Ahad, 13 Mei 2012

Mazlan Aliman Baru Sedar ANAK Haram Jadah?

Lama termenung..lama memikir...apa lagi tipu helah nak dijual! dalam sebok mendengar ucapan PM, dalam sebak melihat gelagat warga Felda yang riang gembira tetiba ada pulak idea tang ayat 'haram jadah' ! agaknya memang sakit dan berpinar kena penangan ayat HARAM JADAH!

Untuk makluman puak puak puaka yang mengganggu gugat periuk nasi warga Felda selama ini.. puak haram yang menggelar mereka sebagai ANAK ini memang telah lama dikecam sebagai ANAK haramjadah! sekali lagi aku ulang! ANAK haram jadah! faham!

Kalau kelaku baik dan menguntungkan tentu semua warga Felda menyokong kamu! ini hanya 8 ekor bangkai sahaja yang menyokong dari lebih 120 ribu warga Felda yang ada di tanah rancangan dalam negara...maknanya apa? 

Ungkapan ‘haram jadah’ yang diulang dua kali oleh Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak yang ditujukan kepada penentang-penentang penyenaraian FGVH adalah terlalu kesat dan tidak sewajarnya disebut oleh seorang Perdana Menteri.

Sehubungan itu, Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman kepimpinan Anak Negeri Johor membuat laporan polis di Balai Polis Kulai, semalam terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abd Razak.

Hanya haram jadah sahaja yang terasa...! hanya ANAK haram sahaja yang sakit dengan ungkapan itu!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Selain dari Perkataan HARAMJADAH!kat Pahang ada juga tempat2 yg gunakan perkataan ANAK HEMPURAS!,ANAK SAMPOLIMUK!sama je maaknanya..muda2an perkataan ini semakin popular,sebag generasi baru dh ramai x menggunakannya.

    BalasPadam
  2. aikk..marah nampak..kesian aku tengok mazlan ni..tu laa..lain kali sebelum buat benda benda bodoh dan pengaruh 8 bangkai hidup tu, gunalah otak dulu..nak dibandingkan lebih 100k orang dgn group bangkai korang tu agaknya saperlah yang betul eh..dasar ANAK HARAMJADAH

    BalasPadam