Khamis, 9 Mei 2013

ZAM Dah Jadi Jurucakap DAPig?


Takde angin masakan pokok bergoyang, takde beruk masakan pokok bergoncang..! tetiba ajer Zam membuat kenyataan yang mencadangkan agar DAPig menyertai Kerajaan mewakili masyarakat cina..!

Puas memicit micit kepala sama ada aku yang mabuk membaca kenyataan ini atau Zam masih lagi berkhayal menjadi Menteri Penerangan yang dia sendiri gagal dan tak pernah terang!

Zam di laporkan berkata...

Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin pada Rabu menyarankan DAP agar menyertai Barisan Nasional (BN) sebagai mewakili kaum Cina.
Katanya, langkah itu memang sukar diterima oleh DAP dan BN serta penyokong masing-masing buat masa sekarang tetapi perlu dilakukan demi keharmonian dan kestabilan politik negara.
Kenapa Zam berfikir sampai ke situ? Apa sebenarnya yang Zam mahu sampaikan? Apa yang penting sangat sampai dia berbelit belit menyampaikan hujahnya?
Zam memang terkenal sebagai orang suratkhabar...Zam terkenal sebagai seorang penulis..tapi itu tidak bermakna yang Zam juga bijak lagi hebat sebagai seorang politik..!
Tengok sahaja sejarah Zam menjadi orang politik..! naik segera..jatuh pun cepat..! Zam tiada sejarah yang boleh dibanggakan..! 
Diwaktu menjadi Menteri Penerangan dulu pun tiada kenangan yang boleh dikelek hingga kini seperti mana kita mengingati Tok Mat Bulat, Angkasapuri, Kementerian Penerangan dan pelbagai lagi buah tangan beliau seperti program Semarak dan Setia nya.
Zam kalau masih menjadi wartawan pun hanya sekadar penulis picisan secara mingguan, tulisannya pun bukan sesuatu yang ditunggu tunggu bagi pembaca untuk mencapai klimaks pembacaan mereka.
JauH sekali Zam boleh bertindak macam sekor beruk ni yang berjaya menggoncang kuat api perkauman, sentimen anti kerajaan dan menjual DAPig hingga berjaya membuatkan pengundi cina terpaku dan terpukau dengan membuang kerajaan BN yang selama ini memberikan mereka kehidupan.
Zam berhentilah menambah parah politik tanahair, biar orang politik menguruskannya... Zam tak payah membawa budaya editor dan sesetengah wartawan Utusan yang hari ini cukup bernafsu dari orang politik. Mungkin puak ni pun Najib boleh jadikan calon win cable politiknya dalam PRU14 nanti.
WAlau apa pun keadaanya MCA..mahupun mana mana parti komponen BN yang lain... mereka adalah sekutu terbaik bagi UMNO yakni orang Melayu. Sejarah panjang sejak dari zaman kemerdekaan bersama MCA tidak boleh kita tolak sepi begitu sahaja.
JIka Orang Melayu dan UMNO berjasa, tentunya MCA dan MIC juga ada menyumbangkan jasa dalam menjadi rakan dan sekutu yang setia kepada kekuatan kuasa Melayu dan kesetabilan politik di bumi Melayu ini.
Zam mana ada perasaan ini..hanya orang politik yang waras dan rasional sahaja yang tahu dan memahami sejarah bagi melangkah kehadapan dengan lebih gagah..!!!
Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Sudahlah asyik fikir Cina saja, fikir macam mana hendak bagi Islam dan Melayu bersatu macam cina juga.

    BalasPadam