayu ukur yang jelas tentang bagaimana kekuatan calon, jentera UMNO dan BN serta kesatuan hati, tindakan, akal dan matlamat bagi mempastikan UMNO dan BN terus diterima oleh pengundi dan rakyat.

Jika itu dapat dilaksana maka usaha untuk memartabat politik adab dan budaya yang diterajui oleh UMNO dan BN akan terus berjaya dipertahan sementara politik gila dan bahaya dengan sendirinya akan terpinggir dan dipinggirkan...InsyaAllah.

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. SLM BRO..ADE URA2 MANGKOK2 DAP NAK BWK BALIK SI APENG TU..KIWAK BTUL LA APEK2 TU!!..DIA INGAT SENANG2 JE AHLI2 KELUAGE PEJUANG YG TERKORBAN NAK LUPEKAN PERISTIWA BERDARAH TU??..KIM SALAM LAAA..PAS SILE JGN BUAT2 LUPE!!!...LANGKAH MAYAT AKU DLU!! HARKK PTUIHH!!!...

    BalasPadam
  2. Salam,

    DAP terlalu bijak untuk menilai sejauh mana perjuangan Islam dikalangan pemimpin-pemimpin PAS, adakah kerana agama ? atau kuasa, jawatan dan kebendaan ?

    DAP dapat jawapannya ialah ; kebanyakan kepimpinan PAS meletakan kuasa, jawatan dan kebendaan nombor wahid dalam perjuangan mereka, bukan agama Islam, sebab itu DAP huluekan semua itu dan PAS hanyut bersama 'take beer' DAP......

    BalasPadam
  3. Salam Bro Jeffry,
    DAP dan Komunis ni jenis yang spesis yang sama, cuma satu cara politik yang satu lagi cara keras dan ganas, usaha DAP itu bukan sahaja akan ditentang habis-habisan oleh orang melayu malah orang cina dan india yang merasa kezaliman komunis juga akan menolaknya...
    ini semua perbuatan yang lebih memudahkan DAP dan sekutunya ditolak, ditampar, ditarajang dan terkubur di bumi bertuah Malaysia ini.
    terima kasih bro

    BalasPadam
  4. Salam bro Yang Gambi,
    DAP tahu bahawa perjuangan PAS hanya retorik dalam mengembang dan mempertahan Islam, malah DAP tahu bahawa PAS memang menunggang Islam bagi tujuan nafsu politik sempit mereka, apabila PAS boleh sahaja berpeluk dan bermukah dengan DAP maka DAP tahu bahawa PAS amat-amat memerlukan sokongannya bagi mencapai matlamat politik sonsang dan kotor sesama mereka.
    Itu sebab bila PAS melatah di Selangor DAP telah mengambil jalan memboikot dan menghentam PAS semula dan PAS seperti biasa hanya meminta ampun dan nyawa dari tuhan DAP mereka....kesian

    BalasPadam