Selasa, 9 Februari 2016

Kenapa Najib Tak Mengaku Awal Awal?


Mudah..! makcik pakcik kat kampung pun soal benda yang sama..! kenapa tak cakap awal awal..!

Kenapa mengelak dengan pelbagai skrip dan jawapan yang tak sama dan entah apa apa???

Kenapa???

Founder and editor of whistleblower website Sarawak Report (SR) Clare Rewcastle-Brown has questioned Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s failure to explain from the very beginning that the RM2.6 billion found in his accounts had come from “donors” and not from 1Malaysia Development Berhad (1MDB) as previously suspected.
Defending SR’s reports on the funds, the Sarawak-born British journalist pointed out they had been based on information obtained from the investigation on 1MDB, which she said had suggested the possibility of a link between Najib and money from the troubled state investor.
“Gosh! How come the PM didn’t clear all that up immediately on Day 1 then? What we said was that the information had come from the investigation, because it was believed by investigators to be linked.
“How else would we have obtained it?” she wrote in an email reply to Malay Mail Online yesterday.
Rewcastle-Brown also suggested that these donors come forward and reveal their identities.
The London-based journalist did not contest the conclusion that the RM2.6 billion had not come from 1MDB although she noted that it was made by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) after the series of arrests of some of the agency’s own leading investigators.
“People can reach their own conclusion about this latest MACC statement,” she added.
She went on to question the purpose of the donation, saying that if it had been used as suspected for Barisan Nasional’s Election 2013 campaign, the ruling pact would have broken election laws by exceeding the legal limit for political funding.
Yesterday, former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad had made a similar point in his blog.
Rewcastle-Brown also took a swipe at Najib, asking him if it was okay for “white foreigners” to influence to outcome of the federal polls, after alleging that the funds had originated from an Abu Dhabi bank.
Last weekend, Najib had said in a speech during an Umno divisional meeting that “white people” should stay out of Malaysia’s administrative affairs.
As an example, the prime minister had singled out Rewcastle-Brown’s whistleblower site.
Other than SR, several other international media organisations have written extensively on 1MDB and Najib’s alleged involvement in the state owned fund.
An article by the Wall Street Journal (WSJ) recently claimed that US$700 million (RM2.6 billion) was funnelled through 1MDB into Najib’s private account.
Najib has not directly denied the claim, but has repeatedly said that he has never taken 1MDB money for personal gain.
A special government task force comprising officials from the Attorney-General’s Chambers, the MACC, Bank Negara Malaysia and the police was set up to investigate the allegations in WSJ.
Some of the key investigators from the task force however have been hauled up by the police for a separate investigation on information leaks.

Masih lagi...kenapa???

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Siapa xkenal dengan Najib....selagi boleh 'spin'... dia 'spin'

    Najib - Bapak TakTau Malu

    #ApaNakJadiDenganMalaysiaKu

    BalasPadam
  2. Lanun bugis nk buat apa duit brbilion2 tu nk sumbat mulut betina minang puaka ke semua tu...ke nk bawa sekali masuk ke liang lahat.
    7 keturunan ko kena sumpah wahai najib loosemah.


    BalasPadam
  3. sebab najib salah perkiraan, dia pandang rendah keupayaan rakyat malaysia berfikir.

    BalasPadam
  4. lerrr.. tak habis lagi?
    kalau najib jawab pun malaun2 mcm korang ni takkan senyap bukan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Kau pergi komen ampu najib dalam mykmu.net sajalah, buat apa merapu di sini? Ahmad Maslan tak hantar ke system baru, memang terok, semangat cash is king,sman, adi, hadi, anak nogori, dkds, dan kawan-kawan kau yang selalu merapu untuk bela segala salah laku najib dalam blog mykmu.net selama ini?

      Kirim salam kepada blogger pengecut di mykmu.net yang sekat komen aku bila korang tak mampu nak jawab komen-komen dan petanyaan aku di blog mykmu.net sebelum ini, sampai sekarang komen aku disekat oleh blogger bacul belaan najib seperti mykmu.net itu.

      Kau nak putar apa lagi dina? Dalam kes najib dan wang berbilion serta berpuluh juta ringgit yang didakwa ada dalam akaun najib memang terbukti ada dalam akaun najib.

      Malahan kenyataan Apandi bahawa wang itu adalah 'derma' dari keluarga diraja Arab Saudi dan telah dikembalikan semula kepada keluarga diraja Arab Saudi adalah hanya pada kenyataan lisan sahaja, najib tabur air liur bahawa itu 'derma' oleh keluarga diraja Arab Saudi dan Najib kata tak tahu pasal wang RM 42 juta dalam akaun peribadinya itu wang milik SRC International, maka Apandi terus percaya walaupun tak ada bukti dokumen bertulis pun, Apandi terkinja-kinja tutup kes dan arahkan siasatan oleh SPRM mengenai perkara ini ditutup pula.

      Buat pengetahuan dina dan balaci najib di mykmu.net, subjek kes yang perlu diambil kira oleh Apandi dalam kes najib itu adalah ADA atau TIDAK WANG USD 681 juta a.k.a. RM 2.6 bilion dan wang RM 42 juta dalam akaun peribadi Najib, itu sahaja. Pasal wang itu dari tok arab ke, tok yahudi ke, tok komunis ke, itu dah jadi tanggungawab najib untuk kemukakan bukti di mahkamah.

      Bukan bidang kuasa Apandi Ali untuk tentukan najib salah atau tidak, itu kuasa hakim yang mendalikan kes itu, Apandi bukannya hakim yang mdngendalikan perbicaraan kes tersebut, Apandi hanya Peguam Negara yang meneliti apakah subjek kes dalam kes itu ada mrit dan prima facie untuk dibicarskan di mahkamah atau tidak, setakat itulah bidang kuasa Apandi, bukannya pandai-pandai buat penghakiman terhadap kes itu mengikut nafsu serakah Apandi begitu sahaja.

      Apandi dah melanggar bidang kuasa pihak lain, tapi Ketua Setiausaha Negara sebagai penyelia Apandi hanya membiarkan sahaja petkara ini tanpa sebarang tindakan disiplin, kerana kesalahan Apandi ni sangat serius, bukan setakat menceroboh bidang kuasa hakim, malahan memudarat sistem undang-undang negara ini kerana kelak di kemudian hari, para pelaku kesalahan rasuah dan pengubahan wang haram akan jadikan kes najib dan keputusan Apandi selaku Peguam Negara mengenai keputusan pendakwaan kes najib ini sebagai alasan untuk menghalang sebarang kes rasuah, pecah amanah, pengubahan wang haram dari dibicarakan di mahkamah dengan menggunakan wang dalam akaun peribadi meteka itu adalah derma, tak perlu kemuka dokumen transaksi wang itu secara bertulis, nanti Malaysia akanjadi lubuk untuk perasuah, penerima rasuah, pengubahan wang haram, pelarian cukai, pecah amanah untuk bermaharaja lela dan undang-undang mengenai rasuah, pecah amanah, dan pengubahan wang haram hanya jadi hiasan tak berguna dalam perlembagaan negara serta jadi sampah di dalam sistem undang-undang negara ini hingga menjatuhkan maruah negaral

      Kesalahan Apandi amat serius dalam kes wang berbilion ringgit dan wang berpuluh juta ringgit dalam akaun peribadi najib itu, tapi hingga kini samada Ketua Setiausaha Negara dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam masih tidak ambil tindakan terhadap Apandi walaupun kesalahan yang dibuat oleh Apandi itu adalah mengancam keselamatan negara serta mempersendakan Perlembagaan Malaysia, dan menghina sistem perundangan Malaysia.

      Timbul persoalan kepada kita semua, di manakah nilai kesetiaan Ketua Setiausaha Negara dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam terhadap Malaysia dan amanah tugas mereka berdua?

      Apakah kesetiaan membabi buta kepada individu telah melebihi kesetiaan tehadap negara pada pandangan Ketua Setiausaha Negara dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam dalam isu ini?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Dina.. org yg tanye ngko panggil malaun..itu pasal lar yg menjilat mcm ngko di panggil PEMAKAN DEDAK..

      Padam
    4. Dina...ko bangang ke atau terencat akal?

      Padam
  5. singapore dh start investigation, lepas ni swiss, lepas tu us fed......mana mau lari.....the game just started, belum habis lagi.....

    tula dari awal lagi si najib ni pusing sana, pusing sini....kat malaysia bole la spin....

    BalasPadam
  6. Ceh..white people stay out of malaysia administrative affairs.
    Tp dia hired paul stadlen sbg punaisihat.
    Ape je yg kluar dr mulut najib ni kebanyakkannya hancing

    BalasPadam
  7. Dina pub macam najib gak....suka putar putar...kalih kalih...spin spin..sampai sendiri pun penin

    BalasPadam