Khamis, 21 April 2011

Taib Letak Jawatan..Salakan Cina Bermula!

Naib presiden MCA dan juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan Gan Ping Sieu menggesa Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud meletakkan jawatannya lebih awal daripada jangka masa dua tahun yang dijanjikannya.

Gan berkata Taib perlu mempercepatkan penyerahan kuasa kepada penggantinya selepas menerajui Sarawak lebih 30 tahun memandangkan kemerosotan sokongan terhadap BN pada pilihan raya negeri yang lalu.

“Meskipun BN Sarawak muncul pemenang pada pilihan raya negeri yang berakhir pada 16 April 2011, dan mengekalkan majoriti dua pertiga kuasanya, tetapi yang jelas ketua menteri Sarawak Taib Mahmud tidak lagi mendapat sokongan pengundi Cina,” kata Gan dalam satu kenyataan akhbar.

Ini semua taktik lama! Trick lapok! Mula mula dulu DAPig dan cina pembangkang menyalak! Lepas tu dah selesai PRN, cina dalam komponen pulak punya giliran..

Semua nak mengalih pandangan, nak mengelak isu sebenar.. Isunya cina komunis dah semakin subur, virus yang Tun M sebut tu memang dah sampai ke Sarawak!

Puak puak cina komunis yang menyemai benih kebencian kepada BN terutama UMNO dan orang Melayu telah menuai hasil dalam prn negeri minggu lalu.

Cina mca ke gerakan ke dapig ke atau mana mana cina cauvinist yang melampau harus ingat bahawa sekam yang selama ini membara dengan percikan api yang kamu tiupkan sudah semakin berasap dan memedihkan mata.

Hanya menunggu ledakan nyalaan api yang pasti akan membakar apa jua yang terbentang didepan mata..

Dah lama mengasah parang!
Published with Blogger-droid v1.6.8

9 ulasan:

  1. Sudah sampai masanya BN/PBB/UMNO melewatkan kepentingan Cina.

    Kepentingan penyokong mesti diutamakan.
    Tiada lagi dana besaran utk sekolah Cina.

    BalasPadam
  2. Hapuskan sahaja sekolah cina. Dah la kebanyakkan sekolah cina tu adalah swasta. Lepas tu buat bising kerajaan tak bagi bantuan, walhal kerajaan dah peruntukkan berbillion ringgit sejak sekian lama untuk menaik taraf sekolah kebangsaan. Macam inisiatif dah dijalankan untuk memantapkan lagi sistem persekolahan kebangsaan.
    Tapi adakah ianya dihargai oleh kaum cina?
    Hanya segelintir kecil sahaja yang menghantar anak2 mereka ke sekolah kebangsaan.

    Hasilnya sekarang ialah kewujudan generasi muda cina chauvinist dan rasis yang sangat melampau. Sehinggakan ada yang begitu berani kurang ajar dengan orang tua Melayu! Manakan tidak, sudah begitulah teladan yang mereka belajar dari pemimpin cina mereka!

    Kita kena ingat, sekolah cina/vernakular tidak bukanlah hak yang terkandung di dalam perlembagaan Malaysia. Perkara ini telah diputuskan oleh mahkamah dalam kes Mark Koding v PP. Lihat di sini - http://satdthinks.blogspot.com/2010/10/constitutional-protection-for-chinese.html

    Bagaimana kita mahu mewujudkan sebuah negara Malaysia yang aman jika kita sendiri membiarkan rakyat berpecah belah sejak dibangku sekolah?

    BalasPadam
  3. Sertahu aku pergi lah ke seluruh pelusuk dunia ni mana ada negara ada sekolah jenis kebangsaan cina atau India.Hanya di Malaysia saja yang ada.Susah suruh mereka balik Tongsan maa

    BalasPadam
  4. Saya yakin dan pasti sekiranya Tan Sri Abdul Taib meletakkan jawatan sebelum pilihanraya sekalipun cina tetap sokong Dap dan saya pasti semua orang tahu Dap ni parti apa bacalah blog Tun Mahatir, dan umno jangan terperangkap dgn mainan politik mca, tidakkah kita terfikir mereka kalah di semenanjung dan serawak tapi suara dan tuntutan mereka semakin kuat, pelik kan biasanya orang yg dah kalah dok diam saja ini suara dan tuntutan mereka mengalahkan orang melayu, fikir fikirkan wahai pemimpin umno.

    BalasPadam
  5. Hangkede..

    MMg pun ...pergi mana-mana negara pun mana ada sekolah haram ni...

    Hatta bangsa Cina di China dan india di India pun x dapat layanan istimewa mcm di Malaysia..tue yang naik lemak tue..

    Kat Cina lawan kerajaan hukum tembak mati, di India berak merata-rata tepi jalan rakyatnya....

    Suh balik negara asal x mau pasal mereka tau kat sana mana diorang leh mentekedarah mcm kat Malaysia..

    Malaysia ni kerajaan Melayu nya baik sangat!!!!!!

    BalasPadam
  6. WEI BANGSAT BERAPA BYK KERUSI PARTI LU SUMBANG PADA BN?LU TAK TAHUKAH LU DAPAT JADI MENTERI PUN ATAS BELAS KESIAN MELAYU SAJA TAU KA.JAWATAN MAHU KERJA PEMALAS.ITU TAIB MAHMUD DIA PUNYA PARTI PIMPINAN MENANG 100% LU TAK TAHUKAH?LU PUNYA PARTI BERAPA % SUMBANG PADA BN?LU PUN DILANTIK BUKAN MANDAT DARI RAKYAT LOH.BAIK LU DIAM2 SAJA LOH.

    BalasPadam
  7. Kamek orang Sarawak pun sik nyuroh letak jawatan apa digogo cina gila ya.

    BalasPadam
  8. Saya anak Sarawak. PS Taib tak dosa apa apa kat MCA...BN Sarawak pula BERJASA besar kepada kerajaan yang ada...YANG MCA SIBUK APA HAL? Cina sarawak sokong DAP dengan alasan PS Taib belum berundur alasan budak kecik yang tak masuk akal. MENGAKU SAHAJA BAHAWA MCA BERSIKAP TALAM DUA MUKA DALAM BN ATAU SUDAH TIDAK LAKU LAGI DI HATI KAUM CINA....FULLSTOP

    BalasPadam
  9. MCA patut mengkaji apa kelemahan mereka tidak dapat sokongan kaum Cina. Kenapa kaum Cina memehak kepada DAP. Isu Ketua Menteri meletak jawatan is in the pipeline.
    MCA should also ensure winning chinese density areas di Semenanjung currently under DAP.
    Please be focus on the bigger picture.

    BalasPadam