Ahad, 21 Oktober 2012

Harga Rokok Naik 20 sen


Mulai esok harga rokok yang diedarkan diseluruh negara oleh British American Tobacco akan dinaikkan 20sen - sumber berita TV3

Lu Fikir La Sendiri!

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 ulasan:

  1. Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...
    Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

    Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







    (( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

    October 21, 2012 10:17 PM

    ---------------------------------------------------------------

    Bawa bertaubatlah saudara/i, kau yang sebenarnya kaki penipu, Pakatan Rakyat memang penipu, isu tanah Felda Plantations, pasal apa hanya generasi kedua Felda dan pesara tentera saja yang nak diberi oleh Pakatan Rakyat,sedangkan pesara polis, pesara bomba, pesara guru, lain-lain pesara kerajaan, malahan pesara swasta mengapakah tidak dipedulikan oleh Pakatan Rakyat berkaitan tanah Felda Plantations tersebut? Sila jawablah kalau kau bukannya golongan penipu.

    Kepada pihak kerajaan, walaupun saya vokal dalam isu Nazri Aziz dan cadangan bangangnya nak ringankan hukuman penagih dadah itu, saya secara dalam hati masih sayangkan kerajaan, cuma kerajaan jangan hendak membuat perkara yang boleh menghancurkan kepentingan nasioal negara kita ini. Saya selama ini adalah penyokong kuat kerajaan, jangan hancurkan hati saya dengan tindakan melampau lagi, kerana sebelum ini di era Pak Lah hati saya hancur dengan sikap politik bodoh dan gila Pak Lah dan kuncu-kuncunya hinggakan saya tidak mengundi pada PRU 2008, malahan saya sangat suka bila Barisan Nasional kalah banyak kerusi pada tahun itu. Kemudian sekarang ini PPSMI dimansuhkan walaupun ianya untuk kepentingan jangkamasa panjang kanak-kanak di negara ini, ianya menghancurkan hati saya lagi, tak cukup dengan itu kerajaan memansuhkan ISA yang selama ini menjadi benteng untuk melindungi keamanan negara ini dan digantikan dengan akta haprak yang bodoh seperti Akta Perhimpunan Aman yang tak aman pun perhimpunannya, sekali lagi hati saya dihancurkan, malahan bukan saya seorang yang hancur hati dengan kerajaan dalam perkara yang saya nyatakan di atas, beribu-ribu, malahan mungkin berpuluh ribu lagi yang makan hati dengan tindakan kerajaan hendak memenangi hati golongan perosak tetapi menghancurkan hati golongan yang cintakan keamanan dan kemajuan negara. Cukuplah, jangan hancurkan lagi hati kami semua dengan hendak meringankan hukuman kesalahan mengedar dadah pula, maka jika selama ini kami semua bersabar, mungkin tsunami politik PRU 12 akan berulang kembali hinggakan Barisan Nasional boleh tumbang dalam PRU 13 akan datang. Memang kami semua tidak suka Pakatan Rakyat, tetapi kami juga meluat dengan sikap kerajaan yang suka mengikut cadangan gila babi dari menteri haprak seperti Hishammuddin dan Nazri Aziz itu. Kerajaan perlu kembali ke landasan Barisan Nasional yang asal iaitu membangunkan negara ini dan melindungi keselamatan negara ini demi agama, bangsa dan tanah air. Kembalilah ke pangkal jalan sebelum terlambat. Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad
    Nasionalis Melayu

    BalasPadam
  2. Syabas, naikkan harga rokok dengan lebih tinggi lagi, malahan kalau diharamkan penjualan rokok di negara ini adalah lebih baik, kerana rokok memudaratkan kesihatan, menyebabkan orang lain mendapat masalah kesihatan, mencemarkan alam sekitar dan banyak masalah lain lagi. Kepada orang Islam yang merokok, Majlis Fatwa Kebangsaan yang telah bersidang selepas berbincang panjang lebar dengan merujuk sumber-sumber yang sahih seperti Al-Quran, Hadis, kitab muktabar telah membuat keputusan bahawa perbuatan merokok adalah haram di sisi Islam, kepada sesiapa yang masih merokok itu, sedarlah kamu semua melakukan perbuatan haram yang ditegah oleh agama berdasarkan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan itu, berhentilah merokok dan bertaubatlah selagi masih ada peluang.

    BalasPadam
  3. Keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung pengharaman perbuatan merokok adalah dibuat sejak tahun 1995 lagi, bayangkanlah berapa banyak dosa yang dipikul oleh orang Islam yang masih lagi merokok hingga kini, malahan kalau sedar dan bertaubat, alhamdulillah, kalau masih nak berlagak sombong, nak melawan perintah agama, korang jawablah nanti di akhirat kelak, kerana fatwa yang dibuat oleh para mufti itu adalah berlandaskan hukum syarak, bukannya dikutip di tepi jalan, maka ikutilah peraturan yang telah ditetapkan oleh agama kita sendiri, kepada orang bukan Islam, korang nak merokok itu korang punya pasal, kepada orang orang Islam, kalau nak merokok, sedarlah bahawa agama kita melarang perbuatan itu, kalau nak melawan hukum agama, bermakna melawan Allah Taala dan korang tahu sendirilah hukuman kepada orang yang melawan Allah Taala di akhirat kelak, bertaubatlah selagi masih ada pintu taubat yang masih terbuka.

    BalasPadam