Khamis, 30 September 2010

KDN!!! Kim Quek Perlu dikenakan ISA...


KUALA LUMPUR 30 Sept — Kementerian Dalam Negeri telah mengenakan perintah larangan terhadap sebuah buku tulisan Kim Quek yang boleh menghasut pembaca untuk membenci Perlembagaan.

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Mahmood Adam berkata, buku bertajuk ”The March to Putrajaya-Malaysia”s New Era Is At Hand” tidak sesuai untuk bacaan umum.

“Bahan penerbitan itu dikenakan Perintah Larangan kerana isi kandungannya mempunyai unsur-unsur tohmahan dan spekulasi serta tuduhan-tuduhan tidak berasas terhadap pemimpin negara serta boleh menimbulkan kebencian dan kemarahan masyarakat.

"Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh memudaratkan ketenteraman awam dan kepentingan negara,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Mahmood berkata, mereka yang mencetak, mengimport, menghasilkan, menghasilkan semula, menerbit, menjual, mengeluar, mengeliling, menawarkan untuk menjual, mengedar atau memiliki bahan penerbitan dilarang, jika sabit kesalahan, boleh dipenjara tidak melebihi tiga tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

Buku “The March to Putrajaya - Malaysia New Era Is At Hand” itu yang mengandungi 361 muka surat dikatakan memutar belit banyak perkara dan menghasut rakyat untuk membenci Perlembagaan. — Bernama

Komen

Agaknya apa lepas ni KDN nak buat? kekal dengan keadaan sekarang atau bila Menteri Amaran balik dari luar negara maka akan ada AMARAN KERAS baru yang beliau akan berikan?

Kita tanya ni sebab yang buat buku menghasut lagi bahaya ni si sepet dan botol (mengikut kata sahabat2 bloggers lah), dulu bila puak komunis ni buat buku tragedi 13 Mei versi mereka pun tak de apa apa tindakan...

Tapi kalau yang ada bin dan binti, laju pulak dia orang ambil tindakan! kalau suratkhabar PERKASA yang buat tentu Ketua Editornya dah dicampak ke laut! Baru sahaja si Hamim BTN bercakap berkenaan perpaduan Melayu dia sudah dituduh rasis! Siasat sana sini! Tapi si budak cina namawee bidap dan kurang ajar buat macam macam tak pulak setakat ini tindakan diambil???

Kita tunggu apa tindakan yang bakal diambil keatas Paderi biadap dan kurang ajar tu? kalau di seremban budak budak cina yang menyimbah cat dan arak ke surau sudah diterima maaf malah tidak pulak diambil tindakan!!! tapi adik beradik melayu/islam yang melakukan cubaab membakar gereja mesti diberikan tekanan untuk diambil tindakan yang amat berat!!!

Kepada Mahmood Adam....lakukan lah amanah yang diberikan kepada kamu! kami kenal Tan Sri sebagai orang yang 'beragama' yang amanah dan tegas dalam melaksanakan tanggungjawab!!! ini baru dunia yang bertanya, belum lagi soalan di akhirat kelak!!!

Menteri Amaran dah ada!!! jangan pulak tersampok dengan gelaran KSU Amaran pulak!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan