Khamis, 2 Mei 2013

Anwar Aljub Semakin Muflis



JOHOR BAHRU 2 Mei - Bagi orang ramai khususnya para pengundi yang pernah beberapa kali menghadiri dan mendengar ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim, sudah pasti kini menyedari bahawa Ketua Pembangkan itu sudah ketandusan idea bercakap dan berucap.

Sebaliknya, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu seperti biasa akan terus-terusan menggunakan taktik atau modal mencaci, maki-hamun, memperleceh dan mengeluarkan kenyataan-kenyataan berbaur tohmahan dan fitnah atau tuduhan tidak berasas.

Ketika berceramah di Taman Pasir Putih malam tadi, inti pati ucapan Anwar tidak habis-habis menghentam kerajaan Barisan Nasional (BN), menafikan dan memutar-belit kenyataan awalnya yang mahu bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mati cepat dan juga menyerang bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin yang sebelum ini membongkar sikap sebenar bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Anwar juga tidak bosan menuduh tanpa asas kukuh terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan kononnya berlaku pelbagai dakwaan penyelewengan, walaupun ia suruhanjaya yang sama mengumumkan kemenangannya di Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12) lalu.
Untuk mengelakkan orang yang mendengar ceramahnya daripada pulang kebosanan, beliau tampil dengan tuduhan sensasinya iaitu kononnya beliau mempunyai dokumen senarai penerbangan khas yang didakwanya membawa para pengundi dari Sabah ke Semenanjung.

Malangnya, seperti biasa, taktiknya ialah bertangguh soal mengemukakan bukti menyokong dakwaannya itu, iaitu bertujuan supaya orang ramai tertunggu-tunggu.
Katanya, sekurang-kurangnya terdapat 15 penerbangan khas dari Kota Kinabalu yang mempunyai kaitan dengan penipuan pilihan raya.

"Esok pukul 11.30 saya akan keluarkan dokumen tambahan, sekurang-kurangnya 15 penerbangan khas dari Kota Kinabalu mengunakan jumbo jet 747 dari Sabah ke Kuala Lumpur, nak suruh mengundi di Selangor dan Kuala Lumpur. Takkan orang Indonesia sampai-sampai boleh terus charter jumbo 747? Kita ada senarai," tuduhnya. - UTUSAN ONLINE


LU Fikir La Sendiri

7 ulasan:

  1. Cakap 'ada senarai' Anwar ni, satu dunia dah tahu termasuklah akhbar luar negara. Janji 15 September 2008 sampai pagi hari yang dijanjikan Anwar pun masih nak menipu kata 'ada senarai'. Sudahlah Anwar anak beranak oooii...

    BalasPadam
  2. yang mendengar tu semua bangang nak mampossss.... dah tau dia raja penipu, raja lubang jamban, hamba yahudi, korang dengar lagi kenapa??? kalau ade apa2 bukti pun bukti kepala butoh dia.... BUTOH DIA MEMANTAT JUBO BUDAK JANTAN TU MMG 100% BUKIT NYATA PUN DIA TAK NGAKU...

    BalasPadam
  3. apasal lak kata yang mendengar bangang nak mamposssss,depa tu mai tengok badut dok buat lawak atas pentas ja,anwar lepas ni elok masuk program raja lawak ja

    BalasPadam
  4. apa jadi nak tunjuk pelanduk dua serupa dia dari Siam?

    BalasPadam
  5. Pelanduk 2 serupa dari Siam senak perut tu pasal tak boleh datang atau bayaran tak cukup lumayan. Mungkin juga palanduk 2 serupa dari Siam lebih bermaruah dari Anuar Ibrahim.

    BalasPadam
  6. Buat apa tunggu-tunggu lagi wahai Anu ar tongong. Dah tinggal 3 hari lagi. Dedah sekarang kan elok baru orang tau sapa betul sapa bohong. Konon nak buat suspen? Seluar 'spender' ada la. Gajah naik basikal, sapa besar? Pembohong besar!

    BalasPadam